ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تست و مقایسه نرخ فریم یک انجین 2 بعدی با انجین های دیگر



god of war 2
23-02-2012, 18:44
سلام.
این تست مربوط میشه به بخش رندر یک انجین 2 بعدی ایرانی در حال ساخت.
دوستان لطفا نظرات و مقایسه هاشونو در رابطه با تمامی موارد (مقدار مصرف CPU , مقدار مصرف RAM, نرخ فریم ,سرعت بارگذاری و...) بین این تست و نمونه مشابه در انجین های دیگر مطرح کنید.
انجین برپایه DirectX 9 نوشته شده و از زبان ++C استفاده شده.
تو این تست دقیقا 663 sprite که از 5 تسکچر استفاده میکنند بطور همزمان رندر میشن که همگی متحرک هستند.
فایل زیپ شامل 2 تا فایل اجرایی هست که یکی با بر پایه Vsync هست که تعداد فریم ها دقیقا برابر با نرخ فریم مانیتورتون محدود میشه.(معمولا بین 60 تا 70)
فایل دیگر بدون استفاده از VSync هست یعنی تصاویر با نهایت سرعت ممکن رندر میشن و ممکنه حتی بعضی از فریمها رو شما مشاهده نکنید (یعنی مانیتور نمایش نمیده)
فقط برای اینکه بتونید مقدار فریم رندر شده در ثانیه رو ببینید باید برنامه رو در cmd و در انتهای اون دستور :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

مثال:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

رو اضافه کنید که مقدار فریم رو در فایلی که نام بردید میریزه و بعد از بستن برنامه میتونید اونو مشاهده کنید.
برنامه با Alt+F4 بسته میشه و به این دلیل هست که هنوز کلاسهای Input برای ورودی کیبورد رو ننوشتم!
حاضرم قول بدم که از خروجی مشابه هر انجین دو بعدی سریعتر هست!
سرعت حرکت اسپیرایت ها 1 پیکسل هست (یعنی فوقالعاده نرم حرکت میکنند) ولی اگر خیلی سریع حرکت میکردند به این دلیل هست که نرخ رندر فریم (در سیستم های قویتر) خیلی بالا رفته ولی اسپیرایتها هنوز با همون سرعت 1 پیکسل حرکت میکنند!
----
لینک دانلود:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اگر سوالی هم داشتید در خدمتم.

parvizamd
23-02-2012, 18:57
ایرور dll پیدا نشد!!!
d3dx9.dll...

silsin
23-02-2012, 19:08
خب نصبش کن پرویز دیگه این یه دایرکت ایکس بیشتر نیست که

M0hsen3D
23-02-2012, 19:38
نه مشکل DX داره ...رو سیستم من نصب هست ولی پیدا نمیکنه!

armin_555
23-02-2012, 19:52
خب برو تو گوگل سرچ کن dll رو بعد دانلودش کن. بعد بریزش تو windows/system32

armin_555
23-02-2012, 20:02
اینم لینک دانلود d3dx9 :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
حجم : کم تر از 1Mb

M0hsen3D
23-02-2012, 20:23
اقای God of war مطمئنی خودت تستش کردی؟ مشکل DX داره!

armin_555
23-02-2012, 20:28
من اجراش کردم!!!!!!!!!!
این کاری که گفتمو انجام بده حل میشه!:31:

god of war 2
23-02-2012, 21:20
دوستان اگر DirectX 9 رو نصب نکردید فقط کافی فایل d3dx9.dll رو کنار برنامه بزارید بعد اجرا کنید.
یا حتی میتونید یکی از ورژن های بالاتر مثلا d3dx9_49 یا .. رو تغییر نام بدید و به d3dx9 تبدیل کنید و استفاده کنید.

silsin
23-02-2012, 21:43
اینو دانلود کنید بندازین کنار برنامه

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

---------- Post added at 09:43 PM ---------- Previous post was at 09:42 PM ----------

کلا مانیتور من کشش این رزولیشن رو نداشت . out of range داد

god of war 2
23-02-2012, 21:52
رزولیشن بصورت ثابت روی 1280x1024 تنظیم شده.ممکنه در مانیتورهای عریض از این رزولیشن پشتیبانی نشه.

M0hsen3D
23-02-2012, 22:13
مشکل DLL E حل شد , رزولوشنش اومد وسط:دی
مانیتور من Wide هست جواب نداد!

god of war 2
24-02-2012, 00:29
بالاترین رزولیشن تو مانیتور های عریض چی هست؟
لطفا بگید تا یک نمونه هم برای مانیتور های عریض طراحی کنم.

iload
24-02-2012, 00:32
سلام

فریم ریت من 1000

---------- Post added at 12:32 AM ---------- Previous post was at 12:31 AM ----------


بالاترین رزولیشن تو مانیتور های عریض چی هست؟
لطفا بگید تا یک نمونه هم برای مانیتور های عریض طراحی کنم.

مانیتور من 1080*1920 هست برای من اجرا شد

god of war 2
24-02-2012, 01:09
بنظرتون نمونه مشابه در Game Make, Torqe, Unity میتونه از هر لحاظ (مصرف CPU , RAM و سرعت لود) با این تست برابری کنه؟

silsin
24-02-2012, 13:48
خب چرا لقمه رو دور سرتون می چرخونین یادمه انویدیا یه چیزی زده بود واسه اینجور تست ها راحت میشد مصرف همه چیز رو به صورت نمودار و کلا مقایسه در اورد به نظرم بهتره با اون یه تستی بکنی . من که نمی تونم چون مانیتورم نمی کشه این رزولیشنو .

god of war 2
24-02-2012, 16:14
خب چرا لقمه رو دور سرتون می چرخونین یادمه انویدیا یه چیزی زده بود واسه اینجور تست ها راحت میشد مصرف همه چیز رو به صورت نمودار و کلا مقایسه در اورد به نظرم بهتره با اون یه تستی بکنی . من که نمی تونم چون مانیتورم نمی کشه این رزولیشنو . این کار فقط یک نظر خواهی بود و تمام بخشهای انجین قبل از اینکه حتی یک تست ساده مثل همین تست نوشته بشه چندین بار آزمایش میشه.(برای تست هم از Intel Vtune استفاده میکنیم)
بیشتر هم هدفمون این بود که فقط کارمون در حد حرف نباشه و بعد از کامل شدن هر بخش هم یک تست از اون بخش قرار بدیم تا دیگران هم خودشون ببینند و قضاوت کنن.

parvizamd
25-02-2012, 08:16
دوست عزیز من خود هم می دونستم خواستم فقط بگم نسخه بعد این فایل رو بزار کنارش...