مشاهده نسخه کامل
: علت عدم دسترسي به ايميل را از مسئولان وزارت ارتباطات جويا ميشويم
ایتنا- علي مطهري: موضوع قطع ايميل را پيگيري ميكنيم و به مسئولان اين وزارتخانه تذكر ميدهيم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
رئيس كميته ارتباطات كميسيون صنايع و معادن مجلس، با اشاره به قطع دسترسي كاربران به پست الكترونيك شخصي (ايميل)، از پيگيري موضوع از طريق مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات خبر داد.
به گزارش ایتنا به نقل از ایسنا، علي مطهري، در گفتو گو با ايسنا، گفت: بايد دليل قطع پست الكترونيك شهروندان ايراني طي چند روز اخير، از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات پيگيري شود كه آيا مشكلات فني دليل قطع ايميلهاست يا سرورهاي كشورهاي خدمات دهنده دچار قطعي شدهاند.
نماينده مردم شبستر افزود: كميسيون صنايع و معادن و نمايندگان عضو اين كميسيون و بنده به عنوان رئيس كميته ارتباطات، موضوع قطع ايميل را پيگيري ميكنيم و تذكرات لازم را به مسئولان اين وزارتخانه ميدهيم.
itna.ir
ايتنا - به عنوان شهروندانی که حقی و حقوقی دارند، انتظار داریم در مواقع اینچنینی، حداقل اطلاعرسانی به موقع انجام شود.
ايمان بيك
دو سه روز پایانی هفتهای که گذشت، بار دیگر دسترسی به سایتها و سرویسهای وب که نیازمند تبادل اطلاعات رمزگذاری شده بودند، قطع شد.
به این ترتیب پایان هفتهای بدون ایمیلهایمان در جیمیل و یاهو سپری کردیم.
گفته میشود قطع دسترسی به برخی سرویسهای ارتباطی به ویژه در شرایط بحرانی، به عنوان بخشی از فرایند مدیریت ارتباطات، حق دولتهاست.
فارغ از اینکه در هفته گذشته اصولا قطع دسترسی با برنامه بوده یا اتفاقی، به عنوان شهروندانی که حقی و حقوقی دارند، انتظار داریم در مواقع اینچنینی، حداقل اطلاعرسانی به موقع انجام شود. یا اگر اطلاع نمیدهند، حداقل از صفحه «فیلترینگ موقت» استفاده کنند.
حق دولت را میپذیریم و انتظار داریم دولت هم حق ما را در دانستن به رسمیت بشناسد.
دلیلی ندارد ساعتها پشت کامپیوتر به انتظار باز شدن صفحهای بمانیم که قرار نیست باز شود.
اگر بدانیم، ابتدا برنامهریزی میکنیم که مطالب و موارد مهم و مورد نیاز را قبل از قطعی از ایمیلمان خارج کنیم و بعد هم، عمر گرانمایه و پهنای باند محدود را پای سرویسی که قرار نیست دریافت کنیم، بر باد نمیدهیم.
itna.ir
MOHAMMAD2010
12-02-2012, 18:55
علت عدم دسترسي به ايميل را از مسئولان وزارت ارتباطات جويا ميشويم
علتش رو که همه میدونیم چیه !
دو سه روز پایانی هفتهای که گذشت، بار دیگر دسترسی به سایتها و سرویسهای وب که نیازمند تبادل اطلاعات رمزگذاری شده بودند، قطع شد
هنوزم قطعه ( آخه هنوز تا 25 بهمن مونده ! )
آقای علی مطهری و نماینده های مجلس اگه راست میگن چرا قانون ننگین محدودیت 128Kbps رو گذاشتن؟به اندازه ی کافی خود مخابرات و زیرساخت محترم داره از سرو تهش میزنه دیگه نیاز به چنین قانون مضحکی نبود! من همین حالا با 128 وایمکس ایرانشُل پست میدم بزحمت 2 صفحه میتونم باز کنم.
B U L U T
12-02-2012, 20:01
من يه بار كانكت شدم ولي الان ديگه نه
saeed_136915
12-02-2012, 20:22
یعنی این خبرگزاری محترم واقعا انتظار داره آقای مسئول بهشون جواب درست و حسابی بده یا این هم مثل بقیه خبرها جکه؟؟!!
armin_punisher6
12-02-2012, 21:13
من احتمال میدم مشکل از سرورهای یاهو و گوگل باشه.
