PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : tv-mediaسروش(اسم درستشو یادم نیست)



a.g g.a
30-12-2011, 17:54
سلام
من سوال دارم نمی دونم جاش اینجا هست یا نه من توی بخش تلویزیون زیاد سول نکردم اطلاعات زیادی درمود امکاناتش ندارم لطفا راهنمایی کنید
امروز تو یرنامه به روز داشت درمورد یه جعبه ای حرف میزد
می گفت به پهنای باند دو مگابایتی وصل میشه بعدش به تلویزیون وصل میشه دوازده تا از شبکه های تلویزیونو می گرفت به اینترنت هم میشد باهاش وصل شد(از طریق تلویزیون)برنامه های دوازده ساعت قبل تلویزیونو میشد باهاش نگاه کرد امکانات جالبی داشت.
کسی اطلاعاتی درموردش داره?

M o h a m m @ d
30-12-2011, 18:16
Ip media بود
باید از خودشون بپرسی چون گفت خارجی هنوز همچین فناوری نداریم ما داریم خارجی فقط ip tv دارن
من که شاخ دراوردم از این حرف :31:

a.g g.a
30-12-2011, 19:07
پهنای باند دو مگابایتو از کجا باید آورد?
خودشون دارن یا باید وایمکس?
گرفت خیلی گرون میشه

M o h a m m @ d
30-12-2011, 20:00
خوب از طریق adsl یا وایمکس اونم که خونگی دومگا نمیدن مگه دانشجو باشی یا استادی ،شرکت داشته باشی .
گرونیشم دیگه بستگی به شرکت ارائه دهنده پهنای باند داره که چند بده که فکر نکنم از سالی کمتر از 700 800 تومن کمتر باشه تازه اگر خود سروش هم هزینه ای بابا خدماتش نگیره اگه بگیره اصلا به صرفه نیست کی میتونه سالی یک خرده ای بده برای همچین سرویسی !!!!!

Soroush-S
30-12-2011, 20:44
گفتن 2 مگ میدن ماهی حدود 10 تومن . قیمت دستگاه هم حدود 100 تومنه

a.g g.a
30-12-2011, 21:17
متشکرم
کجاها خدمات میدن?
من شهرستانم شما مطمنید ماهی ده تومن
سرعت اینترنتشم دو مگابایته?

M o h a m m @ d
30-12-2011, 21:22
10 تومن !!!!!
پهنای باند 128هم بهت 10تومن نمیدن اونوقت چطور 2مگابایت 10 تومن میدن؟؟؟؟
اونم اینجا که هی میگن قیمت میاریم پایین بالاتر میره!!!!!

Soroush-S
31-12-2011, 08:58
اینطور که شنیدم گفتن 10 تومن. تا اخر سال توی 3 تا استان راه اندازی میشه و سال بعد در تمام کشور در دسترس هست.

a.g g.a
15-01-2012, 20:52
سلام
این شبکه شیما که امروز هی تز تلویزیون تبلیغ می کرد،ربطی به سروش نداره?
امکاناتشون خیلی شبیه به همه؛
توی تلویزیون هیچی از محدودیتش فقط توی تهران نگفت ولی توی سایتش نوشته فعلا فقط توی تهران هست!!
بعضی از اطلاعاتش:

