PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تجربه شما از مراجعه به گارانتی



hootas23
26-10-2011, 14:03
سلام.
(یه تاپیک مشابه در بخش سخت افزار باز کردم که قفل شد ..اینبار جای مناسب رو انتخاب کردم)
از اسم تاپیک معلومه
تجربه هاتون رو از مراجعه به گارانتی های مختلف برای تعمیر لپتاپ بنویسید و توضیح بدید که آیا راضی هستید یا نه.
به نظر شما چه سیاست هایی پشت این تعمیرات و .... خوابیده؟
در پست بعدی تجربه خودم رو مینویسم.

hootas23
26-10-2011, 14:22
حدود 16 روز پیش من یه لپ تاپ دل مدل 5110 با کانفیک cori7 خریدم
خیلی دنبال مدل و مارک گشتم آخر سر یه جورایی به ناچار این رو گرفتم و با تصور ذهنی که از مدل های سابق دل داشتم تو دلم خوشحال بودم.
ما یه شرکت دولتی هستیم و این خرید رو به صورت عمده از انبار شرکت x انجام دادیم.
وقتی لپ تاپ رو به منزل آوردم
اولین کاری که کردم چک کردن سرویس تگ بود و خداروشکر دستگاه ریفر نبود و مثلا دلم رو قرص میکرد
همچیز به خوبی به نظرمیرسید.
بعد نصب ویندوز اشکالاتی رو درش دیدم که شرح کامل در تاپیک طرفداران 5110 موجوده اما به اختصار اینجا هم مینویسم:
خرابی جک هدفون
کالیپره نبودن تاچ پد
حساس بودن لپ تاپ به امواج مغناطیسی و موبایل
و مشکلاتی که مشکل نبود بیشتر ایراد طراحی بود مثل دمپ کردن کی بورد....و اینها.
سعی کردم خیلی از مشکلات رو نادیده بگیرم و ازش استفاده کنم اما این مشکلات بیشتر و بیشتر میشد
تا اینکه برای بار اول به گارانتی مراجعه کردم:
بار اول:
وقتی ایرادات رو به مسئول پذیرش گفتم گفت که عیوبی که شما میفرمایید خاص هستش و باید با کارشناس ما صحبت کنید
وقتی کارشناس اومد تنها ایرادی رو که پذیرفت مشکل خرابی جک هدفون بود و اونجا نشد که من ثابت کنم که این دستگاه به امواج حساسه.
کارشناس ازتعمیر سرباز زد و به قولی من رو پیچوند و گفت:
(عین جمله)این مشکل شما مشکل خاص و بزرگی نیست و من توصیه میکنم دستگاه رو ببرید و بعدا اگر مشکلی بود بیارید ماهم سرمون خلوت بشه بتونیم جواب شما رو بدیم
منم که دیدم جوابی نمیگیرم بعد اینکه یه روز از کارم افتادم و افکار پریشونی هم داشتم به خونه برگشتم
(فکر کنید حساب مرخصی هایی که نمیدن ! پولی که برای لپ تاپ دادید ! انتظار استفاده ای که ازش داشتید اما نشده...تمام اینهارو کی باید پاسخ گوباشه؟)
وقتی خونه اومدم با چندتا از بچه های سایت که مشورت کردم گفتن زودتر ببر و بده تعمیر
بار دوم:
وقتی به گارانتی رفتم اینبار بازهم نشد مشکل امواج رو نشون بدم دستگاه رو برای تعمیر گذاشتم بمونه و مشکل امواج رو هم گفتم تا نگاهی بهش بکنن شاید چیزی مشکل داشته باشه.
مسئول تعمیرات قبول کرد که دستگاهم رو کامل چک کنه
گفتن 3 روزه تحویلت میدیدم.
3 روز بعد برای تحویل دستگاهم رفتم
دستگاه رو تحویلم داد و منم گفتم اگر میشه اول چک کنم بعد امضا بزنم و ببرم
نشستم دستگاه رو چک کنم داشتم باهاش کارمیکردم که متوجه شدم:
سرویس تگ دستگاهم عوض شده
و سی پی یو هم همینطور عوض شده و مدل پایین تری روشه cori5
فورا دستگاه رو بردم پیش مسئولش و گفتم سیستم من cori7 بوده و سرویس تگ دستگاهم این نیست !
اون اول نگاهی کرد و پوزش خواست و گفت اشتباه شده و الان درستش میکنیم !(چه اشتباهی؟دروغ تا چه حد؟)
و من دو ساعت اونجا نشستم تا اونها دستگاهم رو بیارن
وقتی آوردن گفت با نرم افزار سرویس تگ دستگاهت رو به حالت قبل برگردوندم
برای اینکه کل مادربرد دستگاه شما مشکل داشته ما عوضش کردیم مشکل از جک هدفون نبوده و چیپ خراب بوده ما هم تعمیر نکردیم تعویض کردیم.
سی پی یویی هم که روش بود رو اشتباه کردیم سی پی یو شما روی مادربرد قدیمی شما جا مونده بود که گذاشتیم سر جاش !!
خلاصه
منم گفتم با این اوضاع شما میتونید دستگاه های ریفر رو جای اصل بفروشید و حتی فروشگاه هایی که این نوع نرم افزار فلش رو داشته باشند میتونن براحتی سرمشتری کلاه بزارن
اون هم گفت بله میشه برای همین توصیه ما به یوزرها اینه که سرویس تگشون رو هرجایی قرار ندن
چون ممکنه سو استفاده بشه.
بعد من گفتم دل تو ایران قطعه نداره شما الان مادربرد من رو استوک انداخیتد !
و گفت:
نه ما داخل ایران قطعه نو و فابریک نداریم اما یکسری دستگاه مازاد بر نیاز بازار هم وارد کردیم و اونهارو خورد کردیم و ازشون استفاده میکنیم برای تعمیر و تعویض(به نظر دروغ میومد حرفش و شک ندارم روی دستگاهم مادربرد استوک بسته شده)
و خلاصه عذر خواهی کرد و رفت
منم الان دارم روی دستگاه ویندوز جدید نصب میکنم ببینم تمامی مشکلاتم حل شده یا نه !
حالا حرفها اینهاست:
اگر من یوزری بودم که دستگاهم رو چک نمیکردم این اشتباه اونها باعث میشد سی پی یو پایین تری روی دستگاهم نصب بشه !
این چه گارانتی ی هستش که نمیدونه داره چیکار میکنه !
سرویس تگ رسما یه چیز مزخرف و الکیه و میتونه براحتی جعل بشه !
مراجعه به گارانتی یعنی بستن سخت افزار استوک روی دستگاه !
من وافعا دلم چرکینه از خریدی که کردم و البته گارانتی به ظاهر معتبر.
قصد توهین ندارم اما به وضوح دزدی رو دیدم.

