PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تاثیر باطری برعملکرد کولر خودرو



mefmef
10-09-2011, 18:40
دوستان سلام
وقتی خودرو روشنه تاثیر باطری خودرو برروی عملکرد کولراون چیه یعنی باطری چه کاری برای کولر انجام می ده ؟

roteal2007
10-09-2011, 18:51
دوستان سلام
وقتی خودرو روشنه تاثیر باطری خودرو برروی عملکرد کولراون چیه یعنی باطری چه کاری برای کولر انجام می ده ؟

تا اونجایی که من میدونم باتری وظیفش استارت زدنه و دینام تامین بق مورد نیاز خودرو

total_overdose
10-09-2011, 19:06
دوستان سلام
وقتی خودرو روشنه تاثیر باطری خودرو برروی عملکرد کولراون چیه یعنی باطری چه کاری برای کولر انجام می ده ؟
سلام
دوست عزیز وقتی باتری معیوب باشه و یا آمپر باتری مناسب ماشین نباشه فشار زیادی رویه دینام ماشین هست! و وقتی کولر میگیرین افت توان کولر و خود موتور بسیار بیشتر از حالت معمول میشه!
این مورد رویه ماشین های امروزی خودشو بیشتر نشون میده:46:

mefmef
11-09-2011, 19:13
سلام
دوست عزیز وقتی باتری معیوب باشه و یا آمپر باتری مناسب ماشین نباشه فشار زیادی رویه دینام ماشین هست! و وقتی کولر میگیرین افت توان کولر و خود موتور بسیار بیشتر از حالت معمول میشه!
این مورد رویه ماشین های امروزی خودشو بیشتر نشون میده
چرا رو دینام فشار زیادی هست؟
با توجه به اینکه وظیفه دینام برق رسانی به تجهیزات برقی ماشینه وباید توان اینکارو داشته باشه
وهمنطور که دوستمون گفتن موقعی که ماشین روشنه وظیفه برق رسانی به کولر بعهده باطری نیست !!

total_overdose
11-09-2011, 19:46
چرا رو دینام فشار زیادی هست؟
با توجه به اینکه وظیفه دینام برق رسانی به تجهیزات برقی ماشینه وباید توان اینکارو داشته باشه
وهمنطور که دوستمون گفتن موقعی که ماشین روشنه وظیفه برق رسانی به کولر بعهده باطری نیست !!
وضیفه دینام برق رسانی نیست دوست عزیز! وظیفه دینام شارز باتری هست و وضیفه باتری برق رسانی تجهیزات برقی هست:46:

mefmef
11-09-2011, 20:30
وضیفه دینام برق رسانی نیست دوست عزیز! وظیفه دینام شارز باتری هست و وضیفه باتری برق رسانی تجهیزات برقی هست
وظیفه برق رسانی به قطعات برقی در زمان روشن بودن خودرو بعهده دینام است و من با برداشتن بست باطری وقتی موتور روشن بود این مسئله را امتحان کردم

total_overdose
11-09-2011, 21:27
وظیفه برق رسانی به قطعات برقی در زمان روشن بودن خودرو بعهده دینام است و من با برداشتن بست باطری وقتی موتور روشن بود این مسئله را امتحان کردم
دوست عزیز برقی که دینام تولید میکنه تناوب داره! اما برق باتری برق dc هست! برق متناوب دینام در باتری ذخیره میشه و بعد بصورت مستقیم وارد مصرف کننده ها میشه! در خودروهای قدیمیتر اگر باتریرو ور میداشتین ماشین روشن میموند وحتی اگه چراغ ماشین رو روشن میکردین چراغ ها تیک میزدن و وقتی گاز میدادین تیک کمتر میشد چون سرعت نوسان زیادتر میشد! و اگر که فشار بیشتری میاوردین رویه برق ماشین و رویه سلوهم بود تا جایی پیش میرفت که خاموش میشد!
در ماشین های جدیدتر و انژکتوری وجود باتری الزامیه! از اتفاق اتومبیل پراید انژکتوریه یکی از دوستایه من چند روز پیش در حین حرکت یهو خاموش شد و هیچ برقی حتی پشت آمپر هم نمیومد.باتریرو که چک کردیم یکی از کابل هاش شل شده بود و جریان با باتری برقرار نمیشد و برق مستقیم از دینام به موتورمی رفت و جوابگو نبوده ودر اثر اون ماشین خاموش شده بود!
به همین دلیل اگر که باتری ضعیف باشه و یا آمپر اون کم باشه فشار مضاعف به دینام میاد و ولتاز مناسب به دستگاههای برقی نمیرسه و موتور ماشین کم جونتر و کولر ضعیف و ... اتفاق میوفته:46:

