PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : گزارش روز: زوج های به یادماندنی دنیای فوتبال



nw_nk
14-02-2012, 22:47
گزارش روز: زوج های به یادماندنی دنیای فوتبال


به مناسبت روز ولنتاین، تصمیم گرفتیم یادی از زوج های به یادماندنی دنیای فوتبال کنیم

سایت گل- دست ندادن بازیکنان با یکدیگر، توهین های نژاد پرستانه، کتک کاری رد رقیب و... اتفاقاتی از این دست بار ها و بار ها در صدر اخبار ورزشی چند هفته فوتبال دنیا بوده است. اما به مناسبت روز ولنتاین و فضای شاعرانه و رمانتیک آن نگاهی زوج های موفق دنیای فوتبال می اندازیم تا اندکی خاطره نه چندان خوش اتفاقات این هفته ها را به فراموشی بسپاریم.

فابیو کاناوارو و الساندرو نستا:

شاید در لیگ و در رده باشگاهی آن ها سال ها رقیب یکدیگر بوده اند اما هنگامی که پای کشور و تیم ملی به میان می آمد این دو یکی از مستحکم ترین خطوط دفاعی دنیا را در کنار هم می ساختند. این دو اولین بار در سال 1997 در کنار یکدیگر بازی کردند و تا سال 2006 و جام جهانی آلمان بار ها و بار ها زوج خط دفاعی ایتالیا در بزرگترین تورنومنت های جهانت را تشکیل دادند. بازیکنانی که خط دفاعی تیم قهرمان جهان را تبدیل به رکن اصلی قهرمانی این کشور کردند.

در جام جهانی اما نستا بدشانس بود و در میانه راه تورنمنت را به دلیل مصدومیت ترک کرد ولی زوج او یعنی کاناوارو در ترکیب تیمش درخشید و درخشید تا جام جهانی را بعنوان کاپیتان بالای سر برد و سر انجام توپ طلای اروپا را نیز ربود. و این بهترین راه برای پاک کردن خاطره تلخ کالچوپولی از ذهن مردم ایتالیا بود.

کاناوارو با 136 مسابقه در میان فوتبالیست های ایتالیا یی بیشترین بازی های ملی را در کارنامه دارد، نستا هم 78 بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفته که اگر مصدومیت های پر تعداد او نبود این آمار برای بازیکن میلان می توانست بسیار درخشان تر باشد.

ژاوی و اینیستا:

از دیگر بازیکنانی که نامشان یادآور موفقیت و پیروزی یک تیم است می توان به ژاوی و اینیستا اشاره کرد. زوجی که در سال 2004 برای اولین بار در کنار هم قرار گرفتند و از آن روز تا بحال بارسلونا 5 بار قهرمان لا لیگا شده، یک بار جام حذفی را بدست آورده و 3 لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده. به این لیست 2 قهرمانی در سوپر کاپ اروپا و دو بار رسیدن به عنوان قهرمانی در جام باشگاه های جهان را اضافه کنید تا پی به اهمیت و توانایی این زوج ببریم.

در رده ملی هم این دو کم از رده باشگاهی نداشتند. در سال هایی که امثال مارکوس سنا، ژابی الونسو، دیوید آلبلدا و سسک فابرگاس بطور متناوب در ترکیب تیم ملی اسپانیا مورد استفاده قرار می گرفتند این دو نفر همیشه جایگاه ثابتی را برای خود در ترکیب اصلی رزرو کرده بودند. ژاوی و اینیستا در دوران طلایی اسپانیا نقش های بسیار پر رنگی را بر عهده دارند، سال هایی که گاو چران ها هم اروپا را فتح کردند و هم قهرمان جهان شدند. گل اینیستا به هلند در آخرین ثانیه های بازی فینال جام جهانی را هیچگاه از یاد نمی بریم.

یوهان کرایوف و یوهان نیسکنس:

در سال هایی که فوتبال لبریز از ستاره ها و نام های بزرگ بود دو بازیکن از قهرمانان اصلی نمایش های آن سال ها بودند. کرایوف و نیسکنس. یوهان کرایوف نقش فوروارد را بازی می کرد و یوهان دوم کمی عقب تر از او بازی می کرد ولی هیچکدام از این دو را نمی شد در یک پست خاص محدود کرد. بازیکنانی که فلسفه توتال فوتبال را از آژاکس به تیم ملی هلند انتقال دادند.

این دو در شهر آمستردام هم خاطرات خوش با یکدیگر داشتند. دوران طلایی آژاکس در دهه هفتاد که با دو قهرمانی در لیگ هلند، دو قهرمانی در جام حذفی و سه بار فتح اروپا همراه بود هنگامی رخ داد که کرایوف و نیسکنس در این تیم حضور داشتند. هلند با تکیه به این 2 بازیکن در جام جهانی 1974 آرژانتین و برزیل را حذف کرد اما در فینال نتوانست از پس آلمان غربی بر آید تا هلند بهترین تیمی باشد که تا کنون نتوانسته جام جهانی را به چنگ آورد.