آخه دیگه دروغ هم حدی داره.جالب اینجاست فقط روزهایی مثل 22بهمن 25 بهمن 2 اسفند 22 خرداد یا اینجور روزا این سرورهای اونا خراب میشه.
Electronic-Arts
12-02-2012, 21:28
آيا مشكلات فني دليل قطع ايميلهاست يا سرورهاي كشورهاي خدمات دهنده دچار قطعي شدهاند.
:16::39::38::34:
بسی خندیدیم
با اینکارشون بیشتر مردم رو ترغیب میکنن از چیز پی ان و فناوری های دیگه استفاده کنن !
Alireza SM
12-02-2012, 21:54
آخرشم احتمالا قراره مشکل از کابل های کامپیوتر کاربران بوده باشه
amirkhan_0o0
12-02-2012, 22:10
دوستان من فکر می کنم باید نامه ای توی انجمن ها و گروه های مختلف تهیه کنیم تا در عین بایکوت خبری این مسأله از طرف صدا و سیما، به محدود شدن اینترنت اعتراض کنیم!
چرا که احتمال داره که یه مدت کوتاه اینترنت رو محدود کرده باشند تا از واکنش مردم فیدبک گرفته شه! برای همین ما با این اعتراض که حق مسلم ماست به مسئولین می تونیم به اونها نشون بدیم که موافق این محدودیت ها نیستیم و اینتر(ا)نت ملی رو به عنوان جایگزین اینترنت جهانی نمی پذیریم! و تنها به عنوان یک امکان در کنار اینترنت جهانی می پذیریم!!
این یک حرکت ساختار شکنانه و دشمن شاد کن و .... نیست! بلکه صحبت از کمترین حقوق ما در دنیای مجازی است!
به هر حال من خیلی قدیمی نیستم و امکان ایجاد تاپیک جدید رو ندارم. از مدیران فروم درخواست می کنم که با صلاحدید خود اقدام به این کار بکنند!
ArashMiniStar
12-02-2012, 22:11
چرا اینا مردم رو خر فرض میکنن؟؟ دقیقا همیشه همین روزا همین طوری میشه.:27:
The Jok3r
12-02-2012, 22:29
احمق بودن هم حدی داره!
جالبه هیچکس نمیدونه کی قطع کرده! جمعش کن ، عجب آدمایی پیدا میشه ها..!
Fate2646
12-02-2012, 22:37
هنوزم که قطعه حالا کی وصل میکنن من کار واجب دارم
Big-Boss
14-02-2012, 13:13
Iran blocking access to Google's encrypted search, YouTube, and webmail ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
engadget-
ایتنا- مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات:"اختلال در سرویس جیمیل، به نفع پست الکترونیکی ملی کشور است."
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سونیتا سراب پور - اختلال در سرویس اینترنت کاربران مشکل تازهای نیست، چرا که تقریبا از اویل پاییز سال جاری بارها شبکه اینترنت کشور دچار اختلال شده و هر بار هم علتهای مختلفی برای آن عنوان شده است، اما اختلال در شبکه اینترنت طی چند روز گذشته رنگ و بوی تازهای به خود گرفته است.
چرا که اکثر کاربران از روز پنجشنبه ۲۰ بهمن، در دسترسی به پستهای الکترونیکی خود از جمله یاهو میل و جیمیل دچار مشکلات فراوانی هستند.
همچنین به جز اختلال در این سرویس، انجام عملیات بانکی از طریق اینترنت نیز به سختی صورت میگیرد.
به گزارش ایتنا به نقل از دنیای اقتصاد، دسترسی به تمام سایتهای خارجیاي که نیاز به ورود و ثبت اطلاعات دارند یا مسدود شدند یا به سختی صورت میگیرد. طبق معمول هر کدام از سازمانهای مربوطه، در پاسخگویی به این اختلالات ایجاد شده نهادهای دیگر را مسئول عنوان میکنند و حاضر به اطلاعرسانی در این زمینه نیستند.
* چه کسی پاسخگو است؟
«مشترک گرامی در حال حاضر شاهد اختلال در بعضی سایتها و سرویسها از سمت دیتای مخابرات (زیرساخت) هستیم، همکاران ما از سوی مبادی مربوطه در حال پیگیری این مشکل هستند.»
این تنها پاسخی است که وقتی در اتصال با اینترنت با مشکل مواجه میشوید از سوی شرکت خدماتدهنده سرویس خود دریافت میکنید.
یکی از کارشناسان فنی یک شرکت خدماتدهنده اینترنت پرسرعت در خصوص این اختلال میگوید: «ما در حال پیگیری این اختلالات هستیم، ولی تاکنون جوابی برای این پیگیریها نگرفتهایم. هنوز هم مشخص نیست که این اختلالات چه زمانی برطرف خواهد شد.»
به گفته وی در حال حاضر دسترسی به سایتهای [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]، سایتهایی که نیاز به وارد کردن شناسه و رمز عبور دارد و مسنجرهایی از جملهovi، اسکایپ و...، همچنین انجام عملیات اینترنتی بانکی با مشکل مواجه است.
فرنقیزاده، مسئول روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت با ابراز بیاطلاعی از منشا این اختلالات، اظهار میکند که در دسترسی به میل داخلی سازمانیاش دچار مشکلی نیست. وی در ادامه میافزاید: «این اختلالات به زیرساخت مربوط نمیشود که ما بخواهیم پاسخگو باشیم. در حال حاضر مشکلی در شبکه زیرساخت کشور وجود ندارد و سرعت اینترنت هم کاملا مطلوب است.»
به گفته وی مشکل اختلالات در محتوا است؛ بنابراین زیرساخت نمیتواند در این خصوص اظهار نظری داشته باشد. اما متولی دیگر اینترنت در کشور؛ یعنی سازمان فناوری اطلاعات هم اعلام میکند که این سازمان پاسخگو به اختلالات به وجود آمده در سرویس اینترنتی کاربران، مخصوصا دسترسی به پست الکترونیکی نیست.
روابط عمومی این سازمان میگوید: «سازمان فناوری اطلاعات نه مرکزی دارد و نه سیستمی که بخواهد ارتباط اینترنتی را قطع کند، پس ما در این زمینه نمیتوانیم پاسخگو باشیم.» براساس گفتههای مسئولان سازمان فناوری اطلاعات متولی اصلی اینترنت در کشور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و باید این وزارتخانه پاسخگوی تمامی مشکلات باشد و با دلیلی قانع کننده علت این اختلالات را روشن کند.
اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا آماده شدن این گزارش برای انتشار، پاسخگوي سوالات ما نبود. این درحالی است که روابط عمومی این وزارتخانه در تماس تلفنی با ما اعلام کرد که در حالی پیگیری علت این اختلال است و این وعده را داد که ظرف کمتر از یک یا دوساعت پاسخ روشنی را به خبرنگاران اعلام خواهد کرد.
اختلال در برخی سایتهای اینترنتی و عدم دسترسی به سرویسهای پست الکترونیکی آنقدر طولانی شده که حتی صدای نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز بلند كند. در همین زمینه علی مطهری، رييس كميته ارتباطات كميسيون صنايع و معادن مجلس، با اشاره به قطع دسترسي كاربران به پست الكترونيك شخصي، از پيگيري موضوع از طريق مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات خبر داد.
علي مطهري در این خصوص گفته است که بايد دليل قطع پست الكترونيك شهروندان ايراني طي چند روز اخير، از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات پيگيري شود كه آيا مشكلات فني دليل قطع ايميلها است يا سرورهاي كشورهاي خدمات دهنده دچار قطعي شدهاند.
وی تاکید کرده است که كميسيون صنايع و معادن و نمايندگان عضو اين كميسيون، موضوع قطع ايميل را پيگيري ميكند و تذكرات لازم را به مسوولان اين وزارتخانه خواهد داد.
*بازار داغ شایعه
همیشه وقتی پاسخ روشنی از سوی مسئولان مربوطه نسبت به اختلال در سرویس اینترنت شنیده نمیشود در مقابل بازار شایعه و حدس و گمان کاربران افزایش پیدا میکند. از جمله اینکه شاید دلیل قطع این سرویس باز هم به راهاندازی اینترنت ملی مرتبط باشد و شاید مسئولان وزارت ارتباطات با این کار میخواهند کاربران را مجبور به استفاده از پست الکترونیکی داخلی کنند.
البته در این بین کارشناسان هم بیکار ننشسته و فرضیههایی ارائه میکنند. برای مثال برخی کارشناسان معتقدند علت مشکلات اخیر در دسترسی به برخی خدمات پست الکترونیک در کشور، اختلال در برخی پروتکلها و لایههای ارائه اینترنت است.
به گزارش فارس، برخی صاحبنظران و کارشناسان با بررسی مشکلات کاربران در استفاده از اینترنت تاکید کردهاند، اختلال در Secure Sockets Layer یا (SSL) و پروتکل Transport Layer Security یا (TLS) از جمله عوامل اصلی این مشکل محسوب میشوند.
اختلالهای یاد شده نقل و انتقال دادهها از طریق پروتکل یاد شده را دچار مشکل کرده و باعث شده کاربران نتوانند به خدماتی همچون جیمیل، ایمیل یاهو، هاتمیل شرکت مایکروسافت و خدمات ایمن سایتهایی همچون آمازون دسترسی پیدا کنند.
به گفته این کارشناسان، اینکه منشاء اختلال مذکور در داخل است یا خارج، هنوز مشخص نیست.
* تکرار اختلالات میلی
این اولین باری نیست که سرویسهای پست الکترونیکی خارجی از جمله سرویس پرمخاطب جیمیل دچار اختلال میشود. این سرویس در اسفند ماه سال ۸۸ با اختلالات شدیدی مواجه شد. در آن زمان هم عدم پاسخگویی شفاف از سوی مسوولان وزارت ارتباطات در خصوص این اختلال، بازار شایعات را در چند روز اخیر داغ کرد و باعث شد هر یک از کاربران نظریات خاصی را در این خصوص مطرح کنند.
افزایش این حجم شایعات در نهایت منجر به انتشار اطلاعیهای از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد که در آن اعلام شد این اختلال نه توسط وزارتخانه صورت گرفته و نه ربطی به قطعی کابل جاسک و فجیره دارد؛ بلکه این اختلال و عدم دسترسی به این سرویس از سوی شرکت مربوطه یعنی گوگل انجام شده است.
بلافاصله بعد از این اظهارنظر مسوولان ایرانی شرکت گوگل نیز در اطلاعیهاي این خبر را تکذیب کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: ما از کاربران در ایران شنیدهایم که آنها در دسترسی به جیمیل با مشکل مواجهند. ما افت شدید ترافیک را تایید میکنیم و با بررسی شبکههای خود به این نتیجه رسیدهایم که آنها به خوبی کار میکنند.
همچنین گوگل اظهار کرد که هرگاه ما در سرویسهای خود به مشکل بر بخوریم، هرچه سریعتر سعی در رفع آن مشکل میکنیم؛ چراکه شدیدا معتقدیم مردم همه جای دنیا باید توانایی ارتباط آزاد آنلاین را داشته باشند؛ اما متاسفانه گاهی اوقات مشکلات پیش آمده خارج از کنترل ما است.پس از اینکه گوگل نیز مسئولیت اختلال در سرویس جیميل را نپذیرفت اظهارنظرهای جدیدی از سوی برخی مسئولان کشور مطرح شد.
به عنوان مثال سعید مهدیون، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات، در نشست خبری، در واکنش به وجود اختلال در سرویس جیمیل، از مسدود بودن این سرویس استقبال کرد و آن را به نفع پست الکترونیکی ملی کشور دانست.
وی همچنین اظهار کرده بود: «در مورد بسته شدن اين سرويس اگر هر كسي اعتراضي داشته باشد، بايد به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منتقل كند؛ ولي از نظر بنده اين يك فرصت حساب ميشود و بايد مردم كشور به سمت ايميل ملي هدايت شوند، به عبارتي تا زماني كه ما به خارجيها اعتماد كنيم توسعه فناوري اطلاعات در داخل نخواهيم داشت و اين يعني اينكه بايد به دولت و كشور اعتماد كنيم.»
itna.ir
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
از ماست که بر ماست.وقتی تعدادی اوباش از بستر اینترنت برای قرارهای اوباش گری استفاده میکنن شما باشی وایمیستی تماشا میکنی؟ دیدیم انگلیس و آمریکا هم توی این جریاناتشون رسماً از دسترسی خارج کردن و بعضی سایتها رو فییلتر کردن.دولت ایران هم دیگه بجای خود.
بنظر من دولت نباید همه رو با یک چوب بزنه.بقولی بطور هوشمند و هدفمند فقط همون افرادی که دنبال سوء استفاده ان رو باید شناسایی کنه و حتی آب و برق و همه چی شون رو قطع کنه ولی به بقیه کار نگیره.اینجوری خیلی بهتره.:20:برای مثال که فقط یاد بگیریم ببینیم چجوری باید برخورد کرد توی آمریکا و اروپا هر کی توی کار ههکک دستگیر شه گاهی تا 20 سال یا بیشتر حتی حق استفاده از تلفنی که حالت Tone داشته باشه رو نداره!!! این روش خیلی بهتره و به من و خیلیهای دیگه که شغل و تجارتمون به اینترنت وابسته است ضربه نمیبینیم یا اونی که دنبال فعالیت سالمه از هر نوعی.