skadi1
26-10-2011, 17:07
میشه اسم گارانتی رو بگید؟؟
یا غیر مستقیم به اون اشاره کنید

Xilevens
26-10-2011, 18:20
مورد آخرو فک کنم فقط راست گفته طرف

amh1365
26-10-2011, 19:16
سلام. من هم لپ تاپ با گارانتی زیگو... خریدم. سر 6 ماه مادر بورد سوخت. بردم مادربورد عوض کنن. دو هفته طول دادن و آخرش یه مادر بورد با کارت گرافیک ضعیفتر بهم دادن. دو ماه دوندگی کردم تا بالاخره راضی شدند که مادربورد با گرافیک قوی تر رو بهم بدند.
بحث سرویس تگ هم که در بالا گفته شده کاملا صحیح است. راحت سرویس تگ رو عوض می کنند.

farhad moradi
26-10-2011, 23:13
موقع خرید سرویس تگو با سایت هم چک کنید . ببینید دقیقا مشخصات یکیه . مثلا هارد 500g هست چه مارکیه ؟
متاسفانه تو ایران اینجوریه . شرکتای معتبر ممکنه این کار رو بکنن چه برسه متفرقه ها .
ولی با گارانتی رسمی بگیرید خیلی بهتره.
مادربرد که عوض بشه خب سرویس تگ هم عوض میشه. ولی اومدن سرویس تگو عوض کردن دیگه اندشه.
در مورد قطعاتی رو که عوض میکنن هم درسته. من خودم یه بار که رفته بودم شرکت یه l501 نو رو کلا باز کردن و از قطعاتش برا دستگاهایی که مورد داشتن استفاده می کردن.
سابقه ی شرکتا رو هم برا انتخاب گارانتی در نظر بگیرید. شرکت مادیران شرکت بسیار معتبریه ولی تو زمینه لپ تاپ سابقش 1 ساله. وقتی کارشناسش به این دوستمون درباره ی امواج مغناطیسی میگه مشکل خاصی نیست دیگه انتظار زیادی نباید ازشون داشت.

