PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : قدرت پردازش ۱۰ برابر: طراحی جدید GPU از ARM



VAHID
11-11-2011, 09:52
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


وقتی انویدیا در مورد قدرت پردازشگرهای جدید تگرا 3 صحبت می کند دلیل نمی شود که شرکت رقیب یعنی ARM بیکار نشسته است. حالا آنها در مورد معماری جدید جی پی یو صحبت می کنند و می گویند Mali-T658 تا ده برابر نسبت به نسل قبلی قدرتمند تر عمل می کند. و آن را از نظر توانایی با کنسول های بازی مقایسه می کنند.

آنها می خواهند در بازار رقابت پرسرعت سی پی یوهای موبایل، پردازشگرهای گرافیکی را هم مطابق با آنها بکنند و معماری جدید قرار است یک تحول بزرگ گرافیکی برای تلفن های هوشمند و تبلت ها به همراه داشته باشد.

«ای آر ام» می گوید معماری جدید تا دو سال دیگر در تلفن های هوشمند به کار گرفته می شود. و به تلفن ها اجازه می دهد تا ۸ هسته پردازش گرافیکی داشته باشه.

اگر در مورد قدرت بپرسید شرکت ARM می گوید که معماری جدید اش تا دو سال دیگر به تلفن هوشمند شما قدرت پردازش گرافیکی به اندازه کنسول پلی استیشن ۳ سونی می دهد!

البته چنین قدرت خارق العاده ای قرار نیست فقط برای بازی ها استفاده بشود و طیف گسترده ای از کاربردها مانند سیستم تشخیص صدا و پردازش تصاویر برای تشخیص هویت و… از آن کمک می گیرند. اما چیزی که مشخص است این است که تلفن های هوشمند نه تنها کامپیوترهای شخصی را تهدید می کننده بلکه بازار کنسول های بازی را هم به شدت تهدید می کنند. ممکن است تا چند سال دیگر کافی باشد که تلفن را به تلویزیون خانه متصل کنید و بازی کنید.












narenji.ir

wichidika
18-11-2011, 15:02
معرفی پردازنده 8 هسته‌ای توسط ARM
خبرگزاری فارس: شرکت ARM پردازنده گرافیکی جدیدی را با نام Mali-T658 معرفی کرده است که شامل 8 هسته پردازشگر جدا می‌شود تا بر این اساس سرعت پردازش اطلاعات گرافیکی در محصولات جدید این شرکت 10 برابر افزایش یابد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به گزارش فارس به نقل از تِک‌ورلد،‌ مدل قبلی پردازنده گرافیکی این شرکت موسوم به Mali-400 MP در تعداد قابل ملاحظه‌ای از دستگاه‌های الکترونیکی همراه که هم‌اکنون در بازار فروخته می‌شوند از جمله گوشی هوشمند Galaxy S II و رایانه لوحی Galaxy Note به کار گرفته شده است. این تراشه جدید نسبت به مدل دیگری از محصولات ARM موسوم به Mali-T604 که هنوز وارد بازار نشده است چهار برابر سریع‌تر است.
این افزایش سرعت و قابلیت در پردازنده گرافیکی ARM امکان اجرای بازی‌های HD را در نسل جدید دستگاه‌های الکترونیکی همراه فراهم می‌آورد و به گفته شرکت سازنده باعث می‌شود بازی‌های جدید بیشتر از قبل شبیه به دنیای واقعی ساخته شوند. شرکت ARM پردازنده گرافیکی جدید خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که علاوه بر گوشی‌های هوشمند برای رایانه‌های لوحی، تلویزیون‌های هوشمند و سیستم‌های سرگرمی داخل خودروها نیز متناسب است.
هنوز زمان ورود این پردازنده به بازار اعلام نشده است. اما پردازنده Mali-T604 شرکت ARM قرار است که اوایل سال آتی میلادی به دست کاربران برسد و این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود از سال 2013 نسل جدید دستگاه‌های الکترونیکی همراه با Mali-T658 عرضه شوند.
به گفته منابع آگاه احتمالا محصولات الکترونیکی قابل حمل مجهز به پردازنده گرافیکی هشت هسته‌ای ARM از سال 2015 میلادی وارد بازار می‌شوند.
انتهای پیام/ح

h!tman
18-11-2011, 15:11
Galaxy S III داره میاد باز ARM یک مدل جدید داد:دی