1- رسانه شیما چیست؟
رسانه شیما بعنوان اولین رسانه تعاملی در کشور، سیستم تلویزیونی دو سویه ای است که در یک زمان امکان برقراری ارتباط دو طرفه بین مخاطب و رسانه را برقرار می سازد. این تکنولوژی یکی از جدیدترین سرویسهای رسانه ای است که در آن از شبکه دیتا جهت ارسال سرویس به مشترکین استفاده می شود.
2- آیا رسانه شیما وابسته به یک شرکت خارجی است؟
خیر، رسانه شیما یک رسانه نوین راه اندازی شده تحت نظارت سازمان صدا و سیما است که با استفاده از آخرین دستاوردهای تکنولوژی روز دنیا و با همکاری شرکتهای معتبر صاحب فناوری تلویزیون روی پروتکل اینترنت (شبکه) به عنوان اولین اپراتور ارائه کننده تلویزیون روی بستر اینترنت اقدام به راه اندازی این شبکه نموده است.
3- آیا تلویزیون روی پروتکل اینترنت (شبکه) همان تلویزیون کابلی است؟
خیر، در تلویزیون کابلی ارسال سیگنال یکطرفه است و از طرف مشترک سیگنالی برای ارائه دهنده سرویس ارسال نمیشود. اما در تلویزیون روی بستر اینترنت این ارتباط دو سویه میباشد و همین دو سویه بودن است که این رسانه را از سایر مسیرهای ارائه محتوا متمایز مینماید
4- آیا رسانه شیما همان تلویزیون اینترنتی است؟
خیر. این دو سرویس یکسان نیستند چرا که دسترسی به تلویزیون اینترنتی از طریق اتصال به شبکه جهانی اینترنت و بر روی کامپیوتر امکان پذیر است ولی برای دسترسی به رسانه شیما نیازی به اتصال به شبکه جهانی اینترنت و استفاده از کامپیوتر نیست. این سرویس با اتصال به شبکه داخلی قابل استفاده میباشد.
5- تفاوت رسانه شیما با پخش فعلی تلویزیونی در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در چیست؟
تفاوت های بسیار زیادی بین رسانه شیما و پخش فعلی تلویزیونی وجود دارد. یکی از عمده ترین تفاوت ها در قسمت پخش کانالهای زنده میباشد که در رسانه شیما امکان متوقف کردن برنامه زنده، عقبگرد و شروع مجدد برنامه وجود دارد. همچنین در رسانه شیما، امکان نمایش محتواهای پخش نشده از صدا و سیما به صورت انتخابی وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با امکانات این سرویس میتوانید به بخش امکانات مراجعه نموده یا با تلفن مرکز تماس این رسانه به شماره 3838-021 تماس حاصل فرمایید.
6- قابلیتهای رسانه شیما در مقایسه با پخش ماهواره ای چیست؟
رسانه شیما دارای ویژگی هایی است که آن را از پخش ماهواره ای شبکه های خارجی متمایز می کند. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد. • لازم نیست برای استفاده از یک برنامه خاص زمانبندی فعالیتهای خود را تغییر دهید. با رسانه شیما می توانید برنامه مورد نظر خود را در زمان دلخواه تماشا کنید. • مجاز بودن استفاده از آن. • پاک بودن برنامه ها و قابل استفاده بودن محتوای آنها برای خانواده ها. • امکان عقب گرد برنامه ها ی پخش شده ی کانال های تلویزیونی زنده. در فازهای بعدی قابلیتهای خرید کالا، انجام امور بانکی از طریق تلویزیون، مکالمه تصویری و ... روی این سرویس ارائه میگردد.
7- آیا کندی سرعت اینترنت و یا قطع و وصل شدن های متوالی آن روی کیفیت تصویر و عملکرد رسانه شیما تاثیر میگذارد؟
خیر. با توجه به اینکه برای ارائه سرویس رسانه شیما از شبکه اختصاصی اترنت بر بستر ADSL استفاده میگردد لذا اشکالات روی اینترنت تاثیری روی عملکرد و یا حتی کیفیت این سرویس نمیگذارد.