---------- Post added at 11:13 PM ---------- Previous post was at 11:12 PM ----------


سلام. من هم لپ تاپ با گارانتی زیگو... خریدم. سر 6 ماه مادر بورد سوخت. بردم مادربورد عوض کنن. دو هفته طول دادن و آخرش یه مادر بورد با کارت گرافیک ضعیفتر بهم دادن. دو ماه دوندگی کردم تا بالاخره راضی شدند که مادربورد با گرافیک قوی تر رو بهم بدند.
بحث سرویس تگ هم که در بالا گفته شده کاملا صحیح است. راحت سرویس تگ رو عوض می کنند.

مدل گراف قبلیتون چی بود و اینکه جدید بهتون دادن چی بود؟

amin666
27-10-2011, 10:25
دوستان اگه سرویس تگ رو تو خود سایت دل بزنید مگه معلوم نمی شه؟!!من متوجه نشدم دقیق.خب اگه قطعه عوض کنه یا با نرم افزار تغییرش بده تو سایت دل که تغییر نمی کنه!من تا حالا تست نکردم.ولی وقتی سرویس تگ رو تو سایت خود برند می زنی چه اطلاعاتی رو نشون می ده؟

farhad moradi
27-10-2011, 10:41
دوستان اگه سرویس تگ رو تو خود سایت دل بزنید مگه معلوم نمی شه؟!!من متوجه نشدم دقیق.خب اگه قطعه عوض کنه یا با نرم افزار تغییرش بده تو سایت دل که تغییر نمی کنه!من تا حالا تست نکردم.ولی وقتی سرویس تگ رو تو سایت خود برند می زنی چه اطلاعاتی رو نشون می ده؟

درسته . تو سایت نوع قطعات و کانفیگو می زنن. اگه تغییر بدن فقط سرویس تگ زیر لپ تاپ رو با بایوس یکی می کنن.

amh1365
27-10-2011, 18:27
موقع خرید سرویس تگو با سایت هم چک کنید . ببینید دقیقا مشخصات یکیه . مثلا هارد 500g هست چه مارکیه ؟
متاسفانه تو ایران اینجوریه . شرکتای معتبر ممکنه این کار رو بکنن چه برسه متفرقه ها .
ولی با گارانتی رسمی بگیرید خیلی بهتره.
مادربرد که عوض بشه خب سرویس تگ هم عوض میشه. ولی اومدن سرویس تگو عوض کردن دیگه اندشه.
در مورد قطعاتی رو که عوض میکنن هم درسته. من خودم یه بار که رفته بودم شرکت یه l501 نو رو کلا باز کردن و از قطعاتش برا دستگاهایی که مورد داشتن استفاده می کردن.
سابقه ی شرکتا رو هم برا انتخاب گارانتی در نظر بگیرید. شرکت مادیران شرکت بسیار معتبریه ولی تو زمینه لپ تاپ سابقش 1 ساله. وقتی کارشناسش به این دوستمون درباره ی امواج مغناطیسی میگه مشکل خاصی نیست دیگه انتظار زیادی نباید ازشون داشت.

---------- Post added at 11:13 PM ---------- Previous post was at 11:12 PM ----------



مدل گراف قبلیتون چی بود و اینکه جدید بهتون دادن چی بود؟


اول 5650 بود. بعد که عوض کردن 5470 گذاشتن. البته بعد دوباره مجبور شدن 5650 بهم بدن. راستی این صدای جز جز از شارژر لپ تاپ واسه چیه؟ تو یه تاپیکی این سوال رو مطرح کردم. مثل اینکه خیلی از شارژرهای دل این طوری می شن!

farhad moradi
27-10-2011, 19:29
اول 5650 بود. بعد که عوض کردن 5470 گذاشتن. البته بعد دوباره مجبور شدن 5650 بهم بدن. راستی این صدای جز جز از شارژر لپ تاپ واسه چیه؟ تو یه تاپیکی این سوال رو مطرح کردم. مثل اینکه خیلی از شارژرهای دل این طوری می شن!

