PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مجموعه آموزش های ویدئویی دیجیتال پینتینگ (نقاشی دیجیتالی ) از مقدماتی تا پیشرفته



mohammadrm
27-02-2012, 19:27
با سلام به همه دوستان و همچنین دوستداران گرافیک مخصوصا پینترها

قصد دارم توی این تاپیک ویدئوهای آموزشی از دیجیتال پینتینگ یا همون نقاشی دیجیتالی خودمون رو برای دانلود قرار بدم .
تمام آموزش های مربوط به یک مبحث رو پشت سر هم قرار میدم بدین معنی که یک پروسه آموزشی رو مرحله به مرحله دنبال میکنیم .
تمامی ویدئوها از آرشیو شخصی بنده هست و هدفم این هست که اطلاعات و معلومات شما عزیزان و دوستدارن و یا آنهایی که دنبال منبع آموزش خاصی میگردن و یا نمیدون این حرفه رو از کجا شروع کنند، رو بالا ببرم و امیدوارم بتونم قدم کوچکی برای شما عزیزان برداشته باشم .
از دوستانی که به این تاپیک میان خواهشمندم که نظرشونو در مورد آموزش ها تو این تاپیک بیان کنن .
یه خواهش دوستانه دیگه هم دارم از عزیزان که این ویدئو هارو جای دیگه قرار ندن و کپی نکن .
همونطور که گفتم هدفم از ایجاد این تاپیک بالابردن معلومات عزیزان در رابطه با دیجیتال پینتینگ هست و بنده این ویدئو هارو برای استفاده شخصی و دوستداران این فن قرار میدم .
موفق باشید .

mohammadrm
27-02-2012, 19:33
اولین پروسه آموزشی از کمپانی دیجیتال توترز :

- آموزش طراحی با ساده کردن طرح و رسم خطوط محیطی
- آموزش آشنایی با سایه و چگونگی شکل گیری سایه ها بر روی اشیا و طراحی انواع سایه
- طراحی کامل یک کاراکتر کارتونی در فتوشاپ
و ...

ویدئوی اول : آشنایی کلی و پیش نمایش از آموزش ها

لینک دانلود | حجم : 3.75 مگابایت | پسورد : [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدویدئوی دوم : آشنایی اولیه و مقدماتی با خط و چگونگی رسم خطوط مختلف در فتوشاپ

لینک دانلود | حجم : 6 مگابایت | پسورد : [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدویدئوی سوم : طراحی خطی یک لیوان در فتوشاپ - قسمت اول

لینک دانلود | حجم : 9 مگابایت | پسورد : [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدویدئوی چهارم : طراحی خطی یک لیوان در فتوشاپ - قسمت دوم

لینک دانلود | حجم : 13 مگابایت | پسورد : [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدویدئوی پنجم : طراحی خطی یک لیوان در فتوشاپ - قسمت پایانی
لینک دانلود | حجم : 11 مگابایت | پسورد : [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

YAHYA-PRO
28-02-2012, 22:53
عالیه محمد جان:10:

چند تا عکس از نمونه کیفیت آموزش ها پیوست کردم دوستان میتونید ببینید:11:
کیفیتش نسبت به حجمش عالیه

اگه از آموزش هایی که میزاری استقبال بشه قصد دارم تاپیک مشابهی (البته نه تو مبحث پینتینگ) بزنم

YAHYA-PRO
01-03-2012, 10:40
محمد جان اگه امکانش هست مختصر توضیحی در مورد تبلت ها بزار استفاده کنیم:10:

mohammadrm
01-03-2012, 12:53
محمد جان اگه امکانش هست مختصر توضیحی در مورد تبلت ها بزار استفاده کنیم:10:
سلام
یحیی جان باید مقاله تهیه کنم . حتما سر فرصت مقاله ترجمه شده رو اینجا میزارم .
یک نمونه مقاله در مورد تبلت های وکام برای یک سایت نوشته بودم فعلا اینو اینجا میزارم تا بعد که بحث بررسی تبلت هارو با هم ادامه میدیم .


در این مقاله سعی میکنم بهترین انتخاب با توجه به بودجه افراد برای انتخاب یک تبلت خوب از بین تبلتهای کمپانی Wacom را شرح بدم . همچنین سعی میکنیم خصوصیات مدل های مختلف این برند معروف را بررسی کنیم .

چند نکته مقدماتی در مورد تبلت ها :

۱ . به نظر من بهترین انتخاب از بین برند های موجود در بازار قطعا برند Wacom است .

۲ . حساسیت به فشار دست مهمترین و بارزترین مقوله در مورد مشخصات فنی تبلت هاست . هر چه درصد حساسیت به فشار دست در تبلت ها بیشتر باشد ،بهتر است .

۳ . انتخاب یک تبلت کوچک، سبک و ارزان یک انتخاب خوب برای دسکتاپ شما میباشد . آن دسته از افرادی که برای کار قصد تهیه تبلت را دارند این افراد نیاز به یک تبلت بزرگتر دارند .

۴ . اگر شما هم یکی از افرادی هستید که به نقاشی دیجیتالی ، رنگ آمیزی و ادیت یا دستکاری عکس علاقه مندید، به شما توصیه میکنم که حتما یک تبلت تهیه کنید . برای طراحی، مدل های Cintiq تبلت های بسیار خوبی هستند .

