PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اغتشاشات سایبری بعد از اغتشاشات خیابانی در انگلیس



VAHID
15-08-2011, 11:28
به گزارش فارنت پس از اغتشاشات چند روزه در شهرهای انگلیس، اکنون که آرامش نسبی به محله‎ها و خیابان‎های شهرها بازگشته است، همه به دنبال مقصر و یا مقصرین این اتفاقات هستند.
مطابق معمول از همان ابتدا از اینترنت به عنوان متهم اصلی در گسترش و ادامه اغتشاشات، نام برده شده است و در این میان، شرکت ریم عرضه کننده گوشی‎های همراه BlackBerry یکی از مقصرترین شرکت‎ها در حوزه IT شناخته شده و از هر دو طرف مخاصمه مورد حمله قرار گرفته است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بنا بر گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه‌گستر، پلیس، دولت و مجلس انگلیس معتقد هستند که افراد اغتشاشگر با استفاده از BlackBerry توانستند حملات و آشوب‎های خیابانی را هماهنگ و برنامه‎ریزی کنند. اکنون نیز از شرکت ریم خواسته‎اند تا با ارائه داده‎هایی که بر روی سرورهای خاص این شرکت از مکالمات و اطلاعات رد و بدل شده کاربران نگهداری می‎شوند، در شناسایی افرادی که در این چند روز در خیابان‎های انگلیس جولان داده و آشوب بپا کرده‎اند، کمک و همکاری کند. البته شرکت ریم هم قول مساعد داده تا در صورت درخواست قانونی، همکاری‎های لازم را به عمل آورد.
از طرف دیگر، پس از اعلام آمادگی ریم به همکاری با مقامات انگلیس، وبلاگ این شرکت مورد حمله و نفوذ قرار گرفت و تا چند روز هم همچنان غیر فعال بود. همزمان با این حمله، اعلامیه‎ای نیز بر علیه شرکت ریم در چند وبلاگ مختلف منتشر شد که در آن مسئولان و پرسنل این شرکت تهدید به خشونت شده‎اند. در این اعلامیه ادعا شده که با نفوذ به سایت شرکت ریم مشخصات و نشانی پرسنل شرکت را به دست آورده‎اند و در صورت همکاری ریم با دولت انگلیس، این اطلاعات را به طور عمومی منتشر خواهد کرد. در اعلامیه آمده است “…. آیا واقعاً می‎خواهید یک گروه جوان عصبانی را پشت درب منزل کارمندانتان ببینید؟”
بر خلاف کشورهایی مانند تونس و مصر که در تظاهرات و حرکت‎های انقلابی، از سایت‎های اجتماعی و اطلاع‎رسانی نظیر فیس‌بوک و توئیتر برای هماهنگی افراد استفاده می‎شد، در انگلیس استفاده از گوشی‎های BlackBerry بسیار پرطرفدار است و به همین دلیل این بار شرکت ریم به جای شرکت‎هایی مانند فیس‌بوک مورد انتقاد و حمله قرار گرفته است.













farnet.ir