ها لپ تاپتون 5010 بوده. آره این مدل هم 5650 داشت هم 5470 . خوب کردید . همیشه حواستون به مالتون باشه . هیچ فرق نمیکنه شرکته معتبر باشه یا نه. ولی همیشه با گارانتی معتبر بگیرید.

pooria-ir
27-10-2011, 20:28
تجربه من با گارانتی امرتات و مادیران



امرتات

دستگاه Asus N61JQ رو خرداد سال پیش خریدم(گارانتی امرتات)به دلیل حساسیت های بیجای خودم در مورد صدای هارد،دستگاه رو بردم گارانتی،موند و 48 ساعت بعد باهام تماس گرفتن،گفتن هارد رو Wipe کردن،و بک آپ رو مجددا لود کردن،دستگاه هم مشکلی نداشته و کامل چک شده،(درست هم میگفتن)هم از برخورد کارمندای شرکت و هم نحوه سرویس دهی و زمانش کاملا راضی بودم
حدود اردیبهشت ماه امسال (11 ماه بعد از خرید) کاملا باطریم داغون شد،جوری که رو 50 درصد خاموش میکرد،بردم گارانتی،باهاشون صحبت کردم،گفتم وضعیتش اینجوریه که رو حدود 50درصد خاموش میشه،گفت بمونه چک میکنیم،اگه مشکلی داشت عوضش میکنیم،فرداش تماس گرفتن که باطریتون مشکل داره،و تعویض میکنیم براتون،چون ما نماینده رسمی اسوس هستیم،باید سریال دستگاهتون رو واسش بفرستیم و 40 روز بعد میفرستن،باطریشم اون موقع تو بازار حدود 100 تومن قیمتش بود،دیدم چاره این یست،گفتم باشه !
حدود 12-13 روز بعد زنگیدن،گفتن دستگاهتون آمادس،رفتم گرفتم،دیدم باطری عوض شده و خیالم راحت شد،تاریخ خرید دستگاهم هم 16/3/89 بودش،اما کارت گارانتی 2 سالم تا 12/1/91
برای اینم بهشون گفتم،اول زیر بار نرفتن،گفتن کارت گارانتی PVC هستش و نمیشه عوض شه،اما رفتم با بخش فروش صحبت کردم و قانعشون کردم که اگرم مشکلی بوده از نمایدنگی فروشتون بوده،و من کاربر نباید تو این قضیه متضرر بشم،بلاخره قبول کردن و کارت گارانتی رو عوض کردن و تا 8/3/91 گکارت جدید رو برام صادر کردن
ضمنا فن دستگاه هم به دلیل گرد و خاک گرفتن صدا میداد،بهشون گفتم فنش رو برام سرویس کنن،و بایوس دستگاهمم ورژن 210 بود که گفتم آپدیت کنن ،
نیم ساعت بعد دستگاه رو آوردن صدای فن قطع شده بود و ورژن بایوس هم 212
کلی حال کردم و اومدم خونه :دی
یکی 2روز بعد رفتم تو بخش Rating ویندوز 7 دیدم،رم رو زده 2 گیگ :18:
این ور،اون ور،2زاریم افتاد که رم رو دستگاه موجوده،به خاطر آپدیت بوده که اینجوری شده،زنگ زدم بهشون گفتم این گند رو زدین ! کلی عذر خواهی کردن پشت تلفت،بلردم اونجا سریع درستش کردن و بهم تحویل دادن،اون جا هم باز عذر خواهی کردن
در کل بخوام بگم : کاملا از امرتات راضیم (با توجه به وضیع سایر شرکت های گارانتی) تنها نکته ی منفی که میبینم اینه که برای مارک اسوس اگه شما قطعه نیاز داشته باشین زمان سرویسشون طولانیه،اما خدمات نرم افزاریشون یا سرویس های دوره ایشون واقعا سریع و خوبه


مادیران :

مادیران هم همونطور که میدونین نماینده رسمی اسوس هستش،کیفیت خدمات مادیران هم خیلی خیلی خوه،میتونم بگم از امرتات هم بهتره،ضمنا تو تعویض قطعه هم خیلی دست و دلباز تر ازامرتاته،چون همونطور که میدونین از نظر مالی شرکت بسیار غنی هستش و پشتوانه قوی داره،به خاطر هیمن سخت نمیگیرن و تا جایی که بتونن سعی میکنن کاربر رو راضی نگه دارن
میتونم بگم الان تو ایران بهترین خدمات گارانتی لپ تاپ رو مادیران میده و بعدش امرتات
من گوشیمم با گارانتی مادیرانه،واقعا خوب سرویس میدن،مثلا بقیه شرکت ها رو خط و خش و ضربه خیلی حساسن،اما اینجا اصلا کار ندارن،من این سری آخر فقط 2 روز به گارانتی گوشیم مونده بود،آب هم خورده بود ! خاموش روشن میشد،بردمش گارانتی،گفت میدونیم آب خورده اما تا جایی که بتونیم سعی میکنیم قطعه رو عوض کنیم،پریروز رفتم گرفتم،دیدم هر دو تا برد گوشی رو کامل عوض کردن....برد دوربین،خود دوربین،برد اصلی....هرچی تو دستگاه بود رو عوض کرده بودن



