PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : شبکه برق ایران سال آینده به اروپا متصل می شود



wichidika
08-11-2011, 15:49
مديرعامل شرکت توانير:
شبکه برق ایران سال آینده به اروپا متصل می شود
صنعت برق امسال برای دستیابی به 10 عنوان افتخارآمیز برنامه ریزی کرده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از اتصال شبکه برق جمهوری اسلامی ایران به اروپا در سال آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو، "همایون حائری" در آیین گشایش بیست و ششمین کنفرانس بین المللی برق در محل پژوهشگاه نیرو، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به قابلیت های بالای مهندسی در صنعت برق ایران، در سال آینده و همزمان با بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی برق، شاهد اتصال شبکه برق کشورمان به شبکه اروپا خواهیم بود.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال "جهاد اقتصادی" از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: صنعت برق امسال برای دستیابی به 10 عنوان افتخارآمیز برنامه ریزی کرده است.
وی امسال را سال شکوفایی ارتباط صنعت برق با دانشگاه اعلام کرد و افزود: امسال فرکانس شبکه برق کشور به میزان قابل قبول 2/0 ± 50هرتز کاهش یافته است.
حائری استحصال گاز CO2 از دود خروجی یکی از نیروگاه های کشور برای نخستین بار در خاورمیانه و کسب رتبه پنجم صنعت توزیع برق در معتبرترین کنفرانس تخصصی توزیع در جهان را از دیگر عناوین پرافتخار صنعت برق در سال جاری برشمرد.
به گفته وی، امسال شاهد هوشمندسازی و پایش یکپارچه شبکه قدرت هم طراز کشورهای پیشرفته در شبکه برق ایران خواهیم بود.
وی همچنین وعده داد: امسال صنعت برق پیشاپیش به کاهش تلفات شبکه که تا پایان فعالیت دولت دهم متعهد شده است، دست یابد.
مدیرعامل شرکت توانیر بهره برداری بیشتر از فناوری های Hi - tech
ساخت داخل (ازجمله ارتقای طراحی توربین های گازی و ساخت کابل 230 کیلوولت)، آغاز فعالیت های اجرایی نخستین خط H.V.D.C در داخل کشور، ثبت رکورد نهمین سال بدون فروپاشی شبکه هم طراز با کشورهای پیشرفته و حفظ عنوان قدرت نخست و کشور بی رقیب در منطقه به لحاظ علمی و مهندسی را از دیگر برنامه های افتخارآمیز صنعت برق تا پایان سال جاری عنوان کرد.
وی در ادامه با ارائه گزارشی از بیست و ششمین کنفرانس بین المللی برق، اظهار داشت: امسال 1391 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که 280 مقاله را به صورت مشترک دانشگاه و صنعت نوشته اند.
وی این امر را نشان دهنده همکاری و ارتباط خوب صنعت و دانشگاه دانست و افزود: از مجموع مقاله های ارسالی، 437 مقاله پذیرفته شده است و 233 مقاله طی سه روز در کنفرانس ارائه می شوند.
وی برگزاری 57 کارگاه آموزشی و نیز نمایشگاه دستاوردهای صنعتی و تخصصی بیش از 140 شرکت داخلی و خارجی صنعت برق را از دیگر برنامه های این کنفرانس اعلام کرد و گفت: در حاشیه این کنفرانس، چند میزگرد و سمینار تخصصی نیز پیش بینی شده است.