بودجه مناسب برای انتخاب مناسب:

۱ . افراد آماتور ( مبتدی ) | بودجه : بین ۱۳۰ الی ۳۵۰ هزار تومان

اگر شما یک طراح و یا تصویرساز حرفه ای نیستید و برای ورود به دنیای طراحی میخواهید که یک تبلت خوب با مشخصات فنی و ارزان تهیه کنید، قطعا مدل Bamboo در سه سایز برای شما توصیه میشود . بنده به شخصه یکی از مدل های Bamboo Pen & Touch را تهیه کردم و حدود ۷ ماه میشه که باهاش کار میکنم و خیلی هم راضی هستم . در ضمن این نکته را یادآور بشم که کمپانی Wacom 3 مدل جدید Bamboo را تولید کرده که به نام های Bamboo Connect, Bamboo Capture و Bamboo Create نامگذاری شده اند و نسبت به مدل های قدیمی تر شیک تر میباشد ولی این مدل هنوز وارد بازار ایران نشده است .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

۲ . افراد حرفه ای | بودجه : بین ۳۵۰ الی ۹۰۰ هزار تومان

اگر شما یک طراح حرفه ای محسوب میشوید ولی از نظر مالی حساسیت به خرج میدهید و وضع مالی خوبی ندارید و از طرف دیگر به فکر خروجی خوبکار خود فکر میکنید ، بهترین انتخاب برای شما مدل هایIntous میباشد .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

۳ . افراد فوق حرفه ای | بودجه : بین ۱ الی ۳ میلیون تومان

اگر شما یک فرد فوق حرفه ای هستید و برای ارتقا و بهره وری خود در هر زمینه ای تلاش میکنید بهترین انتخاب برای شما مدل های Cintiq series است که قطعا نیاز به یک سرمایه زیادی دارد . این سری از مدل های Wacom یک تبلت به حساب نمی آیند بلکه شما به واسطه یک مانیتور حساس به فشار، طراح های خود را در کامپیوتر ذخیره میکنید .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در تصویر زیر ۲ مدل Cintiq series و Intous با یک روش ساده خطی مقایسه میکنیم .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

چند دلیل عمده برای انتخاب یکی از مدل های Wacom

1 . نبود باتری

تبلت های Wacom فاقد باتری هستند . این تبلت ها از تکنولوژی تشدید اکترومغناطیس بهره میبرد و به همین دلیل نیاز به باتری ندارند . این ویژگی در این تبلت ها نگه داری آنها را آسانتر میکند به علاوه اینکه دیگر نیاز به تعمیر آنچنانی ندارند .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

۲ . ارزش گذاری از نظر مالی

تبلت های دیگر نیز در بازار موجود است ولی نه به خوبی تبلت ای وکام . اگر یک مقایسه کوچک از نظر مشخصات فنی تبلت ها بین وکام و برند های دیگر بکنید ، میبینید که وکام ضمن اینکه عملکرد بهتر دارد از نظر مالی هم مقرون به صرفه است و این خصوصیت تبلت های وکام است که آنها را در رتبه اول بین تبلت های دیگر قرار میدهد .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

۳ . پشتیبانی خوب

در انجمن وکام ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) کارکنان شرکت و یا کاربران انجمن پاسخگوی تمامی مشکلات و سوالات شما در زمینه تبلت هایوکام میباشند . سایت وکام به ۱۵ زبان زنده دنیا ترجمه شده که هر کاربر با انتخاب زبان مورد نظر خود میتواند سایت را با همان زبان مشاهده کند . همچنین جدیدترین درایورهای تبلت ها در سایت قرار داده میشود .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

۴ . تنوع محصولات

کمپانی وکام طیف گسترده ای از محصولات را با قیمت های مناسب و مقرون به صرفه ارائه میدهد از مدل Bamboo گرفته که در ایران از ۱۴۰ هزار تومان شروع میشود و تا مدلهای حرفه ای و البته با قیمت بالا و کارایی بالا Cintiq که نزدیک به ۳ میلیون تومان ارزش دارد .

۵ . افتخارات کمپانی Wacom

کمپانی Wacom به طور منظم و چند سال پیاپی برنده جوایز نقطه قرمز شده است . جوایز و همایش نقطه قرمز شبیه به اسکار است با این تفاوت که جوایز نقطه قرمز تنها برای طراحی صنعتی میباشد .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

۶ . سهم بازار

Wacom حدود ۹۵,۴ % در ژاپن و ۸۶ % در کشور های خارجی سهم بازار را در بین برند های دیگر به خودش اختصاص داده است .

۷ . سازگاری تبلت ها با سیستم عامل های مختلف

تبلت های Wacom با بیشتر سیستم عامل ها سازگاری دارد مثل : ویندوز ، مکینتاش و حتی لینوکس .

۸ . حساسترین تبلت ها در بین تبلت های دیگر

حساسیت به فشار در تبلت های کمپانی Wacom حرف اول را در بازار رقابت بین تبلت های برند دیگر را میزند .

۹ . لوازم جانبی

هنگام خرید تبلت های Wacom به غیر از قطعه اصلی در پک یک ماوس و چند قلم یا نوک قلم را نیز صاحب میشوید . اگر این قلم ها و یا نوک آنها به هر نحوی دچار مشکل شد شما میتوانید از فروشگاه آنلاین کمپانی مستقیم لوازم جانبی خود را تهیه کنید . متاسفانه به دلیل تحریم این مورد برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست .

خب با این مقاله ای که من تهیه کردم شما به راحتی میتوانید انتخاب خود را با توجه به وضعیت مالی خود برای خرید یک تبلت که به نظر من هر هنرمند و طراح گرافیست کامپیوتری نیاز دارد، بکنید . امیدوارم آنقدر وضعیت مالیتون خوب باشه که بتونید یکی از تبلت های خوب این شرکت را تهیه کنید .

