PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بهره‌برداری از فاز اول شبکهٔ ملی اینترنت طی ۶ ماهه اول امسال



VAHID
15-08-2011, 11:38
ایتنا - تقی‌پور: فاز اول این شبکه طی ۶ ماهه اول امسال به بهره‌برداری می‌رسد و تا قبل از پایان برنامه پنجم این شبکه به طور کامل اجرایی خواهد شد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اظهارات مسئولان آمریکایی نشان می‌دهد که این کشور نیز به اینترنت جدیدی نیاز دارد تا برای اطلاعات حیاتی و حساس، امن و حفاظت شده باشد.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، رضا تقی‌پور با بیان اینکه آمریکا هم از منظر امنیتی اینترنت را یک شبکه امن نمی‌داند و نمی‌تواند امنیت اطلاعات موجود در شبکه‌اش را تأمین کند گفت: ما در کنار شبکه ملی اینترنت، اینترنت را به عنوان یک سرویس با همان مسائلی که تاکنون وجود داشته است کماکان خواهیم داشت و پهنای باند داخل را به صورت امن و حفاظت شده برای کسب و کار اقتصادی و حریم شخصی خانوارها توسعه خواهیم داد.

وی با اشاره به استفاده از تجربه کشورهای مختلف در شبکه ملی گفت: کشورهایی مانند هند، روسیه و ترکیه ایمیل ملی را پیش از این راه‌اندازی کرده‌اند و در راستای ایجاد زیرساخت‌های مبتنی بر فیبر نوری نیز تجربیات کشورهای ژاپن، کره، تایوان، آمریکا، روسیه، چین، هنگ‌کنگ، سوئد و فرانسه استفاده خواهد شد که با اتصال منازل به فیبر نوری به کشور یکی از رکن‌های اساسی شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تلویزیون اینترنتی، ویدئو درخواستی، آموزش از راه دور، دورکاری، سلامت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی را از جمله برنامه‌های قابل ارائه برروی شبکه ملی اینترنت عنوان کرد و گفت: فاز اول این شبکه طی ۶ ماهه اول امسال به بهره‌برداری می‌رسد و تا قبل از پایان برنامه پنجم این شبکه به طور کامل اجرایی خواهد شد.













itna.ir

befermatooo
15-08-2011, 12:10
1 سوال ،

زمانی که این طرح کامل اجرایی بشه ما نمیتونیم به اینترنت جهانی وصل بشیم ؟ یا اینکه این 2 تا موازی و در کنار هم قرار می گیرند ؟

hamsah
15-08-2011, 12:12
موازی در کنار هم قرار می گیرند

Alamate Soal
15-08-2011, 12:25
موازی در کنار هم قرار می گیرند

شما واقعا فکر میکنین اگه موازی در کنار هم باشن کسی پیدا میشه که اینترنت جهانی رو ول کنه بیاد بچسبه به اینترنت اسلامی ؟
از این خبرا نیست . اینترنت جهانی قطع میشه و همه IPS ها بر پایه اینترنت ملی ( که دیگه باید بهش گفت اینترانت ) کار خواهند کرد .

_LOVE_CODER_
15-08-2011, 13:35
موازی در کنار هم قرار می گیرند
اگر هم موازی ارئه بدن اینقدر سرعت رو میارن پایین و قیمت رو میبرن بالا تا شما از رفتن به سایت ها خارجی پشیمون بشی
فکر میکنی چرا چند ساله قیمت اینترنت رو پایین نمیارند ؟ :13:

mehdi_pro2
15-08-2011, 13:45
طرح اینترنت چمدانی امریکا هم جواب نمیده؟ :eh:

Petros
15-08-2011, 13:48
تا قبل از اين كه وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات هدف اصلي از راه‌اندازي شبكه ملي اينترنت را بيان كند، شايد خيلي‌ها گمان مي‌كردند قرار است پروتكلي مخصوص خود كشور به وجود آيد كه سامانه اينترنتي ايران را از ديگر كشورها جدا مي‌كند اما از صحبت‌هاي وزير ارتباطات اينطور بر مي‌آيد كه دسترسي با سرعت بالا به اينترنت مفهوم چنين شبكه‌اي است كه علاوه بر برقراري ارتباط در داخل كشور امكان استفاده از شبكه جهاني اينترنت را هم داراست.

نقلی از وزیر

Alamate Soal
15-08-2011, 14:06
طرح اینترنت چمدانی امریکا هم جواب نمیده؟ :eh:
اون همیشه در همه حال جواب خواهد داد چونکه ااز طریق وایرلس هست