PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آغاز طرح برخورد با واحدهاي صنفي بدون پروانه كسب



wichidika
29-02-2012, 13:12
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] رييس اتحاديه دستگاه‌هاي صوتي و تصويري خبر داد:
آغاز طرح برخورد با واحدهاي صنفي بدون پروانه كسب:31:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
رييس اتحاديه کشوري صنف فروشندگان دستگاه‌هاي صوتي و تصويري، گوشي تلفن همراه و لوازم جانبي با تاكيد بر آغاز برخورد با واحدهاي فروش گوشي تلفن همراه فاقد پروانه كسب گفت: اتحاديه با همكاري اماكن و شوراي اصناف با واحدهاي فاقد پروانه كسب برخورد مي‌كند بنابراين افرادي كه پروانه كسب ندارند هرچه سريع‌تر بايد براي اخذ پروانه به اتحاديه مراجعه كنند تا مشمول ماده 27 يا 28 قانون نشوند كه منجر به پلمپ واحد آنها شود.
ابراهيم درستي در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به تداخل‌هاي صنفي بر تشديد نظارت اتحاديه تاكيد كرد و ادامه داد: كسي كه پروانه تعميرات گوشي دارد نمي‌تواند هيچ نوع موبايلي بفروشد. با متخلفان برخورد و ماده 28 اعمال مي‌شود چراكه واحد زير مجموعه اتحاديه مخابرات مكلف به ارائه سرويس خدمات و تعميرات است و هيچ نوع گوشي تلفن همراهي را نمي‌تواند معامله كند.
وي با تاكيد بر اعمال مواد قانون نظام صنفي در برخورد با فروشندگان فاقد پروانه كسب تصريح كرد:‌ از هفته جاري واحدهاي صنفي بدون پروانه كسب را ساماندهي مي‌كنيم.
درستي در ادامه با تاكيد بر رعايت حقوق مشتري خاطرنشان كرد: كليه فروشندگان بايد نهايت همكاري را با خريدار داشته باشند تا حق و حقوق وي از بين نرود.
* رسيدن خدمات پس از فروش به استاندارد جهاني
مدت‌هاست كه درباره ارتقاي خدمات پس از فروش و ضمانت كالا سخن گفته مي‌شود اما متاسفانه اين قصه سر دراز دارد و همچنان بازار ايران در اين بخش دچار ضعف‌هاي فراوان است؛ قرار بود پس از كاهش تعرفه واردات تلفن همراه، خدمات پس از فروش گوشي تلفن همراه نيز بهبود يابد؛ اكنون اتحاديه مربوطه در پي وعده ها و كارشناسي‌هاي خود مصرانه به دنبال هويت بخشيدن به خدمات پس از فروش و گارانتي كالا است.
رييس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري و گوشي تلفن همراه در مورد خدمات پس از فروش كالا با تاكيد بر لزوم شفاف شدن خدمات پس از فروش اظهار كرد: حداقل بيايند حركت كنند تا خدمات پس از فروش شفاف شود. براي مثال اگر مصرف كننده تلفن همراه خريد كه داراي ضمانت است، در صورت بروز مشكل، شركت نگويد گوشي آب خورده، زمين خورده و يا قطعه مورد بحث گارانتي ندارد. گاهي در مورد لوازم تلويزيوني نيز گفته مي‌شود كه بدنه، لامپ تصوير و ... گارانتي ندارد.
درستي با ابراز اميدواري نسبت به رسيدن به استاندارد جهاني و جلب صد درصدي رضايت مشتري، درباره تعيوض غير قانوني قطعات گوشي تلفن همراه توسط برخي فروشندگان اظهار كرد: اين كار تقلب است؛ اين موارد در فروشگاه‌هاي بدون پروانه كسب اتفاق مي‌افتد كه درحال ساماندهي آن‌ها هستيم. قطعات كالا نبايد جايگزين و تعويض شود چرا كه تقلب است. گاهي قطعات از ابتدا مشكل دارند كه بايد واردكننده يا بخش استاندارد در اين مورد دقت داشته باشد.
انتهاي پيام