PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بکاپ از لپ تاپ HP



Sensero
09-09-2011, 17:38
سلام من یه لپ تاپ HP Dv6 6070se گرفتم که یه درایو Recovery با حجم 14.5G داره که 2G اون خالیه.
خواستم بدونم تو اون درایو از چی بکاپ گرفته شده و چجوری میشه Restore کرد؟ :31:
محتویات درایو هم یه فولدر ریکاوری هست که یه متن داخلش نوشته و یه فایل تکست تاریخ.
متشکرم.

alireza-01010
09-09-2011, 20:22
این یک توضیح کامل برای ریکاوری هست, امیدوارم کمکت کنه.
برنامه کاربردی بسیار آسان و فراگیری است که به شما کمک می کند:
• دیسکهای ریکاوری سیستم عامل خود را بسازید.
• دستگاه خود را به تنظیمات اولیه کارخانه برگردانید.
• سیستم خود را با زدن کلید F11 به وضعیت اولیه برگردانید.
• با استفاده از دیسک ریکاوری، سیستم خود را به تنظیمات اولیه کارخانه برگردانید.
• از فایلهای مهم و ضروری خود نسخه پشتیبان تهیه و آنها را بازیابی نمایید.
• درایورهای خاص یا برنامه های کاربردی ویژه ایی را مجدداً نصب کنید.
• تنظیمات دستگاه را به وضعیت قبلی برگردانید.
• وضعیت سیستم و فایلهای نصب شده را بررسی نمایید.
• پارتیشن ریکاوری دستگاه را حذف نکنید.
• محتوای دیسک ریکاوری را بر روی دستگاه یو اس بی قرار دهید.
تمامی این ویژگیها باعث شده که HP Recovery Manager به یک ابزار ضروری جهت حفظ ایمنی اطلاعات مبدل شود. این برنامه به شما امکان می دهد تا با کمک آن دیسکهای ریکاوری دستگاه خود را ساخته و در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی تنظیمات آنرا به وضعیت اولیه کارخانه برگردانید.
با استفاده از این برنامه می توانید سیستم عامل اصلی خود را بازیابی نمایید. اگر لپ تاپ شما تحت ویندوز ویستا باشد و شما دیسکهای ریکاوری ویندوز ویستا را تهیه کردید، و پس از مدتی ویندوز ویستا را به ویندوز 7 ارتقاء دهید، باز هم هنگام استفاده از دیسکهای ریکاوری، سیستم عامل دستگاه به تنظیمات اصلی کارخانه و یا بعبارتی به ویندوز ویستا بازیابی خواهد شد.
چرا باید از سیستم ریکاوری بگیریم؟
ریکاوری گرفتن از لپ تاپ یکی از ضروری ترین کارهایی ست که پس از خرید دستگاه می بایست اقدام به تهیه آن نمایید تا درصورت نیاز سیستم عامل اصلی آنرا بازیابی نمایید. حال این سئوال مطرح است که به چه دلیل باید از سیستم ریکاوری بگیریم! اساسی ترین دلیل تهیه دیسک ریکاوری در موارد زیر خلاصه می شود:
• ممکن است به دلایل مختلفی فایلهای سیستم عامل ویندوز از بین بروند، پاک شوند و یا مخدوش گردند و قادر به بازسازی آنها نباشید.

• لپ تاپها معمولاً در معرض هجوم عوامل مخرب، ویروس ها و بدافزارها هستند که به این سادگی از طریق نرم افزارهای آنتی ویروس از بین نخواهند رفت. این عوامل مخرب موجب مخدوش کردن فایلهای شما می گردد که در این صورت استفاده از دیسکهای ریکاوری چاره ساز است.
• ممکن است کاربر بخواهد جهت جابجا کردن فایل برنامه ها، سیستم خود را به دیگران بدهد، بنابراین توصیه می شود قبل از دادن دستگاه به افراد دیگر حتماً از سیستم عامل خود دیسک ریکاوری تهیه کند.
از آنجاییکه فرایند ریکاوری ممکن است با مشکل مواجه شود و گاهی تعدادی یا تمامی فایلها، برنامه ها و پارتیشن ها حذف شود، کمپانی اچ پی توصیه می کند تمامی گزینه های عیب یابی را برای بازگشت لپ تاپ به وضعیت مناسب اجرا نمایید و قبل از هرگونه اقدامی از تمامی اطلاعات مهم و فایلهای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