در مقاله بعدی که به زودی تهیه خواهم کرد و در سایت پرشین تاتس قرار خواهم داد، بیشتر در مورد تبلت ها صحبت خواهم کرد و همچنین کاربرد و تنظیمات این تبلت محبوب را در نرم افزار های گرافیکی توضیح خواهم داد .

اگر کمی کاستی و یا غلط املایی چیزی دیدید به بزرگی خودتون ببخشید . بنده تمام تلاشم رو کردم تا برای اون دسته از عزیزانی که قصد تهیه یک تبلت خوب را دارند ، یک مقاله مفید و جامع تهیه کنم .

منبع : پرشین تاتس

نویسنده: محمد رسول محرمی</

gole roya
18-04-2012, 16:13
سلام دوستان، من به تازگی تبلت ده اینچی سامسونگ خریدم که بتونم باش نقاشی دیجیتالی انجام بدم، و هیچ اطلاعی هم توی این زمینه ندارم، البته خودم سالهاست که بطور نیمه حرفه ای نقاشی میکنم ولی بیشتر پرتره کار هستم، خیلی دلم میخواد نقاشی دیجیتالی انجام بدم، میخواستم بدونم با این تبلتی که به سختی هم پولشو جور کردم و خریدم الان میتونم این کار رو بکنم.؟ و میشه تقاضا کنم که بهترین برنامه رو برای این کار به من معرفی کنید ؟ تبلت من آندروید هست، و قلم اوزاکی براش گرفتم، ترخدا کمکم کنید، از فکر نقاشی دیجیتالی خواب و خوراک ندارم ممنون میشم کتاب یا ویدیوی آموزشی در این زمینه هم بهم معرفی کنید که از مقدماتی شروع بشه. ترخدا منو ببخشید که اینقدر تقاضای زیاد کردم، پیشاپیش از لطفتون سپاسگذاری میکنم عزیزان، شاد و موفق باشید2:::

Mr. President
24-04-2012, 22:31
سلام تاپیک فوق العاده ایه. منم تازه میخوام شروع کنم. مبانی فتو شاپ رو یاد گرفتم و میخوام تبلت بخرم، بین این دو تا چه چیزی رو پیشنهاد می کنین؟


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

نه اونقدر پیشرفته که گیج بشم و نه اونقدر ساده که بعد از یه مدت و یکم پیشرفت دست و پا گیر و محدود کننده باشه
قسمت بعدی آموزش ها رو کی میزارین.

---------- Post added at 11:31 PM ---------- Previous post was at 11:27 PM ----------


سلام دوستان، من به تازگی تبلت ده اینچی سامسونگ خریدم که بتونم باش نقاشی دیجیتالی انجام بدم، و هیچ اطلاعی هم توی این زمینه ندارم، البته خودم سالهاست که بطور نیمه حرفه ای نقاشی میکنم ولی بیشتر پرتره کار هستم، خیلی دلم میخواد نقاشی دیجیتالی انجام بدم، میخواستم بدونم با این تبلتی ......

سلام چند روز قبل داشتم اینو از بچه های تبلت می پرسیدم. متاسفانه تبلت شما ( و کل تبلت ها با صفحات خازنی یعنی هرچی تو بازاره) آنچنان به درد این کار نمیخوره. نمی گم کاملا بی استفاده هست ولی مثلا از فتوشاپ فقط نسخه ی tauch رو داره، corel draw اصلا آندروید نداره. صفحه ی شما فقط دو نوع فشار 0 و 1 رو تشخیص میده در حالی که تبلت های 220 تومنی که مخصوص این کار هستند 512 یا 1024 حالت فشار رو تشخیص می دن. ببخشید اگه ناراحت شدین، فقط میخواستم راستشو بگم.


این ویدئو ها و عکسایی که اساتید گذاشتن فوق العاده هستن. پیشنهاد می کنم آموزش های بچه های فتوشاپ رو هم بخونین.
اینم برای اطلاعات بیشتر :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منم انتظارات زیادی از یه تبلت داشتم در حالی که اینطور که حرفه ای ها می گن باید یه تبلت برای طرح اولیه داشت و بقیه ی کار ها رو توی یه PC انجام داد.

نمی دونم خلافه قوانینه یا نه ( اگه بود ناظرین بگن که پاکش کنم) ولی سایت wacom.ir نمایندگی فروش این نوع تبلت ها رو داره

mohammadrm
26-04-2012, 13:38
سلام تاپیک فوق العاده ایه. منم تازه میخوام شروع کنم. مبانی فتو شاپ رو یاد گرفتم و میخوام تبلت بخرم، بین این دو تا چه چیزی رو پیشنهاد می کنین؟


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدنه اونقدر پیشرفته که گیج بشم و نه اونقدر ساده که بعد از یه مدت و یکم پیشرفت دست و پا گیر و محدود کننده باشه
قسمت بعدی آموزش ها رو کی میزارین.

---------- Post added at 11:31 PM ---------- Previous post was at 11:27 PM ----------



سلام چند روز قبل داشتم اینو از بچه های تبلت می پرسیدم. متاسفانه تبلت شما ( و کل تبلت ها با صفحات خازنی یعنی هرچی تو بازاره) آنچنان به درد این کار نمیخوره. نمی گم کاملا بی استفاده هست ولی مثلا از فتوشاپ فقط نسخه ی tauch رو داره، corel draw اصلا آندروید نداره. صفحه ی شما فقط دو نوع فشار 0 و 1 رو تشخیص میده در حالی که تبلت های 220 تومنی که مخصوص این کار هستند 512 یا 1024 حالت فشار رو تشخیص می دن. ببخشید اگه ناراحت شدین، فقط میخواستم راستشو بگم.