8- آیا برای استفاده از خدمات رسانه شیما لازم است قبلا نسبت به تهیه سرویس اینترنت اقدام کنیم؟
خیر.
9- در حال حاضر خدمات رسانه شیما در کدام یک از مناطق کشور قابل ارائه می باشد؟
در حال حاضر این سرویس در شهر تهران قابل ارائه است.
10- آیا با گیرنده های دیجیتال رایج در بازار می توانیم به این سرویس دسترسی پیدا کنیم؟
خیر. رسانه شیما دارای یک دستگاه گیرنده دیجیتال(Set-Top-Box) اختصاصی بوده که با اتصال به شبکه از طریق زوج سیم تلفن امکان دریافت شبکه ها و داده های مربوط به این سرویس را دارد. اما گیرنده های دیجیتال رایج در بازار با اتصال به آنتن فقط امکان دریافت سیگنالهای تلویزیونی که به صورت امواج در فضا پخش میشوند را دارا میباشند. توضیح اینکه اصولا ارسال برنامه های تلویزیونی به دو طریق امکان پذیر است. الف) از طریق پخش امواج رادیویی در فضا. ب) از طریق ارسال سیگنال روی سیم یا فیبر نوری.
11- من علاوه بر خدمات رسانه شیما، اینترنت پرسرعت هم دارم، آیا با استفاده روزانه از این خدمات ، حجم ترافیکی اینترنتم مصرف می شود؟
خیر. علی رغم اینکه مسیر ارائه این دو سرویس یکی است، ولی بسته های اطلاعات هر یک از این سرویس ها جداگانه ارسال می شوند. لذا استفاده از یک سرویس تاثیری بر روی سرویس دیگر نخواهد گذاشت.
12- آیا مجبورم برای استفاده از رسانه شیما، هزینه اینترنت 3Mbps را پرداخت کنم؟
خیر. پهنای باند اختصاص داده شده برای این سرویس روی شبکه داخلی تعریف شده است. این پهنای باند رایگان است و هیچ هزینه ای بابت آن دریافت نمی گردد.
13- هزینه استفاده از سرویس رسانه شیما شامل چه مواردی است؟
هزینه استفاده از این سرویس شامل هزینه خرید دستگاه گیرنده دیجیتال رسانه شیما ،هزینه حمل و نصب دستگاه، هزینه آبونمان ماهیانه، هزینه خرید مودم (در صورت نیاز) و در صورت تمایل هزینه خرید برنامه های پولی موجود در رسانه شیما می باشد که طبق تعرفه مصوب دریافت خواهد شد.
14- قیمت خرید یک دستگاه دریافت کننده دیجیتال سرویس رسانه شیما (Set Top Box) چقدر است؟
قیمت مصوب برای عرضه اولیه همراه با تخفیف 200 هزار تومان شامل کلیه هزینه های اولیه (دستگاه گیرنده، ارسال، نصب و فعالسازی) است.
15- آبونمان ماهانه این سرویس چه مقدار است؟
آبونمان این سرویس به نوع اشتراک بستگی دارد. شرایط و ویژگیهای اشتراکها به زودی اعلام خواهد شد. اشتراک ویژه مخصوص مشترکینی که در عرضه اولیه سرویس ثبت نام کنند، ماهیانه 15 هزار تومان خواهد بود.
16- آیا فرآیند درخواست و خرید سرویس رسانه شیما در دفاتر شرکت مخابرات استان تهران انجام می شود؟
در حال حاضر ارائه این سرویس در برخی از مراکز مخابراتی استان تهران انجام میشود. البته میتوان از طریق تماس با تلفن شبانه روزی 3838-021 که تلفن مرکز تماس شیما میباشد درخواست دریافت این سرویس را صادر نمود. در آینده نزدیک این امکان در دفاتر و کیوسک های اختصاصی رسانه شیما در سطح شهر تهران نیز فراهم خواهد شد.
17- زمان و نحوه پرداخت هزینه های دستگاه و آبونمان به چه ترتیب است؟