آیا ریکاوری گرفتن انواع و اقسام مختلف دارد؟
بله، آیتم های ریکاوری متفاوت هستند. بسته به اینکه مدل چه زمانی تولید و روانه بازار شده، برنامه Recovery Manager که توسط SoftThink یا CyberLink تولید و در سیستم تان نصب شده متفاوت است. طبق یک اصل کلی، هدف از اجرای برنامه ریکاوری اینست که درصورت حذف برنامه ها، نرم افزارها و فایلهای موجود، رایانه خود را به وضعیت اولیه کارخانه برگردانید یا به عبارتی سیستم عامل اصلی دستگاه را مجدداً نصب کنید. با این حال نحوه ریکاوری گرفتن ممکن است در دستگاههای مختلف با یکدیگر متفاوت باشد.
ریکاوری سیستم: فرمت مجدد درایو سیستم (معمولاً درایو C)، نصب مجدد سیستم عامل اصلی و تمامی درایورهای اصلی سخت افزار. بدون تأثیر منفی بر پارتیشن های ساخته شده توسط کاربر. درصورتی که دو هارد بر روی دستگاه نصب باشد، تنها هاردی که سیستم عامل بر روی آن نصب است، اصلاح می گردد.
تذکر: اگر اندازه پارتیشن سیستم عامل (درایو C) از حداقل اندازه موردنیاز کمتر باشد، پارتیشن های دیگر ایجاد شده توسط کاربر حذف خواهد شد و اطلاعات ذخیره شده از بین خواهد رفت.
• تنظیمات کارخانه: حذف تمام پارتیشن ها، فرمت مجدد کل هارد دیسک، نصب مجدد سیستم عامل اصلی و تمام درایورهای اصلی سخت افزار و نرم افزار. همچنین، ساخت مجدد پارتیشن ریکاوری موردنیاز (معمولاً درایوD) و پارتیشن UEFI (معمولاً درایو E) و نصب مجدد نرم افزارهای موردنیاز.

گزینه Factory Reset باعث می شود تمام نرم افزارهای سیستم به وضعیت اولیه دستگاه و تنظیمات اصلی کارخانه در هنگام خرید تبدیل شوند. و همه تغییراتی که کاربر بر روی دستگاه اعمال کرده، کاملاً حذف خواهند شد.

• کوچک کردن ایمیج ریکاوری: توسط این گزینه تمام پارتیشن ها حذف می شود، هاردیسک اصلی مجدداً فرمت می شود، سیستم عاملی اصلی و درایورهای سخت افزار و نرم افزار اصلی اچ پی مانند HP Support Assistant, HP Recovery Manager و .... دوباره نصب می شود، اما برنامه های آزمایشی و بازیها نصب نخواهند شد.

پس از چندساعت فرایند ریکاوری سیستم به پایان می رسد؟
فرایند تکمیل ریکاوری از دستگاه از دو بخش تشکیل شده است. در بخش اول، سیستم عامل نصب می شود و رایانه شما به حالت اولیه برمی گردد. در مرحله دوم، مجموعه نرم افزارهای دستگاه نصب می شوند و وضعیت اصلی دستگاه تنظیم می شود. این ریکاوری بین 3 تا 4 ساعت و یا گاهی بیشتر طول می کشد که مدت زمان آن به عوامل مختلفی بستگی دارد.
پنجره HP Software Installation یا Windows Desktop ممکن است چند بار برای متوقف کردن یا مکث کردن فرایند برای چند دقیقه روی تصویر ظاهر شود. برخی از پنجره های نصب ممکن است پیام های خطا بدهند و در حین برنامه چندین بار دستگاه ریست شود. اینگونه اتفاقات قابل پیش بینی هستند و هر گونه دخالت کاربر در حین اجرای این مرحله می تواند موجب بروز مشکلات ناخواسته شود و با پیغام هایی مانند "ویندوز نمی تواند مراحل نصب را بطور کامل انجام دهد" روبرو شوید.
در طول راه اندازی دستگاه، ممکن است بخواهید تنظیماتی مانند زبان، تاریخ، ساعت، و نوع شبکه را انتخاب کنید. پس از انجام این تنظیمات، رایانه شما مجدداً راه اندازی خواهد شد و فوراً وارد محیط ویندوز می شود. سپس فرایند ریکاوری گرفتن از دستگاه به پایان می رسد و شما می توانید در همین مرحله برای ورود به سیستم نام کاربری و رمز عبور خود را معرفی کنید.

