PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آیا بزرگترین خبر امشب «دستیار صوتی» آیفون خواهد بود؟



moh3en_sh
04-10-2011, 12:55
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

امشب همه منتظر آیفون 5 و اطلاع یافتن از طراحی جدید و سخت افزار اش هستند. اما در کنار تمام شایعات و گمانه زنی ها ممکن است یک امکان نرم افزاری جدید در آیفون بیشتر از همه چیز سر و صدا به پا کند: معرفی یک سیستم کنترل صوتی برای آیفون که ممکن است با آخرین نسخه سیستم عامل iOS5 ارایه شود.

احتمالا نام سیستم کنترل صوتی Assistant خواهد بود و می تواند روش استفاده ما از تلفن هایمان را تغییر بدهد. از یک دستیار، با هوش مصنوعی در تلفن همراه شما کارهای زیادی بر می آید.

تصورش را بکنید برای ارسال اس ام اس به دوست تان کافی باشد دکمه خانه را نگه دارید و بگویید: "به محمد اس ام اس بزن که ساعت هشت و نیم شب کنفرانس خبری را فراموش نکند" و تلفن شما این کار را با دقت زیاد و بدون اشتباه انجام بدهد.

کنترل صوتی گجت ها و کامپیوتر همیشه از آرزوهای بشر بوده و در فیلم های سینمایی آن را دیده ایم. البته همین الان هم نرم افزارها و ابزارهای مختلفی برای اینکار وجود دارد. اما به خاطر عدم دقت این نرم افزارها و کیفیت نه چندان مناسب آنها در تشخیص دستورات به صورت بسیار محدود استفاده می شود.

اما بشر روز به روز در حال پیشرفت است و ممکن است اپل روی این موضوع آنقدر کار کرده باشد تا امروز شاهد معرفی یک دستیار هوشمند صوتی باشیم که بتوانید با حرف زدن تلفن تان را کنترل کنید. حداقل فعلا به زبان انگلیسی و برای برخی کارهای محدود.

می دانیم که اپل علاقه زیادی به فناوری کنترل صوتی دارد به گونه ای که از سال ۱۹۸۷ مشغول کار بر روی این موضوع بوده است و طی این چند سال چندین دموی ویدیویی هم از ایده های کنترل صوتی اش منتشر کرده است.

حدود یک سال پیش اپل شرکتی به نام Siri را هم خرید. که یک شرکت پیشرو در رابطه با تشخیص فرامین صوتی بر اساس هوش مصنوعی است. این شرکت یک نرم افزار دستیار ساخته که می توانید سوالات تان را بپرسید و بقیه کار را به آن بسپارید. مثلا: "امروز بارون میاد؟" یا "این اطراف رستوران کجا هست؟" اگر تمام این شواهد را کنار هم بگذاریم به این نتیجه می رسیم که شاید امروز مهم ترین امکان جدید در آیفون 5 دستیار هوشمند صوتی اش باشد.

البته اپل در این مسیر تنها نیست. شاید بتوانیم گوگل را در تشخیص صوتی بسیار جلوتر بدانیم. چرا که گوگل هم با شدت زیادی مشغول کار روی سیستم فرامین صوتی است و همین الان هم جستجوی صوتی گوگل به خوبی از عهده کار بر می آید. البته انتظار نداشته باشید که فعلا در ایران شهرت داشته باشد چرا که از زبان فارسی برای تشخیص صدا پشتیبانی نمی کند.

در نهایت اپل مشهور است که در تصویر دعوت نامه مراسم اش نکات مهمی را مخفی می کند. تحلیلگر سایت Wired معتقد است که این چهار علامت به سیستم دستیار آیفون اشاره می کنند. تقویم و ساعت در بالا قرار داده شده برای اینکه دستیار صوتی به شما کمک می کند تا وقت و برنامه کاری تان را تحت کنترل داشته باشید. نقشه نشان می دهد که دستیار از امکان اگاه سازی مکانی هم برخوردار است و تلفن می گوید که مدیریت ارتباطات شما هم با دستیار هوشمند صوتی خواهد بود. ضمن اینکه فراموش نکنید اپل این کنفرانس را چه نامیده است: Let's talk iPhone . به نظر می رسد در این تصویر هم حرف های زیادی نهفته باشد.

تا فهمیدن تمام اینها فقط چند ساعت فاصله داریم. اما نتیجه هر چه که باشد انگار با عصر کنترل صوتی ابزارها فاصله زیادی نداریم.


منبع:narenji