هزینه دستگاه گیرنده دیجیتال رسانه شیما در زمان ثبت نام اخذ میگردد. این مبلغ از طریق شبکه بانکی یا به صورت اینترنتی و در درگاه تعبیه شده در وبسایت شیما قابل پرداخت میباشد. هزینه آبونمان (و همینطور هزینه خرید محتواهای متنوع موجود در رسانه شیما) روی قبض تلفن ثابت آمده و یا از طریق خرید امتیاز توسط کاارتهای شتاب قابل پرداخت میباشد.
18- آیا در صورتیکه کاربر مودم مورد نیاز خود را از رسانه شیما تهیه کند تخفیفی شامل وی خواهد شد؟
رسانه شیما مودمهای مورد نیاز برای ارائه سرویس خود را بصورت عمده وارد می کند، لذا قیمتهایی که برای مودم ها در نظر گرفته شده کاملاً رقابتی بوده و نیاز به تخفیف ندارد.
19- من یک مودم تک پورت دارم. آیا میتوانم با همین مودم از سرویس رسانه شیما استفاده نمایم؟
در صورتی که میخواهید در کنار سرویس اینترنت از سرویس رسانه شیما هم استفاده نمایید لازم است نوع خاصی از مودم های ADSL2+ را در اختیار داشته باشید. یکی از ویژگیهای این مودمها داشتن حداقل دو پورت میباشد. بنابراین مودم تک پورت شما قابل استفاده نمیباشد. سایر مشخصات مودمهای مورد نظر در قسمت تجهیزات همین پرسش و پاسخ آمده است.
20- آیا امکان کاهش مبلغ تعرفه ها از طریق فعال کردن طرح های تشویقی وجود دارد؟
بله. کاهش تعرفه ها از طریق معرفی طرح های تشویقی و همچنین اهدای امتیاز به مناسبت های مختلف، صورت میپذیرد.
21- آیا در صورتیکه سرویس برای مجتمع های مسکونی فعال شود تخفیفی شامل هزینه های متعلقه خواهد شد؟
پس از دوره ی آزمایشی، طرح های تشویقی برای خریدهای دسته جمعی و عمومی در نظر گرفته خواهد شد. برای اطلاع از جزئیات این طرح ها با ما در تماس باشید.
22- آیا می توانم برنامه های کانالهای رسانه شیما را بر روی دستگاه ویدئو و یا کامپیوتر خود ذخیره کنم؟
خیر. به منظور رعایت حقوق مؤلفین و مصنفین این امکان غیرفعال شده است. شما میتوانید برای ذخیره برنامه های مورد علاقه خود از فضایی که روی شبکه برای این منظور در نظر گرفته شده استفاده نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مرکز تماس رسانه شیما تماس بگیرید.
23- برای استفاده از خدمات رسانه شیما به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟
یک خط تلفن ثابت، یک دستگاه مودم ADSL2+ (برای آشنایی با مشخصات این مودمها به بخش مربوطه مراجعه نمایید)، یک دستگاه گیرنده دیجیتال رسانه شیما و یک دستگاه تلویزیون.
24- آیا با استفاده از سرویس Wimax که توسط برخی شرکتها همچون ایرانسل ارائه می گردد می توان به رسانه شیما متصل شد؟
خیر. در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.
25- در بعضی از تلویزیون های جدید و همینطور در تلویزیون های هوشمند موجود در بازار، رابط شبکه تعبیه شده است. در صورت استفاده از چنین تلویزیونهایی آیا برای دریافت رسانه شیما باز هم باید گیرنده دیجیتال رسانه شیما را تهیه کرد؟
بله. دریافت سرویس رسانه شیما فقط با استفاده از گیرنده دیجیتال این رسانه امکان پذیر است.
26- آیا با گیرنده دیجیتال کامپیوتر می توانیم از رسانه شیما استفاده کنیم؟
خیر. دسترسی به کانالها و سرویس های رسانه شیما صرفا از طریق گیرنده های دیجیتال مخصوص رسانه شیما امکان پذیر است. فقط این گیرنده های دیجیتال هستند که قابلیت رمزگشایی اطلاعات ارسال شده از رسانه شیما را جهت پخش از تلویزیون دارند.
27- آیا خدمات رسانه شیما را می توان با استفاده از تلویزیون های معمولی دریافت کرد؟
گیرنده های دیجیتال تهیه شده (بسته به مدل) دارای خروجی های گوناگونی همچون Composite، A/V، HDMI، S-Video بوده در نتیجه قابلیت اتصال به انواع تلویزیونها را دارا میباشند. شما در زمان ثبت نام میتوانید با توجه به نوع ورودی تلویزیون خود، گیرنده دیجیتال مناسب را انتخاب نمایید.
28- آیا می توانیم Set-Top-Box خودمان را در مناطق دیگر استفاده کنیم؟
در صورتی که در محدوده ثبت نامی خود باشید و دسترسی به یک خط تلفن که تنظیمات سرویس رسانه شیما روی آن انجام شده ، برای شما مقدور باشد، میتوانید با گیرنده دیجیتال خود از این سرویس استفاده نمایید.
29- آیا این امکان برای مشترکین درنظر گرفته شده که سرویس را به مکان دیگری انتقال دهند؟
بله.
30- آیا برای اجرای بازیهای موجود در رسانه شیما نیاز به Joystick یا کیبورد هست؟
برای اجرای بازیهای موجود در سیستم نیازی به Joystick یا کیبورد نیست و با دستگاه کنترل از راه دور STB میتوان بازیها را اجرا نمود، اما قابلیت اتصال این لوازم به STB برای برنامه ها و یا بازیهای پیشرفته در آینده وجود دارد.
31- آیا امکان ضبط برنامه های زنده تلویزیونی و یا برنامه های موجود در آرشیو رسانه شیما بر روی حافظه های جانبی (حافظه های فلش) وجود دارد؟
خیر.
32- چرا امکان ضبط توسط حافظه های جانبی (فلش مموری) در سرویس ها ایجاد نشده است؟
به دلیل رعایت حقوق مصنفین و تهیه کنندگان محتواهای رسانه ای (قانون حمایت از حقوق مصنفین و مولفین یا Copyright).
33- حداکثر زمان صرف شده از هنگام ثبت نام تا زمان فعال شدن سرویس در محل متقاضی چقدر است؟
برای ارائه سرویس نیاز به اجرای چند مرحله امکان سنجی روی خطوط تلفنی متقاضیان میباشد، زمان تخمینی برای امکان سنجی و نصب سرویس 20 روز از زمان تکمیل ثبت نام می باشد.
34- ارائه سرویس در سایر شهرها چه زمانی انجام میشود؟
زمان بندی راه اندازی سرویس شیما در سایر شهرها متعاقبا از طریق سایت رسمی این رسانه اعلام خواهد شد.
35- نصب دستگاه ها توسط چه سازمانی انجام میشود؟
نصب توسط پیمانکاران مجرب و متعهد و با نظارت رسانه شیما صورت می گیرد.
36- رسانه شیما در کنار ارائه سرویس، چه خدماتی از نوع پشتیبانی فنی را به مشترکین خود عرضه می کند؟
• ارائه خدمات نصب و گارانتی برای دستگاه های Set-Top-Box تحویل شده به مشترکین رسانه شیما. • پاسخگویی 24 ساعته، از طریق مرکز تماس رسانه شیما.
37- مدت زمان گارانتی STB چقدر است؟
یکسال از زمان تحویل به مشترک.
38- خدمات پس از فروش سرویس چگونه و از چه طریق ارائه می گردد؟
از طریق تماس با مرکز تماس رسانه شیما به شماره تلفن 3838– 021 و یا مراجعه به دفاتر رسانه شیما مستقر در مراکز منتخب مخابراتی و همچنین در آینده ی نزدیک، کیوسک های رسانه ی شیما در سطح شهر.
39- مراکز منتخب چه مراکزی هستند و نشانی آنها را کجا میتوان گرفت؟
مراکز محلاتی و سلمان فارسی در منطقه 2 مخابراتی و مرکز قدس در منطقه 8 مخابراتی. نشانی این مراکز را میتوانید از شماره 118 دریافت نمایید. همچنین جهت اطلاع از فهرست بروز مراکز ثبت نام، می توانید به سایت رسانه شیما مراجعه نمایید.
40- چگونه می توانیم با شرکت تماس بگیریم؟
