PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اعطاي مجوز صادرات به به توليدكنندگان برق از انرژي‌هاي نو



wichidika
26-11-2011, 14:20
اعطاي مجوز صادرات به به توليدكنندگان برق از انرژي‌هاي نو
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

معاون وزير نيرو از راهبردهاي جديد اين وزارتخانه خبر مي‌دهد كه با هدف افزايش مشاركت بخش خصوصي در پروژه‌هاي صنعت برق طراحي شده است.
محمد بهزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، تصريح کرد: براي ورود حداكثري بخش خصوصي به حوزه صنعت برق راهبرد‌هايي تدوين شده است تا ضمن افزايش ظرفيت مبادله برق و رفع موانع متناسب با استانداردهاي جهاني و برقراري مناسبات شفاف، با اعطاي مجوز صادرات به توليد كنندگان برق از منابع انرژي‌هاي نو و تجديدپذير، از ورود بخش خصوصي به بازارهاي هدفي كه براي كشور از نظر اقتصادي ارزش افزوده دارند حمايت شود.
وي افزود: ويژگي منحصر به فرد ايران با وسعت ممتاز خود در ميان كشورهاي منطقه و برخورداري از منابع عظيم فسيلي، موجب تدوين طرح اتصال شبكه برق كشور به تمامي كشورهاي همسايه و صادرات و واردات برق و تبادل انرژي با توجه با محوريت راهبردي ايران به عنوان يكي از اهداف مهم كلان صنعت برق شده است؛ به گونه‌اي كه در زمان حاضر ايران با تمام كشورهاي داراي مرز خاكي مبادله انرژي دارد.
به گفته وي، در آينده با اتصال شبكه ‌كشور از طريق زير دريا با كشورهاي حاشيه خليج فارس و اروپا، مبادله انرژي تصويت خواهد شد و علاوه بر افزايش ظرفيت حضور بخش خصوصي در اين مبادلات، زمينه تبادل خدمات فني، مهندسي و انجام پروژه‌هاي مشترك در خارج از مرزهاي ايران و صادرات خدمات مهندسي و تجهيزات صنعت برق فراهم خواهد شد.
وي همچنين تصريح كرد: با توجه به چشم‌انداز بخش برق و انرژي، يكي ديگر از دغدغه‌هاي مهم وزارت نيرو تامين امنيت عرضه ‌برق با كيفيت و حفظ و صيانت از منابع انرژي فسيلي كشور از طريق كاهش تلفات و تنوع بخشي به منابع توليد كننده ‌برق است كه در اين راستا علاوه بر توجه ويژه‌ به توسعه‌ فناوري‌هاي توليد پراكنده، توليد همزمان برق و حرارت و توليد برق از منابع انرژي‌هاي تجديدپذير، فعاليت‌هاي گسترده‌اي در اين زمينه‌ها صورت گرفته و بحث توسعه‌ مبادلات برق و ورود بيشتر بخش خصوصي به اين حوزه نيز مطرح است.
به گفته معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي، در اين راستا وزارت نيرو از فناوري توليد همزمان برق و حرارت كه موجب افزايش بازده توليد به ميزان 80 درصد مي‌شود، به شدت حمايت مي‌کند؛ ضمن آنکه اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها بستر بسيار مناسبي براي توسعه اين امر فراهم آورده است.
انتهاي پيام