PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : با یک سیستم 12 میلیون تومانی آشنا شوید



CHAPTER
25-09-2011, 23:23
با مشخصات گران‌ترین سیستم گیم آشنا شوید

برای یک سیستم گیم چقدر می توانید هزینه کنید؟ یک میلیون تومان؟ دو میلیون تومان؟ پس چند میلیون تومان؟

گاهی اوقات نگاه ایده‌آلی به یک سیستم گیم آنقدر هزینه را تحت تاثیر قرار می‌دهد که قیمت این سیستم به یک شوخی تبدیل می‌شود. در تاپیک مشخصات یک سیستم با قیمتی بالای 10 میلیون تومان را بررسی کرده‌ایم. این سیستم کاربردهای فوق‌العاده ای دارد که در هر قسمت به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد و قطعاتی را به عنوان پیشنهادهای مشابه نیز در نظر گرفته‌ایم. با این حال مشخصات اولیه و ثابت این رایانه، برای یک سیستم گیم و اجرای بازی‌ها با بهترین توان ممکن است.

معمولا قطعاتی که برای استفاده در بخش بازی تولید می‌شوند توانایی بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند؛ زیرا در این سیستم‌ها فشار بیشتری روی اجزای سخت‌افزاری است و کارایی هر قطعه نیز تاثیر مشخصی در نتیجه دارد. وقتی یک کامپیوتر را برای بازی درنظر می‌گیریم این انتخاب تنها به توان گرافیکی آن وابسته نیست و باقی قطعات هم باید در سطح مناسبی باشند. به همین دلیل است که سیستم‌های بازی معمولا گرانترین رده از سیستم‌های بخش کاربری را تشکیل می‌دهند.

ویژگی استقامت تحت فشار پردازشی و کارایی بالای این رایانه‌ها می‌تواند در بخش‌های دیگر هم مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال می‌توانید پردازنده این سیستم را با یکی از مدل‌های زئون جایگزین کنید تا یک رایانه محاسباتی داشته باشید و یا به جای کارت گرافیکی، از مدل‌های مخصوص پردازشی تصویر مانند کارت‌های کوادرو استفاده کنید و این سیستم تبدیل به یک رایانه برای تدوین و خلق تصاویر سه‌بعدی خواهد شد. مثلا اگر قصد جایگزین کردن این مدل با یکی از پردازنده‌های زئون را داشته باشید می‌توانید به سراغ مدل XEON X5690 بروید که یک مدل 6 هسته‌ای با فرکانس 46/3 گیگاهرتز است. این پردازنده حدود 1700 دلار قیمت دارد و روی سوکت LGA 1366 نصب می‌شود.

توضیح آخر اینکه تهیه برخی از قطعات نیز الزامی نیست زیرا تاثیری در عملکرد سیستم ندارند و تنها برای آشنایی بیشتر با یک سیستم حرفه‌ای آورده شده‌اند. در ضمن شاید لازم باشد برای تهیه برخی قطعات مدت زمان زیادی را به جستجو بپردازید و حتی آنها را از خارج از کشور سفارش دهید.

مادربورد : Gigabyte G1-Killer Assassin

مادربورد قاتل گیگابایت، یکی از سه مدل موجود در سری کشنده‌های این برند است. این مادربورد حرفه‌ای از تراشه X58‌ استفاده می‌کند و کاملا بر اساس نیازهای بازی طراحی شده است. روی مادربورد G1-Killer می‌توان تا 24 گیگابایت رم با فرکانس 2200 مگاهرتز نصب کرد و یا چهار کارت گرافیکی را به‌صورت همزمان مورد استفاده قرار داد. به علت استفاده از یک تراشه کنترلی جانبی NF200 سرعت کارت‌های گرافیکی حتی در حالت چهار کانال نیز کاهش چندانی نسبت به سایر پیکربندی‌ها نخواهد داشت و این کارت‌ها را می‌توان در چینش‌های SLI و کراس‌فایر روی مادربورد نصب کرد.

