ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سوال در مورد Parallax



iload
27-09-2011, 14:43
سلام

کسی هست Parallax رو برای من توضیح بده که چجوری میتونم بسازمش . یه نوع مپ هست مثل نورمال ولی نتونستم بسازمش .

ممنون

hasansmoke
27-09-2011, 15:35
یه مپ سیاه و سفید که کانال الفا داره.میخوای تو یونیتی استفاده کنی؟

iload
27-09-2011, 16:34
یه مپ سیاه و سفید که کانال الفا داره.میخوای تو یونیتی استفاده کنی؟

اره برا یونیتی میخوام .

hasansmoke
27-09-2011, 18:18
یه تصویر سایت سفید از تکسچرت بیار و بعد تیک generate alpha from greyscale رو بزن.و بعدی شیدر ....

ehsan_wwe
27-09-2011, 20:27
پارالاك3 اوني ني3ت كه تو يونيتيه

پارالاك3 كلا به لايه هايي ميگم كه با توجه به عمق هم3رعت ميشن با دوربين ديد.
تو تريدي پارالك3 شيدريه كه با توجه به 3مپل هاش برات روي هر يو وي شورع ميكنه تك3چر چيندن
تك3چرا با توجه به ID كمتر ميرن الفا ميگيرن از عمق كم نرمال مپ


اوني كه تو يونيتي داره يه بامپ مپ معموليه خيلي به درد نخوره كه بهش يه حالت ا3كيل هول دادن
اون يارو هيت مپشم ارتي3ت بازيشونه ( البته ا3مش چيچي ا3پ.... يه در حقيقت كارشم اينه كه جاهاي كه 3ياهه درخشش ندهشته باشه جاهاي كه 3فيده درخشش د اشته باشه و يه 3ينو3 از همين حالت بينش يعني تو3ي ن3ف درخشش داره

---------- Post added at 08:27 PM ---------- Previous post was at 08:25 PM ----------

قبلا با عك3 زياد توزيح دادم ميتوني با 3رچ فك كنم چيزي گير بياري

ehsan_wwe
27-09-2011, 22:33
به عك3 دوم نگا كن لايه هايي كه گفتم روش معلوم شده چون 3مپل ( تعداد تكرار) كم شده

به نرمال مپ نگا ميكنه جاهايي كه خيلي بالا3 ( چاله هاش بيشتره ) الفا با چاله هاي بزرگتري ميگيره
جاهايي كه كم ارتفاع تره كمتر الفا داره ( 3وراخ ) بعد اينا كه رو هم قرار ميگيرن

يه پر3پكتيو مجازي هم مي3ازن به اين 3ورت كه اون 3مپل هايي كه ارتفاع بشتري دارن ( به دوربين نزديكن ) با جابجايي دوربين حركت خفيفي دارن اين خفيف ادامه داره به 3ورت 3ينو3ييي تا جايي كه به 3فر يعني عميق ترين 3مپل بر3ه

Hotsun
27-09-2011, 22:58
خب عزیز تاپیک زیر رو برای همینجور سوالا زدم دیگه:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

در ضمن برای پارالاکس تو یونیتی باید یه نرمال مپ خوب داشته باشه و بعد هم هایت مپش رو بسازی تا بتونه از نرمالت استفاده کنه و لایه های اضافی رو تشکیل بده.
اینجاست که میگم نرمال و هایت باید دستکاری بشه وگرنه حتی بیای نمونه های آماده UDK رو که هایت مپ و نرمال هم داره توش استفاده کنی یه نتیجه بد میگیری,تازه نرمال های روی UDK خیلی نرم طراحی شدن,وای به حال اینکه بخوای از خروجی فتوشاپ و اینجور چیزا استفاده کنی.
یعنی تو 99% موارد اگر دستی طراحی نکنی تاثیر منفی داره و بدون پارالاکسش بهتر میشه.
اگه خواستی تست کن بعد اگه خراب شد تکسچرت رو بده به من تا نرمال و هایت دستی براش بزنم بدم بهت ببینی چی میشه. :10: :46:

ehsan_wwe
28-09-2011, 10:59
قابل توجه دو3تان

براتون يه نرمال مپ عالي با فوتوشاپ و يه هيت مپ خوب در3ت كردم
هركي تون3ت به پارالك3 ازش با يونيتي بگيره بياد جاييزه بهش ميدم :دي

silsin
28-09-2011, 12:20
یه سوال .فرق اینی که شماها دارین می گی ن با teslanation دایرکت ایکس 11 چیه ؟

NINJA0098
28-09-2011, 13:32
صبر کنین ببینم .....
مگه پارالاکس همون نیست که با حرکت دوربین اجسام دورتر با حرکت کندتری نسبت به اجسام جلویی حرکت میکنن؟
توی بکگراند سایتا برای طراحی از همین حالت استفاده میشه (یا میشد) .....
این چه ربطی به تسلیشن داره؟
یه چیز دیگه ؟ شما میخواین از این برای طراحی متریال آسمون استفاده کنین؟ یا نه کاربرد دیگه ای داره تو یونیتی؟

silsin
28-09-2011, 13:41
خب حسین اینی که تو می گی میشه همون پرس پکتیو .
خداییش اینی که شما می گین به دو چیز بیشتر می خوره پرس پکتیو و تسلانیشن:31:

Hotsun
28-09-2011, 14:23
انصافاً این نرمال و هایتت خوب نبود ولی بیا اینم پارالاکس تو یونیتی.اون قسمت هایی که میبینید حالت چین چین شده به خاطر نرمال و هایتشه :31:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا جایزه بده بهم/.
در ضمن پارالاکس فقط توی سطح صورت میگیره یعنی آجر باشه گوشه ها رو نگاه کنی اصلاً برجستگی نداره یعنی اگه با زاویه 90 درجه نگاه کنی اصلاً بر جستگی نداره,در ضمن تسلیشن نوع های مختلف داره مثلاً چنین چیزی رو نمیتونی توی پارالاکس ببینی:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تصویر بالا مال Adaptive Tessellation هست.

parvizamd
28-09-2011, 15:31
خوب خروجی من اینطور شده:

ehsan_wwe
28-09-2011, 23:00
hotson جون شما توش حجمي ميبينيد ؟
من كه نميبينم به نگاه بع عك3ايي كه گذاشتم دباره بنداز



ت3ليشن رو حالا بگم :
ت3ليشن براتون پلي مي3ازه البته با توجه به فا3له دوربين دوربين نزديك باشه پلي ها زياد ميشه دوربين دور پلي كم ميشه
البته به همين پلي 3اختن ختم نميشه

ما يه جور 3ايه پردازي داريم كه فك نكنم كاري باهاش زده باشين به ا3م شادومپ
كارش اينتوريه كه 3ايه رو با اضافه كردن رنگ 3ياه به ورتك3 ها مي3ازه ( پ3 يه 3ايه خيلي نرمم اينجا داري چون زير 3ايه هارو هم هايت پلي ميكنه

Hotsun
28-09-2011, 23:24
البته که خیلی کمه حجمش.
برای همینم من نرمال و هایتش رو خودم زدم براتون هم میذارم تا ببینید.
این یکی هم حجم داره هم چین خوردگی توش وجود نداره.

هایت مپی که دادم خیلی کوچیکه ولی خوبیش اینه که هم کم حجم تره هم بهینه تره.میگین نه تست کنید,یا اصلاً از روی تصویر جدید بسنجید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نرمال مپ عجیب غریب دست ساز توسط پیام عربزاده:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هایت مپ بسیار کوچک و بهینه با بازدهی بهتر از نمونه بزرگتر.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ehsan_wwe
28-09-2011, 23:38
هايت مپ اگه اينجوري بود براي اينه كه تو يونيتي فقت باهاش ميفهمه كه كجاها تور روش رخشش نداره پ3 بهترين هايت مپ رو براش 3اختم ( فقت تو گوديا درخشش نداريم ) البته هايت مپ تو پارالاك3 تا3يري نداره فقت ميتونه 3ايرو براتون مدل بده:40:


پيام كجا بودي تو خوراك من از اين بح3ا3

اما ان3افن مال من شبيه 3نگ شده مال تو نرمالت كوه3تان 3اخته :دي

parvizamd
29-09-2011, 05:59
احسان جون برای اینکه تو یونتی پارلکس با بامپ فرق داشته باشه تصویر height map رو انتخاب کن بعد genrente alpha from graysacale رو بزن.

خوب من این خروجی رو بدست آوردم:
(البته اینو بگم هیچ گونه روش اختصاصی صورت نگرفته فقط همون گزینه بالا می زدم. به خاطر همین خروجی قبلی اینطور در آومد).

ehsan_wwe
29-09-2011, 11:13
ميدونم يونيتي چتوري كار ميكنه پرويز جون
دارم ميگم ملتو يونيتي او3كل كرده ا3لا هيچ جاي دنيا هيت مپ نداريم براي پارالاك3
اينيم كه ميبينيد فرق ميكنه براي اينه كه دخششو با توجه به گري ا3تيل هيت مپتون كم يا زياد ميكنه
اوني كه ديدين من زدم مال دايركت ايك3ه

تو انجين هاي دگه هم م3ل آنريل م3ل گيم برو م3ل كوئ3ت همشون پارالاك3 واقعي دارن يا اگه ندارن ا3م بامپ مپ

اين پارالاك3و نگا كنيد
بهتون تك3چرشو ميدم اگه تون3تين ب3ازين يعني پارالاك3 فهميدين چيه
اگر نشد خوش حال باشن كه يونيتي 3ركار گذاشتتون ( البته 100 % شيدر واقعيشو برا يونيتي ميشه پيدا كرد)

ehsan_wwe
29-09-2011, 14:37
براي درك بيشترتون ديوار پارالاك3 واقعيه زمين بامپ يا همون پارالاك3ي كه تو يونيتي ...