پس از اتمام مراحل بازیابی سیستم، حتماً می بایست برنامه های به روز رسانی شده و نرم افزارهای جدید را نصب کرد.

• اجرای Windows Update جهت آبدیت ویندوز
• اجرای HP Advisor یا HP Support Assistant برای نصب آخرین درایورهای بایوس اچ پی و درایورهای به روز رسانی شده. شما همچنین می توانید نسخه های جدید برنامه را بررو سایت رسمی اچ پی بیابید.

دیسکهای ریکاوری همراه با لپ تاپ عرضه نمی شوند.
هنگام خرید لپ تاپ انتظار نداشته باشید دیسکهای ریکاوری در داخل بسته باشند. شما می توانید با استفاده از برنامه Recovery Manager دیسکهای ریکاوری خود را تهیه کنید. درصورتی که هارد شما مخدوش شود و یا سیستم تان به هر دلیلی آسیب ببیند، می توانید در هر حالت از دیسکهای ریکاوری شخصی خود برای بازیابی سیستم به حالت اولیه کارخانه استفاده نمایید.

توجه: نرم افزار Recovery Manager به شما اجازه می دهد فقط یکبار از دستگاه خود دیسک ریکاوری تهیه کنید و دیسکهای تهیه شده مخصوص رایانه شخصی شماست. البته این احتمال وجود دارد که دیسک ریکاوری لپ تاپ شما برای بازیابی سیستم عامل لپ تاپ دیگر بکار برده نشود.
زیرا دیسک ریکاوری فقط حاوی فایلهای موردنیاز برای لپ تاپ خودتان است و می توانید آنرا در مدت زمان کوتاهی تهیه کنید. اگر دیسک ریکاوری سیستم تان را تهیه نکردید می توانید یک دیسک ریکاوری جایگزین (در صورت موجود بودن) از مرکز خدمات تهیه کنید.

تهیه دیسکهای ریکاوری سیستم عامل
برای تهیه دیسکهای ریکاوری شخصی خود از رایانه نرم افزار HP Recovery Manager را اجرا کنید. هرگاه فرایند ساخت ریکاوری را اجرا کردید، برنامه HP Recovery Manager لپ تاپ شما را بررسی و تعداد دی وی دی های ریکاوری را تعیین می کند. باتوجه به مدل دستگاه، ممکن است به سه یا چهار (ویا تعدادبیشتر) دی وی دی DVD-R یا مدل DVD+R (غیرخواندنی/قابل رایت) نیاز داشته باشید. فرایند تهیه دیسک ممکن است 3 ساعت یا بیشتر از آن باشد. خواهشمند است درطول اجرای برنامه هرگز آنرا قطع نکنید.

توجه: دیسکها می بایست از نوع DVD-R یا DVD+R باشند. هرگز از دیسکهای DVD-R/W خواندنی و نوشتنی استفاده نکنید، چرا که ممکن است فرایند تهیه دیسک با موفقیت به پایان نرسد.

برای تهیه دیسک ریکاوری مراحل زیر را انجام دهید:
1. کلید Start را بزنید، در فیلد جستجو روی Recovery کلیک کنید، از این فهرست Recovery Manager را انتخاب و پنجره HP Recovery Manager را باز کنید. اجازه بدهید فرایند تهیه دیسک همچنان ادامه داشته باشد.
در روشی دیگر می توانید روی Start-> All Program-> Recovery Manager کلیک کنید. خواهید دید که عملیات ساخت دیسک، فوراً اجرا می شود.
2. روی کلید Recovery Disc Creation بزنید.
در اینجا دستگاه ریست می شود و دوباره برنامه Recovery Manager اجرا می گردد.
3. مجدداً گزینه Recovery Disk Creation را بزنید تا برنامه اجرا شود.
این برنامه پس از ده دقیقه وقفه اجرا می شود، تا لپ تاپ شما را بررسی کند و تعداد دیسکهای ریکاوری مشخص گردند.
4. هرگاه برنامه اجرا شد، دیسک خام را درون درایو اپتیکال قرار داده و دستورالعمل های خودکار را یکی پس از دیگری انجام دهید.