در این مادربورد از حرفه‌ای‌ترین‌های موجود برای گیم استفاده شده و نیازی به اضافه کردن قطعات دیگر نیست. به عنوان مثال برای تراشه صوتی، چیپ رمزگشای ساخت کریتیو (Creative X-Fi) را می‌توان در این مدل دید که صرف نظر از هشت کانال خروجی و فناوری‌های صوتی رایج مانند دالبی، دارای پنج رده آمپلی‌فایر و فناوری‌های حذف نویز است. حتی پوشش این بخش نیز نسبت به میدان‌های الکتریکی عایق است و کوچک‌ترین نویزی روی صدا نخواهد بود. برای بخش شبکه از یک تراشه کنترل‌کننده Bigfoot Killer E2100 استفاده شده است که کمترین زمان تاخیر ممکن را برای اجرای بازی‌ها در محیط شبکه فراهم می‌کند. در این مادربورد امکانات اورکلاکینگ چندانی دیده نمی‌شود زیرا اختصاصا برای گیم طراحی شده است با این حال سیستم تغذیه ولتاژ آن دارای 16 فاز توان است و قطعات مرغوبی در آن به‌کار رفته است.

این مدل دارای هشت درگاه SATA است که دو عدد از آنها می‌توانند با سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه اجرا شوند. برای اتصال قطعات جانبی نیز علاوه بر هشت درگاه USB رایج می‌توان از چهار درگاه نسل جدید USB هم استفاده کرد.

از توصیه‌های جایگزین برای این مادربورد مدل Rampage III Extreme از ایسوس است که ساختار مشابهی دارد. ضمن اینکه توانایی اورکلاکینگ آن نیز در سطح مطلوبی است و سیستم‌های مدیریت توان و توزیع ولتاژ آن کاملا بهینه شده‌اند. این مادربورد در سری جمهوری بازیکنان (ROG) تولید می‌شود و خصوصیات مخصوص بازی در آن اضافه شده است.

پردازنده : Intel Core i7-990X Extreme

پردازنده i7-990X قوی‌ترین و گران‌ترین محصول اینتل در رده دسکتاپ‌ها است. این پردازنده قدرتمند دارای 6 هسته است و با استفاده از فناوری هایپرتریدینگ هر کدام از این هسته‌ها تبدیل به دو هسته منطقی می‌شود. در این حالت سیستم‌عامل پردازنده را یک مدل 12 هسته‌ای در نظر می‌گیرد و تعداد دستورالعمل‌هایی که برای پردازش استفاده می‌شوند افزایش پیدا می‌کند. فرکانس این پردازنده 46/3 گیگاهرتز ودر آن از 12 مگابایت حافظه درونی استفاده شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این مدل پشتیبانی از فناوری توربو بوست است که با اورکلاک خودکار پردازنده می‌تواند توان محاسباتی آن‌را هنگام افزایش بار پردازشی بالا ببرد. این پردازنده با فناوری ساخت 32 نانومتری تولید شده با این حال توان مصرفی آن 130 وات است.

اینتل اوایل امسال اعلام کرد که به زودی سوکت LGA 1366 توسط سوکت LGA 2011 جایگزین خواهد شد. با این حال تراشه‌های سری X58 که از سوکت فعلی اینتل پشتیبانی می‌کنند تا یک سال دیگر همچنان عنوان رده قدرتمند اینتل را حفظ خواهند کرد و به زودی یک مدل پردازنده دیگر در همین گروه با نام i7-995X وارد بازار خواهد شد. این پردازنده تفاوت چندانی با مدل فعلی ندارد اما به‌هرحال قدرت آن مقداری افزایش خواهد داشت. نتیجه اینکه می‌توان همین مدل i7-990X را استفاده کرد یا تا چند ماه دیگر منتظر مدل i7-995X ماند. اگر هم اصراری برای خرید ندارید می‌توانید تا زمان ورود مادربوردهای مجهز به سوکت LGA 2011 صبر کنید.

پردازنده مدل i7-990X عنوان قوی‌ترین پردازنده دنیا را فعلا به خود اختصاص داده است بنابراین مدلی بهتر از آن وجود ندارد پس می‌توان انتظار داشت کلیه فعالیت‌های محاسباتی را به راحتی انجام دهد. این محاسبات می‌تواند فرآیند تدوین فیلم و سایر ویرایش‌های چندرسانه‌ای باشد و یا تولید و ساخت موضوعات سه بعدی. ضمن اینکه این مدل از نظر ساختاری و عملکرد کاملا مشابه با مدل‌های زئون است که در سرورها استفاده می‌شوند. اگر نیاز به توان پردازشی بیشتری داشته باشید باید به سراغ مادربوردهای سرور بروید که دارای دو تا چهار سوکت برای پردازنده هستند و البته توان بازی را ندارند.

