PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : فروشندگان محصولات رايانه‌يي بايد به سود كم قانع باشند



wichidika
24-12-2011, 00:50
كارشناس حوزه سخت‌افزار:
فروشندگان محصولات رايانه‌يي بايد به سود كم قانع باشند

بسياري از فروشندگان محصولات رايانه‌يي در شرايطي كه نرخ ارز در نوسان است، به انبار كردن محصولات وارداتي خود دست مي‌زنند و حاضر نيستند در سود بيش‌تر، كمي ضرر بدهند.
هوشنگ اميري - كارشناس حوزه سخت‌افزار - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين‌كه وضعيت بازار حوزه سخت‌افزار در داخل كشور كاملا متاثر از بازار جهاني است، اظهار كرد: متاسفانه طي هفته‌هاي گذشته شاهد بالا و پايين شدن قيمت طلاي جهاني بوديم كه به موازات آن تغييراتي در نرخ ارز نيز به وجود آمد.
وي گفت: زماني كه توليد در كشورها آن طور كه بايد نباشد، فروش محصولات يك بازار خاص وارداتي با هر تكاني در بازار ارز با هرج و مرج مواجه مي‌شود.
اميري عنوان كرد: ‌در بازار پرتلاطم سخت‌افزار هم به محض بالا رفتن نرخ ارز، فروشندگان لپ‌تاپ و تبلت اجناس خود را انبار مي‌كنند و به يك باره يك محصول مانند سامسونگ گالكسي ديگر در بازار يافت نمي‌شود چراكه مي‌ترسند نرخ ارز بالاتر برود و آن‌ها ضرر كنند.
او ادامه داد: حال ممكن است فروشندگان جنس خود را در زماني كه دلار پايين بوده خريده باشند اما وقتي كه بالاتر از زمان خريد هم هست، راضي به فروش نباشد و اين احساس به آن‌ها دست بدهد كه از سود بيش‌تر ضرر كنند.
اميري گفت: ‌همين شرايط است كه موجب مي‌شود خريداران نيز درنگ نكرده و سريعا به دنبال اجناس مشابه و حتي كيفيت پايين بروند و بازار محصولات در بورس با ركود مواجه شود اما آمار كلي از بازار فروش تغييري را در شاخص‌ها نشان ندهد.
وي در پايان گفت: البته بسياري از فروشندگان با كمي تيزهوشي مي‌توانند در اين شرايط با عرضه محصولات در انبار خود به نرخ ارز، بازار را به سمت خود سوق دهند و توجه خريداران را به خود جلب كنند؛ هرچند در پايان ممكن است نسبت به سود بيش‌تر، ضرر كرده باشند.
انتهاي پيام