پس از اینکه کلیه دیسکهای ریکاوری تهیه شدند، شماره هر دیسک را مشخص کرده و آنها را در جای امن نگه می دارید.

توجه: اگر هنگام تهیه دیسک ریکاوری با مشکلی مواجه شدید و یا مراحل بطور کامل انجام نشد، می توانید با دفتر خدمات تماس بگیرید و راهنمایی لازم را کسب کنید.

سه روش مختلف برگرداندن لپ تاپ به تنظیمات اولیه کارخانه
اجرای کامل فرایند ریکاوری 3 تا 4 ساعت و گاهی نیز بیشتر از آن بطول می انجامد. در حین اجرای برنامه، دستگاه چندین بار ریست می کند. در طول این مدت هرگز برق دستگاه را قطع نکنید تا زمانیکه لوگوی ویندوز بر روی نمایشگر ظاهر شود.

نکته:
1. اگر بمحض روشن شدن دستگاه فوراً ویندوز بوت شود، برای اجرای برنامه Recovery Manager کلید F11 را بزنید.
2. اگر ویندوز بوت نمی شود، باز هم کلید F11 را بزنید تا برنامه Recovery Manager اجرا شود.
3. دیسک ریکاوری یا دیسک ریکاوری جایگزین را وارد درایو سیستم کرده و لپ تاپ را روشن کنید.

پس از پایان ریکاوری، برنامه Microsoft Windows Update و HP Advisor و یا HP Support Assistant را برای به روز رسانی درایورها و نرم افزارها اجرا کنید.
بازیابی ویندوز 7 لپ تاپ به حالت اولیه با استفاده از HP Recovery Manager

اگر لپ تاپ شما اجرا و دسکتاپ ویندوز باز شد، می توانید برای بازیابی دستگاه به تنظیمات اولیه کارخانه از برنامه HP Recovery Manager استفاده کنید. برای اینکار مراحل زیر را بدقت انجام دهید:
1. کلید Start را می زنید. در فیلد جستجو روی Recovery کلیک کنید. از فهرست باز شده Recovery Manager را انتخاب کنید. اجازه بدهید مراحل به ترتیب انجام شوند. اگر برنامه اجرا شد، پنجره HP Recovery Manager باز می شود.
برای اجرای این برنامه می توانید از این روش نیز استفاده کنید؛ کلید Start-> All Programs->Recovery Manager و سپس Recovery Manager را بزنید. سپس برنامه اجرا و پنجره HP Recovery Manager باز می شود.
2. کلید System recovery را بزنید، دستگاه ریست می شود و برنامه Recovery Manager مجدداً اجرا خواهد شد.
3. پس از ریست کردن دستگاه، گزینه System recovery را انتخاب و Next را بزنید.
4. پس از اجرای سیستم، از برنامه Microsoft System Restore استفاده نمایید. کلید NO و سپس کلید Next را بزنید.
5. پس از اجرای برنامه،اگر بخواهید از فایلهای شخصی و تنظیمات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید کلید Back up your fires first را می زنید و سپس روی Next کلیک می کنید.
6. اگر گزینه Recover without backing up your files انتخاب شده بود، قبل از اینکه کلید Next را بزنید آنرا متوقف کنید.
7. اگر مصمم به ریکاوری کردن سیستم خود هستید، کلید Next را بزنید، لپ تاپ فوراً شروع به فرمت کردن هارد می کند و تمامی داده ها را پاک می کند. همانطور که قبلاً به آن اشاره شد فرایند ریکاوری گرفتن از سیستم چندساعت طول می کشد، بنابراین حتما لپ تاپ خود را به شارژر وصل نمایید.

بازگرداندن لپ تاپ به وضعیت اولیه با زدن کلید F11، درصورت عدم اجرای ویندوز7
درصورتی که ویندوز لپ تاپ اجرا نشود، می توانید از امکانات نرم افزار HP Recovery Manager استفاده نمایید و سیستم را به وضعیت اصلی کارخانه برگردانید. این برنامه در حین بالا آمدن سیستم و استارت آپ قابل اجراست و طی مراحل زیر انجام می شود.
1. ابتدا با زدن کلید پاور لپ تاپ را روشن کرده و هنگامی که برنامه بایوس سیستم اجرا شد و صفحه مشکی را دیدید، کلید F11 را بزنید.