این ویدئو ها و عکسایی که اساتید گذاشتن فوق العاده هستن. پیشنهاد می کنم آموزش های بچه های فتوشاپ رو هم بخونین.
اینم برای اطلاعات بیشتر :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منم انتظارات زیادی از یه تبلت داشتم در حالی که اینطور که حرفه ای ها می گن باید یه تبلت برای طرح اولیه داشت و بقیه ی کار ها رو توی یه PC انجام داد.

نمی دونم خلافه قوانینه یا نه ( اگه بود ناظرین بگن که پاکش کنم) ولی سایت wacom.ir نمایندگی فروش این نوع تبلت ها رو داره

این دو نوع تبلت رو که لینکشو گذاشتین بامبو جدیده . باید خوب باشه . من مدیوم رو پیشنهاد میکنم که نسبت به اون یکی قیمتش بالاتره .
راستی مراقب فروشنده ها باشید که سرتون کلاه نزارن . همینطوری که این محصول رو گرون میفروشن لوازم جانبیش رو هم سرکیسه میکنن .
من پیشنهاد میکنم از شرکت ه پ ا ی ر ا ن خرید کنید . پشتیبانیش خوبه و نماینده اصلی وکام تو ایرانه .
موفق باشی

Mr. President
26-04-2012, 20:36
شرکت اگه اشتباه نکنم آلمانی Wacom در ایران سه نمایندگی داره که همه در تهران هستند. من این سه تا رو ذکر می کنم، آدرس وب سایت اونها رو گذاشتم تا اطلاعات بیشتر رو اونجا ببینین. "اول،دوم،سوم" هیج مقایسه ای رو نشون نمیده و تصادفیه.


اول شرکت Limac Afzar Mobin Co Ltd لیماک
تلفن : 021887056669
و آدرس وب سایت هم اینه [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این شرکت پایین ترین قیمت ها رو بین این سه نمایندگی داره،در کل محصولاتون یکم قدیمی تره، سابقه ی زیادی دارن و بر اساس نیاز مشتری چند مورد رو انتخاب کردن و می فروشن برای مثال مدل Bamboo Special edition رو پوشش نمیده (ندارن!) تغییرات قیمتی که با استفاده از Google Cache دیدم نا چیز بوده ( به جر جهش چند ماه پیش دلار)


دوم شرکت Karpardazan Compute کارپردازان
تلفن : 02188892166
آدرس : تهران-خیابان خان زند
و آدرس وب سایت اینه [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این شرکت محصولات محدود تری رو داره، قیمتش روی سایت نیست اما وقتی سه روز متوالی تماس گرفتم قیمت یه کالا سه بار تغییر کرد. این نشون میده که با توجه به نرخ دلار در ایران قیمت اینا هم تغییر می کنه درحالی که ممکنه شرکت های دیگه به خاطر موجودی که در انبار دارن قیمتشون کمتر تغییر کنه. همین نشون میده شرکت بزرگی نیست.
قیمت هاش هرگز گرون نیست، قیمت دلاره که ممکنه نسبت به شرکت های دیگه گرون یا ارزونش کنه


سوم شرکت HEP IRAN هپ ایران یا اچ پی ایران
تلفن: 02122229145
آدرس : تهران-خیابان میرداماد، چهار راه نفت، پلاک 192 واحد 1
آدرس وب سایت : [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این شرکت محدوده بیشتری رو پوشش میده، محصولاتش جدید تر هستند. قیمت ها هم گاهی با لیماک برابر و اکثر مواقع 20 تا 30 هزار تومان بیشتر از لیماک هستند. خیلی رازدار هستن! وقتی تماس گرفتم حاضر نشد سابقه نمایندگی wacom رو بگه



کمه؟ میدونم...دارم تکمیل می کنم..

gole roya
09-05-2012, 23:28
سلام تاپیک فوق العاده ایه. منم تازه میخوام شروع کنم. مبانی فتو شاپ رو یاد گرفتم و میخوام تبلت بخرم، بین این دو تا چه چیزی رو پیشنهاد می کنین؟


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدنه اونقدر پیشرفته که گیج بشم و نه اونقدر ساده که بعد از یه مدت و یکم پیشرفت دست و پا گیر و محدود کننده باشه
قسمت بعدی آموزش ها رو کی میزارین.

---------- Post added at 11:31 PM ---------- Previous post was at 11:27 PM ----------



سلام چند روز قبل داشتم اینو از بچه های تبلت می پرسیدم. متاسفانه تبلت شما ( و کل تبلت ها با صفحات خازنی یعنی هرچی تو بازاره) آنچنان به درد این کار نمیخوره. نمی گم کاملا بی استفاده هست ولی مثلا از فتوشاپ فقط نسخه ی tauch رو داره، corel draw اصلا آندروید نداره. صفحه ی شما فقط دو نوع فشار 0 و 1 رو تشخیص میده در حالی که تبلت های 220 تومنی که مخصوص این کار هستند 512 یا 1024 حالت فشار رو تشخیص می دن. ببخشید اگه ناراحت شدین، فقط میخواستم راستشو بگم.


این ویدئو ها و عکسایی که اساتید گذاشتن فوق العاده هستن. پیشنهاد می کنم آموزش های بچه های فتوشاپ رو هم بخونین.
اینم برای اطلاعات بیشتر :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منم انتظارات زیادی از یه تبلت داشتم در حالی که اینطور که حرفه ای ها می گن باید یه تبلت برای طرح اولیه داشت و بقیه ی کار ها رو توی یه PC انجام داد.

