PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : شناسایی گارانتی های بی مجوز در بازار رایانه



wichidika
08-03-2012, 19:23
اتحادیه فناوران رایانه تهران در فاز سوم پورتال خود اجرا می کند
شناسایی گارانتی های بی مجوز در بازار رایانه
اتحادیه فناوران رایانه تهران از طریق راه اندازی پورتال خود دو طرح شناسایی گارانتی های بدون مجوز و تهیه نرخنامه ای از قیمت های واحد بازار فاوا را اجرا می کند.
به گزارش عصر ارتباط، هفته گذشته اتحادیه فناوران رایانه تهران، اولین فاز از پورتال جامع خود را با آدرس[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) راه‌اندازی کرد و از عملکردش طی شش‌ماهه گذشته را تشريح كرد.

مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران که در جمع اعضای هیات مدیره این تشکل، روسای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت سخن می‌گفت، با اشاره به تهیه یک بانک اطلاعاتی از شرکت‌های معتبر حوزه فناوری اطلاعات افزود: از ماه‌ها قبل موضوع تهیه این بانک اطلاعاتی و طرح یکدست کردن کارت‌های گارانتی بازار را در برنامه قرار دادیم و تصمیم گرفتیم نام شرکت‌های معتبر حوزه رایانه در بخش تولید، واردات و توزیع را به صورت کتاب مرجع IT در بهار سال 91 منتشر کنیم.

میرمهدی درباره اقدامات اتحادیه برای شناسایی شرکت‌های گارانتي‌دهنده رسمی ادامه داد: برنامه ما این است که در فاز سوم پورتال، فهرستی از شرکت‌های خدمات پس از فروش حوزه فاوا را رسما اعلام کنیم. در این زمینه اغلب کارت‌های گارانتی را در بازار شناسایی کردیم که به موقع معرفی می‌شوند.

او در خصوص مزایای اجرای این طرح گفت: امیدواریم با اجرای این طرح مشخص شود کدام یک از شرکت‌های مدعی گارانتی در سطح کشور، خدمات پس از فروش واقعی ارائه می‌کنند. قطعا از طریق پورتال اتحادیه این امکان فراهم است که خصوصیات خدمات پس از فروش استاندارد به اعضا و مصرف‌کنندگان معرفی شود.

اتحادیه مرجع نرخ‌های بازار فاوا

همچنین میرمهدی با اشاره به تدوین نرخنامه‌ای از قیمت‌های بازار رایانه در پورتال اتحادیه گفت: طی توافقی که با گمرک کردیم قرار شد اتحادیه فهرستی از قیمت واحد انواع کالاهای فناوری اطلاعات را در پورتال خود قرار دهد تا به این ترتیب بتوانیم مرجع اصلی قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی این حوزه برای گمرک محسوب شویم.

او با اشاره به زمان ارائه و ساز و کار جمع‌آوری این قیمت‌ها افزود: در فاز دوم راه‌اندازی پورتال این قیمت‌ها را در تاریخ بیست و پنجم هر ماه در پورتال منتشر می‌کنیم. مرجع این قیچمت‌گذاری هم شرکت‌های واردکننده هستند؛ با نمایندگان این شرکت‌ها در حوزه تولید، توزیع و واردات IT جلسات متعددی برگزار کردیم.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران ادامه داد: متاسفانه با نوسان حاضر ارز، هم‌اکنون امکان ارائه این قیمت‌ها وجود ندارد و در حال حاضر نمی‌توان در سنجش نرخ‌ها، قیمت‌های درستی از کالاهای فناوری اطلاعات اعلام کرد. امیدواریم در فاز دوم اجرای پورتال، نوسان نرخ دلار از میان برود و ما بتوانیم قیمت‌های تثبیت‌شده را در این فضای اینترنتی اعلام کنیم.

به گفته میرمهدی، با وجود اینکه بانک مرکزی اعلام کرده دلار با نرخ 1226 تومان در کشور توزیع شده اما تاکنون هیچ دلار تک‌نرخی و دولتی‌ای در بازار فاوا مشاهده نشده و همه واردکنندگان این حوزه با نرخ آزاد اجناس خود را وارد می‌کنند.

پاکسازی اتحادیه از رشوه‌خواری

همچنین رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در تشریح عملکرد این تشکل، به تعامل‌های صورت‌گرفته با گمرک، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این دور از هیات مدیره، نه‌تنها اتحادیه از وجود افراد فاسد و رشوه‌خوار پاک شده بلکه ارتباط‌مان با نهادهای مختلف دولتی نظیر گمرک و سازمان صنعت، معدن و تجارت بیشتر از پیش شده است.

میرمهدی با بیان اینکه تعامل دوستانه و هدفمند اتحادیه با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، اتفاقی است که در گذشته هرگز وجود نداشته، ادامه داد: خوشبختانه تمام موازی‌کاری‌های گذشته میان این دو تشکل صنفی از میان رفته و امیدواریم در این شکل از همکاری منافع صنف رایانه به درستی تامین شود.

او همچنین به حضور منظم هیات مدیره در اتحادیه اشاره کرد و گفت: اعضای هیات مدیره هر روز در جلسات اتحادیه حاضر می‌شوند و مسائل و مشکلات صنف را بررسی می‌کنند. تکریم ارباب‌رجوع، کاهش مدت‌زمان دریافت جواز کسب و ارتباط موثر با اعضا نتایجی است که در این مدت به دست آمده است.

میرمهدی همچنین در خصوص مزایای ایجاد پورتال اتحادیه برای اعضا گفت:این پورتال علاوه بر مکانیزه کردن فرآیندهای داخلی اتحادیه، مدت‌زمان صدور پروانه‌های کسب برای اعضا را تا جای ممکن کاهش می‌دهد و امیدواریم رضایت متقاضیان از این طریق بیشتر شود.

او ادامه داد: طی 10 روز آینده ارتباط ما با اعضا از طریق پورتال فراهم می‌شود و به‌روزترین مشخصات عمومی واحدهای صنفی در دسترس قرار می‌گیرد. پیش‌بینی می‌کنیم آخرین فاز پورتال تا اردیبهشت‌ماه سال آینده به پایان برسد.

به گفته میرمهدی، اتحادیه فناوران رایانه تهران، اولین اتحادیه‌ای است که با پورتال و پست‌های الکترونیکی می‌تواند با اعضای خود در تماس باشد و مواردی همچون پرداخت حق عضویت را به صورت الکترونیکی دربیاورد.
منبع عصر ارتباط