شما می توانید از طریق شماره 3838 - 021 با مرکز تماس رسانه شیما ارتباط برقرار نموده و یا به وب سایت رسانه شیما به نشانی [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) مراجعه نمایید.
41- در صورت خرابی دستگاه به کجا مراجعه کنیم؟
در صورت بروز هر گونه خرابی با شماره 3838 – 021 تماس گرفته و مراتب را جهت پیگیری به مرکز تماس رسانه شیما اطلاع دهید.
42- آیا با داشتن سرویس رسانه شیما، به اینترنت پر سرعت هم دسترسی خواهیم داشت؟
در صورت تمایل به استفاده از سرویس اینترنت، میتوانید هنگام ثبت نام با ذکر این نکته، به صورت همزمان در سرویس اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات نیز ثبت نام نمایید.
43- از چه طریقی می توان برای دریافت و استفاده از خدمات رسانه شیما اقدام کرد؟
ثبت نام از طریق مراجعه به ایستگاه های ما مستقر در مراکز منتخب مخابراتی، کیوسک های سطح شهر و همچنین وبسایت رسانه شیما به نشانی [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) امکان پذیر می باشد. جهت دریافت راهنمایی بیشتر در مورد ثبت نام و شرایط آن می توانید با مرکز تماس رسانه شیما به شماره 3838 - 021 تماس بگیرید.
44- رسانه شیما چه امکاناتی دارد؟
• دسترسی به بسیاری از کانال های تلویزیونی زنده داخل کشور(سراسری، استانی و بین المللی). • ضبط ویدئویی برنامه های زنده به صورت شخصی. • آرشیوی از برنامه های ویدئویی از قبیل فیلم های سینمایی ایرانی و خارجی، سریال های تلویزیونی ایرانی و خارجی، برنامه های ویژه کودکان (انیمیشن، کارتون و ...)، مستند، برنامه های ورزشی، سخنرانی و برنامه های آموزشی. • آرشیوی از برنامه های صوتی از قبیل موسیقی، سخنرانی، آموزشی، قرائت قرآن و برنامه های منتخب رادیویی. • دسترسی به اطلاعات مورد نیاز روزمره همچون پیش بینی وضع هوا، اوقات شرعی، اخبار ورزشی و اخبار سینمایی. • تعدادی بازی از نوع فردی، گروهی و تحت شبکه.
45- رسانه شیما دسترسی به کدام یک از کانالهای ماهواره ای خارج کشور را برای من فراهم می کند؟
این دسترسی در فازهای بعدی امکانپذیر خواهد بود.
46- آیا رسانه شیما برنامه های رادیو را هم پوشش می دهد؟
این دسترسی در فازهای بعدی امکانپذیر خواهد بود.
47- آیا رسانه شیما می تواند به من خدمات بانکی ارائه کند؟
این دسترسی در فازهای بعدی امکانپذیر خواهد بود.
48- مراحل دریافت سرویس چیست؟
1- ثبت نام 2- امکان سنجی 3- پرداخت هزینه ها 4- نصب و راه اندازی
49- سرویس رسانه شیما در چه رده بندی و یا به عبارت دیگر در چه سطوحی ارائه میشود؟
طلائی، نقره ای و ... . برای توضیحات بیشتر به صفحه محصولات مراجعه نموده و یا با مرکز پاسخگویی رسانه شیما تماس بگیرید.
50- در مورد امکان ضبط برنامه، این امکان تا چه حجمی برای کاربر قابل استفاده است؟ و آیا این حجم قابل افزایش است؟
1 گیگابایت فضای اختصاصی برای مشترکین بسته ی طلایی بر روی سرور رسانه شیما در نظر گرفته شده است. برای دسترسی به فضای بیشتر که البته در آینده امکانپذیر خواهد بود، باید هزینه های مربوطه توسط مشترک پرداخت گردد.
51- آیا بازه ی زمانی ذخیره برنامه های تاریخ گذشته سازمان صدا و سیما از مدت یک هفته بیشتر خواهد شد؟
در آینده و بسته به میزان تقاضا ممکن است این بازه زمانی تغییر کند.

منبع [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])