PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نسبت به نیمه اول سال جاری؛ فعالیت قاچاقچیان کاهش یافته است



wichidika
10-01-2012, 17:33
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] نسبت به نیمه اول سال جاری؛
فعالیت قاچاقچیان کاهش یافته است موبنا- به اعتقاد دست اندرکاران بازار تلفن همراه از زمان کاهش تعرفه و جلوگیری از عرضه کنندگان گوشی های قاچاق، سهم قابل توجهی از بازار تلفن همراه از اختیار قاچاقچیان خارج شده است.


به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از فعالان بازار، در پی کاهش تعرفه واردات گوشی و همچنین برخورد نیروی های دولتی با فعالان غیرقانونی باعث شده تا واردات شرکت های قانونی نسبت به گذشته افزایش یابد.
تعرفه شش درصدی واردات گوشی تلفن همراه باعث شده تا بخش اعظم بازار تلفن همراه که از طریق گوشی های زیر 200 هزار تومانی تامین می شود، در اختیار فعالان قانونی قرار گیرد.
در شرایط حاضر، گوشی های زیر 200 هزار تومانی برندهایی همچون نوکیا، سونی اریکسون، سامسونگ و ال جی مورد تقاضای علاقه مندان این کالای ارتباطی قرار دارد.
این اظهارات در حالی بیان می شود که مدیرعامل شرکت پارس کامتل معتقد است که با کاهش تعرفه این کالای ارتباطی 30 تا 40 درصد از سهم بازار تلفن همراه به فعالان قانونی اختصاص یافته است.
"حسین پاینده" در این باره می گوید: گسترش واردات شرکت های قانونی باعث شده تا سهم 30 تا 40 درصدی این بازار پرمصرف در اختیار نمایندگان رسمی قرار گیرد.
وی می گوید: تعرفه شش درصدی واردات گوشی تلفن همراه باعث شده تا بخشی از بازار تلفن همراه که از طریق گوشی های زیر 200 هزار تومانی تامین می شود، در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد که با استمرار شرایط فعلی پیش بینی می شود تا شش ماه آینده کل سهم بازار بازار به نمایندگان و فعالان قانونی اختصاص یابد.
129/