ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : فراخوان جلسات ایده پردازی



lordhippo
06-08-2011, 17:18
سلام
شرکت رویا پرداز پارس در فاز پیش تولید بازی رایانه ای با نام مستعار "کابوس"، جلسات ایده پردازی برگزار می کند.
این بازی یک تاکتیکال شوتر سه بعدی است که در زمان حال و در ایران اتقاق می افتد.
به منظور استفاده از تجربیات و خلاقیت جامعه گیمرهای ایرانی، از تمامی اعضا تقاضا می شود که با شرکت در این جلسات ما را در این راستا همراهی نمایند.
این جلسات از تاریخ 22 مرداد به مدت یک هفته برگزار می شوند. هر روز به بحث و ایده پردازی در رابطه با یکی از بخش های بازی پرداخته خواهد شد.
شرکت شما در هر یک از بخش های این ایده پردازی باعث پیشرفت این بازی خواهد بود.
از علاقه مندان دعوت می شود برای ثبت نام، فرم زیر را پر کنید.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

برنامه جلسات برای افرادی که ثبت نام می کنند ارسال خواهد شد.

anti-military
06-08-2011, 17:39
یکم اطلاعات بیشتر بده . شرکت کجا قرار داره ؟
تعداد کارمندهاش چند نفره ؟ با چه قدر سرمایه شروع به ساخت این بازی کردید ؟

lordhippo
06-08-2011, 18:05
تیم سازنده در مرحله پیش تولید 11 نفر و در مرحله تولید 32 نفر خواهد بود.
محل شرکت هم حوالی نوبنیاد هست.

anti-military
06-08-2011, 18:28
جلسات به صورت حضوری هست یا اینترنتی ؟

به نظر من فقط ایده داشتن کافی نیست . یعنی برای پیاده کردن این ایده ها باید برنامه نویس های خیلی خیلی حرفه ای تو شرکت باشن .
مثلا من یه ایده ای دارم که در مورد یه بازی اکشن اول شخص اما میدونم حتی یوبی سافت هم نمیتونه پیادش کنه .


از یه طرف هم اونی که میخواد ایده بده از توان گروه خبر نداره واسه همین نمیتونه ایده خوب و مفیدی بده ! یعنی خود تیم سازنده بهتر میتونن ایده پردازی کنن تا یکی که نمیدونه توان گروه تا چه حده و بخواد ایده بدن !

MobinS
06-08-2011, 21:26
جمعش کنین بابا! کل داستان و سبکشو دادین بعدش می گین ایده بدین! آخرشم از ایده استفاده می کنید و یک تشکری ازش می کنید!
به جای این کارا یکم پول بدن به یک نویسنده ی معروف تر تا کار عالی داشته باشن... یک چیزی از ذهنشون در اومده همه چیزشو آماده کردن حالا ایده هم می خوان!
هیییی!! افسوس از این جماعت!:13:

parvizamd
06-08-2011, 22:05
جمعش کنین بابا! کل داستان و سبکشو دادین بعدش می گین ایده بدین! آخرشم از ایده استفاده می کنید و یک تشکری ازش می کنید!
به جای این کارا یکم پول بدن به یک نویسنده ی معروف تر تا کار عالی داشته باشن... یک چیزی از ذهنشون در اومده همه چیزشو آماده کردن حالا ایده هم می خوان!
هیییی!! افسوس از این جماعت!:13:
رفیق خطری حرف نزن ...:31:

Moh3en_DDD
06-08-2011, 22:25
این دوستمون خیلی عصبانیه انگار :31:

NINJA0098
06-08-2011, 22:53
جمعش کنین بابا! کل داستان و سبکشو دادین بعدش می گین ایده بدین! آخرشم از ایده استفاده می کنید و یک تشکری ازش می کنید!
به جای این کارا یکم پول بدن به یک نویسنده ی معروف تر تا کار عالی داشته باشن... یک چیزی از ذهنشون در اومده همه چیزشو آماده کردن حالا ایده هم می خوان!
هیییی!! افسوس از این جماعت!
مبین دادا چرا حرص میخوری خوب راهنمایی میخوان دیگه .....درمورد نویسنده حرفتو قبول دارم ......فکر کنم خودت قبلا نویسنده بودی نه؟ واسه همین اعصابت داغونه؟
خوب مبین حقم داره دیگه .... 32 نفر استخدام کردین یه نویسنده استخدام کنین کارتون حرفه ای باشه دیگه....اینطوری بهتره....این بهترین ایده ایه که میشه داد.....
به هر حال امیدوارم موفق باشین.....

lordhippo
06-08-2011, 22:56
جلسات به صورت حضوری هست یا اینترنتی ؟

به نظر من فقط ایده داشتن کافی نیست . یعنی برای پیاده کردن این ایده ها باید برنامه نویس های خیلی خیلی حرفه ای تو شرکت باشن .
مثلا من یه ایده ای دارم که در مورد یه بازی اکشن اول شخص اما میدونم حتی یوبی سافت هم نمیتونه پیادش کنه .


از یه طرف هم اونی که میخواد ایده بده از توان گروه خبر نداره واسه همین نمیتونه ایده خوب و مفیدی بده ! یعنی خود تیم سازنده بهتر میتونن ایده پردازی کنن تا یکی که نمیدونه توان گروه تا چه حده و بخواد ایده بدن !


جمعش کنین بابا! کل داستان و سبکشو دادین بعدش می گین ایده بدین! آخرشم از ایده استفاده می کنید و یک تشکری ازش می کنید!
به جای این کارا یکم پول بدن به یک نویسنده ی معروف تر تا کار عالی داشته باشن... یک چیزی از ذهنشون در اومده همه چیزشو آماده کردن حالا ایده هم می خوان!
هیییی!! افسوس از این جماعت!:13:
من فک کنم در مورد تعریف دقیق "ایده پردازی" سوء تفاهم پیش اومده.
ببینید دوستان اصولاً در ایتدای فاز پیش تولید مرحله طراحی اولیه یا کانسپتینگ بازی قرار داره. این مرحله خودش شامل دو بخشه: CoreX و ایده پردازی.
در مرحله CoreX هسته اصلی تیم شامل تهیه کننده، کارگردان بازی و کارگردان هنری ایده اصلی رو در قالب یک و فقط یک جمله میدن. این که اصل این ایده از کجا اومده رو باید از امثال کوجیما، مولینکس و دیوید کیج پرسید!
مثلاً در مورد بازی COD:MW2 این جمله "روایتی سینمایی از جنگ نیروهای امریکایی علیه تروریسم" بوده.
این جمله به عنوان مبنای تغییر ناپذیر بازی در روند ساخت استفاده می شه، تمام تصمیمات بر اساس اون گرفته میشه، و به هیچ وجه قابل تغییر نیست.
در مرحله بعد که همون ایده پردازیه، تمام افراد تیم و یا حتی افرادی از خارج استودیو دور هم جمع میشن، و بر اساس جمله مرحله قبل هر کس در هر زمینه ای هر ایده ای که داره مطرح می کنه. این ایده ها شامل روش پیمایش بین صفحات منو ها، المان های مختلف گیم پلی مانند healing ، مکانیک های مختلف، سیستم سیو و لود، استایل هنری، روش انیمیت کردن کاراکتر ها، استفاده از شبیه سازی لباس برای کاراکتر اصلی، سبک موسیقی، یه اتفاق خاص تو بازی که خیلی تاثیرگذاره و ... هستند.
ولی تو این بخش مثلاً نمیشه گفت یه بازی داستان محور مثل Heavy Rain بسازیم.
یا مثلاً بگیم من یه ایده دارم: سفر در زمان! اگه بازیش کنید می ترکونید!

این ایده ها صرفاً نوشته میشن. در پایان فاز ایده پردازی، هسته اصلی تیم بر اساس اون ها به یه جمع بندی می رسن و از خروجی این بخش برای نوشتن سند های مختلف بازی ( GDD - TDD - ADD - SDD ) استفاده می کنن.

من فک کنم این دوستان این دو بخش رو با هم اشتباه گرفتن، که باز هم مقصر بنده هستم که منظور خودم رو درست نرسوندم.

اگه باز هم ابهامی هست بفرمایید تا در حد توانم برطرفش کنم.

lordhippo
06-08-2011, 23:02
مبین دادا چرا حرص میخوری خوب راهنمایی میخوان دیگه .....درمورد نویسنده حرفتو قبول دارم ......فکر کنم خودت قبلا نویسنده بودی نه؟ واسه همین اعصابت داغونه؟
خوب مبین حقم داره دیگه .... 32 نفر استخدام کردین یه نویسنده استخدام کنین کارتون حرفه ای باشه دیگه....اینطوری بهتره....این بهترین ایده ایه که میشه داد.....
به هر حال امیدوارم موفق باشین.....

دوست عزیز، ما یه نویسنده خوب استخدام کردیم، و از بابت داستان نگرانی نداریم.
ولی نویسنده داستان رو می نویسه، کارگردان و طراح بازی هستن که اون رو گسترش می دن و با ایده های جذاب اون رو تبدیل به یه بازی خوب می کنند.
این مرز بین نویسنده و طراح بازی مرزی است که متاسفانه خیلی از سازندگان بازی بهش توجه نمی کنن. نه فقط تو ایران، بلکه در سطح جهانی.
ما هم الان بیشتر برای بخش طراحی بازی ( Game Design ) دنبال ایده هستیم.

lordhippo
06-08-2011, 23:09
جلسات به صورت حضوری هست یا اینترنتی ؟

به نظر من فقط ایده داشتن کافی نیست . یعنی برای پیاده کردن این ایده ها باید برنامه نویس های خیلی خیلی حرفه ای تو شرکت باشن .
مثلا من یه ایده ای دارم که در مورد یه بازی اکشن اول شخص اما میدونم حتی یوبی سافت هم نمیتونه پیادش کنه .


از یه طرف هم اونی که میخواد ایده بده از توان گروه خبر نداره واسه همین نمیتونه ایده خوب و مفیدی بده ! یعنی خود تیم سازنده بهتر میتونن ایده پردازی کنن تا یکی که نمیدونه توان گروه تا چه حده و بخواد ایده بدن !

بحث شما کاملا به جاست. ما هم سعی کردیم حداکثر توانمون رو در بخش فنی با توجه به بودجه مون بزاریم، و 6 نفر برنامه نویس استخدام کنیم.
در مورد اینکه یه ایده در توان تیم تولید کننده هست یا نه، کارگردان فنی در پایان فاز ایده پردازی نظر میده و ایده های غیر معقول رو حذف میکنه. مثلاً غیر خطی کردن داستان بازی در حد بازی Heavy Rain قطعا در توان تیم ما نخواهد بود و حذف خواهد شد.