مشاهده نسخه کامل
: سوال در مورد ABS پراید
john nash
04-08-2011, 19:38
سلام دوستان
ما اخیرا یه پراید 132 sx خریدیم
میخوام برای این که مطمن شم ایا میشه به ترمزش اطمینان کرد یا نه و این که ایا اصلا ABS داره یا نه ترمزشو امتحان کنم
لطفا بگین چیکار کنم، چند تا برم، چجوری ترمز بزنم، اصلا چجوریه ! و این که ایا هر بار که abs عمل میکنه یا ترمز میزنم باید چراغ ABSروشن شه یا نه ؟؟؟؟ اخه از وقتی خریدیم همیشه چراغ ABS خاموشه
و ایا ماشینی که abs داره نباید هیچ وقت سر بخوره ؟
ممنون
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ABS در حال حاضر روی تولیدات داخل استاندارد اجباری شده و حتماً نصبه. وقتی ترمزها مجهز به این سامانه باشن:
ماشین معمولاً زودتر متوقف میشه.
موقع ترمزگیری شدید چرخها قفل نشده و لاستیک سایی کاهش چشمگیری پیدا میکنه.
موقع ترمزگیری شدید مخصوصاً در روی سطوح لغزنده کنترل رانندگی و فرمان از دست راننده خارج نمیشه و ضمن ترمزگیری شدید کنترل ماشین توی دست راننده باقی میمونه.
چراغ ABS که عکسشو بالا گذاشتم فقط موقع چرخاندن سوییچ و حالت check روشن میشه و سلامت سامانه رو چک میکنه و بعدش خاموش میشه. اگه چراغش روشن موند یعنی سامانه دچار اشکال شده و باید ببری تعمیرات. البته: اگه ABS از کار بیفته ترمزها مثل یه ماشین معمولی بدون ABS عمل میکنه.
برای امتحان کردن این سامانه روی مسیر لغزنده مثلاً سطح خیس با سرعت حدود 60 ترمزگیری شدید انجام بده. به احتمال زیاد ABS بلافاصله وارد عمل شده و در اثر این عملش پدال ترمز شروع به لرزش در زیر پا میکنه و صدای خِررررررخِررررررر بگوش میرسه که مربوطه به باز و بسته شدنهای بسیار سریع و متوالی شیرهای هیدرولیک ترمز. این صدا در پراید نو بیشتره و کلاً بدلیل عایقکاری کمتر در پرایدها صدا بیشتر از 206 هست.
m.behnam
04-08-2011, 21:04
وقتی ترمز ABS فعال میشه مثل این میمونه که ماشین رفته تو ریک و به کف آسفالت میچسبه!!
این تجربه خودم از ABS بوده!!
john nash
05-08-2011, 09:01
دوستان خیلی ممنون
میرم که امتحانش کنم
john nash
07-08-2011, 19:45
برای امتحان کردن این سامانه روی مسیر لغزنده مثلاً سطح خیس با سرعت حدود 60 ترمزگیری شدید انجام بده. به احتمال زیاد ABS بلافاصله وارد عمل شده و در اثر این عملش پدال ترمز شروع به لرزش در زیر پا میکنه و صدای خِررررررخِررررررر بگوش میرسه که مربوطه به باز و بسته شدنهای بسیار سریع و متوالی شیرهای هیدرولیک ترمز. این صدا در پراید نو بیشتره و کلاً بدلیل عایقکاری کمتر در پرایدها صدا بیشتر از 206 هست.