نمی دونم خلافه قوانینه یا نه ( اگه بود ناظرین بگن که پاکش کنم) ولی سایت wacom.ir نمایندگی فروش این نوع تبلت ها رو داره

سلام دوست عزیز، ممنونم از اینکه لطف کردید و جوابمو دادید، ولی خیلی ناراحت شدم :18: من کلی پول دادم و با هزار امید و آرزو اینو خریدم ! بخدا هنوز دارم قصد وام بانکو میدم !:37: ینی هیچ راهی نداره که بتونم با همین نقاشی دیجیتالی انجام بدم ؟؟ میشه لطف کنید بهم بگید برنامه نقاشی برای تبلتمو از کجا میتونم دانلود کنم ؟ آخه هرچی از مارکت آندروید خودش پیدا میکنم میگه به تبلت من نمیخوره !!:41: تبلت من گلکسی 10 اینچ p7500 هست ! ممنون میشم کمک کنید اساتید محترم:11: راستی من یه قلم ozaki هم برای تبلتم گرفتم، دیگه چشم امیدم به کمک شما اساتید عزیزه :45:

gole roya
13-05-2012, 01:44
سلام دوستان، به کمک فوریتون نیازمندم ! من میخوام تبلت گلکسی 10 اینچی سامسونگم رو بفروشم چون یکی از دوستان گفتن که به درد کار نقاشی دیچیتال نمیخوره. ( ممنونم از این دوست خوب ) :11:
میشه لطفا" دقیقا" به من بگید برای اینکه بتونم نقاشی دیجیتال مثلا" یک پرتره ی رنگ روغن رئال رو با یک تبلت خوب کار کنم از چه نوع مدل تبلتی بخرم ؟ البته منظورم فقط از محصولات وکام هست. کدوم مدل وکام برای من مناسب هست ؟ آیا مدل لارج Intuos4 برای کار من مناسب هست ؟ و یک سوال دیگه اینکه : برای نقاشی با این نوع تبلت باید تبلت به لپ تاپ وصل بشه ؟
مدل CINTIQ چطور هست ؟ البته من تا سقف یک میلیون میتونم هزینه کنم ( این هم به سختی :41: )
ممنون میشم راهنماییم کنید :11:

mohammadrm
14-05-2012, 18:30
سلام دوستان، به کمک فوریتون نیازمندم ! من میخوام تبلت گلکسی 10 اینچی سامسونگم رو بفروشم چون یکی از دوستان گفتن که به درد کار نقاشی دیچیتال نمیخوره. ( ممنونم از این دوست خوب ) [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
میشه لطفا" دقیقا" به من بگید برای اینکه بتونم نقاشی دیجیتال مثلا" یک پرتره ی رنگ روغن رئال رو با یک تبلت خوب کار کنم از چه نوع مدل تبلتی بخرم ؟ البته منظورم فقط از محصولات وکام هست. کدوم مدل وکام برای من مناسب هست ؟ آیا مدل لارج Intuos4 برای کار من مناسب هست ؟ و یک سوال دیگه اینکه : برای نقاشی با این نوع تبلت باید تبلت به لپ تاپ وصل بشه ؟
مدل CINTIQ چطور هست ؟ البته من تا سقف یک میلیون میتونم هزینه کنم ( این هم به سختی [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] )
ممنون میشم راهنماییم کنید [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

intuos خوبه . ولی لارج نخر . یکی از دوستای من لارجشو داشت با اینکه حرفه ای بود ولی کار کردن براش مشکل بود . بهتون پیشنهاد میکنم که سایز مدیوم خریداری کنید .
فکر کنم اینتوس وایرلس داره که دیگه شما رو از پورت USB بی نیاز میکنه .

gole roya
15-05-2012, 00:38
intuos خوبه . ولی لارج نخر . یکی از دوستای من لارجشو داشت با اینکه حرفه ای بود ولی کار کردن براش مشکل بود . بهتون پیشنهاد میکنم که سایز مدیوم خریداری کنید .
فکر کنم اینتوس وایرلس داره که دیگه شما رو از پورت USB بی نیاز میکنه .

واااااااای خدارو شکر که بالاخره جوابمو دادید ! :42: هر روز میام چک میکنم تا ببینم جوابمو دادید یا نه ! ممنونم از لطفتون:11: توی اهواز نمیشه به راحتی قلم نوری پیدا کرد ! من رفتم توی بهترین فروشگاه اهواز (سرزمین رایانه) که گفتند تا 15 روز دیگه قلم نوری وکام رو میارن که قیمتاش از 250 هزار شروع میشه تا نزدیک به 2میلیون. حالا من یه سؤال ازتون داشتم که ممنون میشم کمکم کنید. به نظر شما برای من که لپ تاپ 14 اینچ ایسر دارم و میخوام نقاشی دیجیتالی رئال انجام بدم کدوم تبلت قلم نوری وکام بهترین گزینه هست برای من ؟
1- بامبو فان ( که در 3رنگ آبی- مشکی- نقره ای هست ) ؟
2- بامبو تاچ و پِن ؟
3- اینتوس A4 یا A5 ؟
یا هر نوع دیگه ای که شما اساتید محترم تشخیص میدید ؟
چون من با بقیه انواع وکام آشنا نیستم و این چند نوع رو هم از توی نت باهاشون آشنا
شدم.:20:
و یک سؤال دیگه درمورد خود دیجیتال پینتینگ داشتم. ( با عرض شرمندگی ):blush:
اگه بخوام اتود اولیه ی یه پرتره رو بزنم باید چیکار کنم ؟ اینکه میگن از عکس اسکن بگیرید یعنی چجوری ؟ میشه لطفا" توضیح بدید برام ؟ ممنونم :11:
من هرروز میام فروم رو چک میکنم تا بازم جواب خوب و مفیدتون رو ببینم. عذر میخوام که پرحرفی کردم. یک دنیا ازتون سپاسگـــــــــذارم. :11:

mohammadrm
15-05-2012, 21:11
عزیز اینکه بخوای از برند وکام کدوم محصولشو انتخاب کنی این تماما به خودت مربوط میشه . اگه پول تو دست و بالت هست intous بگیر . بامبو هم خوبه ولی زیاد حساس نیست به فشار ولی خوب شما معلومه که کاربر مبتدی هستید . به نظر من اگه واقعا میخوای حرفه ای کار کنی intous بگیر . ضرر نمیکنی .
بابت شروع دیجیتال پینتینگ هم باید اینو بگم که چون تازه دارید وارد کار میشید بهتره که دستتونو با تبلت عادت بدید و اسکچ ها رو با خود تبلت بزنید .
موفق باشید ;)

gole roya
16-05-2012, 11:10
عزیز اینکه بخوای از برند وکام کدوم محصولشو انتخاب کنی این تماما به خودت مربوط میشه . اگه پول تو دست و بالت هست intous بگیر . بامبو هم خوبه ولی زیاد حساس نیست به فشار ولی خوب شما معلومه که کاربر مبتدی هستید . به نظر من اگه واقعا میخوای حرفه ای کار کنی intous بگیر . ضرر نمیکنی .
بابت شروع دیجیتال پینتینگ هم باید اینو بگم که چون تازه دارید وارد کار میشید بهتره که دستتونو با تبلت عادت بدید و اسکچ ها رو با خود تبلت بزنید .
موفق باشید ;)
یک دنیا ممنون از جوابای مفیدتون :11: چشم من همین اوامر شمارو انجام میدم :20: میشه لطفا" برام روشای دیگه ی اسکچ زدن رو توضیح مختصری بدید ؟ ممنون میشم ازتون استاد :11: و اینکه بجز نرم افزار کورل پاینتر آیا نرم افزار دیگه ای هست که به قدرت کورل باشه ولی محیط کاربریش ساده تر باشه ؟

mohammadrm
16-05-2012, 13:28
ممنون که منو استاد خطاب کردی (یه جوری شدم :46:) ولی من استاد نیستم . شما برای اسکچ زدن باید از ابتدا یعنی از صفر شروع کنی . بهت توصیه میکنم که کتاب طراحی بگیری و یا اصول طراحی رو با خوندن مطالب و بازم کتابها و یا فیلم های آموزش و یا گذروندن یک دوره آموزشی یاد بگیری . خیلی مهمه که پایت رو قوی کنی اگه که رشتت گرافیکه و با اینجور چیزا آشنایی داری یا علی بگو و شروع کن اگه با قواعد آشنا نیستی باید بری دنبالش .
اگه پشتکار داری و دستت تو طراحی قویه میتونی از همین الان شروع کنی .
خلاصه بگم مقوله هنر خیلی پیچیدست باید بری دنبالش . اگه پیشو بگیری و علاقه داشته باشی که هر روز چیزای جدید یاد بگیری خود به خود وارد یه دنیای دیگه ای میشی و طرز فکر و نگاهت خیلی متفاوت تر از اطرافیانت میشه . علاقه خیلی مهمه به دنبالش هم استعداد میاره .
اسکچ : برای اسکچ زدن اگه میخوای دیجیتالی به واسطه پی سی و تبلت اجرا کنی میتونی از اینترنت با شکل ها و فرم های ساده شروع کنی . مثال میزنم : عکس میوه ها و یا اشیا ساده که تو محیط پیرامون ما هم زیاد پیدا میشه رو از نت گیر بیار و بنداز تو فتوشاپ و شروع کن اسکچشو بزن . گزینه دوم دستی رو کاغذ طرحتو بکشی (من این گزینه رو پیشنهاد میکنم چون دستت رو تو طراحی قوی میکنه ) و با اسکنر اسکنش کنی و عکس و به فتوشاپ منتقل کنی و شروع به اسکچ و رنگ آمیزی کنی .
نرم افزار ها برای اسکچ خیلی زیاده بعضیشون تخصصیه و برای نقاشی ساخته شده و بعضیشون هم مثل فتوشاپ در کنار استفاده کاربرهای مختلف میشه باهاش نقاشی کرد . ببین با هر کدوم که راحتتری با همون کار کن . به نظر من با فتوشاپ شروع کن چون هم محیط ساده ای داره و هم کار باهاش زیاد آنچنان سخت نیست .
موفق باشی ;)

