PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : هیچ صنعتی مانند فناوری اطلاعات پتانسیل کارآفرینی ندارد



wichidika
24-12-2011, 16:49
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] معاون وزیر ICT :
هیچ صنعتی مانند فناوری اطلاعات پتانسیل کارآفرینی ندارد
موبنا- رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، با اشاره به پتانسیل بالای صنعت فناوری اطلاعات برای اشتغال زایی و کارآفرینی در کشور گفت: به ازای هر 15 میلیون تومان امکان ایجاد یک شغل در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد.


به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا معاون وزیر ICT علی حکیم جوادی گفت: با توسعه صنعت فناوری اطلاعات مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی با سرمایه گذاری های مشخص و محدود برطرف می شود .
وی گفت: صنعت فناوری اطلاعات جایگاه ویژه ای در میان صنایع دارد و محور کلیدی برای آن محسوب می شود، در نقشه علمی کشور هم یکی از شش اولویت نخست فناوری ها صنعت فناوری اطلاعات در کنار فناوری بایو و نانو قرار گرفته است.
حکیم جوادی با بیان اینکه در طی یک سال بیش از 75 هزار تجارت در جهان توسط صنعت فناوری اطلاعات ایجاد ‌می‌شود و در میان صنایع بی بدیل است، خاطرنشان کرد: گام اول برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور ایجاد زیر ساختی به عنوان شبکه ملی اطلاعات است که با سرمایه گذاری اولیه دولت و بخش عمومی مانند مخابرات انجام می شود.
وی اظهار داشت : کشورهایی که عقب ماندگی را در خود احساس می کنند باید به سمت ایجاد ساختار فناوری اطلاعات و توسعه آن بروند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد : وزارت ICT برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها را در مسیر رونق صنعت و بازار فناوری اطلاعات و فرهنگ سازی این حوزه بسیار موثر دانسته اما باید جشنواره ها نیز هدفمند بوده و سنارویوی خاص و مشخصی را دنبال کند.
حکیم جوادی گفت : منطبق بر قانون مبنی بر نقش وزارت ارتباطات به عنوان سیاستگذار ،هدایت گر و نظارت کننده در این حوزه ،حمایت های لازم را از برگزاری دومین جشنواره صنعت ، بازرگانی و فناوری اطلاعات خواهیم کرد.
دومین جشنواره صنعت ،بازرگانی و فناوری اطلاعات 20 تا 22 دی ماه امسال در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.