ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : {آموزش} متریال نیمه حرفه ای برای udk



NINJA0098
07-09-2011, 12:05
سلام به همه ی دوستان پیسی ورد
راستش دیدم یه سری از بچه هایی که تازه دارن با udk کار میکنن وقتی متریال میزنن و کیفیت مپشونو میبینن تا حدودی دلزده میشن از انجین گفتم یه سورس متریال نیمه حرفه ای بزارم....
تو این متریال تا جایی که بلد بودم و میتونستم سعی کردم جوری بسازمش که بشه با هر تکستچری انعطاف داشته باشه...
مثلا اگه تکستچر دیوار یا سنگ فرش بزارین با هم زیاد فرقی نکنه و کیفیت قابل قبولی داشته باشه ...
تو تصاویر زیر نتیجه متریال رو با تغییر تکستچرا میبینین:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


***نکته***: برای تغییر تکستچر باید برای هر تکستچری که نیاز دارین نرمال و اسپکولار و دیسپلیس رو هم داشته باشین...که برای داشتنش میتونین از نرم افزار crazybump استفاده کنین....کافیه تکستچرتون رو بهش بدین تا اون بهتون نرمال و specular و displace رو بده.....

*این تصویر سورس کامل متریاله و زیرش بخش به بخش براتون جدا کردم و گذاشتم:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


diffuse:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

normal:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

specular:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

specular power:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

bump offset:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اینم دوتا سکانس با همین متریال و فقط با تغییر تکستچر که میبینین کیفیت توی مپ چجوریه....:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

NINJA0098
07-09-2011, 12:19
راستی تو این متریال از emessive استفاده نکردم چون میخوام وقت کردم یه آموزش براش بسازم چون خیلی کاربردیه...برای این که با قابلیتش آشنا بشین آموزش mastering material رو سرچ کنین و ببینین متوجه میشین....
یه نکته دیگه میتونین با توجه به نیازتون تو این متریال تغییر ایجاد کنین و بهترش کنین ....من سعی کردم انعطاف داشته باشه برای همه ی تکستچرا با یه سری تغییرات ساده و کوچیک میتونین اونو با توجه به تکستچرتون شخصی سازیش کنین و خیلی خیلی بهترش کنین....
راستی برای استفاده تجاری هم میتتونین ازش استفاده کنین فقط اسم منو آخر بازیتون بزارین[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Hotsun
07-09-2011, 20:42
همینجا جا داره بگم خسته نباشید و معلومه دارین حسابی کار میکنین ولی چند تا نکته وجود داره که باعث شد خیلی ناراحت بشم.

اول که این آموزش نیست چون اصلاً توش نگفتی این Node ها هر کدوم چه کار میکنن و داری یکاری میکنی UDK از FPSC هم تو زمینه کارهای آماده بدتر بشه.
دوم این که نرم افزاری که تکسچر Specular و Normal Map و غیره رو از روی Diffuse بده به هیچ وجه نمیتونه کارایی تکسچر ساخته شده توسط انسان رو داشته باشه که چون به این قضیه اشاره نکردی خیلی ناامید شدم.(اگر خواستی نمونه هم میذارم فرق خروجی نرم افزار و کار انسان رو توی Normal map و Specular ببینی.)
سوم:نوشته های Node اصلی معلوم نیست چی هستن چون توی بعضی ورژن ها یه چیزایی وسطا اضافه شده ممکنه با توجه به استفاده از ورژن های دیگه توسط کاربران اصلاً نتونن درست وصل کنن و چنین نتیجه ای نده.
چهارم:برای تکسچر کف میتونستی یه تکسچری به کار ببری که موج دار نباشه و نتیجه کارت رو بهتر نشون بده.
پنجم:به نظر میاد به زردی میزنن دیوارها در صورتی که تکسچرت اینجوری نیست و حتی جایی که سایه وجود داره و توی نور آفتاب نیست بدجوری زرد شده که 2 دلیل ممکنه داشته باشه:
1.رفلکت نور زیاد از حد داره.
2.خود متریال به زرد تمایل داره.
ششم:از تکنیک Anisotropic استفاده نکردی (نمیدونم توی UDK باید روی خود متریال این رو اضافه کرد یا جای دیگه که به هر حال نداره)و این باعث شده که زمین در فاصله های دورتر بدتر به نظر بیاد و افت کیفیت پیدا کنه.

ولی همین که این رو ساختی جای تشکر داره و میتونه به خیلی ها کمک کنه.
با تشکر از این کارتون/.

NINJA0098
07-09-2011, 22:27
همینجا جا داره بگم خسته نباشید و معلومه دارین حسابی کار میکنین ولی چند تا نکته وجود داره که باعث شد خیلی ناراحت بشم.
ممنون

اول که این آموزش نیست چون اصلاً توش نگفتی این Node ها هر کدوم چه کار میکنن و داری یکاری میکنی UDK از FPSC هم تو زمینه کارهای آماده بدتر بشه.
تو این سورس اصلا از چیز خاصی استفاده نکردم حتی از emessive استفاده نکردم که سخت نشه.....همه المانارو همه کسایی که فقط یه بار با ادیتور کار کرده باشن میدونن چیه....

دوم این که نرم افزاری که تکسچر Specular و Normal Map و غیره رو از روی Diffuse بده به هیچ وجه نمیتونه کارایی تکسچر ساخته شده توسط انسان رو داشته باشه که چون به این قضیه اشاره نکردی خیلی ناامید شدم.(اگر خواستی نمونه هم میذارم فرق خروجی نرم افزار و کار انسان رو توی Normal map و Specular ببینی.)
خوب بازم میگم این متریال بیشتر واس کساییه که تازه دارن با انجین کار میکنن و نمیتونن متریال بزنن ...خوب کسی که توانایی ساخت تکستچرا رو داشته باشه نیاز نداره بهش بگم از این نرم افزارا استفاده کنه و خودش میدونه کسی هم که ندونه بلد نباشه مجبوره استفاده کنه....

سوم:نوشته های Node اصلی معلوم نیست چی هستن چون توی بعضی ورژن ها یه چیزایی وسطا اضافه شده ممکنه با توجه به استفاده از ورژن های دیگه توسط کاربران اصلاً نتونن درست وصل کنن و چنین نتیجه ای نده.
نود ها که مشخصه همه از بامپ وصل شده به uv تکستچرا نیاز به توضیح نداشت بقیه رو هم بالای هرکدوم اسمشونو گذاشتم...

چهارم:برای تکسچر کف میتونستی یه تکسچری به کار ببری که موج دار نباشه و نتیجه کارت رو بهتر نشون بده.
حق با توئه ....موافقم ولی کاریه که شده....

پنجم:به نظر میاد به زردی میزنن دیوارها در صورتی که تکسچرت اینجوری نیست و حتی جایی که سایه وجود داره و توی نور آفتاب نیست بدجوری زرد شده که 2 دلیل ممکنه داشته باشه:
1.رفلکت نور زیاد از حد داره.
2.خود متریال به زرد تمایل داره.
هیچکدوم ....اون تکستچر بالا که ازش برای نتیجه نهایی استفاده کردمو واسه دیوار بود به دلایلی پرید واس همین از این تکستر استفاده کردم که با اون فرق میکنه...اونم مثل همون فقط تکستچرش تغییر کرده...

ششم:از تکنیک Anisotropic استفاده نکردی (نمیدونم توی UDK باید روی خود متریال این رو اضافه کرد یا جای دیگه که به هر حال نداره)و این باعث شده که زمین در فاصله های دورتر بدتر به نظر بیاد و افت کیفیت پیدا کنه.
اینو بلد نیستم....نمیدونم اصلا چجوریاس...یه توضیح بدی یا لینک بدی یاد بگیرم ممنون میشم( اگه میتون پ.خ کن)

ولی همین که این رو ساختی جای تشکر داره و میتونه به خیلی ها کمک کنه.
با تشکر از این کارتون
بازم ممنون که نظر دادی و ایرادات کارو بهم گفتی....
دوستانی که پ.خ دادن من این متریالو تا جایی که میشد ساده کردم بازم سعی میکنم مرحله به مرحله بزارم....