“جدول خاموشی ها” ؛ این تعبیر برای نسل جدید چندان آشنا نیست اما کسانی که سال های دفاع مقدس را به یاد دارند ، این عبارت نوستالوژی خاصی دارد. در سال های جنگ ، کمبودها باعث شده بود حتی برق مصرفی خانه ها هم سهیمه بندی شود و قطعی برق ، بخشی از زندگی همه ایرانیان در آن سال ها بود.
با این حال ، مسوولان آنقدر برای مردم احترام قائل بودند که بی محابا و بدون اطلاع قبلی برق را قطع نمی کردند (مگر در موارد ضروری و اشکال فنی یا حملات هوایی). از این رو ، همواره قبل از قطعی ، برنامه خاموشی ها را در جدولی موسوم به ” جدول خاموشی ها” در روزنامه ها منتشر می کردند و دقیقاً مشخص می شد که فلان منطقه از شهر از چه ساعتی تا چه ساعتی برق نخواهد داشت.
بدین ترتیب ، مردم می توانستند کارهای خود از قبیل مهمانی و بهره گیری از وسایل برقی را تنظیم کنند تا دچار مشکل نشوند.
در چند روز گذشته ، میلیون ها ایرانی وقتی برای چک کردن ایمیل های خود سراغ یاهو و جی میل هایشان رفتند ، با درهای بسته مواجه شدند: مسوولان بدون کوچک ترین اطلاع قبلی و بی هیچ توضیحی ، میل ها را بسته بودند و صد البته کسی هم پاسخگو نبود!
بدین ترتیب ، کارهای بسیاری بر زمین ماند: از کسانی که کار و پیشه شان به ایمیل مربوط می شد تا کسانی که مراودات علمی داشتند و مردمانی که ارتباطات عادی شان در ایمیل ها بود.
اگر مردم در دوران جنگ در کنار مسوولان قرار گرفتند و حتی از نثار جانشان نیز دریغ نمی کردند ، “یکی از دلایل” اش ، این بود که احترام می دیدند و حتی در مساله ای به نام قطع برق که امری عادی در جنگ محسوب می شود ، مردم را در جریان زمان قطعی ها می گذاشتند تا کار کسی – حتی الامکان – لنگ نماند.
حفظ حرمت مردم – که از آموزه های مکتب امام (ره) است – درسی است که مسوولان نباید آن را به محاق بسپارند و مردم را جمعی تصور کنند که با ایشان می توان هر رفتاری را انجام داد. مثلاً اگر قطع ناگهانی ایمیل ها ، علت موجهی داشت ، آیا نمی شد آن را با مردم – که نامحرم هم نیستند – در میان گذاشت یا لااقل ، قبل از قطعی ، خبری به مردم داد که اگر کسی نامه ای ، فایلی ، فاکتوری و نظایر این ها را در میلش دارد ، بردارد و فکری به حال ارتباطاتش کند؟!
این بی احترامی به میلیون ها شهروند ایرانی اعم از استاد دانشگاه و پزشک و وکیل و دانشجو و مهندس و کارمند و بازاری و بقیه اقشار است که بدون کوچک ترین توضیح با عذرخواهی و اطلاع رسانی ، سیستم مبادلات الکترونیک آنها را ببندند و کار میلیون ها نفر را به مشکل اندازند.
لب کلام آن که هر چند بستن ایمیل ها ، اقدامی ناراحت کننده بود ، اما نارضایتی اصلی ، از احساس حرمت شکنی است که در ورای این کار نهفته است.
در هر کشوری ممکن است در برخی موارد ، مشکلاتی پیش بیاد که قابل درک است اما آیا “احترام” انتطار زیادی است؟
سافت گذر
ایتنا- علیرضا اصغریان: "اینکه برخی سایتها باز نمیشود ربطی به سرعت اینترنت ندارد و میتواند از موضوعات مختلفی همچون ------ سیستم، اپراتور تا مشکلات دیگر که در این حوزه، ناشی شود."
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تشریح دلایل نارضایتی کاربران از کیفیت سرعت دسترسی به اینترنت، تاکید کرد: اینکه کاربران در بازکردن برخی سایتها مشکل دارند را نمیتوان دلیلی بر کندی سرعت اینترنت دانست.
