مشاهده نسخه کامل
: پهن کردن لاستیک های عقب
sinasignal
07-01-2012, 04:45
امشب بعد مدتها به فروم برگشتم دیدم مثل قبل این فروم پره از افراد با دانش و اطلاعات عمومی. اتفاقا یه سوال ذهنمو درگیر کرده و فوری هم احتیاج به جواب دارم
می خواستم بدونم میشه روا رو (که رینگ 13 داره) جلوش لاستیک 165 (فابیرک خودش) بزارم و جفت عقبشو بکنم 185؟
خودم که فکر کردم پهنیش که مشکلی ایجاد نمیکنه می مونه ارتفاعش که کمی بیشتر میشه از چرخ های جلو...
نمیدونم باعث بهم خوردن تعادل نمیشه؟ به شاسی فشار نمیاد؟ (اخه بلند کردن عقب ماشین با کمک فنر فکر کنم قضیش با اینکه چرخ هارو بلندتر بکنیم فرق داره.دقیق نمیدونم.البته زیاد ماشین های قدرتمند رو دیدم که جفت چرخ های عقبشون پهنتر و بزرگترن ولی اون قضیش جداست )
اگه کار فوق ایرادی نداره ، میشه بیشتر زیاده روی کرد . مثلا رینگ 14 و پهنترشم بکنم؟(کاری به کم شدن قدرت موتور ندارم. بحثم بدنه و شاسی ماشینه)
دوستان عزیز لطفا همفکری و راهنمایی کنید
این پهن کردن لاستیک عقب چه فایده ای داره؟
قیافه ماشین زشت نمیشه؟ :41:
اصطکاک هم که بیشتر میشه پس فایدش چیه؟
sinasignal
07-01-2012, 13:37
دوست گرامی فقط بعنوان یه فرضیه در نظر بگیر.می خوام بدونم مشکلی داره یا نه. زشتی و زیبایی سلیقه ایه.
درسته اصطکاک بیشتر میشه ولی گاهی همون بیشتر شدن مفیده. مثلا پایداری بیشتر و یا حتی همین بحث زمستون و برف و...
درضمن اونقدر تفاوت فاحش نیست که زشت باشه.
:11:
mohamad skystar
07-01-2012, 14:38
لاستیک های خودروهای ایرانی یا 4 تا باهم باید عوض بشه یا هیچ کدام.
نمای ماشین هم از بین میره.
برای پایداری بیشتر خوب هر 4 حلقه عوض بشه که خیلی بهتره.
در ضمن تو ترمز گیری ها هم تاثیر داره.
هر 4 تا رو با خیال راحت 185 بنداز و لذت ببر دوست من
sinasignal
07-01-2012, 15:25
لاستیک های خودروهای ایرانی یا 4 تا باهم باید عوض بشه یا هیچ کدام.
این یعنی نمیشه؟
میشه توضیح بدید چرا؟
[ اخه جفت دیگه م(165 ها)کاملا سالمه در حد 95%. الان بفروشمشون ارزش نداره . اگه میشد 185الان بگیرم بندازم عقب. این 165 ها تموم بشن میکنمشون 185 . ]
در ضمن من فکر میکنم اگه جلو ها باریک باشن فرمان دهیش راحتتره عقب ها هم باعث پایداری بیشتر میشن
دوست من بدلیل اینکه سیستم تعلیق و فنر بندی روا همون پیکان خودمونه وقتی لاستیک عقب رو بزرگتر بزاری فشار بیشتری به فنربندی جلوی ماشین میاد و این خصوصا در هنگام ترمز گیری باعث ایجاد فشار مضاعف شده و جلوبندی و سیستم تعلیق ماشینتو بهم میریزه! در مورد ماشینهای اسپرت که گفتین دلیل پهن تر و بزرگتر بودن لاستیک عقب ایجاد اصطکاک بیشتر در هنگام شتابگیری سریعه و با مورد شما فرق میکنه چون اونها بصورت اورجینال اینجوری طراحی شدن
sinasignal
07-01-2012, 18:06
ممنون از پاسخ شما ولی 3 -5 سانت اختلاف ارتفاع واقعا این فشار رو میاره؟
بنظرت اینکه فنر ماشین رو بلند میکنن اونم 10 -20 سانت ( و یا بیشتر ) اون فشار رو نداره؟
درمورد ماشین های اسپرت درست می فرمایید (اونو فقط از نظر ظاهر عرض کردم)
پیش هر آپاراتیی که میرم میگن موردی نداره وزیاد اینطور میکنن ولی لاستیک فروشا توصیه نمیکنن
