PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : رشد خریدهای الکترونیک همزمان با "جمعه سیاه"



wichidika
29-11-2011, 16:44
رشد خریدهای الکترونیک همزمان با "جمعه سیاه"
خبرگزاری فارس: آغاز فصل خرید سال نوی میلادی باعث شده اقتصاد بحران زده غرب برای مدت محدودی شرایط بهتری پیدا کند و در این میان فناوری های نوین خرید الکترونیک هم به کمک صاحبان مشاغل آمده اند تا شرایط خود را بهبود دهند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به گزارش فارس به نقل از سی نت، در جمعه گذشته معروف به جمعه سیاه مطابق روال همیشگی بسیاری از شرکت ها محصولات و خدماتشان را با قیمت های پایین تر از حد عادی و با تخفیف های فراوان عرضه کردند تا بتوانند مشتریان زیاد تری را به خود جلب کنند.
بر اساس آمار منتشر شده تنها در آمریکا در این روز 816 میلیون دلار خرج خریدهای الکترونیک شد که این رقم نسبت به روز جمعه سیاه سال 2010 حدود 26 درصد افزایش نشان می دهد.
آمار منتشر شده توسط ComScore نشان می دهد که تعداد خریدهای آنلاین هم 24.3 درصد رشد داشته است. در این روز بیش از 50 میلیون نفر از سایت های مختلف خرده فروشی و خرید الکترونیک دیدن کرده اند که این رقم هم حدود 35 درصد افزایش نشان می دهد.
مانند سال گذشته پربازدیدترین سایت های اینترنتی در این حوزه eBay و آمازون بوده اند. سایت های Wal-Mart و Best Buy هم در رتبه های بعدی بوده اند. رشد مراجعه به این سایت ها از نظر درصد دورقمی بوده است.
البته تمامی این ارقام بلافاصله بعد از پایان روز جمعه سیاه و عادی شدن شرایط و قیمت ها افت کرده اند.
انتهای پیام/ح