در کل من خیلی با شرکت های گارانتی قطعات کامپیوتری و لپ تاپ و موبایل سر و کار داشتم(مادیران،سازگار،امرت ت،دیجیتال،گارانتی مادربردهای Albatron که اسمش رو یادم نیست و تا 2سال پیش تو خیابون استانبول بودش،گارانتی و بیمه ایده آل)،به نظرم همشون قلق دارن و باید بدونین چجوری باهاشون برخورد کنین که کارتون رو راه بندازن،من به شخصه به جز با گارانتی پارس کامتل (موبایل)با بقیه شرکت ها مشکل نداشتم(البته اونا هم در نهایت مجبور شدن گوشیمو برام عوض کنن به رایگان :دی)
در نهایت اون چیزی رو که خواستم رو برام انجام دادن و راضیم از شرکت های گارانتی نام برده :دی

farhad moradi
27-10-2011, 22:44
مادیران هم همونطور که میدونین نماینده رسمی اسوس هستش،

از کی تا حالا مادیران نماینده رسمی ایسوس شده ؟ از لحاظ معتبریش که حرفی نیست ولی همش 1 ساله اومده تو کار لپ تاپ. ایسوس رو با گارانتی الماس یا همون ویستاپخش میشناسن. دیگر شرکت معتبر : سازگار - امرتات - مادیران

pooria-ir
28-10-2011, 17:01
از کی تا حالا مادیران نماینده رسمی ایسوس شده ؟ از لحاظ معتبریش که حرفی نیست ولی همش 1 ساله اومده تو کار لپ تاپ. ایسوس رو با گارانتی الماس یا همون ویستاپخش میشناسن. دیگر شرکت معتبر : سازگار - امرتات - مادیران

حالا نزن مارو،دعوا نداریم که :دی
اسوس تا حدود 7 ماه پیش اسم امرتات-سازگار و دیجیتال رو به عنوان نماینده رسمیش تو سایتش واسه ایران زده بود،حدود 1 ماهی هم مادیران نماینده رسمی بودش،اما بعدش تحریم پیش اومد و کلا همشون پریدن از حالت رسمی...
اما من با دفتر اسوس تو خیابون شیراز تصمیم گرفتم (دفتر فروش مرکزی اسوس و نماینده فروش رسمی)اونم گفت اینها هنوزم نماینده ما هستن ولی به خاطر مسائل سی . ا .سی اسمشون رو از رو سایت برداشتیم

farhad moradi
28-10-2011, 22:49
حالا نزن مارو،دعوا نداریم که :دی
اسوس تا حدود 7 ماه پیش اسم امرتات-سازگار و دیجیتال رو به عنوان نماینده رسمیش تو سایتش واسه ایران زده بود،حدود 1 ماهی هم مادیران نماینده رسمی بودش،اما بعدش تحریم پیش اومد و کلا همشون پریدن از حالت رسمی...
اما من با دفتر اسوس تو خیابون شیراز تصمیم گرفتم (دفتر فروش مرکزی اسوس و نماینده فروش رسمی)اونم گفت اینها هنوزم نماینده ما هستن ولی به خاطر مسائل سی . ا .سی اسمشون رو از رو سایت برداشتیم

:31:
نه بابا. ایسوس خیلی وقته با الماس (ویستا) تو ایران بود. دفتر الماس دبی هست.
سایت ایسوس ایران

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

del30m
25-11-2011, 19:09
دوستان من شنيدم سوني توي ايران گارانتي نداره.
اين درسته؟؟
اگه اينطوريه پس خريدش واقعا به صرفه نيست.مگه نه؟

من الان بين خريد سوني و hp موندم كه همين ديروز اينو شنيدم!
لطفا منو از اين سردرگمي دربيارين!

delzende
26-11-2011, 11:30
دوستان یکم در مورد سیستم تگ توضیح میدین یعنی چی؟