بعد از دوران طلایی آژاکس کرایوف راهی بارسلونا شد، نیسکنس یا یوهان دوم هم اندکی بعد به او پیوست اما این دو هیچ گاه نتوانستند روز های خوب هلندشان را در کاتالونیا تکرار کنند. کل افتخاراتی که این زوج طلایی با آبی و اناری ها کسب کردند تنها یک قهرمانی کوپا در ری در سال 1978 بود. در جام جهانی 1974 نیسکنس برای اولین بار مجبور شد بدون زوج بازنشسته اش در تیم ملی هلند بازی کند.

اندی کول و دوایت یورک:

شاید برای اندی کولی که با هم تیمیش شرینگهام مشکلاتی جدی داشت و تا حدی پیش رفته بود که با او صحبت هم نمی کرد حضور مهاجمی جدید به نام دوآیت یورک به معنی ترک منچستر یونایتد بود، اتفاقی که هیچگاه برای این مهاجم که تا به آن روز 2 بار با منچستر لیگ برتر را فتح کرده بود نیا فتاد.

کول نه تنها به خاطر یورک از منچستر جدا نشد بلکه در کنار او زوجی را بوجود آورد که یکی از مر گبار ترین خطوط حمله دنیا را شکل می داد و برای منچستر قهرمانی های بسیار زیادی را به ارمغان آورد. آن ها در مکار هم و با گلزنی های فراوانشان در فصل 98_99 لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی انگلیس و لیگ برتر را فتح کردند تا اینگونه منچستر را به 3 گانه مشهورش برسانند.

آن ها بعد از سال 99 دو بار دیگر هم با منچستر توانستند قهرمانی را تجربه کنند ولی سرانجام به خاطر افتی که داشتند از ترکیب اصلی دور تر و دور تر شدند تا اینکه سرانجام مجبور به ترک اردوی شیاطین گشتند. این دو اما یم بار دیگر هم به هم پیوستند ولی هیچگاه در بلکبرن مانند منچستر زهر دار نبودند.

ژوزه مورینیو و ریکاردو کاروالیو:

از سال 2002 و هنگامی که مورینیو مربی پرتو شد بین این مربی و بازیکنی به نام کاروالیو همکاری شروع شد که تا به امروز هم ادامه دارد.

کاروالیو زمانی که توانست به ترکیب اصلی پورتو راه پیدا کند خود را بعنوان اصلی ترین عنر دفاعی تیمش معرفی کرد. او در سال 2003 و هنگامی که تیمش تحت مربی گری مرد پرتغالی لیگ این کشور را فتح و در جام یوفا هم قهرمان شد سال های طلایی خود را استارت زد.

در سال 2004 و هنگامی که پورتو علاوه بر دفاع از عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را هم فتح کردشرایط او رؤیایی تر شد و اینگونه بود که آبراموویچ راضی شد بعد از جذب خوزه پول های خود را صرف خرید این مدافع کند. این دو در چلسی هم راهی که در پورتو پیش گرفته بودند را ادامه دادند. خوزه و ریکاردو قبل از اینکه آقای خاص با نارضایتی آبی ها را ترک کند 2 بار قهرمان لیگ شدند و جام حذفی و لیگ کاپ و کامیونیتی شیلد را نیز به افتخارات استمفورد بریجی ها افزودند.

اگر در سالی که مورینیو با اینترسری آ، لیگ قهرمانان و جام حذفی ایتالیا را فتح کرد کاروالیو تصمیم به ماندن در چلسی نمی گرفت کارنامه همکاری این دو می توانسست بسیار پر بار تر از این باشد. البته ریکاردو سرانجام در رئال مادرید به مربی مورد علاقه اش پیوست تا زوج مورینیو کاروالیو کماکان به کار خود ادامه دهد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] B%8C-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84

سید محمد امین میرغضنفر

2012/2/14

B L A S T E R
14-02-2012, 23:47
رائول و مورینتس هم میتونستن باشن .. البته بازه زمانیشون کم بوده

davy jones
15-02-2012, 00:42
به نظرم زوج اسکولز و گیگز در منچستر و همچنین زوج دیوید بکهام و آلن شیرر در تیم ملی انگلیس هم رویایی بودند.

arashsard
21-03-2012, 11:31
واییییییییی زوج رویایی فرهاد مجیدی و علی موسوی رو توو استقلال فراموش کردی. رویایی ترین زوجی که دیدم:40: