ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : انتخاب بین سمند ef7 و تندر نود ال پی



rezacar
10-07-2011, 18:09
سلام دوستان من تازه با این سایت آشنا شدم من الان یه پراید 87 دارم میخوام بفروشم و حدود 10 ملیون دیگر هم دارم میخوام ماشینا عوض کنم به نظر شما قدرت سمند ef7 بیشتر است یا تندر نود کدام بهتر است؟ ما یه خانواده4 نفری هستیم تقریبا هیکلی که در شهرستان زندگی میکنیم زیاد مسافرت میریم به من کدام را پیشنهاد میکنید البته صفر میخام بخرم لطفا نگید دید سمند تعطیل است چون این وضعیت برای تندر نود هم هست میگن تندر به خاطر اکسل عقب تعادل نداره راست میگن؟ با تشکر قربان همتون

rezacar
11-07-2011, 17:56
این جا کسی نیست جواب بده؟

Pourya-pc
11-07-2011, 20:02
تندر90 به علت بلند بودن خودرو کمی تعدلش پایین هست.سمند EF7 هم ظاهر بهتری داره و هم فضای بیشتری برای سرنشینان.درضمن خودرویی زیباتر از تندر 90 هست.برای دید شما هم سمند داری سنسور دنده عقب هست که بینهایت کارامده اما تندر 90 سنسور نداره و دیدش عقب هم خیلی بدتر از سمند هست.
سمند توی دست انداز ها خیلی نرم تر است و همچنین امکانات بیشتری نصبت به ال90 دارا میباشد.
اما فراموش نشه که ایمنی ال90 از سمند بالاتر هست اما به طور نامحسوس.
موفق باشید

hamed malekpour
11-07-2011, 21:55
سمند ای اف 7بهترین انتخابه پایه گاز سوزه با 103اسب بخار .

rezacar
12-07-2011, 09:51
کدام سواری نرم تری داره؟ بیشترین سرعت ال نود ؟

ess_1362
12-07-2011, 11:34
تندر90 به علت بلند بودن خودرو کمی تعدلش پایین هست.سمند EF7 هم ظاهر بهتری داره و هم فضای بیشتری برای سرنشینان.درضمن خودرویی زیباتر از تندر 90 هست.برای دید شما هم سمند داری سنسور دنده عقب هست که بینهایت کارامده اما تندر 90 سنسور نداره و دیدش عقب هم خیلی بدتر از سمند هست.
سمند توی دست انداز ها خیلی نرم تر است و همچنین امکانات بیشتری نصبت به ال90 دارا میباشد.
اما فراموش نشه که ایمنی ال90 از سمند بالاتر هست اما به طور نامحسوس.
این مواردی که شما مطرح کردی از نظر عملی صحیح نیست!!
بلند و کوتاه بودن خودرو دلیلی بر تعادل بهتر یا بدتر نیست.اصولا باید دید که شما تعادل را در چی می بینی!!
ایراد تندر 90 نه به خاطر بلند یا کوتاه بودن بلکه بدلیل لاستیک های مورد استفاده شده و سایز اونها هست
در مورد ظاهر هم بیش از حد بحث شده و زیبایی و زشتی یک مقوله درون شخصیتی هست و ممکن هست برای یکی تندر زیبا به نظر برسه و برعکس
دید عقب هر دو خودرو زیاد جالب نیست اما شما اصلا روی کیفیت سنسور دنده عقب سمند تکیه نکن چون به شخصه امتحانش کردم از فاصله دو متری هشدار میده:31:
اصولا سمند اتومبیل پر سروصدایی بوده و هست و به اصطلاح خشک هست
همین عامل باعث طراحی مجدد اکسل عقب شد(تا حدودی) ولی تندر تقریبا میشه گفت با وجود لاستیک های نامناسبش نرمی بسیار بهتری در سواری نسبت به سمند و 206 داره
قدرت موتور ef7 بیشتر از تندر هست ولی مشکل این خودرو از جانب گیربکسش هست که باعث میشه تندر شتاب حدود 10.5 ثانیه داشته باشه در حالی که شتاب صفر تا 100 سمند حدود 13 ثانیه هست
کلا انتخاب این دو خودرو بیشتر به خود شما برمی گرده و باید هر دو را از نزدیک ببینی و تست کنی
از لحاظ ایمنی تندر با کیسه هوای راننده و سرنشین برتری داره و از لحاظ ترمز هم تندر یک برتری کاملا محسوس داره
از لحاظ نرم کارکردن موتور هم تندر با داشت یک طراحی بینظیر در دسته موتور و کیفیت بالای اون تقریبا میشه گفت که در موقع کارکردن لرزش نامحسوسی داره در حالی که کیفیت افتضاح دسته موتور سمند و لرزش فراوان موتور این خودرو بر کسی پوشیده نیست

موفق باشید

Pourya-pc
12-07-2011, 13:32
این مواردی که شما مطرح کردی از نظر عملی صحیح نیست!!
بلند و کوتاه بودن خودرو دلیلی بر تعادل بهتر یا بدتر نیست.اصولا باید دید که شما تعادل را در چی می بینی!!
ایراد تندر 90 نه به خاطر بلند یا کوتاه بودن بلکه بدلیل لاستیک های مورد استفاده شده و سایز اونها هست
در مورد ظاهر هم بیش از حد بحث شده و زیبایی و زشتی یک مقوله درون شخصیتی هست و ممکن هست برای یکی تندر زیبا به نظر برسه و برعکس
دید عقب هر دو خودرو زیاد جالب نیست اما شما اصلا روی کیفیت سنسور دنده عقب سمند تکیه نکن چون به شخصه امتحانش کردم از فاصله دو متری هشدار میده:31:
همین عامل باعث طراحی مجدد اکسل عقب شد(تا حدودی) ولی تندر تقریبا میشه گفت با وجود لاستیک های نامناسبش نرمی بسیار بهتری در سواری نسبت به سمند و 206 داره
قدرت موتور ef7 بیشتر از تندر هست ولی مشکل این خودرو از جانب گیربکسش هست که باعث میشه تندر شتاب حدود 10.5 ثانیه داشته باشه در حالی که شتاب صفر تا 100 سمند حدود 13 ثانیه هست
کلا انتخاب این دو خودرو بیشتر به خود شما برمی گرده و باید هر دو را از نزدیک ببینی و تست کنی
از لحاظ ایمنی تندر با کیسه هوای راننده و سرنشین برتری داره و از لحاظ ترمز هم تندر یک برتری کاملا محسوس داره
از لحاظ نرم کارکردن موتور هم تندر با داشت یک طراحی بینظیر در دسته موتور و کیفیت بالای اون تقریبا میشه گفت که در موقع کارکردن لرزش نامحسوسی داره در حالی که ...

موفق باشید
دوست عزیز بهتر هست دلایلتون رو بدون تعصب و با بیان واقعیت ابراز کنید،اولا که خودرو هرچه از از سطح زمین بالاتر باشد سطح اتکای خودرو پایین تر میاد و تعادل اتومبیل در پیچ ها و مخصوصا پیچهای تند سخت تر میشود(مثلا خودروی شاسی بلند و خودروی کوپه)
در مورد ظاهر خودروی لوگان یا همون ال 90 عموم مردم ظاهر این خودرو رو مناسب نمیبینن و علت عمدش هم صندوق عقب مکعبی و چراغهای نامناسب پشت این خودرو هست.خیلی از مردم هم ظاهر سمند رو نمیپسندن اما باید قبول کرد که در مقایسه با خودروی ال90 برتری ظاهریه خارجی و داخلی سمند کاملا فاحش هست.
خوشبحتانه سنسورهای عقب خودروی سمند بسیار عالی کار میکنن و تقریبا 95 درصد مصرف کنندگان بسیار راضی هستند.شعاع عرضی سنسورها 2 متر و شعاع طولی 1.5 متر هست و من به شما اطمینان میدم اگر کمی حرفه ایی باشید بدون برگرداندن سرتون به سمت شیشه ی عقب میتوانید راحت دنده عقب بگیرید.
در مورد اون دوستمون هم که میگن سنسور سمند خوب نیست باید بگم احتمالا سنسور دنده عقبی سمندی که شما سوار شدید مشکل داشته است.
اصولا سمند اتومبیل پر سروصدایی بوده و هست و به اصطلاح خشک هست
این حرف شما کاملا اشتباه هست،سمند EF7 خودرویی بسیار کم صدا و تقریبا هم رده ی ال 90 هست (از نظر صدای موتور)،شاید موتور xu7 کمی پر سروصدا باشه (که بازهم همون موتور در پژو 405 و پارس صدای بیشتری وارد اتاق میکنه چون سمند عایق بندی بهتری نسبت به پژو داره)
سمند خودوریی نسبتا خشک هست اما نسبت به ال 90 در درست اندازها بسیار نرمتر عمل میکند و راحتی بیشتری در مسافرت برای شما دارد.
شتاب و گیرباکس ال90 بسیار عالی هست و صفحه کلاچ نرمتری نسبت به سمند دارد.
از نظر ایمنی همونطور که گفته شد ال 90 به علت داشتن کیسه ی هوا و ترمزهای کمی بهتر از سمند امتیاز بیشتری میگیرد.
کیفیت افتضاح دسته موتور سمند و لرزش فراوان موتور این خودرو بر کسی پوشیده نیست
دوست عزیز صحبت شما کاملا اشتباه هست.موتور EF7 توسط کشور آلمان و شرکت آئودی (با مشارکت ایران خودرو) طراحی شده و نمونه ی موتور خودروی آئودی A4 مدل 2002 هست که قدرت بسیار خوب،و صدا و مصرف خیلی کم از محاسنات این موتور هست،وقتی موتور لرزشی نداشته باشه دسته موتور عملا ربطی به لرزش داشتن یا نداشتن نمیتونه داشته باشه فقط موتور رو سر جاش نگه میدارد،لطفا کمی با اطلاعات اطلاعات دهید.
باتشکر

MoHaMaD ZaNd
12-07-2011, 16:18
منم نظرمو میگم :
مزایای تندر نسبت به EF7 :
1 - نرم بودن : اکسل عقب تندر 90 یه جورایی یکپارچه هستن و ضربات رو بیشتر از سمند خنثی میکنه واسه همین ماشین نرم تره

2 - گیربکس فوق العاده هماهنگ با موتور ( گیربکس تندر عالیه )

3 - ایمنی به مراتب بیشتر : تندر 90 از موسسه Euroncap سه ستاره از 5 ستاره رو گرفته . ولی سمند جایی تست نشده . البته بعضیا میگن با دوتا ایربگ دوستاره رو به زور گرفته .

4 - کیفیت بهتر قطعات

5 - ترمزگیری بهتر ( البته محسوس نیست ، همچنین منظورم ازبهتر یعنی متوقف شدن در مسافت کمتر )

6 - شتاب 0 تا 100 به مراتب بهتر

و ...

مزایای EF7 نسبت به تندر :
1 - موتور به روز تر و جدید تر : این موتور تکنولوژی CVVT یا همون سیستم متغیر زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ ها رو داره . این تکنولوژی اگه درست گفته باشم توی دور موتورهای پایین باعث میشه مصرف سوخت کم بشه و توی دور موتورهای بالا باعث وحشی شدن ماشین میشه . این سیستم در کمری و آزرا و حتی ریو وجود داره . ضمن اینکه این موتور میتونه در حالت بنزین 113 اسب بخار و در حالت گاز 103 اسب بخار نیرو تولید کنه . که میشه گفت خیلی خوبه . ضمن اینکه شتاب 13 ثانیه یه چیز الکیه ! من با XU7 شتابم 13 ثانیه میشه ! EF7 بسیار کمتر از 13 ثانیست ولی بازم به تندر نمیرسه . اگه سمند یه گیربکس مثل تندر داشت تندر که هیچ ، گنده تر از تندر هم نمیتونستن بهش برسن . البته من کلیپ تست از شتاب ریو و EF7 بنزینی و تندر دارم . خواستین واستون آپ میکنم . توی این تست ریو توی دو ثانیه اول از تندر جا میمونه . ولی یهو ریو تندر رو جا میگذاره . از طرفی یه کلیپ دیگه هست که EF7 رو با ریو مقایسه میکنن . توی این مقایسه فکر کنم تا 100 تا پا به پای هم میان . ولی بعد از اون EF7 از ریو فاصله میگیره و از اون جلو میزنه .

2 - هندلینگ و پایداری بسیار بهتر : سیستم تعلیق سمند خشکتره و در نتیجه هندلینگش هم بهتره .

3 - ارزانتر بودن قطعات یدکی

4 - تعمیر آسانتر

5 - سرعت نهایی بیشتر ( البته اینو نمیشه بهش گفت مزیت )

6 - تزئینات داخلی با کیفیت تر ( البته جدیدا نمیدونم چه کار کردن )

و ...

خوب یه توضیحی هم در مورد ترمز ها بدم . ببینید این که میگم تندر 90 موقع ترمز کردن زودتر متوقف میشه به دلیل وزن کمترشه ! همونطور که میدونین طبق رابطه U=0.5mv2 هرچی جرم شما بیشتر باشه انرژی جنبشیتون هم بیشتر میشه . پس طبق این رابطه سمند به دلیل داشتن وزن بیشتر دیر تر متوقف میشه . اما مسئله بعدی در مورد کله کردن هست . کله کردن یعنی اینکه جلوی ماشین به شدت پایین میاد و سرنیشن ها به جلو پرتاب میشن . همچنین این وضعیت توی تصادف های شاخ به شاخ بسیار خطرناکه . همونطور که میدونین سیستم تعلیق و ترمز خانواده پژو جوریه که وقتی شما ترمز شدید میکنین عقب ماشین میخوابه و باعث میشه شما به جلو پرتاب نشین . اما این مسئله توی تندر وجود نداره . شما وقتی ترمز شدید میکنین اگه کمربند نداشته باشین خیلی واستون سخته که خودتون توی صندلی نگه دارین .
میدونم الان یعضی از دوستان که طرفدار تندر هستن میگن اصلا اینجوری نیست و تندر کله نمیکنه . ولی فقط کافیه یه دور توی سمند یا 405 یا ... بشینن و ترمز شدید کنن و بعدش هم توی تندر بشینن و همون عمل رو مجددا انجام بدن تا تفاوت رو حس کنن .

امیدوارم به دردتون خورده باشه . موفق باشین !

rezacar
12-07-2011, 16:52
. کله کردن یعنی اینکه جلوی ماشین به شدت پایین میاد و سرنیشن ها به جلو پرتاب میشن . همچنین این وضعیت توی تصادف های شاخ به شاخ بسیار خطرناکه . همونطور که میدونین سیستم تعلیق و ترمز خانواده پژو جوریه که وقتی شما ترمز شدید میکنین عقب ماشین میخوابه و باعث میشه شما به جلو پرتاب نشین . اما این مسئله توی تندر وجود نداره . شما وقتی ترمز شدید میکنین اگه کمربند نداشته باشین خیلی واستون سخته که خودتون توی صندلی نگه دارین .
میدونم الان یعضی از دوستان که طرفدار تندر هستن میگن اصلا اینجوری نیست و تندر کله نمیکنه . ولی فقط کافیه یه دور توی سمند یا 405 یا ... بشینن و ترمز شدید کنن و بعدش هم توی تندر بشینن و همون عمل رو مجددا انجام بدن تا تفاوت رو حس کنن .


با این حرف شما موافقم که ترمز ال نود را اگه یک دفعه و ناگهانی بگیری با سر میری تو پنجرو من با تند یکی از دوستان تجربه شا داشتم

m.beh
12-07-2011, 20:12
سلام
من اینقدرها ماشین باز نیستم
کلا از خانواده سمند سوار شدم و تندر هم داریم
من با تندر راحت تر بودم از لحاظ رانندگی و جادار هم هست برای چهار نفر
بر طبق نظرات کارشناسانی که تو روزنامه ومجله و اینترنت خوندم تندر در رنج قیمتی خودش از ماشینای دیگه بهتره (کم مصرف تر و ایمن تر)
شتابشم که دوستان گفتند از خیلی از ماشینای دیگه بهتره کلا یکی که پررو بازی در می آره پشت آدم هی چراغ می زنه که برو کنار در سربالایی یک عدد نیش ترمز که بزنی بعدش یارو فرسخ ها جا میمونه و حالش گرفته می شه
کلا من از تندر راضیم از قیافشم بدم نمیار رانندگی باهاشم خوبه تا حالام مشکل خاصی براش پیش نیومده

ess_1362
12-07-2011, 21:14
این حرف شما کاملا اشتباه هست،سمند EF7 خودرویی بسیار کم صدا و تقریبا هم رده ی ال 90 هست (از نظر صدای موتور)،شاید موتور xu7 کمی پر سروصدا باشه (که بازهم همون موتور در پژو 405 و پارس صدای بیشتری وارد اتاق میکنه چون سمند عایق بندی بهتری نسبت به پژو داره)
سمند خودوریی نسبتا خشک هست اما نسبت به ال 90 در درست اندازها بسیار نرمتر عمل میکند و راحتی بیشتری در مسافرت برای شما دارد.
به نظر میاد شما یکم غیر منطقی و متعصبانه قصد دارید نظرات خودتون یکجوری به دیگران القا کنید
اگر فرض بگیریم که موتور سمند تغییر کرده تغییر خاصی در شاسی سمند بوجود نیومده و بجز طرح اکسل عقب تا به حال تغییری گزارش نشده
شاسی 405 بعلت عدم انطباق کامل با اتاق سمند بعضا دارای سر و صداهای زیادی هست + اینکه مونتاژ کاری شاهکار ایرانی را هم به اون اضافه کنی!
فکر نمی کنم کسی از سر و صدای اتاق سمند آگاهایی نداشته باشه


دوست عزیز صحبت شما کاملا اشتباه هست.موتور EF7 توسط کشور آلمان و شرکت آئودی (با مشارکت ایران خودرو) طراحی شده و نمونه ی موتور خودروی آئودی A4 مدل 2002 هست که قدرت بسیار خوب،و صدا و مصرف خیلی کم از محاسنات این موتور هست،وقتی موتور لرزشی نداشته باشه دسته موتور عملا ربطی به لرزش داشتن یا نداشتن نمیتونه داشته باشه فقط موتور رو سر جاش نگه میدارد،لطفا کمی با اطلاعات اطلاعات دهید.

قبول می کنم که موتور ef7 دارای تکنولوژی cvvt هست
البته پابه موتور تندر هم همین قابلیت را داشته ولی رنو بدلایل قیمتی تمام شده این قابلیت را در این خودرو غیر فعال کرده ولی این تکنولوژی در موتور مگان 1600 وجود داره
بگذریم از بحث منحرف شدیم
میشه به من توضیح بدی دسته موتور چه ارتباطی به تکنولوژی موتور داره؟:31:
به خاطر همین طراحی مجدد موتور هست که موتور ارتعاش خودش را به بدنه و اتاق منتقل می کنه
بدلیل افزایش قدرت و گشتاور موتور نیاز بوده که کاکپیت (همون قسمتی که موتور درونش قرار می گیره) اگر اشتباه نکنم از نو طراحی بشه و دسته موتور و محل قرار گیری موتور هم از نو طراحی بشه که متاسفانه نشده!!

