ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشکل در merg کردن



www_3d_boy
11-09-2011, 13:06
من در merg کردن 2تا کاراکتر در یه صحنه مشکل دارم و هرکاری میکنم کاراکتری رو که وارد میکنم همش در هم میشه و قاطی پاتی در حالی که یکی از کاراکترها بصورت BIP و سیستم physic و دیگری با bone و با استفاده skin نمی دونم چیکار کنم ؟
فرقی هم نمیکنه که کدوم merge کنم در هر دو صورت اونی که merge میشه بهم میریزه
کسی می تونه راهنماییم کنه ؟
اگر کسی عکس نمی بینه توی این آدرس آپ کردم

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اینم یه نمونه عکس از اتفاقی که می افته
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاتانی
11-09-2011, 13:49
من در merg کردن 2تا کاراکتر در یه صحنه مشکل دارم و هرکاری میکنم کاراکتری رو که وارد میکنم همش در هم میشه و قاطی پاتی در حالی که یکی از کاراکترها بصورت BIP و سیستم physic و دیگری با bone و با استفاده skin نمی دونم چیکار کنم ؟
فرقی هم نمیکنه که کدوم merge کنم در هر دو صورت اونی که merge میشه بهم میریزه
کسی می تونه راهنماییم کنه ؟
اینم یه نمونه عکس از اتفاقی که می افته
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اول اینکه عکست لود نمیشه دوباره آپ کن
دوم اینکه امکان داره از اسم فایل هات باشه همشون رو بطور مناسب توی مکس rename کن بعدش merge کن

www_3d_boy
11-09-2011, 14:01
آپ عکس مشکل نداره ولی جای دیگه آپ میکنم

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیداینجا عکس و می تونی ببنیی


نه مشکل از اسم نیست

Wolf of aria
12-09-2011, 05:41
هر دو کراکتر رو در مرکز قرار بده منظورم در صفر روی هم قرار بگیرند ... ببین چه میشه.

/.,mnb
12-09-2011, 21:00
درود.

راستش من حواسم نبود که آبجکت هاتون Skin و ... داره و اینها رو نوشتم:
پیشنهاد می کنم هر دو کارکتر رو دونه دونه توی یه فایل مکس Utility>Reset XForm>Reset Selection و بعد در پنل مادیفای Collapse All کنید و از Customize > Units Setup برای هر کدوم مثلا یه چیزی مثل هم مثلا Generic units رو انتخاب کنید و در دو فایل جداگانه Save کنید. بعد در یک فایل خالی (File > Reset) که Units Setup آن مثل اون دوتا Generic units باشه هر دوتا رو merge کنید.
------------------------
اگه نشد هر دو فایل رو جداگانه Export کنید و در یک فایل خالی مکس Import کنید.

ولی با این کارها فکر کنم دیگه کارهای موردنظر برای انیمیت که انجام دادید از بین بره.

=============================
فکر می کنم مشکل در Units Setup باشه، هر دو کارکتر رو جداگانه با یک Units Setup ثابت مثل Generic units ذخیره کنید و در یک فایل با Generic units هر دو رو merge کنید.

اگه نشد می تونید اطلاعات مربوط به Skin modifier رو با Utility>more>SkinUtility در یک فایل ذخیره کنید و فقط بدن کارکتر (بدون استخوان) رو با روشهای در "محتوی مخفی" در فایل دیگه ببرید و Bone رو دوباره از نو اونجا بسازید (البته اگه زیاد پیچیده و اعصاب خورد کن نباشه! در ضمن اگه از اسکریپت/وایرپارامتر/solver ها استفاده کرده باشید تا جایی که من می دونم انتقال استخوانها به تنهایی، آسون نیست!) و اون اطلاعات رو با Utility روی اون Import کنید. (راستش من یکی دوسال پیش با اینها کار کردم و زیاد یادم نیست، ولی فکر کنم چون ممکنه اسم و اطلاعات bone ها عوض بشه به مشکل بر بخورید!)


شــاد باشید.