توجه: به محض زدن کلید F11 در حین استارت آپ، فرایند ریکاوری سیستم آغاز می شود.

o اگر HP Recovery Manager قادر به دسترسی به پارتیشن ریکاوری هارد باشد، قبل از ریکاوری گرفتن، از کاربر می خواهد که از فایلهای خود نسخه پشتیبان تهیه کند. برای این منظور دستورالعمل های بعد را به ترتیب اجرا نمایید.
o اگر HP Recovery Manager قادر به دسترسی به اطلاعات پارتیشن هارد و رفع مشکلات سیستم نباشد، می بایست از دیسک شخصی ریکاوری خود استفاده کنید تا پارتیشن هارد را به وضعیت اولیه سیستم برگردانید.
o اگر پس از خرید لپ تاپ اقدام به تهیه دیسک ریکاوری نکرده اید، و یا دیسکهای شما مخدوش شد، می توانید آنرا (در صورت موجود) از مرکز خدمات تهیه نمایید.

2. بمحض اینکه برنامه Recovery Mananger اجرا شد، دستورالعمل های ریکاوری گرفتن از سیستم را یکی پس از دیگری به ترتیب انجام دهید.
رفع مشکلات عمومی ریکاوری
اگر Recovery Manager روی دسکتاپ اجرا نشد، یا پس از زدن کلید F11 در استارت آپ ویندوز قابل دسترسی نبود، می توانید از دیسک ریکاوری برای بازیابی لپ تاپ به سیستم عامل اصلی ویندوز استفاده نمایید.

برگرداندن دستگاه به وضعیت اصلی آن با استفاده از دیسکهای ریکاوری
اگر سیستم عامل اولیه به سیستم عاملی غیر از ویندوز 7 تغییر کند، و یا ویندوز اصلی اجرا نشود، یا Recovery Manager با زدن کلید F11 اجرا نشود، می توانید از دیسکهای ریکاوری شخصی خود برای بازیابی سیستم عامل اصلی استفاده نمایید و هارد لپ تاپ را به وضعیت اصلی کارخانه برگردانید.
توجه: اجرای فرایند ریکاوری با استفاده از دیسکهای شخصی ریکاوری که قبلاً تهیه کرده اید، بین سه تا چهار ساعت ممکن است بطول انجامد. در حین اجرا نیز چندین بار دستگاه ریست می شود.
اگر با کمک دیسکهای ریکاوری به پارتیشن هارد دسترسی پیدا کردید، بدانید که مشکل دستگاه رفع می شود. و اگر برنامه Recovery Manager اجرا شود، مراحل بعدی یکی پس از دیگری اجرا و پارتیشن هارد به وضعیت اولیه خود برمی گردد. اگر برنامه نصب شده در هارد قادر به تعمیر نباشد، از دیسک ریکاوری خود استفاده کنید.

جهت بازیابی پارتیشن هارد از دیسک ریکاوری استفاده نمایید و مراحل زیر را انجام دهید:
1. دیسک ریکاوری را درون درایو قرار داده و دستگاه را روشن کنید.
درصورت روشن بودن دستگاه، دیسک را درون درایو قرار دهید و فوراً روی Start کلیک کنید و گزینه Restart را بزنید تا دستگاه از طریق دیسک ریکاوری اجرا شود.
2. پس از اجرا، پیغام Press any key to boot from CD or DVD را خواهید دید که باید کلیدی را بدلخواه فشار دهید.
3. هنگامی که صفحه بارگذاری مایکروسافت ظاهر می شود، اجازه بدهید دیسک ریکاوری اجرا و فایلهای موردنیاز بارگذاری شوند. این عملیات ممکن است چند دقیقه طول بکشد.
4. وقتی پنجره HP Recovery Manager باز شد، روی System recovery کلیک کنید.
5. سپس مراحل بعدی را به ترتیب انجام دهید و هر کدام از دیسک های ریکاوری را که سیستم در خواست می کند را یکی پس از دیگری وارد دستگاه کنید.
6. پس از قرار دادن آخرین دیسک ریکاوری و پایان یافتن عملیات، کلید Restart را که روی صفحه نمایشگر ظاهر شده را بزنید.
7. به سیستم خود دست نزنید و اجازه دهید که عملیات بعدی انجام شود.
8. در این مرحله صفحه ای جهت انجام تنظیمات اولیه (زبان ، کشور ، تاریخ و ..) ظاهر میشود. تنظیمات را انجام دهید و به مرحله بعد بروید.
9. مراحل بازیابی ریکاوری سیستم شما پایان یافته است و ویندوز بارگذاری میشود.