D r i v e r
12-09-2011, 14:25
دوست عزیز برقی که دینام تولید میکنه تناوب داره! اما برق باتری برق dc هست! برق متناوب دینام در باتری ذخیره میشه و بعد بصورت مستقیم وارد مصرف کننده ها میشه! در خودروهای قدیمیتر اگر باتریرو ور میداشتین ماشین روشن میموند وحتی اگه چراغ ماشین رو روشن میکردین چراغ ها تیک میزدن و وقتی گاز میدادین تیک کمتر میشد چون سرعت نوسان زیادتر میشد! و اگر که فشار بیشتری میاوردین رویه برق ماشین و رویه سلوهم بود تا جایی پیش میرفت که خاموش میشد!
در ماشین های جدیدتر و انژکتوری وجود باتری الزامیه! از اتفاق اتومبیل پراید انژکتوریه یکی از دوستایه من چند روز پیش در حین حرکت یهو خاموش شد و هیچ برقی حتی پشت آمپر هم نمیومد.باتریرو که چک کردیم یکی از کابل هاش شل شده بود و جریان با باتری برقرار نمیشد و برق مستقیم از دینام به موتورمی رفت و جوابگو نبوده ودر اثر اون ماشین خاموش شده بود!
به همین دلیل اگر که باتری ضعیف باشه و یا آمپر اون کم باشه فشار مضاعف به دینام میاد و ولتاز مناسب به دستگاههای برقی نمیرسه و موتور ماشین کم جونتر و کولر ضعیف و ... اتفاق میوفته:46:
منم امتحان کردم ها :دی
هم با پژو و هم با پراید
وقتی ماشین روشن هست اگه باطری رو جدا کنیم بازم به کار خودش ادامه میده
سیم کشی هم توی تامین برق ماشین خیلی موثره
دینام به بدنه
دینام به باطری
و باطری به بدنه
به اصطلاح همون بیگ 3 خودمون :)

Hektor
12-09-2011, 20:10
وضیفه دینام برق رسانی نیست دوست عزیز! وظیفه دینام شارز باتری هست و وضیفه باتری برق رسانی تجهیزات برقی هست:46:


دوست عزیز برقی که دینام تولید میکنه تناوب داره! اما برق باتری برق dc هست! برق متناوب دینام در باتری ذخیره میشه و بعد بصورت مستقیم وارد مصرف کننده ها میشه! در خودروهای قدیمیتر اگر باتریرو ور میداشتین ماشین روشن میموند وحتی اگه چراغ ماشین رو روشن میکردین چراغ ها تیک میزدن و وقتی گاز میدادین تیک کمتر میشد چون سرعت نوسان زیادتر میشد! و اگر که فشار بیشتری میاوردین رویه برق ماشین و رویه سلوهم بود تا جایی پیش میرفت که خاموش میشد!
در ماشین های جدیدتر و انژکتوری وجود باتری الزامیه! از اتفاق اتومبیل پراید انژکتوریه یکی از دوستایه من چند روز پیش در حین حرکت یهو خاموش شد و هیچ برقی حتی پشت آمپر هم نمیومد.باتریرو که چک کردیم یکی از کابل هاش شل شده بود و جریان با باتری برقرار نمیشد و برق مستقیم از دینام به موتورمی رفت و جوابگو نبوده ودر اثر اون ماشین خاموش شده بود!
به همین دلیل اگر که باتری ضعیف باشه و یا آمپر اون کم باشه فشار مضاعف به دینام میاد و ولتاز مناسب به دستگاههای برقی نمیرسه و موتور ماشین کم جونتر و کولر ضعیف و ... اتفاق میوفته:46:
کاملاً از نظر فنی صحبتهای ایشون درسته.

