PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : پیشی بینی كاهش رشد بازار جهانی خدمات مخابراتی در سال 2012



wichidika
26-12-2011, 16:00
پیشی بینی كاهش رشد بازار جهانی خدمات مخابراتی در سال 2012



تهران - به علت بی‌ثباتی و ناپایداری اقتصاد جهان، رشد بازار جهانی خدمات مخابراتی از 7درصد در سال 2011 به حدود 4درصد در سال 2012 كاهش خواهد یافت.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) به گزارش روز یكشنبه ایرنا و بر اساس پیش‌بینی موسسه تحقیقاتی پیرامید، مجموع درآمد جهانی حاصل از خدمات مخابراتی در سال 2012 به 7/1 ( یك و هفت دهم ) تریلیون دلار می رسد كه 4/2 ( 2 ممیز چهار) درصد از كل تولید ناخالص داخلی در جهان را تشكیل می‌‌دهد.
در این میان، بازار فناوری باند وسیع همراه (MBB) بیشترین رشد را در سال 2012 تجربه خواهد كرد كه توسعه گسترده تجهیزات كامپیوتری همراه پرسرعت از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز به تسریع این رشد كمك شایانی خواهد كرد.
همچنین، هر چه قیمت این تجهیزات كامپیوتری كاهش می‌یابد، ضریب نفوذ این فناوری در بازارهای نوظهور نیز افزایش می‌یابد.
سایر روندهای كلیدی در سال 2012 كه مؤسسه پیرامید پیش­بینی كرده ،عبارتند از:
تعداد مشتركان موبایل از مرز 6میلیارد نفر در ماه فوریه خواهد گذشت، در حالی كه این آمار در منطقه آسیا ـ اقیانوسیه در ماه ژانویه از مرز 3میلیارد نفر خواهد گذشت.
هندوستان از چین پیشی خواهد گرفت و به بزرگترین بازار موبایل جهان از لحاظ تعداد مشتركان مبدل خواهد شد. فناوری وایمكس كنار گذاشتن تدریجی خود در منطقه آسیا را تجربه خواهد كرد؛ و اپراتورهای این منطقه به فناوری (LTE (Long-term-evolution روی ‌می آورند.
ضریب نفوذ باند وسیع در جهان از 10 درصد فراتر می‌رود. این امر فرصتی را فراهم می‌آورد تا مشتریان به اطلاعات دیجیتالی، سرگرمی­ها و خدمات ارزش افزوده بیشتری دسترسی داشته باشند.
تجارت بازار جهانی گوشی­های موبایل بیشتر از 200 میلیارد دلار خواهد شد.
اقتصام** 1579 **