gole roya
17-05-2012, 01:15
ممنون که منو استاد خطاب کردی (یه جوری شدم :46:) ولی من استاد نیستم . شما برای اسکچ زدن باید از ابتدا یعنی از صفر شروع کنی . بهت توصیه میکنم که کتاب طراحی بگیری و یا اصول طراحی رو با خوندن مطالب و بازم کتابها و یا فیلم های آموزش و یا گذروندن یک دوره آموزشی یاد بگیری . خیلی مهمه که پایت رو قوی کنی اگه که رشتت گرافیکه و با اینجور چیزا آشنایی داری یا علی بگو و شروع کن اگه با قواعد آشنا نیستی باید بری دنبالش .
اگه پشتکار داری و دستت تو طراحی قویه میتونی از همین الان شروع کنی .
خلاصه بگم مقوله هنر خیلی پیچیدست باید بری دنبالش . اگه پیشو بگیری و علاقه داشته باشی که هر روز چیزای جدید یاد بگیری خود به خود وارد یه دنیای دیگه ای میشی و طرز فکر و نگاهت خیلی متفاوت تر از اطرافیانت میشه . علاقه خیلی مهمه به دنبالش هم استعداد میاره .
اسکچ : برای اسکچ زدن اگه میخوای دیجیتالی به واسطه پی سی و تبلت اجرا کنی میتونی از اینترنت با شکل ها و فرم های ساده شروع کنی . مثال میزنم : عکس میوه ها و یا اشیا ساده که تو محیط پیرامون ما هم زیاد پیدا میشه رو از نت گیر بیار و بنداز تو فتوشاپ و شروع کن اسکچشو بزن . گزینه دوم دستی رو کاغذ طرحتو بکشی (من این گزینه رو پیشنهاد میکنم چون دستت رو تو طراحی قوی میکنه ) و با اسکنر اسکنش کنی و عکس و به فتوشاپ منتقل کنی و شروع به اسکچ و رنگ آمیزی کنی .
نرم افزار ها برای اسکچ خیلی زیاده بعضیشون تخصصیه و برای نقاشی ساخته شده و بعضیشون هم مثل فتوشاپ در کنار استفاده کاربرهای مختلف میشه باهاش نقاشی کرد . ببین با هر کدوم که راحتتری با همون کار کن . به نظر من با فتوشاپ شروع کن چون هم محیط ساده ای داره و هم کار باهاش زیاد آنچنان سخت نیست .
موفق باشی ;)
ممنونـــــــــــــــم که زود جوابمو دادید استاد :11: بله من حدود 12-13 سالی هست که نقاشی میکنم، 5 سال زیر نظر استادم بودم و از اون ببعد هم شخصی کار میکنم. البته چون علاقه و استعداد بیشری توی پرتره داشتم و همش پرتره و تا حدی هم آناتومی ( نه خیلی حرفه ای ) کار میکردم استادم میگفت تو فقط باید پرتره کار کنی ! تا حالا هم سفارشات زیادی ( مخصوصا" پرتره عروس ) داشتم که پول خوبی گیرم میومد :31: خودم خیلی علاقه دارم و لذت میبرم از پرتره و کلا" سبک رئال. ( تا حدی هم امپرسیون) البته تنها ضعفی که همیشه داشتم و دارم کندی دستم توی اسکچ و اتود زدن بوده و هست ! (البته روی بوم و اشتنباخ ) و بخاطر سرعت توی وقت اکثر سفارشات عروس رو با اُپک طرحشونو میزدم :27: آخه یکمی هم بگی نگی توی کمپوزسیون ضعف دارم :31: ( په دیگه تو چی ضعف ندارم ؟!! :27: ) حالا فکر میکنم شاید توی پی سی بهتر باشه ! :23: میدونید منظورم این بود که غیر مستقیم میخواستم بدونم مثلا" توی دیجیتال پینتینگ هم میشه واسه اسکچ زدن از یه روشی مث اُپک خودمون بهره برد ؟ :25: البته فرمایش شما صحیحه که اگه با خود قلم نوری اسکچ بزنم واسه عادت کردن دست خودم بهتره:20: چشم استاد، حالا من هم برای شروع از ظرف و لیوان و ظرف میوه و ... این چیزا شروع میکنم تا برای چهره دیگه بترکونم ایشالا :5: از اولین کار هم حتی اگه خیلیم بد بشه اگه اجازه بدید توی این فروم میذارم تا شما استاد گرامی ایراداشو بهم بگید تا بتونم با یاری شما پیشرفت سریعتری داشته باشم.:20: وااااااااای چقدر پرحرفی کردم ! منو ببخشید سرتونو درد آوردم. بازم ممنونم از راهنماییهای مفیدتون. در پناه خدا شاد و سلامت و موفق باشیـــــــــــد. :11:

T@Z
21-05-2012, 20:58
به به ! یه تاپیک توپ پیدا کردیم!! ( در ضمینه مورد علاقم ) کمکی اگه در حد توانم باشه در خدمتم

ممنونـــــــــــــــم که زود جوابمو دادید استاد [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] بله من حدود 12-13 سالی هست که نقاشی میکنم، 5 سال زیر نظر استادم بودم و از اون ببعد هم شخصی کار میکنم. البته چون علاقه و استعداد بیشری توی پرتره داشتم و همش پرتره و تا حدی هم آناتومی ( نه خیلی حرفه ای ) کار میکردم استادم میگفت تو فقط باید پرتره کار کنی ! تا حالا هم سفارشات زیادی ( مخصوصا" پرتره عروس ) داشتم که پول خوبی گیرم میومد [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] خودم خیلی علاقه دارم و لذت میبرم از پرتره و کلا" سبک رئال. ( تا حدی هم امپرسیون) البته تنها ضعفی که همیشه داشتم و دارم کندی دستم توی اسکچ و اتود زدن بوده و هست ! (البته روی بوم و اشتنباخ ) و بخاطر سرعت توی وقت اکثر سفارشات عروس رو با اُپک طرحشونو میزدم [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] آخه یکمی هم بگی نگی توی کمپوزسیون ضعف دارم [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ( په دیگه تو چی ضعف ندارم ؟!! [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ) حالا فکر میکنم شاید توی پی سی بهتر باشه ! [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] میدونید منظورم این بود که غیر مستقیم میخواستم بدونم مثلا" توی دیجیتال پینتینگ هم میشه واسه اسکچ زدن از یه روشی مث اُپک خودمون بهره برد ؟ [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] البته فرمایش شما صحیحه که اگه با خود قلم نوری اسکچ بزنم واسه عادت کردن دست خودم بهتره[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] چشم استاد، حالا من هم برای شروع از ظرف و لیوان و ظرف میوه و ... این چیزا شروع میکنم تا برای چهره دیگه بترکونم ایشالا [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] از اولین کار هم حتی اگه خیلیم بد بشه اگه اجازه بدید توی این فروم میذارم تا شما استاد گرامی ایراداشو بهم بگید تا بتونم با یاری شما پیشرفت سریعتری داشته باشم.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] وااااااااای چقدر پرحرفی کردم ! منو ببخشید سرتونو درد آوردم. بازم ممنونم از راهنماییهای مفیدتون. در پناه خدا شاد و سلامت و موفق باشیـــــــــــد. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