mefmef
12-09-2011, 21:19
کاملاً از نظر فنی صحبتهای ایشون درسته.
ممکنه دلایلتون رو هم بگید
من امروز با تعمیر کار نمایندگی ایران خودرو صحبت کردم
ایشون هم گفت وظیفه دینام تامین برق وشارژ باطری خودرو هست درزمانی که ماشین روشنه
وباطری صرفا جهت راه اندازی استارت بکار گرفته می شه و بعضی قطعات مثل چراغ پشت امپرها و شیشه بالابرو اینجور تجهیزات
ضمنا تمامی دینام ها و جدیدا الترناتورها که کار دینام رو در خودروهای جدید انجام می دن برق متناوب تولید می کنند و این برق بکمک افتامات و یکسوکننده های داخل الترناتور به برق مستقیم تبدیل می شه
همچنین اگه موقع روشن کردن چراغها نور اون سوسو بزنه بدلیل خرابی افتامات هست

total_overdose
12-09-2011, 23:42
منم امتحان کردم ها :دی
هم با پژو و هم با پراید
وقتی ماشین روشن هست اگه باطری رو جدا کنیم بازم به کار خودش ادامه میده
سیم کشی هم توی تامین برق ماشین خیلی موثره
دینام به بدنه
دینام به باطری
و باطری به بدنه
به اصطلاح همون بیگ 3 خودمون :)
سلام
امیرجان توضیح دادم:31:
در زمانی که باتری هست ابتدا باتری شارژ میشه بعد میره تو وسایل مصرفی و در مواقع افت ولتاژ دینام هم میاد تو کار که البته دوستمون هم توضیح دادن به وسیله یک آفتامات و ... برقش یکسو میشه! البته تو ماشین های قدیمی هم بود و نه فقط جدیدها.
اما بالا هم توضیح دادم ماشین هایی که پیشرفته تر هستن خیلی بیشتر نیاز دارن!
اون جریان دوستم هم بود توضیح کامل شاید ندادم! قطعا از خیلی قبلتر سر باتری جدا شده بود!اما دقیقا یادم هست این دوست ما سیستم بسته رو ماشین! همین ولوم رو برد بالا ماشین هم تو حرکت بود یهو خاموش شد:31:

mefmef
13-09-2011, 10:31
قابل توجه دوستان عزیز
باطری یا باید شارژ بشه یا باید شارژکنه
یعنی در یک لحظه یا باید باطری خروجی داشته باشه یا ورودی و نمی شه در حالی که داره به مصرف کننده های نصب شده روی خودرو برق می رسونه شارژ هم بشه

Hektor
13-09-2011, 11:25
در اینکه وظیفه ی اصلی باتری تأمین برق ماشین اعم از استارت و اتاقک احتراق گرفته تا پخش که ابهامی نباید باشه.نمیدونم هست؟
من همین الان دم دستم یک پراید 89 و یک 206 مدل 90 هست.پراید چون سیستم ساده تری داره و قبلاً روی اون امتحان کردم هیچ.ولی روی 206 برای خاطر دوستان چند تا آزمایش در حالت درجا انجام دادم.
در حال روشن،باتری رو از مدار خارج کردم صدای موتور قدری افزایش پیدا کرد میتونه بخاطر کاهش آمپراژ کلی برق باشه.طبعاً در این حال احتراق قوی نداریم و نتیجه ی منطقیش مصرف هم به تیع بالا میره.ولی در همین حال اونچه از وسایل برقی که تونستم رو روشن کردم کولر با درجه ی3 پروزکتورها و مه شکن و... با وارد مدار کردن هر کدوم بطور محسوسی فشار روی موتور بیشتر میشد.
میخوام نتیجه بگیرم که دینام در نبود باتری بعله.. بزحمت میتونه برق ماشین رو تأمین کنه اما وجود باتری باعث میشه از نوسانات و عدم پایداری برق ماشین جلوگیری بعمل بیاد.
یادتون باشه اگه غیر از زمان استارت قرار بود برق ماشین فقط از دینام تأمین شه و باتری بی استفاده بمونه که خیلی زود مستهلک و خراب میشد.برداشتم اینه که باتری دائماً باید در حال کار باشه(شارژ و دشارژ) یعنی تا نیاز به برق بیشتریه بدون تأخیری کمک میکنه و هر وقت نیاز نباشه شروع میکنه به شارژ شدن.نباید فاصله و وقفه ای بین ایندو حالت متصور شیم.

mefmef
13-09-2011, 13:00
میخوام نتیجه بگیرم که دینام در نبود باتری بعله.. بزحمت میتونه برق ماشین رو تأمین کنه اما وجود باتری باعث میشه از نوسانات و عدم پایداری برق ماشین جلوگیری بعمل بیاد.
یادتون باشه اگه غیر از زمان استارت قرار بود برق ماشین فقط از دینام تأمین شه و باتری بی استفاده بمونه که خیلی زود مستهلک و خراب میشد.برداشتم اینه که باتری دائماً باید در حال کار باشه(شارژ و دشارژ) یعنی تا نیاز به برق بیشتریه بدون تأخیری کمک میکنه و هر وقت نیاز نباشه شروع میکنه به شارژ شدن.نباید فاصله و وقفه ای بین ایندو حالت متصور شیم.
اگه ممکنه لطف کنید بگید کدام قطعه از خودرو بشکل هوشمند می فهمه نیاز به برق بیشتری هست و بدون تاخیر باطری رو بکمک دینام می فرسته ؟

در اینکه وظیفه ی اصلی باتری تأمین برق ماشین اعم از استارت و اتاقک احتراق گرفته تا پخش که ابهامی نباید باشه.نمیدونم هست؟
همونطور که قبلا هم گفتم باطری نمی تونه هم شارژ بشه هم برق به قطعات دیگه بده بخصوص قطعاتی مثل دلکو که جریان زیادی می کشن پس نمی تونه تامین کننده اصلی برق ماشین باشه باضافه اینکه با برداشتن باطری موتور عملا بکارش ادامه می ده و خاموش نمی شه

البته تو ماشین های قدیمی هم بود و نه فقط جدیدها.

تو ماشین های جدید بجای دینام از الترناتور استفاده می شه

Hektor
13-09-2011, 13:47
اگه ممکنه لطف کنید بگید کدام قطعه از خودرو بشکل هوشمند می فهمه نیاز به برق بیشتری هست و بدون تاخیر باطری رو بکمک دینام می فرسته ؟
سوال خوبی بود.توی پست قبلی اشاره ای داشتم.بنظر من هر دو همزمان داخل مدارن.یعنی هم دینام و هم باتری همزمان دارن در تنظیم و هدایت برق ماشین همکاری و دخالت مستقیم میکنن.نمیدونم برای شما پیش اومده دینامتون بسوزه؟ یا بخاطر پاره شدن تسمه، دینام از مدار خارج شه؟برای من هر دوش چند سال قبل پیش اومده و شما اصلاً متوجه خروج دینام از مدار نمیشین چرا؟چون بطور موازی با دینام،باتری داره باهاش همکاری میکنه و گاهی این جور اون رو میکشه و گاهی اون جور این رو.تا وقتی که باتری در نبود دینام سالم خالی شه و شما وسط بیابون بمونید چون نه دینام دارین نه باتری و به هیچ رقم ماشین روشن بشو نیست مگه اینکه مشکل یکی از ایندو رو به شکلی حل کنین.
پس بنابراین نتیجه میگیریم که نیاز به قطعه ی بقول شما هوشمندی برای شیفت کردن در این وسط منتفیه.

mefmef
13-09-2011, 19:27
دوستان بگذریم
سوال من بین جوابها گم شد
سوالم این بود
تاثیر باطری برعملکرد کولرچیه؟

total_overdose
13-09-2011, 19:54
دوستان بگذریم
سوال من بین جوابها گم شد
سوالم این بود
تاثیر باطری برعملکرد کولرچیه؟
دوست عزیز اتفاقا من میخواستم همین رو بگم که خودتون گفتین!
من که جوابتون رو دادم یکی دیگه از دوستان هم جواب داد ! خودتون اصرار به بحث دارین و میگین که نه تاثیر نداره باتری رویه اجزایه الکتریکی!
اگر که حرف خودتون مطمعن هستین دیگه برای چی میپرسین!
بازم میگم در صورت معیوب بودن و یا کم بودن آمپر بله تاثیر منفی داره!
البته همه این ها ممکنه رویه یه مدل ماشین تا ماشین دیگه متفاوت باشه! اما این اصل رویه اکثر ماشین های جدید به همین صورت هست:46:

Hektor
14-09-2011, 07:47
تاثیر باطری برعملکرد کولرچیه؟
دوست عزیز توی این چند پستی که دادم و دوستمون هم گفتن اونقدر شرح و بسط فنی دادم و دادن که شما حوصلت سر رفت و گفتی:

دوستان بگذریم
سوال من بین جوابها گم شد
:18: !!!!!
اگه طبق مطلب زیبای داخل امضاتون تشنگی کافی و حوصله ی شنیدن توضیحات فنی رو ندارین همون اول که گفتن تأثیرش چیه و دیگه لازم نبود اینقدر ادامه بدی!

mefmef
14-09-2011, 18:16
ممنون از همگی

HOOSEIN 105
15-09-2011, 23:55
سلام.
من خودم چند وقت پیش باطری فابریک لوگان رو با باتری 74 امپر پوما عوض کردم.
با تعویض باطری متوجه شدم دیگه اون افت محسوس قدرت تو لوگان هنگام کولر گرفتن به وجود نمیاد.
همچنین احساس کردم شتاب ماشین هم یه مقدار کمی بهتر شده بود.

Hektor
16-09-2011, 13:56
سلام.
من خودم چند وقت پیش باطری فابریک لوگان رو با باتری 74 امپر پوما عوض کردم.
با تعویض باطری متوجه شدم دیگه اون افت محسوس قدرت تو لوگان هنگام کولر گرفتن به وجود نمیاد.
همچنین احساس کردم شتاب ماشین هم یه مقدار کمی بهتر شده بود.
دوست عزیز این یک واقعیت روشن و اثبات شده برای ماشینهای بنزینیه:
برق قویتر=احتراق کاملتر=قدرت بیشتر=مصرف و آلودگی کمتر...

M-I-L-A-D
28-09-2011, 13:39
دوستان سلام
وقتی خودرو روشنه تاثیر باطری خودرو برروی عملکرد کولراون چیه یعنی باطری چه کاری برای کولر انجام می ده ؟

mahdigholami
28-09-2011, 21:48
در ماشین پراید جدید اگر ماشین روشن باشد باتری را برداریم احتمال سوختن کامپیوتر ماشین ودینام وجود دارد

M-I-L-A-D
08-10-2011, 15:01
قابل توجه دوستان عزیز
باطری یا باید شارژ بشه یا باید شارژکنه
یعنی در یک لحظه یا باید باطری خروجی داشته باشه یا ورودی و نمی شه در حالی که داره به مصرف کننده های نصب شده روی خودرو برق می رسونه شارژ هم بشه

Hektor
08-10-2011, 20:26
قابل توجه دوستان عزیز
باطری یا باید شارژ بشه یا باید شارژکنه
یعنی در یک لحظه یا باید باطری خروجی داشته باشه یا ورودی و نمی شه در حالی که داره به مصرف کننده های نصب شده روی خودرو برق می رسونه شارژ هم بشه
منبع اصلی تأمین برق لوازم مصرفی ماشین باتریه.وقتی باتری قویه و شارژشم کامله دینام به بهبود آمپراژ مخصوصاً در احتراق کمک میکنه نه شارژ کردن باتری! وقتیم باتری ضعیف باشه نمیتونه نیروی مورد نیاز رو تأمین کنه و اینجاست که دینام مجبوره هم اونو شارژ کنه و هم تا جایی که در توانشه برق لوازم مصرفی رو تأمین کنه.در نتیجه احتراق قوی انجام نمیشه.

Amir..H
08-10-2011, 20:46
پس برای همینه که وقتی باطری با امپر بالاتر استفاده میشه فکر میکنیم شتاب بهتر شده؟
حالا بهتر میشه یا احساسات مشکل داره:31:؟