به گزارش ایتنا به نقل از مهر، علیرضا اصغریان در گفتوگو با مهر، در مورد مشکلات اخیر کاربران اینترنتی برای عدم دسترسی مناسب به سایتهای اینترنتی و نیز مواردی که از آن به کم فروشی پهنای باند تعبیر میشود، اظهار داشت: کاربران اینترنت باید بدانند که چه توقعی از سرویسی که خریداری میکنند، دارند و اینکه انتظارشان از سرویسی که دریافت میکنند چیست.
مدیرکل نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: شکایت عمده و عمومی راجع به مسئله کمفروشی پهنای باند اینترنت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش نشده اما این سازمان در نظارتهای دورهای خود این موضوع را تحت بررسی قرار داده است.
وی با بیان اینکه میزان پهنای باند فروخته شده به شرکتهای مخابرات استانی، شرکتهای PAP و ISPها تحت نظارت و کنترل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد، اضافه کرد: چنانچه مشاهده شود پهنای باند تأمین شده با پهنای باندی که باید به خریداران فروخته میشده تطابقی ندارد، فعالیت اپراتور سرویسدهنده متوقف میشود تا اپراتور پهنای باند را به شرایط مطلوب برساند.
اصغریان با اشاره به اینکه فعالیت تک تک اپراتورهای سرویسدهنده اینترنت و شرکتهای مخابرات استانی مانیتور میشود، ادامه داد: تاکنون با شکایت زیادی در رابطه با کمفروشی پهنای باند اینترنت مواجه نبودهایم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا کاربران اینترنت از سرعت دسترسی خود نارضایتی دارند گفت: بحث این است که کاربر باید بداند که چه سرویسی خریداری میکند و چه انتظاری از این سرویس دارد و چنانچه در نحوه استفاده و کاربری خود مشکلاتی دارد باید موضوع را به رگولاتوری گزارش دهد.
مدیرکل نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد:همه اپراتورها به هرحال بدون تخلف نیستند اما در برخی مواقع انتظار کاربران از سرویسی که دریافت میکنند بیشتر از میزان پهنای باندی است که در اختیار دارند.
وی ناآگاهی و دانش ناکافی کاربران اینترنت را از مباحث تخصصی اینترنت در برخی موارد موجب بروز برخی نارضایتیها از میزان سرعت اینترنت عنوان کرد و گفت: اینترنت پرسرعت که هم اکنون در کشور توزیع میشود در مقادیر مختلف سرعت دسترسی ۶۴ ، ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه است که برای مثال اگر کاربر یک سرویس ۱۲۸ کیلوبیتی را با نرخ اشتراک ۱۰ دریافت کند حداقل سرعتی که دارد ۱.۶ کیلوبایت یا ۱۲.۸ کیلوبیت و حداکثر ۱۶ کیلوبایت یا همان ۱۲۸ کیلوبیت خواهد بود و چنانچه در مواقع مختلف هر ۱۰ نفر دارای این اشتراک، به صورت همزمان از این سرویس استفاده کنند به طور قطع سرعت سرویس کاربر از سرعت اینترنت دایلآپ هم پایینتر میآید.
اصغریان با بیان اینکه در سرعت مختلف این موضوع صادق است و کاربران در ساعات پیک ترافیک هرچه نرخ اشتراک پایینتری داشته باشند سرعت بهتری خواهند داشت، گفت: بحث اینترنت بحثی احساسی نیست که کاربر احساس کند سرعتش پایین آمده است و یا خیر؛ بلکه تمامی ابزارهای سنجش سرعت اینترنت وجود دارد که به راحتی میتوان مشخص کرد که کاربر با چه سرعتی به اینترنت دسترسی دارد.
مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: اینکه برخی سایتها باز نمیشود ربطی به سرعت اینترنت ندارد و میتواند از موضوعات مختلفی همچون ------ سیستم، اپراتور تا مشکل سرور و یا بحثهای دیگر که در این حوزه مطرح است، ناشی شود؛ اما اینکه کاربران از سرعت دسترسی احساس نارضایتی میکنند بحث دیگری است که میتوان با ابزارهای سنجش سرعت آن را مشخص کرد.
وی با تاکید براینکه چنانچه کاربران در باز کردن سایتهای اینترنتی مشکل دارند باید بررسی شود تا مشکل رفع شود، اظهار داشت: باز شدن و نشدن یک سایت به سرعت بستگی کامل ندارد و به راحتی نمیشود گفت که اگر به عنوان مثال یاهو و یا گوگل باز نمیشود پس سرعت اینترنت مشکل دارد.
itna.ir
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.