ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کمک از اساتید



tatuy
07-08-2011, 12:49
سلام خدمت تمامی دوستان انجمن سه بعدی

آقا من یه مشکل با اکسپرت یه گیاه از مایا به مکس با پسوند fbx دارم
مشکلمم اینه

این گیاه من از paint effect مایا هستش و انیمیت شده هستش
من اونو به polygon تبدیل میکنم و بعدشم کیهاشو بیک میکنم
وقتی اکسپرتش میکنم دیگه تو مکس گیاهم انیمیت نیست
مشکل سختیه اگه میشه راهنمایی کنید
یا حق.......

dgx
07-08-2011, 13:45
سلام

وقتي به polygon تبديلش كردي كل گياه رو انتخاب كن و از create -> sets -> quick select sets انتخاب كن و يه اسم بهش بده
حالا
file -> export -> fbx

از تنظيمات fbx
از قسمت animation , animation تيك خورده باشه
bike animation فعال بشه
و مهمترين قسمتش اينجاست كه از قسمت geometry cache file , geometry catch file فعال بشه و از قسمت set همون اسمي رو كه به quick select set دادي انتخاب كني
حالا اكسپورت كن
وقتيم تو مكس وارد ميكني قسمت animation فعال باشه و مهمتر point cache file هم فعال باشه

hes25
07-08-2011, 20:41
خیلی خوب بود ممنون

البته بجز روش بالا یه راه دیگش استفاده از برنامه polytrans شرکت okino هست که امکانات مدل انیمیت نور و ... رو بهم رد و بدل میکنه خیلی هم دقیق هست

موفق باشی

dgx
07-08-2011, 21:56
خیلی خوب بود ممنون

البته بجز روش بالا یه راه دیگش استفاده از برنامه polytrans شرکت okino هست که امکانات مدل انیمیت نور و ... رو بهم رد و بدل میکنه خیلی هم دقیق هست

موفق باشی

در اينكه اكينو مبدل خوبيه شكي نيست.اما در اين مورد من دليل استفاده از برنامه مياني رو متوجه نميشم.شما اين حركت رو به هر حال بايد بفرستي تو اكينو , خوب مستقيم بفرست :31:
؟

hes25
07-08-2011, 22:57
آره از این لحاظ حق با شماست

اما من منظورم کلی بود اینکه شاید کسی ندونه چطوری فایلشو با چه فرمتی پورت کنه به یه برنامه دیگه

مثلا من یه موتور نصفه نیمه تو catia ساخته بودم
خواستم برای آزمایش بیارم تو مایا بافت و متریال بدم هر کاری میکردم قطعات با مقیاس خودش وارد نمی شد مجبور شدم از این برنامه استفاده کنم ...


ولی در کل تو هم خیلی بلدیا آتیــــــــــــــــــــــ ـش!!!!!!!