اقا صدای خر خر میده ولی پدال نمیلرزه
البته سرعتم 60 نبود ، سطحم لیز نبود
حالا حتما ABS تو سرعتهای بالا عمل میکنه؟
اقا صدای خر خر میده ولی پدال نمیلرزه
البته سرعتم 60 نبود ، سطحم لیز نبود
حالا حتما ABS تو سرعتهای بالا عمل میکنه؟
توی هر سرعتی و روی هر نوع سطحی چه لغزنده چه پر اصطکاک. هر وقت چرخها بخوان قفل شن.
iman2393
22-03-2013, 20:03
اصلا ترمز abs نمیگیره میگی نه بیا من ماشین بدن بهت برو امتحان کن حرکی گفته پراید ترمز abs دار خوبه کاملا اشتباه میکنه
اصلا ترمز abs نمیگیره میگی نه بیا من ماشین بدن بهت برو امتحان کن حرکی گفته پراید ترمز abs دار خوبه کاملا اشتباه میکنه شاید برای شما ایراد داره اتفاقا ای بی اسش هیچ فرقی با بقیه خودروها نداره و مطلوبه ساخت کره هم هست(البته منظورم مقایسه با خودروهای داخلی هستش)
john nash
23-03-2013, 09:01
اصلا ترمز abs نمیگیره میگی نه بیا من ماشین بدن بهت برو امتحان کن حرکی گفته پراید ترمز abs دار خوبه کاملا اشتباه میکنه
نه دوست من برای خودم تا حالا 6، 7 بار عمل کرده
بدکم نیست
Legacy's
23-03-2013, 09:55
وقتی ترمز ABS فعال میشه مثل این میمونه که ماشین رفته تو ریک و به کف آسفالت میچسبه!!
این تجربه خودم از ABS بوده!!
وقتی ABS فعال شد حتماً حتماً باید فشار بیشتری روی پدال ترمز وارد کنید تا بیشترین فشار روغن هیدرولیک به چرخها منتقل بشه
بعضیها که تازه ماشین گرفتند وقتی صدای ABS و زدن پدال رو حس میکنند ترس برشون میداره و یا پدال رو دیگه فشار نمیدند و یا فشار رو کم میکنند
بعضیها هم شنیدم در ایران میرن پیش تعمیرکارها و ABS رو میدن غیر فعال کنه! سیستم کارامدی که در این شرایط حدود 1 میلیون تومان قیمتشه و برای حفظ جان سرنشینان موقع ترمزگیری تعبیه شده رو غیر فعال میکنند!
هنر نزد ایرانیان است و بس!
اتفاقاً با تجربه ایکه من از ترمزهای ضعیف پراید دارم وجود ABS براش واجبه.
ولی وقتی عده ای با جزئیات و طرز کار باهاش آشنا نیستند یک همچین کارهای خنده داری تعجب نداره که انجام میدن.
ضمناً ABS پراید از نوع Mando BH60 ساخت کره و مونتاژ مگاموتور ایران هست که روی خیلی خودروها مثل Kia Rio و Hyundai Accent و Kia Picanto و ... نصب شده(کاپوت رو بدید بالا مثل عکس زیر)
ABS MANDO BH60 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
masooumi
23-03-2013, 22:49
منم با abs این پراید های جدید اصلا حال نمی کنم . البته شاید این پرایدی که سوار شدم یه مشکلی داشته باشه ولی نسبت به ماشین های abs دار دیگه ای که سوار شدم ، اصلا قابل اعتماد نیست و به نظر دیر تر خودرو رو متوقف می کنه.روزهای اولی که این پراید رو سوار شدم چون فکر می کردم abs اون مثل 206 و تیبا و سایر خودرو ها هست ، نزدیک بود چندباری تصادف کنم ولی الان دیگه کلا فاصله و سرعت را کاملا رعایت می کنم!(شاید اینش خوب باشه که مجبور میشی قوانین را رعایت کنی :دی)
دوستان تا زمانی که چراغ abs روشن نشه احتیاج نداره چک شه یا بره سرویس؟
Legacy's
24-03-2013, 07:04
این سیستم دو بخش داره: واحد الکترونیکی و واحد هیدرولیکی. روی مجموعه ی ترمز نصب شده و عمراً خودش نیاز به بازدید خاصی نداره
اگه به هر دلیل از کار بیفته و چراغش روشن بمونه اونوقت ترمز خودرو میشه مثل خودروهای عادی فاقد ABS. بعبارتی مشکلی برای ترمزگیری معمولی ایجاد نمیشه
وقتی سوییچ رو قبل از استارت می چرخونید چراغش برای چک کردن حباب روشن میشه و اگه مشکلی وجود نداشته باشه دوباره خاموش میشه
ولی اگه هم چراغ ABS و هم ترمز روشن بمونند یعنی سیستم ترمز نقص جدی داره و باید بازدید بشه
در صورتیکه چراغ ABS موقتاً روشن و خاموش بشه مشکلی فرعی و جزئی وجود داره که بهش میگن اشکال چفت نشدن
در هر حال کد خطایی که توی مازول ABS ثبت میشه رو باید بخونند تا ایرادش بدرستی شناسایی بشه
منم با abs این پراید های جدید اصلا حال نمی کنم . البته شاید این پرایدی که سوار شدم یه مشکلی داشته باشه ولی نسبت به ماشین های abs دار دیگه ای که سوار شدم ، اصلا قابل اعتماد نیست و به نظر دیر تر خودرو رو متوقف می کنه.روزهای اولی که این پراید رو سوار شدم چون فکر می کردم abs اون مثل 206 و تیبا و سایر خودرو ها هست ، نزدیک بود چندباری تصادف کنم ولی الان دیگه کلا فاصله و سرعت را کاملا رعایت می کنم!(شاید اینش خوب باشه که مجبور میشی قوانین را رعایت کنی :دی)
90 و 91 رو نمیدونم ولی مدل 89 رو که تست کردم کارایی بدون خطا و کاملاً مطمئنی داشت و با سیستم ABS بوش که روی 206 نصب میشه برابری میکرد.
البته معنیش این نیست که توان ترمزگیری ایندو خودرو یکسانه. چون اون دیگه به تفاوت مجموعه ی ترمز و تایر و... ارتباط داره
یکی دو نفر که L-90 داشتند هم یکسری مشکلات از نوعی که شما میگید رو عنوان میکردند. این رو که دلیل مشکلات کیفی چیه رو دیگه خود کمپانیها باید جواب بدهند.
ronin_2607
24-03-2013, 12:27
کلا باید خیلی حواست به ABS باشه. من دیروز نزدیک بود الکی الکی تصادف کنم !! با سرعت حدود 60 تا شاید هم کمتر. مثل همیشه یه ترمز آروم کردم دیدم ماشین داره میره. انگار نه انگار. تو همین چند ثانیه همینطور پاهامو فشار دادم تا یه صدای بلندی آمد و پدال شروع کرد به لرزیدن. و من طبق توصیه دوستان بدون اینکه ترسی به دل راه بدم بیشتر فشار دادم اما ماشین به حرکتش ادامه داد !!! البته میرفت ترمز می کرد میرفت ترمز میکرد خلاصه در فاصله اندکی از ماشین جلویی متوقف شد و من به شدت از اینکار ماشین تعجب کرده بودم. سابقه نداشت ماشین با این سرعت اینطوری ترمز کنه. قبلا ترمز ABS کار کرده بود اما سرعتم خیلی بالاتر بود و خیلی بهتر ماشین متوقف شد. شاید هم به دلیل اینه که لنت ها دیگه کم کم نیاز به تعویض دارن. نمیدونم. اما هر چی هست من خیلی به ABS پراید اعتماد ندارم. دوستان هم که میگن مارک معتبریه. درسته. اما کلا هر چیزی باید فابریک خود ماشین باشه. شما رو پراید خیلی کارها میتونی انجام بدی مثلا برداری کروز کنترل نصب کنی اما هیچ وقت اون کروز کنترلی نمیشه که خود کارخونه ماشینهای معتبر میاد رو ماشین قرار میده. منطورم اینه یه چیزش میلنگه. به دل آدم نمیشینه. با این اوضاع گرونی ماشین فکر کنم حالا حالا ها مجبوریم با همین پراید سر کنیم. حسرت یه ماشین خوب اتومات به دلمون موند که موند....
john nash
24-03-2013, 13:22
کلا باید خیلی حواست به ABS باشه. من دیروز نزدیک بود الکی الکی تصادف کنم !! با سرعت حدود 60 تا شاید هم کمتر. مثل همیشه یه ترمز آروم کردم دیدم ماشین داره میره. انگار نه انگار. تو همین چند ثانیه همینطور پاهامو فشار دادم تا یه صدای بلندی آمد و پدال شروع کرد به لرزیدن. و من طبق توصیه دوستان بدون اینکه ترسی به دل راه بدم بیشتر فشار دادم اما ماشین به حرکتش ادامه داد !!! البته میرفت ترمز می کرد میرفت ترمز میکرد خلاصه در فاصله اندکی از ماشین جلویی متوقف شد و من به شدت از اینکار ماشین تعجب کرده بودم. سابقه نداشت ماشین با این سرعت اینطوری ترمز کنه. قبلا ترمز ABS کار کرده بود اما سرعتم خیلی بالاتر بود و خیلی بهتر ماشین متوقف شد. شاید هم به دلیل اینه که لنت ها دیگه کم کم نیاز به تعویض دارن. نمیدونم. اما هر چی هست من خیلی به ABS پراید اعتماد ندارم. دوستان هم که میگن مارک معتبریه. درسته. اما کلا هر چیزی باید فابریک خود ماشین باشه. شما رو پراید خیلی کارها میتونی انجام بدی مثلا برداری کروز کنترل نصب کنی اما هیچ وقت اون کروز کنترلی نمیشه که خود کارخونه ماشینهای معتبر میاد رو ماشین قرار میده. منطورم اینه یه چیزش میلنگه. به دل آدم نمیشینه. با این اوضاع گرونی ماشین فکر کنم حالا حالا ها مجبوریم با همین پراید سر کنیم. حسرت یه ماشین خوب اتومات به دلمون موند که موند....
مگه شما خودت نصب کردی ABS رو؟
Legacy's
24-03-2013, 14:51
ABS رو فقط توی کارخونه میشه نصب کرد. توی ایران که هیچ حتی توی کشورهای خارجکی هم هنوز ندیدم یک تیونری بگه من ABS روی خودروهای قدیمی نصب میکنم!
مضافاً اصلاً هیچ قطعه ی مربوط به این سیستم توی بازار و دست و بال تعمیرکارها و فروشنده ها نیست. برای تعمیراتش یکراست باید بره نمایندگی.
گذشته از بخش اصلی که عکسش توی پستهای قبلی هست، توی هر چرخ یک حسگر مغناطیسی و ادوات مربوطه داره و این حسگرها به واحد الکترونیکی سامانه متصلند
تا تعداد چرخش هر چرخ رو بطور مستقل مانیتور کنند. اینها کار یک نصاب و تیونر نیست.
ایشون منظورشون این بود که در اصل فورد فستیوا(کیا پراید) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) که طراحیش به 1986 برمیگرده فاقد این سامانه بوده و سایپا به شیوه ی مبتکرانه ی خودش! اقدام به نصب اون کرده.
این سیستم رو تا جاییکه یادمه اولین بار برای خط تولید، کمپانی بنز روی مدل C Class سال 1994-95 نصب کرد.
ولی از اونجا که روی بعضی خودروهای مونتاژی دیگه مثل L-90 (نمیدونم سایپاییش یا ایران خودروییش) هم این قضیه ی بد کار نکردن ترمز دیده شده یکم مشکوکه. دیگه این رو مونتاژکنهای داخلی که ابداع نکردند.
برای اطمینان، اگه شما دادید ABS رو غیر فعال کردند و سیستم ترمز درست شد اونوقت میشه اشکال رو به کیفیت مونتاژ یا نصب اون ربط داد وگرنه ممکنه ایراد از بخش دیگه ای از سیستم ترمز باشه.
اما در یک کلام: گُل بود و به سبزه نیز آراسته شد. آتش گرفتن خودروهای داخلی کم بود ترمز نگرفتن هم بهش اضافه شد!
masooumi
24-03-2013, 19:31
کلا باید خیلی حواست به ABS باشه. من دیروز نزدیک بود الکی الکی تصادف کنم !! با سرعت حدود 60 تا شاید هم کمتر. مثل همیشه یه ترمز آروم کردم دیدم ماشین داره میره. انگار نه انگار. تو همین چند ثانیه همینطور پاهامو فشار دادم تا یه صدای بلندی آمد و پدال شروع کرد به لرزیدن. و من طبق توصیه دوستان بدون اینکه ترسی به دل راه بدم بیشتر فشار دادم اما ماشین به حرکتش ادامه داد !!! البته میرفت ترمز می کرد میرفت ترمز میکرد خلاصه در فاصله اندکی از ماشین جلویی متوقف شد و من به شدت از اینکار ماشین تعجب کرده بودم. سابقه نداشت ماشین با این سرعت اینطوری ترمز کنه. قبلا ترمز ABS کار کرده بود اما سرعتم خیلی بالاتر بود و خیلی بهتر ماشین متوقف شد. شاید هم به دلیل اینه که لنت ها دیگه کم کم نیاز به تعویض دارن. نمیدونم. اما هر چی هست من خیلی به ABS پراید اعتماد ندارم. دوستان هم که میگن مارک معتبریه. درسته. اما کلا هر چیزی باید فابریک خود ماشین باشه. شما رو پراید خیلی کارها میتونی انجام بدی مثلا برداری کروز کنترل نصب کنی اما هیچ وقت اون کروز کنترلی نمیشه که خود کارخونه ماشینهای معتبر میاد رو ماشین قرار میده. منطورم اینه یه چیزش میلنگه. به دل آدم نمیشینه. با این اوضاع گرونی ماشین فکر کنم حالا حالا ها مجبوریم با همین پراید سر کنیم. حسرت یه ماشین خوب اتومات به دلمون موند که موند....
این هم دقیقا همین اتفاقی بود که برای بنده پیش اومد . (پس ظاهرا نقص فنی نیست و همینطوری هست!)
Last Night
24-03-2013, 23:43
بنده خودم هم تجربه بد دارم درین مورد و هم تجربه خوب.
تجربه خوب:در هوای خشک در بزرگراه با سرعت بالا ترمز کردم که خدا رو شکر بافرمون دادن از خطر گریختم وگرنه کلن ماشین از جلو هاچبک میشد!
تجربه بد:در هوای بارانی سر یک پیچ یه موتوری سر خورد زمین.ماشین جلویی (405) ترمز کرد منم با سرعت 30 تا !ترمز کردم که زاید فرقی با ترمز نکردن نداشت و رد میکرد:سمت راستمم جدول بود نمیشد فرمون داد.نتیجش این شد که جراغ سمت راننده شکست .سمت راست کاوت غر شد سر گلگیر هم یه مقداری .سینی فن قسمت راتش یه مقدار لا خورد ک نتیجش سوراخ شدن رادیات بود.
نتیجه کلی:فاصله ایمنی رو مخصوصن در هوای بارانی حفظ کنید!
اگه ميخواييد ترمز پرايد كيفيته خودشو حفظ كنه و مثل روز اول بمونه كه البته ماليم نيست هر چهل هزار تا لنت هاي عقبو عوض كنيد و به حرف تعميركارا كه معمولا ميگن لازم نيست عوض كنيو فعلا جا داره گوش نديد چون لنت هاي عقب پرايد مثل پژو نيست كه ريگلاژ بشه و تا آخرش با همون كيفيت عمل كنه
اين تجربه منه و بهم ثابت شده
انشالا كه هيچ وقت لازم به ترمز شديد نداشته باشيد
يا علي
Babaxan7
29-03-2013, 20:51
آقا انصافا" abs پراید خیلی مزخرفه ۱۱۱sx من تویه تزمزهای شدید درست و حسابی چرخهاش قفل میکنه
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
abolfazlmarzany
03-04-2013, 23:07
آقا انصافا" abs پراید خیلی مزخرفه ۱۱۱sx من تویه تزمزهای شدید درست و حسابی چرخهاش قفل میکنه
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
شما اگه ماشین گارانتی داره ببر و بگو که abs خرابه و کار نمیکنه (یعنی چرخ ها قفل میکنه ) اگه گارانتی نداره ببر پیش یه تعمییر کار ماهر نشون بده تا عیب ماشین رو پیدا کنه
Legacy's
04-04-2013, 00:51
بنظر من خود خودرومونتاژکن های ایرانی از عمد ABS رو خراب نصب میکنند تا تدریجاً مشتریها دنبال ترمز عادی برند. میشه معامله ی دو طرفه سود.
هم یک میلیون توان قیمت این سیستم ایمنی رو مشتری مجبور نیست بپردازه و هم خودرو مونتاژکن های دزد ما که عادت به روزمرگی و از زیر کارها در رفتن دارند و حالا زیر فشار پلیس راه برای نصب این سیستم ایمنی هستند نجات پیدا میکنند. میگن ببینید مردم خودشون نمیخوان!
حالا این بی وجدان های از خدا بی خبر چه بلایی توی کارخونه دارند سر ABS ها میارند که اینجوری شده خدا عالمه. چون موارد متعددی از اشکال در ترمز لوگان و پرشیا و پراید داره دیده میشه.
واقعاً شما بگردید توی هیچ وبسایت مرجع خارجی که مالکین خودروها اشکالات خودروهاشون رو گزارش میکنند چنین چیزی تابحال دیده نشده که در ایران داره دیده میشه. درست مثل جریان آتش گرفتن خودروهاشون که در دنیا بی سابقه هست.
البته من یک 206 مدل 89 و یک 141 مدل 89 (خودروهای هر دو کمپانی) رو که تست کرده بودم عالی و بی نقص بود. از اون سال ببعد ظاهراً گندکاری دارند میکنند.لابد آخرش هم میخوان تقصیر رو گردن تحریم ها بندازن و خودشون رو خلاص کنند.:n21:
ببینین چه وقت گفتم.
remix.hotel
30-06-2013, 11:11
سلام دوستان من ی مشکلی دارم با 111اونم اینکه بعد اینکه من لنتای عقب رو تعویض کردم چراغ absروشن شده...از دوستان کسی تجربشو نداشته منو راهنمایی کنه؟
ممنونم
heinrich_himmler
30-06-2013, 12:33
سلام دوستان من ی مشکلی دارم با 111اونم اینکه بعد اینکه من لنتای عقب رو تعویض کردم چراغ absروشن شده...از دوستان کسی تجربشو نداشته منو راهنمایی کنه؟
ممنونم
باید باز شه. یا خوب رگلاژ نکرده لنت درگیره یا سنسور جابجا شده.
تجربه این جانب از Abs 132sx
متاسفانه مسخره ترین چیز و خطرناک ترین چیزی که روی پراید ها نصب شده همین ترمز Abs هستش دلیلش رو هم میگم
متاسفانه ترمز های abs که روی ماشین های ایرانی نصب شده مشکلات زیادی دارن مثلا اگه جاده دست اندازه داشته باشه و شما ترمز بگیرد به سرعت پمپش فعال شده و پدال ترمز رو به سمت بالا میده و مانع ترمز گیری شدید میشه و این باعث میشه نتونین به موقع سرعت ماشین رو متوقف کنید
رو ترمز های شدید هم همین طوره که به دشت خطرناکه و باعث شده من یکبا تصادف کنم با اینکه فاصله زیادی با ماشین جلویی داشتم رو سرعت گیر به عقبش کوبیدم چون من سریع ترمز گرفتم Abd عمل کرد پدال ترمز رو داد بالا و جلوی ترمز رو گرفت
جالبه بعد از 2 سال استفاده از 132 تا حالا ماشینم خط ترمز رو جاده ها ننداخته نه به خاطر کیفیت خوبه Abs بلکه بخاطر اینکه اصلا مانع ترمز گرفتن درست میشه
متاسفانه این مشکل رو تو ماشین های همکارام که ریو 89 هم داره دیدم
سلام دوستان من ی مشکلی دارم با 111اونم اینکه بعد اینکه من لنتای عقب رو تعویض کردم چراغ absروشن شده...از دوستان کسی تجربشو نداشته منو راهنمایی کنه؟
ممنونم
سلام
وقتی ترمز می کنید ماشین منحرف نمیشه یا قدرت ترمز گیری کم شده باشه اگه نه مشکل خاصی نیست
سر باتری را جدا کنید به مدت 10 دقیقه بعد دو باره بزارید چراغش خاموش میشه اگه دوباره روشن شد دیاگ باید بزنید.
راستی قطب منفی را فقط جدا کنید
تجربه این جانب از Abs 132sx
متاسفانه مسخره ترین چیز و خطرناک ترین چیزی که روی پراید ها نصب شده همین ترمز Abs هستش دلیلش رو هم میگم
متاسفانه ترمز های abs که روی ماشین های ایرانی نصب شده مشکلات زیادی دارن مثلا اگه جاده دست اندازه داشته باشه و شما ترمز بگیرد به سرعت پمپش فعال شده و پدال ترمز رو به سمت بالا میده و مانع ترمز گیری شدید میشه و این باعث میشه نتونین به موقع سرعت ماشین رو متوقف کنید
رو ترمز های شدید هم همین طوره که به دشت خطرناکه و باعث شده من یکبا تصادف کنم با اینکه فاصله زیادی با ماشین جلویی داشتم رو سرعت گیر به عقبش کوبیدم چون من سریع ترمز گرفتم Abd عمل کرد پدال ترمز رو داد بالا و جلوی ترمز رو گرفت
جالبه بعد از 2 سال استفاده از 132 تا حالا ماشینم خط ترمز رو جاده ها ننداخته نه به خاطر کیفیت خوبه Abs بلکه بخاطر اینکه اصلا مانع ترمز گرفتن درست میشه
متاسفانه این مشکل رو تو ماشین های همکارام که ریو 89 هم داره دیدم
سلام
پس زدن ترمز یا لرزیدن ترمز زیر پا هنگام ترمز گرفتن یا به اصطلاح چوب کردن ترمز تو جا های ناهموار یا جاده های برفی و یخی طبیعیه و مشکلی نداره و بخاطر ABS است اگه این طور نمیشد چرخ ها قفل میکنه .
تو مدل ها 86 سیستم ترمز ABS چون سری ها اول بود بوش یا ماندو اصلی بود ولی الان فقط ماندو چینی هست که توسط شرکت کروز وارد میشه برای همین کیفیت چندانی هم نداره .
مشکل پراید نیست تو سمند ، پژو هم این مشکل وجود داره . مگر اینکه سیستم ترمز ABS _EBD باشه یا همون چهار چرخ دیسکی که اون وقت فرق می کنه .
Pourya-pc
08-01-2014, 11:52
سلام
پس زدن ترمز یا لرزیدن ترمز زیر پا هنگام ترمز گرفتن یا به اصطلاح چوب کردن ترمز تو جا های ناهموار یا جاده های برفی و یخی طبیعیه و مشکلی نداره و بخاطر ABS است اگه این طور نمیشد چرخ ها قفل میکنه .
تو مدل ها 86 سیستم ترمز ABS چون سری ها اول بود بوش یا ماندو اصلی بود ولی الان فقط ماندو چینی هست که توسط شرکت کروز وارد میشه برای همین کیفیت چندانی هم نداره .
مشکل پراید نیست تو سمند ، پژو هم این مشکل وجود داره . مگر اینکه سیستم ترمز ABS _EBD باشه یا همون چهار چرخ دیسکی که اون وقت فرق می کنه .
کاملا صحبت های این دوستمون و tkt صحیح هست ، من خودم یکبار با 131 پشت مینی بوس با سرعت 30 کیلومتر ترمزگرفتم که نه تنها ABS عمل نکرد بلکه ترمز هم گرفته نشد و به زیبایی تمام رفتم زیر مینی بوس و جلوپنجره شکست و چراغها و فن و ... فرو رفتن . حتی اینقدر فرصت داشتم که با اون سرعت کم ترمز دستی رو بکشم و دنده هم از 2 به 1 کنم ولی با شدت 15 کیلومتر به مینی بوس برخورد کردم . البته اگر ماشین سواری بود و با سپر برخورد میکردم خش به ماشین نمی افتاد . اما شد .
در کل به ترمزهای هیچ ماشین ایرانی که به صورت واقعی و از ابتدا برای َABS طراحی نشدند ( مثل 405 و پراید و ریو و ... ) نمیشود اطمینان کرد .
hamid-r-s
08-05-2014, 18:48
من هم absپراید رو قبول ندارم.دو متر میره یه کم میگیره،دو متر میره یه کم میگیره و همینجور
تا حالا چند بار باهاش تصادف کردم
یا باید absش رو غیرفعال کنم یا ببینم مثل روز اول که خوب درست میشه یا نه؟
مدل برج 9 سال 89ه و وروزای اول خوب بود.
رو ترمز های شدید هم همین طوره که به دشت خطرناکه و باعث شده من یکبا تصادف کنم با اینکه فاصله زیادی با ماشین جلویی داشتم رو سرعت گیر به عقبش کوبیدم چون من سریع ترمز گرفتم Abd عمل کرد پدال ترمز رو داد بالا و جلوی ترمز رو گرفت
دقیقاً این سناریو که برای شما پیش آمده برای منم با یک 206 پیش آمد که باعث برخورد جلوی خودرو به عقب یک نیسان گاوی شد و منجر به خسارت بیش از نیم میلیونی تعمیر و تعویض قطعات شد. نیسانه خش هم برنداشت!
سلام.پراید131مدل90دارم باترمزabsکه زمان ترمزگیری پدال ترمز خالی میکنه یعنی پدال تاکف ماشین پایین میره وخرررررخرررررمیکنه پمپ ترمزهم تعویض کردم به نظرشما مشکل ازچیه...
mohamad skystar
19-12-2016, 00:50
سلام.پراید131مدل90دارم باترمزabsکه زمان ترمزگیری پدال ترمز خالی میکنه یعنی پدال تاکف ماشین پایین میره وخرررررخرررررمیکنه پمپ ترمزهم تعویض کردم به نظرشما مشکل ازچیه...
سلام
چند دلیل میتونه داشته باشه :
اگر ترمز تا آخر پایین میره و عملکرد خوبی نداره :
- پمپ ترمز خراب شده،
- سیستم ترمز هوا گرفته،
- روغن ترمز رطوبت گرفته،
- کاسه چرخها رگلاژ نیستند،
شنیدن صدای "خرخر" یا "خش خش" از لنتها، در هنگام ترمز گیری. این صدا به دلیل تمام لنت و تماس لایه آهنی آن به دیسک ترمز است و در صورتی که راننده به حرکت ادامه دهد، دیسکهای ترمز خط افتاده و احتمالا باید تعویض شوند.
- ممکن است این صدا از یکی از چرخها شنیده شود که علت آن تمام شدن لنت ترمز همان چرخ است. وقتی فشار پیستون ترمز بصورت یکسان به چرخها وارد نشود، این وضعیت ایجاد می شود و یکی از لنتها زودتر تمام می شود.
Jejedeh44
26-07-2017, 01:15
با سلام، بهترین راه حل، غیر فعال کردن abs هستش. ممنون
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.