پاور : Green GP1200B GOLD

در نگاه اول شاید انتخاب پاور از یک برند ایرانی برای چنین سیستمی عجیب به نظر برسد اما در ادامه خواهید دید که مزایای این مدل برای رقابت با سایر مدل‌های مطرح خارجی در چیست. برای تعیین سطح کارایی و کیفیت پاورها استانداردهای مشخصی تدوین شده است که بر اساس ضوابط این استانداردها هرکدام از محصولات مختلف در یکی از این رده‌ها قرار می‌گیرند. جالب است بدانید تعداد قابل توجهی از محصولات موجود در بازار اصلا به کمترین سطح استاندارد نیز نمی‌رسند. پاور 1200 وات گرین استاندارد 80+ در رده طلایی را کسب کرده و این خود نشان می‌دهد که توان آن در چه حد است. در این استاندارد راندمان خروجی دستگاه، زمانیکه از 50 درصد توان آن استفاده می‌شود باید 92 درصد باشد به این معنی که 92 درصد از توان ورودی را بتواند از طریق خروجی‌‌های خود تامین کند. در این شرایط اگر کیفیت قطعات درونی در سطح مطلوبی نباشد مقدار قابل توجهی از این توان به حرارت تبدیل خواهد شد و راندمان دستگاه کاهش پیدا می‌کند. نتیجه اینکه با وجود این لوگو روی پاور می‌توان گفت کارایی آن کاملا قابل اطمینان است. البته استاندارد 80 پلاس دارای سطوح دیگری مثل پلاتینیوم، نقره‌ای و برنز است که هر کدام نشان‌دهنده یک سطح از راندمان محصول هستند. صرف نظر از این موارد که جنبه فنی دارند، این نکته نیز قابل توجه است که وجود 100 ماه گارانتی برای یک محصول می‌تواند اطمینان از کارکرد یک دستگاه را مشخص کند.

موضوع دیگر این است که بخش اصلی این پاورها توسط شرکت HIGH POWER تولید می‌شوند و این شرکت برای بسیاری از نام‌های حرفه‌ای دنیا مثل ترمالتیک و OCZ پاور تولید می‌کند. مدل 1200 وات گرین برای سرورها نیز قابل استفاده است و در واقع یکی از بازارهای هدف آن در همین بخش سرورها است که شبانه‌روزی در حال کار هستند. در این مدل از انواع محافظ‌های مختلف در بخش ورودی و خروجی استفاده شده است. توانایی پشتیبانی از 18 هارددیسک از طریق 12 کانکتور، 15 پین ساتا و 6 کانکتور مالکس و پشتیبانی از 4 کارت گرافیکی قدرتمند به دلیل وجود هشت کانکتور 6+2 پین از دیگر مشخصات این مدل است.

مانیتور : Samsung RevoDrive X2 PCI-E

نمایشگر این سیستم از سه مانیتور تشکیل شده است که با کنار هم قرار دادن آنها یک صفحه نمایش گسترده با سه مانیتور به‌دست می‌آید. برای مانیتورها سه ویژگی اصلی را مد نظر قرار داده‌ایم اینکه توانایی پشتیبانی از تصویر فول اچ‌دی با دقت 1920x1080 را داشته باشند، برای سیستم روشنایی پس زمینه آنها از LED استفاده شده باشد و در نهایت فریم باریک داشته باشند تا زمانیکه کنار هم قرار می‌گیرند این فریم‌ها مانع از مشاهده تصویر نشود. زمانی که این ویژگی‌ها را برای انتخاب مانیتور در نظر داشته باشید گزینه‌های محدودتر و البته مناسب‌تری پیش روی شما خواهد بود. از نظر سایز نیز می‌توانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید یکی از سایزهای 20 تا 23 اینچ را انتخاب کنید. سایز‌های بالاتر از این مقدار باعث گستردگی بسیار زیاد صفحه می‌شوند و در نتیجه باید فاصله بیشتری با نمایشگر داشته باشید.

مانیتور مدل PX23720 Plus یکی از برترین مدل‌های 23 اینچی سامسونگ است که از فناوری LED استفاده می‌کند. این مدل دارای کنتراست فعال 50 میلیون به یک است و زمان پاسخگویی آن به 2 میلی‌ثانیه می‌رسد. این زمان پاسخگویی باعث تغییر شرایط سریع پیکسل‌ها برای نمایش تصویر جدید می‌شود و به همین دلیل کارایی آن در بازی‌ها مناسب است. در این مانیتور علاوه بر انواع ورودی‌های رایج از درگاه HDMI نیز استفاده شده است.

