PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تولید لامپ های L.E.D با نوری معادل لامپ های كم مصرف 150 وات در كشور



wichidika
01-01-2012, 13:27
تولید لامپ های L.E.D با نوری معادل لامپ های كم مصرف 150 وات در كشور



تهران- كارشناسان داخلی موفق به تولید لامپ های L.E.D با توان هشت وات شدند كه می توانند جایگزین لامپ های كم مصرف با توان 150 وات شوند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) L.E.D مخفف كلمات Light Emitted Diode به معنی دیود ساطع كننده نور است و از این قطعه در تولید لامپ های كم مصرف استفاده می شود.
استفاده از این نوع لامپ ها موجب كاهش آلودگی های زیست محیطی می شود و علاوه برآن با استفاده از آنها می توان در مصرف انرژی صرفه جویی كرد.
'علی معتمدی' طراح و سازنده لامپ های L.E.D روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: لامپهای تولیدی داخل كشور نسبت به نوع خارجی علاوه بر كیفیت بالاتر از عمر بیشتر و قیمت كمتری برخوردارهستند .
وی خاطرنشان كرد: اس.ام.بی و ایكس.اس.ام.بی از مدل های جدید L.E.D هستند كه این نوع لامپ ها از نظر ولتاژ و جریان متفاوت هستند .
به گفته این مخترع پارامترهایی همچون كنترل ولتاژ و جریان الكتریكی در این نوع لامپ ها موجب تولید كمترین حرارت ممكن و در نتیجه افزایش عمر این نوع لامپ ها می شود.
وی توضیح داد: در لامپ های L.E.D معمولی به دلیل نداشتن پارامترهای كنترلی، افزایش ولتاژ موجب ایجاد گرما و مقاومت می شود كه این خود موجب كاهش عمر لامپ می شود.
معتمدی گفت: این لامپ ها توسط كارشناسان داخلی طراحی و تولید شده است و تنها قطعه L.E.D آن از كشورهای دیگر وارد می شود چراكه مجوز ساخت صفحه های ال.ایی.دی (L.E.D ) در كشورهای جهان سوم وجود ندارد.
معتمدی درباره كاهش مصرف انرژی در این نوع لامپ ها اظهار داشت: این نوع لامپ ها با توان هشت وات كار می كند ولی نوری معادل لامپ های 150 واتی را تولید می كنند.از این رو استفاده از آنها در كاهش مصرف انرژی موثر است . این در حالی است كه این نوع لامپ ها دست كم چهارسال قابل استفاده هستند ولی عمر یك لامپ حبابی تنها 1500 ساعت است.
به گفته وی این نوع لامپ ها برای مصارف خانگی و تجاری استفاده می شوند .