توجه: اگر تاکنون دیسک ریکاوری شخصی خود را تهیه نکردید، یا هنگام تهیه با مشکل مواجه شدید، می توانید از مرکز خدمات راهنمایی بخواهید.

پشتیبانی و بازیابی فایلهای مهم
با برنامه Recovery Manager می توانید قبل از اینکه کاری انجام دهید از فایلهای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا درصورتی که با مشکلات احتمالی مواجه شدید و یا فایلهای تان از بین رفت به راحتی بتوانید آنها را بازیابی کنید. به همین منظور اچ پی به کاربران خود توصیه می کند حتماً از فایلهای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و آنها را بر روی سی دی یا دی وی دی ذخیره و در جای امن نگه دارید.
پشتیبان گیری از اطلاعات به شما کمک می کند تا به راحتی داده های دستگاه خود را بازیابی کنید. اینکه کدام فایل را می خواهید کپی کنید به اهمیت اطلاعات و نوع داده های شما بستگی دارد. برای این منظور بهتر است فهرستی از اطلاعات مهمی که به راحتی قابل جایگزینی نیستند را تهیه کنید. این لیست به شما کمک می کند تا کدام فایل ارزش کپی کردن دارد. برای استفاده از برنامه HP Recovery Manager جهت تهیه نسخه پشتیبان از فایلها، به بخش راهنمای بکاپ گیری از فایلها مراجعه کنید.

درایورهای ویژه یا برنامه های خاص را مجدداً نصب نمایید
نرم افزار HP Recovery Manager قادر است تمامی درایورهای سخت افزار و نرم افزارهایی که هنگام خرید دستگاه بر روی آن نصب هستند را مجدداً نصب نماید. در اینجا ممکن است سایر برنامه های کاربردی third-party که پشتیبانی نمی شوند، وجود داشته باشد که شرکت سازنده آنها را بر روی دستگاه نصب کرده است. جهت اطلاع از سایر برنامه های third-party می توانید به وب سایت شرکت مراجعه نمایید.
برای نصب درایورهای اختصاصی سیستم و یا برنامه های کاربردی می توانید از نرم افزار Recovery Manager استفاده کنید. بعلاوه مواجه با برنامه های مخدوش می توانید با این برنامه آنها را دوباره نصب کنید. برای این کار به روش زیر عمل کنید:

1. کلید Start را بزنید، در فیلد جستجو وارد پنجره Recovery شده و از فهرست موجود Recovery Manager را انتخاب کنید. روی آن کلیک کنید تا برنامه باز شود.
جهت اجرای این برنامه می توانید به روش زیر نیز عمل کنید:
کلید Start-> All Programs-> Recovery Manager و سپس Recovery Manager را بزنید تا برنامه باز شود.
2. روی کلید Software program re-installation یا Hardware driver re-installation و Next کلیک کنید. سپس مراحل بعدی را یکی یکی اجرا کنید یا برنامه ها و نرم افزارهای مورعلاقه و درایورهای سخت افزار را مجدداً نصب کنید.

پس از نصب برنامه های کاربردی، درایورها و نرم افزارها، دستگاه را ریست کنید.

بازیابی تنظیمات سیستم به وضعیت قبلی با استفاده از برنامه کمکی Microsoft System Restore
برنامه HP Recovery Manager به شما این امکان را می دهد تا برای بازیابی تنظیمات اولیه و برنامه های کاربردی به وضعیت قبلی، هنگامی که سیستم به خوبی کار می کرد، از آن استفاده کنید (کارایی این برنامه زمانی است که ویندوز دچار ایرادات جزئی شده باشد). در برخی موارد، تنظیم برنامه جدید می تواند باعث بروز مشکلات از طریق درایورهای نصب شده باشد که نشان می دهد این برنامه با درایورهای موجود تداخل دارد. برنامه کمکی مایکروسافت System Restore بازیابی تنظیمات برنامه را به وضعیت قبلی امکان پذیر می کند.
برنامه HP Recovery Manager و Microsoft System Restore دو برنامه متفاوت با کاربری مختلف هستند. نرم افزار مایکروسافت System Restore به شما کمک می کند تا فایلهای سیستم را بازیابی کنید و تنظیمات آنرا به وضعیت قبلی برگردانید. پس از تکمیل فرایند بازیابی، تمامی نرم افزارها یا برنامه های به روز رسانی شده دوباره نصب می شوند.