درایو : Plextor pxb320sa

درایو نوری با قابلیت خواندن دیسک‌های بلو-ری

سرعت خواندن بلو-ری 8x

سرعت خواندن دی‌وی‌دی 16x

دو مگابایت حافظه درونی

زمان دسترسی به اطلاعات 350 میلی ثانیه

مجهز به لایت اسکرایب

موس : Razer Mamba 4G 6400 Dpi

دارای دو حسگر نوری و لیزری برای سطوح مختلف

دقت 6400 نقطه در اینچ

ارتباط وایرلس و کابلی

زمان تاخیر یک میلی‌ثانیه

دارای وزنه‌های توزیع وزن

عمر باتری 16 ساعت

هدفون : Logitech Gaming G930

ارتباط وایرلس روی باند 4/2 گیگاهرتز

پشتیبانی از سیستم صوتی هشت کانال

دارای سه کلید با قابلیت برنامه‌ریزی

دارای سیستم Noise Canceling

پد گوشی برای جلوگیری از ورود صدای محیط

استفاده از فوم نرم و هماهنگ با شکل گوش

هارد : OCZ RevoDrive X2 PCI-E 480GB - Western Digital Caviar Black 2TB 64MB

ذخیره‌سازی اطلاعات در این سیستم دارای دو قسمت است. قسمت اول که برای اجرای نرم‌افزار و بازی در نظر گرفته شده و قسمت دوم که برای آرشیو اطلاعات به کار می‌رود. برای قسمت اول یک کیت از درایوهای SSD ساخت OCZ در نظر گرفته‌ایم. این کیت از نوع RevoDrive X2 است و سرعت انتقال اطلاعات در آن به 720 مگابایت بر ثانیه می‌رسد. این سرعت نجومی به دلیل پیکربندی دو درایو SSD درون این کیت است و تقریبا در میان هیچکدام از راه‌حل‌های موجود برای دسکتاپ‌ها نظیر ندارد. ظرفیت این درایو 480 گیگابایت است و اگر هزینه آن که در حدود 1400 دلار است توجیه زیادی ندارد می‌توانید آن را با یک مدل با ظرفیت پایین‌تر تعویض کنید. این درایو از طریق رابط PCIe روی مادربورد نصب می‌شود و درگاه SATA را اشغال نخواهد کرد. از نظر عمر این درایو نیز مشکلی وجود ندارد زیرا تا 2 میلیون ساعت به وظیفه خود ادامه می‌دهد.

در بخش ذخیره‌سازی و آرشیو اطلاعات سه عدد هارد دو ترابایتی از وسترن‌دیجیتال پیشنهاد شده است که از نوع خاویار سیاه هستند. وسترن‌دیجیتال هارددیسک‌های خود را در گروهی به نام خاویار (یا کاویر) رده‌بندی می‌کند که دارای سه گروه سبز، آبی و سیاه است. هرکدام از این رده‌ها مشخصات خاص خود را دارند و حرفه‌ای‌ترین عضو این گروه رده سیاه‌‌رنگ است. این هارددیسک‌ها از رابط نسل جدید ساتا با سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند و هر کدام حدود 200 هزار تومان قیمت دارند. برای افزایش سرعت از 64 مگابایت بافر درونی کمک گرفته شده و پلاترها نیز با سرعت 7200 دور در دقیقه اجرا می‌شوند. توانایی این هارددیسک‌ها در سطح بالایی است به‌طوریکه اگر یک سیستم گیم عادی هم در نظر داشتید می‌توانستید تنها از یکی از این درایوها به عنوان راه‌‌حل قسمت ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده کنید. در مدل‌های 5/1 و 2 ترابایتی خاویار سیاه از فناوری Dual Actuator استفاده شده که در آن دو محرک برای هد وجود دارد. این فناوری به موقعیت‌یابی هد روی پلاتر کمک می‌کند و البته در مدل‌های پایین‌تر وجود ندارد. علاوه براین موارد انواع فناوری‌های جدید برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی هارد و اطلاعات نیز در این مدل استفاده شده است.

کارت گرافیکی : ASUS GTX 590 3GB GDDR5

برای کارت گرافیکی این سیستم راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. یکی از این راه‌حل‌ها استفاده از دو کارت دو هسته‌ای از سری GTX 590 است. هرکدام از این مدل‌ها دارای دو تراشه گرافیکی هستند و با این روش کارایی به‌دست آمده مشابه توان چهار کارت گرافیکی خواهد بود. دلیل استفاده از کارت‌های ساخت انویدیا نیز استفاده از موتورهای پردازش موازی آنها است که علاوه بر بخش گرافیکی می‌توانند برای نیاز پردازشی سایر بخش‌ها نیز استفاده شوند ضمن اینکه موتور پردازشی فیزایکس در این کارت‌ها کمک زیادی به اجرای واقعی بازی‌ها خواهد کرد. با این حال اگر به مدل‌های ساخت AMD علاقه دارید می توانید از دو کارت HD 6990 یا چهار کارت HD 6970 استفاده کنید.

کارت‌های سری GTX 590 از ایسوس هر کدام مجهز به سه گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR5‌ هستند و روی آنها سه خروجی DVI به همراه یک خروجی Display Port وجود دارد که برای استفاده از امکانات درگاه Display Port لازم است یک مبدل اضافی هم تبدیل کنید. با این حال همان سه پورت DVI برای خروجی سه مانیتور کافی خواهد بود زیرا می‌توانند دقت تصویر 2560×1600 را تامین کنند. این کارت‌ها دارای دو رابط 384 بیتی حافظه هستند و هسته‌های آنها نیز از نوع GTX 580 ضعیف شده است به این معنی که در فرکانس پایین‌تری اجرا می‌شوند. پشتیبانی از فناوری 3D Vision انویدیا یکی دیگر از مشخصات این مدل‌ است که از طریق سه مانیتور می‌توان تجریه‌ای جذاب از مشاهده تصاویر سه‌بعدی داشت و اگر بازی‌ها از این فناوری پشتیبانی کنند، توان سخت‌افزاری لازم برای اجرا نیز در این کارت قرار داده شده است.

علاوه بر این روش، امکان استفاده از سه کارت گرافیکی با تراشه انویدیا از رده GTX 580‌ نیز وجود دارد. با این حال اگر از دو کارت GTX 590 یا سه کارت GTX 580 استفاده کنید تفاوت زیادی در نتیجه نخواهد داشت زیرا با وجود اینکه تصویر خروجی دارای دقتی بالای 7000 پیکسل است اما سرعت فریم‌ها به قدری بالا است که برای چشم قابل تشخیص نخواهد بود. توجه داشته باشید که فعلا انویدیا از پیکربندی چهار کارت به‌طورکامل پشتیبانی نمی‌کند با این حال می‌توانید سه کارت را به پردازش گرافیکی اختصاص دهید و از یک کارت صرفا برای پردازش محاسباتی از طریق هسته‌های جریانی کودا استفاده کنید.

یکی دیگر از راه‌حل‌ها استفاده از دو کارت حرفه‌ای از رده GTX 580 است که در این بخش نیز دو پیشنهاد ویژه وجود دارد. اول کارت‌های GTX 580 Matrix Platinum ساخت ایسوس که توان پردازش آنها فوق‌العاده است و در کنار آن امکانات زیادی برای اورکلاکینگ دیده می‌شود بطوریکه می‌توان ولتاژ را به‌صورت مستقیم از روی کارت کنترل کرد و توان هسته گرافیکی را از همین قسمت به صورت سخت‌افزاری افزایش داد. امکانات زیادی در این مدل قرار داده شده است که توضیح آنها به یک مقاله جداگانه نیاز دارد. پیشنهاد دوم نیز کارت‌های گرافیکی AMP2 GTX 580 از زوتک هستند. در این کارت‌ها سه گیگابایت حافظه قرار داده شده است و روی آنها نیز دو فن 9 سانتی‌متری دیده می‌شود. سیستم خنک‌کننده این کارت‌ها امکان افزایش فرکانس تا رده‌های بالا را فراهم می‌کند. این دو پیشنهاد نیز گزینه‌های قابل توجهی هستند با این حال به دلیل اینکه هرکدام از آنها فضایی معادل سه شکاف را اشغال خواهند کرد عملا امکان استفاده بیشتر از دو کارت روی مادربورد وجود ندارد.

