PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : گزارش روز:بندرعباس در آستانه حماسه فوتبالی



LittLe_BeAr
16-02-2012, 21:10
آلومینیوم با میثاقیان در یک قدمی صعود است وکاسیمیرو هم می تواند حداقل به صعود شهرداری بندرعباس به پلی آف امیدوار باشد. این دو مربی در دسته اول کارنامه خوبی دارند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سایت گل- بندری ها هنوز هم یاد وخاطره روزهایی را در سینه دارند که «مسعود» هرمزگان در دسته دوم می خواست با سیروس قایقران بزرگی کند. سال 77بود که « رنو» سیروس در حوالی امامزاده هاشم به آغوش یک کامیون رفت تا مرد تکرار نشدنی فوتبال ما با راستینش سر بر بستر سرد خاک بگذارد وافسوس که رفتن او به معنای ختم همه آرزوهای فوتبالی بندری ها هم بود.

اواسط دهه 80 شهرداری بندرعباس بنای تیمداری گذاشت و استقلال کیش را از علی شفیع زاده خریدند تا با نام شهرداری گام به بازی ها بگذارد. حضور این تیم در دسته اول با مربیگری مجید نامجو مطلق کلید خورد. همبازی سیروس داشت رویاهای بندری ها را تعبیر می کرد که بروز برخی اختلافات او را از بندر راند وتیمی که به پلی آف رسیده بود به راه آهن باخت. راه آهن آن روز با میثاقیانی آمده بود که می گفت اگر تیمم سقوط کند خودم را از برج میلاد به پایین می اندازم. اکبر در پلی آف عجیب وغریب آن فصل حکم بقا گرفت تا بندری ها بازهم در حسرت لیگ برتر بمانند.آن بازی در بندر عباس با سنگ پرانی تماشاگران ناتمام ماند و راه آهن با رای کمیته انضباطی سه بر صفر برنده شد ودر ادامه در آخرین بازی تاریخ ورزشگاه نقش جهان اصفهان، فولاد خوزستان را دسته اولی کرد.

سال 1387باشگاه فولاد هرمزگان با عباس سرخاب پا به لیگ دسته اول نهاد. آنها هم امتیاز نیرومحرکه قزوین را خریدند. سال بعد با نام آلومینیوم ، زرینچه هم نتوانست برای آنها کاری از پیش ببرد تا اینکه فصل پیش وینگوبگوویچ را به خدمت گرفتند. آنها با وینگو تا پلی آف هم آمدند اما در آن مرحله مقابل علی اصغر کلانتری وفجرسپاسی ناکام ماندند. عجیب آن که بازی برگشت آنها در بندر هم وقتی با 4 گل به سود شیرازی جریان داشت با سنگ پرانی تماشاگران ناتمام ماند.

امروز آلومینیوم با میثاقیان در صدر جدول گروه خود ایستاده و فاصله مطمئنی با ماشن سازی دارند. 9 امتیاز اختلاف در فاصله 7 هفته به پایان بازی ها نوید روزهای خوبی را برای بندری ها می دهد. اکبر که بارها تجربه صعود از دسته اول به لیگ برتر را داشته و همانگونه که نوشتیم یک بار هم برای بندرعباسی ها خاطره تلخی را رقم زده، حالا دارد نامش را در هرمزگان هم جاودانه می سازد.

در گروه اول بازی ها شهرداری هم با کاسیمیرو در رده دوم قرار گرفته و حداقل اینکه می تواند به حضور در پلی آف امیدوار باشد. تصور اینکه لیگ دوازدهم با دوتیم بندرعباسی آغاز شود شاید کمی سخت باشد اما باید انتظار چنین اتفاقی را داشت. میثاقیان و کاسیمیرو هر دو تجربه صعود به لیگ برتر را دارند و مرد پرتغالی اتفاقا با نفت آبادان هم در پلی آف از سد دامش گذشت ولیگ برتری شد.

حالا بندری ها کم کم از محله سورو و دوهزار تا چهارراه رسالت ونخل ناخدا را آذین می بندند تا حضورشان در لیگ خلیج فارس را جشن بگیرند. آنها به امامزاده سید مظفر دخیل خواهند بست و تا چهارراه پگاه هلهله می کنند تا دوره فراق از سطح اول فوتبال کشور به سر آید.جام خلیج فارس اگر تاکنون یک نماینده از دیار خلیج فارس(شاهین بوشهر) داشت حالا می تواند چند نماینده داشته باشد. بندری ها بی صبرانه منتظر آن روز هستند. یکی برای سیروس در بندری در شمال خبر ببرد که بندری های جنوب دارند خوابشان را تعبیر شده می بینند.