با اجازه ! یک پیشنهاد دارم با توجه به سابقه ای که دارین کلا استارت بزنین از همون سبکی که می خواین در ضمینه DP بیشتر تجربه حرف اول میزنه که کاملا اکتسابی هست و البته روش های مختلف امتحان کنین تا سبک مورد علاقتونو پیدا کنین ( یکی رو پیدا کردم مثل خودم عاشق پورتره است دارم ذوق مرگ میشم ) راستی گفتی پول خوبی می گرفتی میشه یک کمی بیشتر توضیح بدی اندر پیام شخصی
یا حق!!

N F
08-06-2012, 13:20
سلام داشتم تو انجمن می چرخیدم دیدم نقاشی دیجیتال کاربرای فعالی داره و خیلی خوشم اومد که منم تو بحث ها باشم من یک تبلت جدید می خوام بگیرم با بودجه 350 یکم کمکم کنین !!! ونیز یک نمونه کار هامو میزارم که بگین از کجا ادامه بدم کارامو البته کار بچه های p30world دیدم خیلی خوشم اومد

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

sasa 123
03-12-2012, 20:46
سلام از اینکه این اطلاعات عالی را برای ما قرار می دهید بینهایت سپاسگذاریم

joyroy
27-08-2013, 23:03
سلام و سپاس بابت راه اندازی این بحث
یه سوال فوری
برای دیجیتال پینتینگ با قلم نوری شما تنظیمات قلم رو چطور تنظیم میکنید که لرزش دست رو هنگام نقاشی از بین بره یا نشان نده یا به حداقل برسونه؟فقط در فتوشاپ
ممنون میشم پاسخ بدید:n16:

digital-master
14-01-2014, 20:33
سلام دوستان دیدم اینجا علاقه مند به دیجیتال پینتینگ زیاده به خاطر کمک به شما عضو شدم
خب بریم سراغ اصل مطلب...
دوستانی که تا حالا قلم نخریدن ولی دوست دارن وکام(:n21:) نخرن همه میگن خوبه ولی من شما رو با 100 دلیل قانع میکنم و شما بعد از اتمام ایم متن حتی حاضر به فروش تباتون هم میشد:
1-وکام گرونه
2-تو ایران نمایندگی درستو حسابی نداره
3-ویژگی خاصی نداره
4-دکمه هاش بسیار کمن
5-میگن حساسیت زیادی داره ولی نوع معمولی برند "جنیوس" که منم دارم که خیلی خیلی ساده و مبتدی هم هست 2000 و خورده ای حساسیتشه
6-دیگه حوصله ندارم همینا بستونه
خوب بریم سراغ جنیوس
مدل ساده این مارک 28 نا دکمه لمسی داره رو خودش و فقط 150 تومنه!!!
شرکت "ایران جنیوس"نمایندگیش تو تهرانه
تو ایران بهترین مارکه بله من میگم اگه تو نیو یورک بودیم شاید خوب بود ولی اینجا نه
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مدلاش خیلی قشنگه
نرم افزار های زیادی با خودش داره که بسیار به درد بخوره و باید تو بازار 10 20 تومن بخرینشو
این لینک شرکتشه [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد برین قسمت جنیوس تا همه کارا شو ببینین
من یکساله که دارم:n05: و بسیار راضیم
در ضمن سوال در مورد نقاشی دیجیتال داشتین با من در میون بزارین
این ایمیلمه: marefifar07@gmail.com

digital-master
14-01-2014, 20:40
راستی تا چند وقت دیگه وبلاگموو بازش میکنم کلی مطلب به درد بخور برای شما داره :sq_25:

digital-master
14-01-2014, 20:52
راستی تا چند وقت دیگه وبلاگموو بازش میکنم کلی مطلب به درد بخور برای شما داره :sq_25:

digital-master
14-01-2014, 21:10
به مام بگین فیض ببریم:n02:

iranart2009
19-01-2014, 16:14
az linkha sepas

digital-master
21-01-2014, 18:47
دوستان کلاس های آموزش نقاشی دیجیتال شروع شد در صورتی مایل به ثبت نام هاستید یا سوالی دارید ایمیل بزنید
ایمیل من : marefifar07@gmail.com

مایکی
02-07-2014, 17:42
سلام
خیلی ممنون از مباحثتون.میخواستم بدونم منی که کامپیوتر دارم،یه قلم نوری زیر 200 هزار تومن بخرم،کدوم مدل رو بخرم.میخواستم بدونم با این قیمت میشه مثلا کمیک کشید؟:n01:

digital-master
28-07-2014, 15:46
جنیوس i405x مدل خیلی خوبیه آخرین قیمتشم که م یادمه 150تومن بود

shaqayeqloo
22-01-2018, 19:39
من دو ساعت وقت گذاشتم عضو شم تو سایت.. الان چرا لینکش کار نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟؟