god of war 2
23-02-2012, 18:44
سلام.
این تست مربوط میشه به بخش رندر یک انجین 2 بعدی ایرانی در حال ساخت.
دوستان لطفا نظرات و مقایسه هاشونو در رابطه با تمامی موارد (مقدار مصرف CPU , مقدار مصرف RAM, نرخ فریم ,سرعت بارگذاری و...) بین این تست و نمونه مشابه در انجین های دیگر مطرح کنید.
انجین برپایه DirectX 9 نوشته شده و از زبان ++C استفاده شده.
تو این تست دقیقا 663 sprite که از 5 تسکچر استفاده میکنند بطور همزمان رندر میشن که همگی متحرک هستند.
فایل زیپ شامل 2 تا فایل اجرایی هست که یکی با بر پایه Vsync هست که تعداد فریم ها دقیقا برابر با نرخ فریم مانیتورتون محدود میشه.(معمولا بین 60 تا 70)
فایل دیگر بدون استفاده از VSync هست یعنی تصاویر با نهایت سرعت ممکن رندر میشن و ممکنه حتی بعضی از فریمها رو شما مشاهده نکنید (یعنی مانیتور نمایش نمیده)
فقط برای اینکه بتونید مقدار فریم رندر شده در ثانیه رو ببینید باید برنامه رو در cmd و در انتهای اون دستور :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
مثال:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
رو اضافه کنید که مقدار فریم رو در فایلی که نام بردید میریزه و بعد از بستن برنامه میتونید اونو مشاهده کنید.
برنامه با Alt+F4 بسته میشه و به این دلیل هست که هنوز کلاسهای Input برای ورودی کیبورد رو ننوشتم!
حاضرم قول بدم که از خروجی مشابه هر انجین دو بعدی سریعتر هست!
سرعت حرکت اسپیرایت ها 1 پیکسل هست (یعنی فوقالعاده نرم حرکت میکنند) ولی اگر خیلی سریع حرکت میکردند به این دلیل هست که نرخ رندر فریم (در سیستم های قویتر) خیلی بالا رفته ولی اسپیرایتها هنوز با همون سرعت 1 پیکسل حرکت میکنند!
----
لینک دانلود:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اگر سوالی هم داشتید در خدمتم.
این تست مربوط میشه به بخش رندر یک انجین 2 بعدی ایرانی در حال ساخت.
دوستان لطفا نظرات و مقایسه هاشونو در رابطه با تمامی موارد (مقدار مصرف CPU , مقدار مصرف RAM, نرخ فریم ,سرعت بارگذاری و...) بین این تست و نمونه مشابه در انجین های دیگر مطرح کنید.
انجین برپایه DirectX 9 نوشته شده و از زبان ++C استفاده شده.
تو این تست دقیقا 663 sprite که از 5 تسکچر استفاده میکنند بطور همزمان رندر میشن که همگی متحرک هستند.
فایل زیپ شامل 2 تا فایل اجرایی هست که یکی با بر پایه Vsync هست که تعداد فریم ها دقیقا برابر با نرخ فریم مانیتورتون محدود میشه.(معمولا بین 60 تا 70)
فایل دیگر بدون استفاده از VSync هست یعنی تصاویر با نهایت سرعت ممکن رندر میشن و ممکنه حتی بعضی از فریمها رو شما مشاهده نکنید (یعنی مانیتور نمایش نمیده)
فقط برای اینکه بتونید مقدار فریم رندر شده در ثانیه رو ببینید باید برنامه رو در cmd و در انتهای اون دستور :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
مثال:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
رو اضافه کنید که مقدار فریم رو در فایلی که نام بردید میریزه و بعد از بستن برنامه میتونید اونو مشاهده کنید.
برنامه با Alt+F4 بسته میشه و به این دلیل هست که هنوز کلاسهای Input برای ورودی کیبورد رو ننوشتم!
حاضرم قول بدم که از خروجی مشابه هر انجین دو بعدی سریعتر هست!
سرعت حرکت اسپیرایت ها 1 پیکسل هست (یعنی فوقالعاده نرم حرکت میکنند) ولی اگر خیلی سریع حرکت میکردند به این دلیل هست که نرخ رندر فریم (در سیستم های قویتر) خیلی بالا رفته ولی اسپیرایتها هنوز با همون سرعت 1 پیکسل حرکت میکنند!
----
لینک دانلود:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اگر سوالی هم داشتید در خدمتم.