Hotsun
08-09-2011, 12:43
در مورد استفاده از Anisotropic توی UDK اطلاعی ندارم ولی کلیتش اینه:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این تکنیک رو UDK نداشته باشه یعنی بره بمیره بهتره :31:

توضیحش اینه که میاد برای فاصله های دور که پیکسل های مانیتور ها به دلیل کم بودن از لحاظ تعداد(تازه Full HD که 1920در 1080 هست میشه 2 ملیون یا همون 2 مگا پیکس که چشم انسان مثل یه دوربین 135 مگاپیکسلی میمونه پس قطعاً کمبود پیکسل ها رو میشه توش حس کرد)حالا این قضیه اش اینه که میاد تکسچرهای محیط های دورتر رو تیز میکنه و در بعضی حالت ها کوچکتر که باعث میشه توی عمق این کمبود پیکسل ها حس نشه.
یه همچین کاری رو همون Anti Aliasing توی سطح انجام میده در صورتی که AF یا همون Anisotropic فیلت**نگ توی عمق انجام میده.
تو زمینه مسائل فنی و تکنیکی چون من روی سورس FPSC زیاد کار کردم و این چیزا رو بهش اضافه کردم اطلاعات زیادی دارم برای همین میتونید هر سوالی توی این زمینه رو از من بپرسید.

راستی با اجازت من Tessellation رو توی UDK میسازم و اینجا میذارم.
فقط چون وقت زیاد ندارم مجبورم به سبک شما هیچ توضیحی در مورد Node ها ندم و اگه وقت داشتی شما زحمتش رو بکش اگه نه که سوال های بچه ها رو در مورد Node ها(اگر سوالی بود)میام جواب میدم.

NINJA0098
08-09-2011, 16:29
این تکنیک رو نمیدونم یو دی کی داره یا نه منتها قدرت رندر یو دی کی خیلی بالاس و به راحتی هم میشه draw distance رو تو انجین تغییر داد ....اون تاری یا افت کیفیت که تو شاتی که من گذاشتم میبینی واسه dept of field کمی هست که گذاشتم....این شات بدون dof و با دراو دیستنس دیفالت:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
راستی با اجازت من Tessellation رو توی UDK میسازم و اینجا میذارم.
فقط چون وقت زیاد ندارم مجبورم به سبک شما هیچ توضیحی در مورد Node ها ندم و اگه وقت داشتی شما زحمتش رو بکش اگه نه که سوال های بچه ها رو در مورد Node ها(اگر سوالی بود)میام جواب میدم. عالیه منم اگه وقت کنم یه توضیحی در مورد نحوه ای استفاده از تسلیشن متغیر مثل همون دموی smaritan که اپیک ساخته بود و مرده تبدیل به هیولا میشد میزارم ...البته فعلا با توجه یه سطحی که بچه ها دارن کار میکنن زوده واسه این آموزشا.....ولی یه سری مثل هادی و رضا و علیو چندتا دیگه که کارشون خوبه این آموزشا به دردشون میخوره....

Hotsun
09-09-2011, 21:49
تصویر بهتر شده ولی بازم اون ته رو نگاه کنی فشردگی تکسچرها دیده میشه.
راستش من انقدر سرم شلوغه اصلاً وقت نمیکنم برم تو UDK چهار تا Node بذارم ولی از طرفی هم چون Tessellation مقدار دهی باید داشته باشه یکم توضیح رو لازم داره.
تمام سعیم رو میکنم همین 2-3 روزه درستش کنم.

avaiehagh
13-09-2011, 07:55
***نکته***: برای تغییر تکستچر باید برای هر تکستچری که نیاز دارین نرمال و اسپکولار و دیسپلیس رو هم داشته باشین...که برای داشتنش میتونین از نرم افزار crazybump استفاده کنین....کافیه تکستچرتون رو بهش بدین تا اون بهتون نرمال و specular و displace رو بده.....
[/QUOTE]

سلام دوست عزیز
میخواستم بگم میشه لطف کنی و یه لینک از crazybump بهم بدی؟!
تو نت سرچ کردم ولی گفتم بذار از خودت بگیرم مطمئن تره هم از لحاظ اینکه خودش باشه و هم ورژنش.
خلاصه سرتو دردنیارم اگه راه داره لینکشو بده.:40::40::40:

NINJA0098
13-09-2011, 11:19
سلام دوست عزیز
میخواستم بگم میشه لطف کنی و یه لینک از crazybump بهم بدی؟!
تو نت سرچ کردم ولی گفتم بذار از خودت بگیرم مطمئن تره هم از لحاظ اینکه خودش باشه و هم ورژنش.
خلاصه سرتو دردنیارم اگه راه داره لینکشو بده.

به جای کریزی بامپ میتونی از این نرم افزار استفاده کنی که علیرضا قبلا گذاشته بود

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید