Aidin_ONLINE
17-06-2006, 19:48
به عنوان قدمی بلند برای به دست آوردن سهام بازار از دست رفته اینتل در رقابت با AMD، اینتل قصد دارد تا قیمت پردازنده های پنتیوم خود را تا 60 درصد کاهش دهد و این کاهش قیمت از تاریخ 23 جولای آغاز خواهد شد.
در سه ماهه گذشته سهام AMD در بازار 20 درصد افزایش یافته است و این بیشترین مقدار در طول چهار سال گذشته می باشد. این افزایش سهام AMD در حالی صورت می گیرد که کمپانی Dell نیز در سیستم هایی که ارائه خواهد داد از پردازنده های AMD نیز استفاده خواهد کرد و این به معنی کاهش استفاده از پردازنده های اینتل توسط این کمپانی و در نتیجه کاهش بخش اصلی از سهام این کمپانی در بازار است؛ این موضوع دست کم تا ارائه پردازنده های جدید Conroe اینتل ادامه خواهد داشت.
اینتل به دنبال افزایش سهام خود می باشد و تصمیم دارد قیمت پردازنده های دو هسته ای خود را نیز تا 15 درصد و قیمت پردازنده های پنتیوم خود را تا 60 درصد کاهش دهد. و همچنین این تصمیم راه را برای ارائه پردازنده های Conroe اینتل که به عنوان گوی سبقت این کمپانی می باشد، باز خواهد کرد.
کمپانی AMD در پاسخ به این اقدام از سوی اینتل اعلام کرد که قصد دارد تا قیمت پردازنده های خود را هرچند با مقدار کمی کاهش دهد. این کاهش قیمت به معنای جنگ قیمت نمی باشد و تنها به عنوان رقابتی برای جذب بیشتر مشتری و در نتیجه افزایش سهام از سوی این دو کمپانی تلقی می شود.
در سه ماهه گذشته سهام AMD در بازار 20 درصد افزایش یافته است و این بیشترین مقدار در طول چهار سال گذشته می باشد. این افزایش سهام AMD در حالی صورت می گیرد که کمپانی Dell نیز در سیستم هایی که ارائه خواهد داد از پردازنده های AMD نیز استفاده خواهد کرد و این به معنی کاهش استفاده از پردازنده های اینتل توسط این کمپانی و در نتیجه کاهش بخش اصلی از سهام این کمپانی در بازار است؛ این موضوع دست کم تا ارائه پردازنده های جدید Conroe اینتل ادامه خواهد داشت.
اینتل به دنبال افزایش سهام خود می باشد و تصمیم دارد قیمت پردازنده های دو هسته ای خود را نیز تا 15 درصد و قیمت پردازنده های پنتیوم خود را تا 60 درصد کاهش دهد. و همچنین این تصمیم راه را برای ارائه پردازنده های Conroe اینتل که به عنوان گوی سبقت این کمپانی می باشد، باز خواهد کرد.
کمپانی AMD در پاسخ به این اقدام از سوی اینتل اعلام کرد که قصد دارد تا قیمت پردازنده های خود را هرچند با مقدار کمی کاهش دهد. این کاهش قیمت به معنای جنگ قیمت نمی باشد و تنها به عنوان رقابتی برای جذب بیشتر مشتری و در نتیجه افزایش سهام از سوی این دو کمپانی تلقی می شود.