PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : برنامه وزارت نیرو برای تغییر ساختار روشنایی کشور از کم‌بازده به پربازده



wichidika
07-03-2012, 16:19
مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد
برنامه وزارت نیرو برای تغییر ساختار روشنایی کشور از کم‌بازده به پربازده
خبرگزاری فارس: مدیرعامل سامان بهره‌وری انرژی از برنامه‌ وزارت نیرو برای تغییر ساختار روشنایی کشور خبر داد و گفت: ساختار روشنایی کشور از روشنایی کم بازده به روشنایی پربازده تبدیل می‌شود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سعید مهذب ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: تغییر ساختار روشنایی کشور از برنامه‌های جدی وزارت نیرو است بنابراین در این ساختار ،روشنایی کم بازده به روشنایی پربازده تبدیل می‌شود.
وی ادامه داد: این تبدیل روشنایی کم بازده به روشنایی پربازده در بخش‌های مختلف خواهد بود که به عنوان مثال لامپ‌های فلورسنت T12 به لامپ‌های فلورسنت T5 و T8 و روشنایی‌های التهابی و هالوژن به روشنایی‌های کم مصرف LED تبدیل می‌شود.
*کاهش مصرف انرژی تولید شده در بخش‌ روشنایی
مهذب‌‌ترابی اضافه کرد: در حال حاضر 20 درصد انرژی تولید شده در کشور در بخش‌ روشنایی مصرف می‌شود اما باید این عدد را به 12 درصد کاهش دهیم.
مهذب ترابی با بیان اینکه برای ارتقای بهره وری در مصرف انرژی و صرفه جویی ارتقای بهینه سازی مصرف یخچالها و یخچال فریزرها در سال آینده اجرا می شود، گفت: رتبه مصرف انرژی یخچال و فریزرهای خانگی در حال حاضر مناسب نیست و امیدواریم از ابتدای سال آینده شاهد تولید یخچال و فریزر با رتبه کمتر از قبل و در سطح A و B باشیم.
مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران اظهار داشت: برای اولین بار در کشور کولر آبی با رتبه A و B در کشور ساخته شد و پیش بینی می شود از ابتدای سال 92 کولر کمتر از رتبه های یاد شده در کشور نداشته باشیم.
انتهای پیام/ص