PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اولترابوک چيست؟



wichidika
05-11-2011, 17:06
اولترابوک‌ها از مهم‌ترين محصولاتي هستند که قرار است در سال آينده به بازار وارد شوند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين محصولات به شدت نازک و سبک توليد خواهند شد که مطرح‌ترين نمونه امروزي آن مک‌بوک‌اير از اپل است.
اينتل در سميناري يک نمونه پيش‌توليدي را نيز به نمايش گذاشته است؛ در اولترابوک‌ها از پلت‌فرم Ivy Bridge استفاده مي‌شود که با فناوري ساخت 22 نانومتري توليد مي‌شود و مصرف بسيار پاييني دارد.
پل اتيليني درباره اين محصولات ادعا کرد که تا 10 روز مي‌توانند در حالت نيمه‌فعال روشن باشند.
انتهاي پيام

wichidika
04-01-2012, 13:47
تشدید نبرد اولترابوک‌ها و مک‌بوک با عرضه ویندوز8
خبرگزاری فارس: کارشناسان معتقدند در سال 2012 با عرضه ویندوز 8 و امکانات خاص آن برای رایانه های قابل حمل نبرد میان مک بوک های ساخت اپل و الترابوک های دیگر شرکت ها تشدید می شود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به گزارش فارس به نقل از تک وب، همچنین پیش بینی می شود در این سال درایوهای نوری برای پخش سی دی و دی وی دی اندک اندک در الترابوک ها و مک بوک حذف شوند و استفاده از حافظه های داخلی فلاش برای ذخیره سازی اطلاعات شتاب بیشتری بگیرد.
اپل اعلام کرده که در سال 2012 تغییرات اساسی در طراحی مک بوک ایر به وجو آورده و از جمله مدل 15 اینچی این محصول را روانه بازار می کند. مک بوک ایر که در سال 2008 روانه بازار شد محبوبیت زیادی طی سه سال اخیر به دست آورده است. قرار است دقت مدل های جدید مک بوک ایر هم به 2880 تا 1800 پیکسل برسد.
در مقابل شرکت های سازنده الترابوک های سبک مانند اچ پی هم برنامه های مشابهی برای افزایش کیفیت نرم افزاری و سخت افزاری تولیدات خود دارند و به خصوص قصد دارند این محصولات را با ویندوز 8 و امکانات لمسی آن سازگار کنند.
بهره گیری از پورت USB 3.0 و همین طور تازه ترین پردازنده های گرافیکی Nvidia از جمله تازه ترین برنامه های این شرکت است.
انتهای پیام/ح

wichidika
09-01-2012, 12:56
تحليلگران مي‌گويند كه امسال اولترابوك‌ها محصول مورد توجه نمايشگاه لوازم الكترونيكي مصرفي خواهند بود.
به گزارش انجمن دانشجويان خبرنگار ايسنا، در حالي كه يكي از موضوعات نمايشگاه لوازم الكترونيكي مصرفي سال 2011، ظهور تبلت‌هاي آندرويد گوگل بود، موضوع نمايشگاه امسال بازار لپ‌تاپ ويندوز مايكروسافت يا اولترابوك است.
اولترابوك‌ها، ابررايانه‌هايي كه در قاب‌هاي كوچك قرارداده شده و يا دستگاه‌هاي كتاب‌خوان‌هاي الكترونيكي نيستند بلكه نسخه‌هاي ويندوز ارزان‌قيمت دستگاه‌هاي مك بوك اير هستند كه از حافظه فلش استفاده كرده و در 10 ثانيه و يا كمتر راه‌اندازي مي‌شوند.
انتهاي پيام