PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : استفاده نیمی از کاربران هوشمند آمریکا از آندرویید



wichidika
18-12-2011, 11:37
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] استفاده نیمی از کاربران هوشمند آمریکا از آندرویید موبنا- بررسی ها نشان داده که سهم فروش گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل آندرویید در بازار آمریکا از 50 درصد گذشت.


به گزارش اخبار خارجی موبنا، تحقیقاتی که به تازگی انجام شده، نشان داده که بیش از نیمی از کاربران گوشی های هوشمند در آمریکا از سیستم عامل آندرویید استفاده می کنند.
در حالی که 53 درصد گوشی های هوشمند در آمریکا از سیستم عامل آندرویید بهره می برند سهم iOS در این بازار به 29 درصد رسیده و سهم سیستم عامل بلک بری با اندکی کاهش به 11 درصد رسیده است.
بر اساس این گزارش، در حالی که طی سه ماهه چهارم سال 2006 سهم موتورولا از بازار گوشی های هوشمند حدود 36 درصد برآورد شده بود در سال 2009 سهم این شرکت کاهش چشمگیری داشت.
موتورولا از آن پس تا زمانی که سیستم عامل آندرویید ارایه شد، تلاش زیادی برای افزایش سهمش در بازار نکرد. پس از روی کار آمدن آندرویید سهم موتورولا در طول سه ماهه چهارم سال 2010 به 16 درصد افزایش یافت، اما تا سه ماهه سوم سال 2011 این میزان به 12 درصد کاهش یافت.
در طول سه ماهه جاری، موتورولا به بازار گوشی های هوشمند بازگشته و با عرضه گوشی های پیشرفته سعی دارد سهمش را در بازار گسترش دهد.
در این بازار نوکیا هم که در طول سال های گذشته سهم زیادی را از دست داده، به عرضه گوشی های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون امیدوار است.
ویندوز موبایل در طول سه ماهه دوم سال 2007 حدود 50 درصد سهم فروش گوشی های هوشمند را داشت و پس از رونمایی و عرضه آندرویید سهم این شرکت به شدت کاهش یافت تا آنجا که به دست فراموشی سپرده شد. بر این اساس مایکروسافت به فکر طراحی نسخه دیگری از این سیستم عامل افتاد و ویندوز فون را راهی بازار کرد، اما پس از عرضه ویندوز فون، از زمان عرضه طی یک سال گذشته تا کنون فقط توانسته دو درصد سهم فروش گوشی های هوشمند را به خود اختصاص دهد.
135/