PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : پیش‌بینی خاموشی برق در سال ۹۲ با تداوم معوقات دولت



wichidika
09-01-2012, 20:15
دبیر سندیکای صنعت برق در پاسخ به فارس اعلام کرد
پیش‌بینی خاموشی برق در سال ۹۲ با تداوم معوقات دولت
خبرگزاری فارس: دبیر سندیکای صنعت برق پیش‌بینی کرد اگر پرداخت مطالبات پیمانکاران در اسرع وقت انجام نشود و توسعه لازم در این صنعت رخ دهند قطعا در سال 92 خاموشی خواهیم داشت.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمیدرضا صالحی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با وجود ظرفیت پایین تولیدات صنعت برق آیا پیش‌بینی می‌کنید که خاموشی برق در سال آینده و یا سالهای بعد در کشور رخ دهد افزود: با این وضعیتی که صنعت برق با آن مواجه شده است، چنانچه دولت فکری برای پرداخت مطالبات پیمانکاران صنعت برق انجام ندهد و کارهای لازم برای توسعه صنعت برق انجام نشود، شاید سال آینده را به نوعی پشت سر بگذاریم اما قطعا در سال 92 با خاموشی برق مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: مطمئنا هدفمندی یارانه‌ها به موقع به کمک صنعت برق آمد چرا که باعث کاهش مصرف برق شد بنابراین دولت باید هر چه سریعتر فکری به حال پیمانکاران صنعت برق که در حال حاضر این صنعت را به 95 درصد خودکفایی رسانده‌اند کند.
صالحی تأکید کرد: مطمئنا اگر فکری به حال صنعت برق نشود باز هم به دوران قبل از انقلاب باز می‌گردیم که اجناس خارجی با چند برابر قیمت را در بازار به وفور ببینیم.
دبیر سندیکای صنعت برق گفت: عدم استفاده از LC ریالی باعث شده تا شرکت‌های صنعت برق به مشکل نقدینگی و گردش مالی بخورند و هزینه تولید بالا برود.
وی افزود: هزینه انتقال یک یورو به خارج از کشور توسط صرافی‌ها هزینه بالایی را به شرکت‌ها تحمیل می‌کند چرا که آنها ارز را به شکل دولتی از ما برمی‌دارند و به نرخ آزاد به خارج از کشور می‌فرستند.
صالحی تأکید کرد: دولت با فروش دلار و سکه 15 هزار میلیارد تومان نقدینگی جذب کرد پس بهتر است که چاره‌ای برای پیمانکاران صنعت برق نیز بیاندیشند.
انتهای پیام/م