ممنون از پاسخ شما ولی 3 -5 سانت اختلاف ارتفاع واقعا این فشار رو میاره؟
بنظرت اینکه فنر ماشین رو بلند میکنن اونم 10 -20 سانت ( و یا بیشتر ) اون فشار رو نداره؟
درمورد ماشین های اسپرت درست می فرمایید (اونو فقط از نظر ظاهر عرض کردم)
پیش هر آپاراتیی که میرم میگن موردی نداره وزیاد اینطور میکنن ولی لاستیک فروشا توصیه نمیکنن
دوست من هر تغییر جزئی در تعادل ماشین در سرعتهای بالا و در دراز مدت تاثیر منفی در سیستم تعلیق و فرمانپذیری ماشین داره ارتفاع 5 سانتیمتر کم نیست خصوصا در سرعت بالا اگر ترمز کنید نیروی حاصل از اون چندین برابر میشه ! آپاراتیها هم فقط بخاطر نون خودشون میگن مطمئن باش
sinasignal
07-01-2012, 20:11
نه واسه اونا چه فرقی میکنه من 165 براشون ببرم یا 185 ؟
بنظرت اینکه فنر ماشین رو بلند میکنن اونم 10 -20 سانت ( و یا بیشتر ) اون فشار رو نداره؟
نه واسه اونا چه فرقی میکنه من 165 براشون ببرم یا 185 ؟
بنظرت اینکه فنر ماشین رو بلند میکنن اونم 10 -20 سانت ( و یا بیشتر ) اون فشار رو نداره؟
دوست عزیز فنر ماشین رو هم که بالا ببری همون تاثیر رو داره ولی یه تفاوت هست که فنر رو اکثرا کسانی که بار سنگین میزنن بالا میبرن و خود بار تاحدی به تعادل ماشین کمک میکنه و دیگه اینکه خود فنر تا حدی نیروی حاصل از ترمز رو میگیره ولی لاستیک به اندازه فنر قدرت جذب نیرو رو نداره و فشار به بدنه ماشین میاد در هر صورت این میل خودته ولی اگر از من میپرسی یا هر چهار حلقه رو عوض کن و یا اگر فعلا قصد تعویض دو حلقه عقب رو داری تا موقعی که جلوا رو هم عوض نکردی با احتیاط بیشتر و یه خورده پیرمردی رانندگی کن:46:
sinasignal
08-01-2012, 02:52
دوست عزیز فنر ماشین رو هم که بالا ببری همون تاثیر رو داره ولی یه تفاوت هست که فنر رو اکثرا کسانی که بار سنگین میزنن بالا میبرن و خود بار تاحدی به تعادل ماشین کمک میکنه و دیگه اینکه خود فنر تا حدی نیروی حاصل از ترمز رو میگیره ولی لاستیک به اندازه فنر قدرت جذب نیرو رو نداره و فشار به بدنه ماشین میاد در هر صورت این میل خودته ولی اگر از من میپرسی یا هر چهار حلقه رو عوض کن و یا اگر فعلا قصد تعویض دو حلقه عقب رو داری تا موقعی که جلوا رو هم عوض نکردی با احتیاط بیشتر و یه خورده پیرمردی رانندگی کن:46:
ممنون از شما دوست عزیز . در مورد اینکه فنر روی ترمز تاثیر جم شدن و دریافت رو داره موافقم .در کل ممنون
ولی پیرمردی رانندگی کردن رو عمرا اگه بتونم.اتفاقا امروز از یه گشت نامحسوس سبقت غیرمجاز گرفتم همینکه رسیدم بغلش دیدم ..ای دل غافل روی دربش نوشته کنترل نامحسوس:19:
خلاصه به هزار مکافات 11 تومان جریمه قانع شدم
ممنون از شما دوست عزیز . در مورد اینکه فنر روی ترمز تاثیر جم شدن و دریافت رو داره موافقم .در کل ممنون
ولی پیرمردی رانندگی کردن رو عمرا اگه بتونم.اتفاقا امروز از یه گشت نامحسوس سبقت غیرمجاز گرفتم همینکه رسیدم بغلش دیدم ..ای دل غافل روی دربش نوشته کنترل نامحسوس:19:
خلاصه به هزار مکافات 11 تومان جریمه قانع شدم
پس با این شرایط همون تعویض 4 حلقه پیشنهاد میشه ! در ضمن این گشت نا محسوس هم خوب باهات راه اومده!11 تومن با این جریمه های جدید چیزی نیست :31:
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.