PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بهره‌برداري از نخستين مولد توليد پراكنده برق در پايتخت



wichidika
15-01-2012, 18:53
مديرعامل برق تهران به ايسنا خبر داد:
بهره‌برداري از نخستين مولد توليد پراكنده برق در پايتخت

مديرعامل شركت برق منطقه‌اي تهران از بهره‌برداري از نخستين مولد توليد پراكنده برق در پايتخت خبر داد.
سيد زمان حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، افزود: اولين نيروگاه مقياس كوچك با ظرفيت توليد شش مگاوات برق بزودي در منطقه تهران به بهره برداري مي‌رسد.
به گفته اين مقام مسئول، اولين مولد توليد پراكنده برق با ظرفيت شش مگاوات برق در راستاي طرح خصوصي سازي صنعت برق و با هدف جلب مشاركت بخش خصوصي در محل پست فوق توزيع ‌٢٠/٦٣ كيلوولت كاشاني به بهره برداري خواهد رسيد.
مديرعامل برق تهران، افزايش راندمان، كاهش تلفات برق، كاهش هزينه هاي انتقال نيرو، مديريت بحران و پدافند غيرعامل، پيك سايي و تعويق هزينه هاي طرح‌هاي توسعه شبكه برق را ازجمله اهداف راه اندازي اين مولد اعلام كرد.
وي ادامه داد: اين نيروگاه با استفاده از تسهيلات تشويقي واگذاري زمين توسط شركت برق منطقه اي تهران در مراحل نهايي تست‌هاي راه‌اندازي قرار دارد.
به گزارش ايسنا، مولدين مقياس كوچك يا توليد پراكنده آن دسته از ژنراتورهاي برق هستند كه مستقيما به شبكه‌هاي توزيع وصل شده و به مصرف‌كنندگان نهايي نزديك هستند. اين مولدها با قدرتي بين ‌١٠٠ كيلووات تا ‌٢٥مگاوات در كشورهاي پيشرفته دنيا با اهداف مشخصي در چند سال اخير توسعه يافته‌اند.
از سوي ديگر با استفاده از نيروگاه‌هاي توليد همزمان برق و حرارت، راندمان به بيش از ‌٨٠ درصد ارتقا پيدا كرده و از آنجايي كه در نقطه‌ مصرف از اين نيروگاه‌ها استفاده مي‌شود، در مرحله‌ي انتقال و توزيع نيز هدررفت انرژي نخواهد داشت.
وزير نيرو از ابتداي قبول اين مسئوليت در دولت، ترويج نيروگاه‌هاي توليد پراكنده و توليد همزمان برق و حرارت را در دستور كاري خود قرار داد، به‌گونه‌اي‌كه در كتابچه‌اي كه ماموريت‌هاي وزارت نيرو تا پايان دولت دهم را تعريف كرده است، استفاده از سه هزار مگاوات برق توليدي نيروگاه‌هاي توليد پراكنده در دستور كار وزارت نيرو قرار دارد.
انتهاي پيام