Hotsun
29-09-2011, 19:18
پيام كجا بودي تو خوراك من از اين بح3ا3

اما ان3افن مال من شبيه 3نگ شده مال تو نرمالت كوه3تان 3اخته :دي والا همینجا بودم/.
میدونی مشکل نرمال تو چیه؟!؟
مشکلش اینه که یکم لبه های سنگ ها رو برجسته کرده بقیه اش رو کلاً صاف گرفته :31:در صورتی که سنگ هایی که توی دیفیوز میبینیم تا نوکشون قوسی هستن.
ولی با این وجود اعتراف میکنم نرمالت رو خیلی تر و تمیز ساخته بودی و خیلی جاها بدرد میخوره اونجور نرمال ولی برجستگی حقیقی اونیه که من ساختم که مثلاً مال من روی آجر 3 سانتی اصلاً بدرد نمیخوره ولی برای همین سنگ ها و صخره ها خوراکه.

راستی این اشتباهه که بگی یونیتی پارالاکسش الکیه.
داره ولی پارالاکسه معمولی و در حد سومین تصویر از همون تصویری که اونور گذاشته بودم.
این لینکه عکسه:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیداینم داشته باش علی الحساب:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اینم کاریه که خودم توی یونیتی با پارالاکس کردم:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دیگه توضیح رو روی تصویر دادم/.

silsin
29-09-2011, 19:37
راستش رو بخوای چند پست اخرتون رو اصلا درک نمی کنم . یه جورایی به رخ کشیدن کاراتونه .

اینجا کسی نیست Apex cloth کار کرده باشه؟
edit :اخرین جمله رو ندیده بگیرین خودم درستش کردم . عجب چیزه ..........

parvizamd
29-09-2011, 21:31
حسن جون منظورت فیزیکه برای پارچه اس؟

---------- Post added at 10:31 PM ---------- Previous post was at 10:29 PM ----------

احسان جون این چیزی گدشتی که تعداد face ها رو زیاد می کنه که؟شیدر که نمی تونه اینکار رو بکنه....

silsin
29-09-2011, 21:44
اره همون فیزیک پارچه با اپکس انویدیا که خیلی طبیعی میشه . بلاخره بعد از کلی سر و کله زدن تونستم درستش کنم

Hotsun
29-09-2011, 22:58
راستش رو بخوای چند پست اخرتون رو اصلا درک نمی کنم . یه جورایی به رخ کشیدن کاراتونه .نخیر احسان گفت یونیتی پارالاکسش حالت Fake داره(برداشت من بود)منم اومدم گفتم نه نداره اینم نمونش.
در ضمن اینجا بحث پارالاکسه من نمیدونم چکار با اپکس دارین :31:(البته این نکته رو بگم که توی مافیا II هم از اپکس برای لباس ها استفاده شده و فوق العاده است :8:)
برین این مسائل رو توی قسمت تبادل اطلاعات کلی مطرح کنید اگرم اطلاعات خاص و کاربردی ازش دارین بگین تا بقیه هم استفاده کنن.

ehsan_wwe
29-09-2011, 23:19
با كشيدگيه تك3چر اينو 3اختن اگه واقعي بود بايد اونايي كه تو زاويه ديد ني3تن از ديد رندر ميرفتن بيرن
من يه توضيح خوب تو اولين پ3تم دادم كه چتوري كار ميكنه حالا اگه درنظر بگيري كه چتوري كار ميكنه ميفهمي پارالاك3 به چي ميگن

البته پارالاك3 مربوت به گيم يا تري دي نميشه



احسان جون این چیزی گدشتی که تعداد face ها رو زیاد می کنه که؟شیدر که نمی تونه اینکار رو بکنه....

نه پرويز جان تو في3 اول توضيح دادم چتوري كار ميكنه اگه به لبه لبه هاي تيز نگا كني ميفهمي چه مدليه ( فك كن كل كارو با چاقو زدي خاج خاج كردي بعد رو هم چيندي
ورتك3 شيدر ها رو في3ا كار ميكنن را3تي