حالا از این بحث های فنی که بگذریم میشه بگی دقیقا کدوم مدل آئودی هست که این موتور روش نصب شده؟:31:
راستی لینکش را هم لطف برفرمایید ممنون میشم


اما روی سخنم به صاحب تاپیک هست :
بهتر هست شما خودت از نزدیک دو خودرو را مورد ارزیابی نهایی قرار بدی
تا اینجا تقریبا یک مزنه خوب از ایرادات و مزایای دو خودرو بدست شما رسیده
پس انتخاب نهایی می تونه به عهده خودتون باشه و البته نیازهای شما

ghahremanimehdi
12-07-2011, 21:27
دوستی که میگه EF7 بهتر از L90 هست باید قیمت رو هم ملاک قرار بده .خودرویی که حدود 2.5 الی 3 میلیون قیمتش بیشتر از ال نود هست بایدم کیفیتش بهتر باشه (که البته میبینم همچین خبری هم نیست) سمند EF7 تنها برتری ای که به نظرم من نسبت به ال نود داره موتورش هست ولاغیر!

MoHaMaD ZaNd
12-07-2011, 21:53
گر فرض بگیریم که موتور سمند تغییر کرده تغییر خاصی در شاسی سمند بوجود نیومده و بجز طرح اکسل عقب تا به حال تغییری گزارش نشده
شاسی 405 بعلت عدم انطباق کامل با اتاق سمند بعضا دارای سر و صداهای زیادی هست + اینکه مونتاژ کاری شاهکار ایرانی را هم به اون اضافه کنی!
فکر نمی کنم کسی از سر و صدای اتاق سمند آگاهایی نداشته باشهسلام . احسان جان کاملا مخالفم ! اکسل عقب سمند فعلا تغییری نداشته .
کی گفته شاسی 405 با اتاق سمند منطبق نیست ؟! قبول دارم کیفیت سمند در حد تندر نیست ولی ما الان نزدیک به 4 ساله سمند داریم . با این من بعضی وقتا مثل وحشیا باهاش رانندگی میکنم ولی تا الان کوچکترین صدای ناهنجاری ازش در نیومده . اخیرا دیسک و صفحه رو هم که عوض کردیم کلاچ با کوچکترین اشاره میره پایین .

البته پابه موتور تندر هم همین قابلیت را داشته ولی رنو بدلایل قیمتی تمام شده این قابلیت را در این خودرو غیر فعال کرده ولی این تکنولوژی در موتور مگان 1600 وجود داره اصلا من چنین موتوری رو روی تندر ندیدم . K4M دو مدل داره . یکیش همینه که روی تندره و 105 اسب نیرو تولید میکنه و یکیش هم دارای تکنولوژی CVVT هست که روی مگان 1600 هست و 115 اسب قدرت داره ! الان هرچی توی نت سرچ میکنم اثری از تندر 115 اسبی نمیبینم . کمتر هست ولی 115 اسبی نیست . مدلی که توی ایرانه مدل فوق تندره .


دوستی که میگه EF7 بهتر از L90 هست باید قیمت رو هم ملاک قرار بده .خودرویی که حدود 2.5 الی 3 میلیون قیمتش بیشتر از ال نود هست بایدم کیفیتش بهتر باشه (که البته میبینم همچین خبری هم نیست) سمند EF7 تنها برتری ای که به نظرم من نسبت به ال نود داره موتورش هست ولاغیر! :18:
دوست عزیز قیمت سمند EF7 پایه گازسوز با ایربگ راننده 16 میلیون و 700 هست . تندر 90 E2 LP هم عمرا زیر 15 - 15.5 باشه !
تفاوت اینا 3 میلیونه ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!

ghahremanimehdi
12-07-2011, 22:42
:18:
دوست عزیز قیمت سمند EF7 پایه گازسوز با ایربگ راننده 16 میلیون و 700 هست . تندر 90 E2 LP هم عمرا زیر 15 - 15.5 باشه !
تفاوت اینا 3 میلیونه ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!