کیبورد : Logitech Gaming Keyboard G510

دارای پنل گیم برای دسترسی به منوی بازی

تنظیم رنگ و نور پس زمینه

دارای 18 کلید با قابلیت برنامه‌ریزی

ارتباط کابلی با پورت usb بهینه شده

نرخ انتقال رابط 500 هرتز و زمان تاخیر دو میلی‌ثانیه

جک صوتی 5/3 میلیمتری

یو پی اس : Faratel SSP2000X

مجـهز به سیستم کنترل هوشمند میکروپروسسوری و سیستم Watchdog

حفاظت از دستگاه‌ در مقابل تغییرات ولتاژ، اتصال کوتاه، امپدانس و نویز شبکه برق

قابل استفاده برای چهار کامپیوتر با توان مصرفی متوسط

سیستم هشداردهنده نوری و صوتی

سیستم ماژولار

دارای سیستم کنترل نرم‌افزاری

صندلی : X Rocker Pro Pedestal

ارتباط وایرلس با منبع صوتی

مجهز به ویبراتور و سیستم لرزشگر

اتصال به کنسول، کامپیوتر و پخش‌کننده‌ها

دو اسپیکر در کناره‌ها و یک ساب‌ووفر در پایین

قابلیت ارتباط با هشت صندلی دیگر

دارای پنل کنترل

کیس : Green predator X9

طراحی اسکلت معکوس فضای داخلی و نصب پاور در پایین

قابلیت نصب کارت گرافیکی تا عمق 340 میلی‌متر

قابلیت نصب 6 هارد دیسک و 10 شکاف پی‌سی‌آي

نصب کولر پردازنده تا ارتفاع 170 میلی‌متر

دارای دو فن 230 میلی‌متری و 6 فن 140 میلی‌متری با پنل کنترل

دارای فیلترهای سلولزی ضدغبار

رم : G.SKILL Sniper Gaming 6x4GB

رم تاثیر قابل توجهی روی بازی دارد و به همین دلیل بهتر است از رم‌هایی که دارای فرکانس بالایی هستند استفاده شود. تا کنون هیچکدام از بازی‌ها ادعای استفاده از 24 گیگابایت رم را نداشته‌اند و شاید استفاده از این حجم بسیار بالا کمی عجیب باشد. در ظاهر اینطور است اما اگر حرفه‌ای باشید با کمک برخی نرم‌افزارها می‌توان قسمتی از این حجم را به یک درایو مجازی تبدیل کرد و از آن برای اجرای بازی بهره ‌برد. در این شرایط زمان دسترسی به اطلاعات به زیر 60 نانوثانیه می‌رسد که رقم فوق‌العاده‌ای است. درهر حال چه از این گزینه استفاده کنید یا خیر، چینین سیستمی باید در حداکثر توان سخت‌افزاری قرار داشته باشد بنابراین کمتر از این مقدار برای گران‌ترین سیستم ممکن برای بازی جالب نیست.

رم‌های پیشنهادی ساخت جی‌اسکیل هستند و در حال حاضر تعداد رم‌هایی که بتوانند با زمان تاخیر هفت اجرا شوند، چندان زیاد نیست. به همین دلیل این مدل‌ها از حرفه‌ای‌ترین گزینه‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند. فرکانس پایه این مدل‌ها 1600 مگاهرتز است و مشکلی برای افزایش این فرکانس به 2000 مگاهرتز وجود نخواهد داشت. در این حالت مقداری ولتاژ آنها اضافه می‌شود و زمان تاخیر هم به هشت یا 9 خواهد رسید. هرکدام از ماژول‌ها چهار گیگابایت ظرفیت دارند و از سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌ای بهره می‌برند که علاوه بر سینک‌های آلیومینیومی دارای دو فن در بالای رم‌ها است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

YazdaN
26-11-2011, 19:45
دادش اون صندلي رو كجا ميشه گير آورد ؟

ptb
10-12-2011, 00:53
سیستمم قدرت مندیه.

اما تو یه همچین سیستمی جایه یه چیز خیلی خالیه.
یه کارت صدایه حرفه اییه کریتیو.

البطه اگر نگید چیپ خود مادربورد کرتیوه.
چون هر چی باشه بازم انبورده. ا اصالتا یه چیزایش به انبوردا رفته مثل کمک گرفتن از پردازنده ی سیستم.