PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : 400ميليون کيلو وات ساعت برق توليد مي‌كنيم



wichidika
28-01-2012, 16:11
تا سال آينده؛
مديرعامل سازمان انرژي‌هاي نو ايران:
400ميليون کيلو وات ساعت برق توليد مي‌كنيم
مديرعامل سازمان انرژي‌هاي نو ايران گفت: هم اکنون 300 ميليون کيلو وات ساعت برق در ايران توليد مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يوسف آرمودلي در همايش ملي استفاده از فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در زمينه انرژي باد در دانشگاه زابل اظهار كرد: در حال حاضر در ايران 300 ميليون کيلو وات ساعت برق توليد مي‌کنيم که اين مقدار تا سال 1391 به 400 ميليون کيلو وات ساعت خواهد ‌رسيد.

وي افزود: در سال‌هاي گذشته چون سوخت فسيلي در کشور ارزان بود، سرمايه گذاري روي انرژي‌هاي نو توجيه پذير نبود، اما بعد از هدفمند کردن يارانه‌ها اين امر رونق يافت.

مديرعامل سازمان انرژي‌هاي نو ايران در ادامه به توربين بادي زابل اشاره کرد و گفت: توربين بادي زابل به صورت آزمايشي با 660 کيلو وات در ساعت آغاز به کار کرد که راندمان بسيار خوبي داشته است.

آرمودلي بيان کرد: تمهيدات خاصي براي آن در نظر گرفته‌ايم که در آينده‌اي نه چندان دور به صورت عملي جواب مي‌دهد.

وي تصريح کرد: تا پايان برنامه توسعه سه درصد از کل ظرفيت توليد انرژي يعني پنج هزار مگاوات برق بايد در کشور نصب کنيم که تاکنون براي 12 هزار مگاوات به بخش خصوصي مجوز داده شده است.

مديرعامل سازمان انرژي‌هاي نو ايران گفت: در منطقه سيستان و بلوچستان، ظرفيت توليد 2 تا 3 هزار مگاوات توليد انرژي وجود دارد.

آرمودلي اظهار داشت: در شهرستان زابل ظرفيت‌هاي بسيار زيادي براي توليد انرژي وجود دارد که طبق بررسي‌هاي انجام شده اين منطقه مستعد توليد 2 تا 3 هزار مگاوات توليد انرژي است.

وي ادامه داد: در ايران براي توليد 12 هزار مگاوات توليد انرژي مجوز صادر شده که از اين ميزان 700 مگاوات ابطال و 11 هزار و 500 مگاوات امکان سنجي شده است.

مديرعامل سازمان انرژي‌هاي نو ايران افزود: براي 4 هزار و 415 مگاوات نيز مطالعه انجام شده که به 984 مگاوات از سوي معاونت برق و انرژي وزارت نيرو مجوز صادر شده است.

او بيان کرد: همچنين 744 مگاوات توسط شرکت توانير تأمين اعتبار شده که براي 721 مگاوات قرارداد خريد برق تضميني با بخش خصوصي منعقد شده است که از اين ميزان ظرفيت نيروگاه‌هاي در حال بهره‌برداري و متصل به شبکه خصوصي 30 مگاوات است.

وي به اختصاص 30 تا 40 کيلومتر زمين براي احداث 400 کيلو وات انرژي در زابل اشاره کرد و گفت: توليد هر مگاوات انرژي تجديد پذير 10 هزار فرصت شغلي را در منطقه ايجاد مي‌کند که اين امر توسعه و تحول را به دنبال دارد.

مديرعامل سازمان انرژي‌هاي نو ايران تصريح کرد: همچنين فاصله بين هر توربين نيز زياد است که مي‌توان از زمين‌هاي آن براي امور کشاورزي استفاده کرد.

آرمودلي بيان داشت: هم اکنون نيز تقاضاهاي بسيار خوبي براي سرمايه گذاري در منطقه سيستان انجام شده که اين امر نيز خود موجب شکوفا شدن ظرفيت‌هاي منطقه مي‌شود.

انتهاي پيام
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

2raj_a
01-02-2012, 16:22
ایران پتانسیل خیلی خوبی برای استفاده از توربین های بادی و همچنینی صفحات خورشیدی داره متاسفانه میریم نیروگاه خورسیدی میزنین در منطقه کوهستانی که راندمان پایین داره و کویر با اون افتابش رو ول میکنیم..!