جهت دسترسی به نرم افزار Windows Restore با استفاده از برنامه HP Recovery Manager مراحل زیر را انجام دهید:
1. کلید Start را زده در فیلد جستجو وارد Recovery شده و از لیست موجود Recovery Manager را انتخاب کنید. سپس پنجره برنامه باز می شود.
شما می توانید به روش دوم نیز این برنامه را اجرا کنید.
2. در پنجره باز شده، روی Microsoft System Restor و Nextکلیک کنید، سپس مراحل بعدی را انجام دهید.
3. اگر برنامه کمکی Microsoft System Restore اجرا نشد، یا اگر فایل خاصی برای بازیابی وجود نداشت، برنامه اولین فایل بازیابی سیستم را ایجاد خواهد کرد. برای این منظور روی کلید Open System Protection, Create کلیک کنید و مراحل بعدی را انجام دهید.
4. در اقدام بعدی می بایست محلی را برای ذخیره کردن فایلهای بازیابی مایکروسافت ویندوز ریکاوری انتخاب کنید که معمولاً درایو C: و یا هارد خارجی یا حافظه های فلش را برمی گزینند.
توجه: در این مرحله هرگز پارتیشن درایو HP_Recovery را بعنوان محل ذخیره داده ها انتخاب نکنید. چرا که اچ پی ریکاوری پارتیشن کوچک هارد است که برای فایلهای Recovery Manager اختصاص یافته است.
5. اگر یک یا چند فایل برای بازیابی وجود داشته باشد، روی Choose a different restore point و سپس Next کلیک کنید، و تاریخ و زمان آنرا تنظیم کنید. بعد از آن مراحله بعدی را انجام دهید.
6. برای اینکه برنامه مایکروسافت System Restore کامل شود، سیستم را ریست کنید. اگر مایل به کار کردن با Recovery Manager نیستید، می توانید به روش زیر به برنامه Microsoft System Restore دست پیدا کنید:

1. کلید Start را زده در فیلد جستجو وارد Recovery شده و از لیست موجود Recovery Manager را انتخاب کنید. سپس پنجره برنامه باز می شود.
2. کلید Computer Checkup و Next را می زنید، بازرسی دلخواه خود را از لیست موردنظر انتخاب کنید و کلید Next را بزنید.

* Microsoft Memory Test- دستگاه برای تست کردن ریست می شود.

* Check Disk for the Windows Partition- برنامه ( check disk (CHKDSK بر روی پارتیشن اولیه اجرا می شود.
* Check Disk for the WinRE Partition- برنامه (check disk (CHDSK بر روی پارتیشن ذخیره شده در پارتیشن Recovery Manager اجرا می شود.
* Open a Command Prompt- پنجره Command Prompt را برای اجرای برنامه های اضافی ویندوز باز و اجرا کنید.
پارتیشن ریکاوری اچ پی را از بین نبرید
کمپانی اچ پی صراحتاً توصیه می کند که هرگز پارتیشن ریکاوری خود را از داریو هارد دیسک حدف نکنید و قبل از اعمال تغییرات لازم از اطلاعات سیستم خود نسخه پشتییان تهیه کنید. گاهی اوقات پیش آمده که کاربران بدون اینکه خودشان متوجه باشند پارتیشن ریکاوری را حذف می کنند. هرگز به پارتیشن ریکاوری خود دست نزنید و مراقب باشید که آنرا پاک نکنید و جهت حفظ پارتیشن اصلی خود قبل از هرگونه اقدامی حتماً دیسک ریکاوری سیستم عامل خود را بسازید تا درمواقع ضروری برای بازیابی سیستم عامل اصلی خود از آن استفاده نمایید.

ساخت دیسک ریکاوری بر روی دستگاه یو اس بی
کاربرانی که لپ تاپهای آنها دارای درایو اپتیکال می باشند، می توانند با تهیه دی وی دی اقدام به ساخت دیسک ریکاوری از سیستم خود نمایند. اما برخی از مدلهای مینی اچ پی فاقد درایو اپتیکال می باشد که اچ پی برای ساخت فایلهای ضروری بر روی دیسک فلش یو اس بی، برنامه USB Recovery Flash Disk Utility را معرفی می کند.