PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سرمايه‌گذاري در IT برابر با توسعه‌ي پايدار كشور است



wichidika
11-11-2011, 13:38
يك مدير فناوري اطلاعات:
سرمايه‌گذاري در IT برابر با توسعه‌ي پايدار كشور است

سرمايه‌گذاري در حوزه فناوري اطلاعات توسعه پايدار را براي كشور به ارمغان خواهد آورد و نتيجه‌ آن چنگ‌زني ديگر كشورها به دامن كشورمان است.
محمود زارعي - يك مدير فناوري اطلاعات - در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينكه IT درآمدزا است، اظهار كرد: فناوري اطلاعات مبتني بر زيرساخت‌هاي ارتباطي است كه امروزه در دنيا حرف اول را مي‌زند و بيش‌تر سرمايه‌گذاري‌ها و ايجاد بسترها در اين حوزه به وقوع مي‌پيوندد.
وي گفت: عرصه صنعتي ديگر به دفتر خاطرات دوره‌هاي تكامل زندگي بشر پيوست، حال آنكه دوره اطلاعات با نفوذ و استراتژي خاص خود توانست جاي آن را بگيرد و روند حركت جوامع را با سرعتي بسيار به سمت عصر انفجار اطلاعات پيش ببرد.
او معتقد است كه توسعه پايدار در گرو دانش محوري است و در اين بستر نيز مواصلات دانش به وسيله ابزار‌هاي اطلاعاتي صورت خواهد گرفت.
اين كارشناس ابراز كرد: بازدهي سرمايه‌گذاري‌هاي اين حوزه به ميزاني بوده است كه كشورهاي بسياري نگران موقعيت خود شده‌اند و كار را به جايي رسانيده است كه اگر تا به حال دغدغه فناوري‌هاي نوين را نداشتند، امروز مجبورند براي رقابت با ساير كشورهاي در حال توسعه با شتاب به سمت اين حوزه بروند و حتي از دستاوردهاي ديگران نيز بهره ببرند.
زارعي اذعان كرد:كشوري همچون هند كه شايد پيشينه‌اي قوي در مباحث اقتصادي نداشته است، امروزه توانسته با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي IT به جرگه كشورهاي در حال توسعه بپيوندد و زمينه‌اي را نيز علاوه بر اين براي سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي به وجود آورد و جايگاهي باشد تا صاحب‌نظران حوزه IT در كشور به ايجاد پايگاه‌هاي تخصصي اقدام كنند.
اين مدير فناوري اطلاعات بالا دانستن ظرفيت‌هاي حوزه فناوري اطلاعات داخل كشور را بديهي دانست و بيان كرد: با وجود جواناني كه شاكله كشور را تشكيل داده‌اند، وجود چنين موضوعي دور از ذهن نيست و به‌راحتي نيز شاهديم كه در اكثر كشورهاي دنيا از توانمندي‌هاي كشورمان در تمامي حوزه‌ها استفاده مي‌شود.
او ادامه داد: امروزه به راحتي مي‌توان گفت كه موفقيت بسياري از شركت‌ها و سازمان‌هاي فناوري اطلاعات محور، مرهون ايراني‌هاست چرا كه از وجود نمايندگان كشور ما كه همان جوانان و تحصيل‌كرده‌هاي اين حوزه هستند، بهره مي‌برند.
وي گفت: اميدواريم كه كشور ما به اهميت سرمايه‌گذاري در اين حوزه هر چه زودتر پي ببرد و زمينه‌هاي رشد پايدار را براي خود به ارمغان آورد تا شاهد باشيم بسياري از كشورهايي كه حال حاضر ما را تحريم كرده‌اند، به چه نحوي به دامن‌مان چنگ خواهند زد تا ابزار توسعه‌شان فراهم شود.
انتهاي پيام