شما قیمت ثبت نامی هر دو رو ملاک قرار بده . حداقل 2 تومن اختلاف قیمت دارند.

total_overdose
12-07-2011, 23:37
سلام!
البته اساتید قبل از من راهنمایی کردن! ولی منم تجربیات خودم رو میگم!
اینم بگم من در حال حاظر هیچکدوم از این دوتا رو ندارم مدتی پیش ال90 داشتم ولی فروختم سمند هم در دسترسم بوده!
از نظر قیافه بنظر من تندر جالب نیست لااقلش هیچ وقت تو دل من جا باز نمیکنه!
سمند رو میشه گفت از نظر قیافه بهتره!
از نظر جاداری! همیشه میگن سمند خیلی جاداره و ... البته هم هست ولی بنظر من تندر کمی بهتره!هم بخاطر نوع صندلیهاش کمی بنظر من عقبش جادارتره و همچنین صندوق عقبشم فکر کنم در سطح چند لیتری برزرگتره.
از نظر کیفیت ادوات داخلی هردو نسبت به مدل های سال های پیششون افت داشتن اما سمند بیشتر هست بنظر من! کسانی هم که میگم ماشین من هنوز بعد چند سال هیچ صدایی نمیده نمیشه حرفشون رو نادیده گرفت چون اونها نظرشون نسبت به ماشین خودشون هست وقتی یه مدل صفر رو بگیرن خودشون هم متوجه میشن خودرو صفره کیفیت چند سال پیشه ماشین خودشون رو نداره!
از نظر شکیلی داخل بنظر من کمی سمند حتی با همون طراحی قدیمیش شکیلتر هست تا ال90! مخصوصا این رو دریهاش و دستگیره درش که ماله ال90 که یه شکافه :31:ولی کیفیت رو همونطور که گفتم ال90 رو بالاتر میدونم!
بحث نرمی شد ! (هردو خودرو با لاستیت بارز الپیدا:31:)اما نظر من با دوستان متفاوته! بنظر من مخصوصا از نظر سرنشینان عقب سمند نرمتره . ال 90 یجورای کوبشش بیشتره البته نه اینکه اذیت میکنه یجورایی اسپورت تر هست ! سمند مخصوصا رو این دست اندازها بنظرم کمی نرمتر عمل میکنه البته اگه سرعت خیلی بالا باشه نتیجه عکس میده و کوبشه شدیدی ایجاد میکنه که ال90 بهتر میتونه دفعش کنه! که در کل من ال90 رو تو سیستم تعلیق بهتر میبینم.
بحث از دید شد!
از پشت 2تاشون زیاد جالب نیست ولی سمند کمی دید عقبش بهتره ! بزرگترین مشکل سمند از نظر من دید جلوش هست که حتی نسبت به پدرش 405 هم چند پله عقبتره! واقعا ستون A جلوشو بدطراحی کردن و تویه دید هست!
کیفیت رانندگی وسواری و کلا دینامیک رانندگی ال90 بدلیل طراحی بروزترش بنظر من بهتره و رانندرو بخصوص تویه مسیرهای طولانی کمتر خسته میکنه!
اما از نظر موتور!
بله موتور ef7 طراحی جدیدتری داره و همچنین قویتر اما چه فایده که به علت طراحی مذخرف گیرباکس و هماهنگ نبودن با موتور خیلی از توان موتور رو حدر میده! مثلا سرو صدای گیرباگس سمند ! سفتیش! حتی کلاچ سفتر سمند فرمون سفتر سمند و ... بنظر من تو این موارد ال90 خودرویه مچتر و بهتری هست!(سمندهای صفر رو تست کردم یکمی فرمونشون نرمتر شده نمیدونم چه فرق کردن ولی ال90 بازم کمی بهتره)
البته اینا همش از گند کاری های ایران فرقون هست! که مثلا میاد یه موتور درست میاره مثل ef7 بعد گیرباکسش به غیر از پوستش با 405 یکیه! یا دسته موتورش ماله خودش نیست! یا کاسه نمد سر میلنگش ماله tu5 هست یجورایی همون شتر گاو پلنگ درست کردن!
از نظر تعادل بنظر سمند بهتره! این مورد هم تویه پیچ ها و تویه سرعت دستم اومده! البته اینم مدیونه پدربزرگش 405 هست! اینم اضافه کنم نه اینکه فک کنید ال90 تو پیچ بده یا تو پیچ دیگه کله میکنه:31: نه اتفاقا خیلی خیلی فراتر از اون چیزی که تو ذهنتون فکر میکنید در عمل بهتر واقع میشه!
و از نظر شتاب با همه این شرایط تو شتاب بر خلاف نظر بعضی از دوستان چیزی که تو عمل دیدم ef7 بنزینی از ال90 بهتر نباشه بدتر هم نیست! زیاد به این نوشته های ایرانخودرو توجه نکنید چون شعر زیاد نوشته:31:
یکمی هم سمند ef7 تا دور 3000 کند دور میگیره اما بعد از اون عالی میشه!بخاطر پدال گاز برقی و ... یکمی مکس اولیه رو داره!
راستی فکر کنم رو ال90 های جدید هم دریچه گاز برقی و پدال برقی بخوان بزارن چون رویه مدل گازسوزش هم جدیدا وصل کردن!
ولی همه چی شتاب نیست! کیفیت رانندگی هم مهمه!نرمی دنده ها و ...
اما در آخر با این وضع آشفته بازار و کیفیت ها که روز به روز مذخرفتر میشه حتی اگه سمند ef7 ارزونتر از ال90 بود که نیست بازم نظر شخصیم ال90 رو انتخاب میکردم با همه کاستی ها و خوبی هایی که داره!
هرچی باشه میدونی سوار یه ماشینی میشی که تکنولوژی به روزتری داره رو ساختش از موتور گرفته تا بدنه از اصول و تکنولوژی به روز بکار گرفته شده و مهم تر از همه دسته مبارک ایرانی کمتر توش رفته:31:

Pourya-pc
13-07-2011, 00:18
به نظر میاد شما یکم غیر منطقی و متعصبانه قصد دارید نظرات خودتون یکجوری به دیگران القا کنید
اگر فرض بگیریم که موتور سمند تغییر کرده تغییر خاصی در شاسی سمند بوجود نیومده و بجز طرح اکسل عقب تا به حال تغییری گزارش نشده

فکر نمی کنم کسی از سر و صدای اتاق سمند آگاهایی نداشته باشه



شاسی 405 بعلت عدم انطباق کامل با اتاق سمند بعضا دارای سر و صداهای زیادی هست + اینکه مونتاژ کاری شاهکار ایرانی را هم به اون اضافه کنی!
دوست من شما فرمودید موتور پرسروصدا و بحثی از سروصدای تعلیق نکردید
حالا از این بحث های فنی که بگذریم میشه بگی دقیقا کدوم مدل آئودی هست که این موتور روش نصب شده؟[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
راستی لینکش را هم لطف برفرمایید ممنون میشم
عرض کردم مدل A4 2002 و نه خود اون موتور بلکه با همون طراحی و مشارکت ایران خودرو
پسرعموی بنده در ایران خودرو مسول قسمت یونیت طراحی هست و موثق خدمتتون گفتم.حتی سورن هم سعی شد از مدل آئودی A4 تقلید بشه (به شکل چراغ ها و سپر و جلو پنجره توجه کنید) که متاسفانه طراحی بسیار ناشیانه انجام شد و با سماجت مدیریت ایرانحودرو طرح به تولید رسید.من عکسی از موتور پیدا نکردم اما با یک جستوجو متوجه کپی بودن موتور میشوید.
به فرم چراغ ها دقت کنید که سعی شده با ملایمت خاصی رو به پایین باشه اما سورن بسیار بد طراحی شد.جلوپنجره هم که همونه.ایرانخودرو حتی در کپی کاری هم ناتوان است

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

rami_hemi
13-07-2011, 09:31
بحث منحرف نشه .

rezacar
13-07-2011, 15:49
من این حرف که بعضی ها میگویند چون موتور ال نود جدیده توانایی بهتری از موتور قدیمی سمند داره را قبول ندارم بسیاری از ماشین های آمریکایی قدیمی از این جدیدها بهتر راه میروند کما این که سمند xu7 هم تاپ اسپیدش از ال نود بیشتر است چه برسه به ef7 البته فقط نظرم را گفتم درستی آن به عهده شما قربان همتون کم بودن شتاب سمند هم به خاطر وزن بیشتر آن است

rami_hemi
13-07-2011, 22:31
ببخشید چه ربطی داره
شما موتور 8 سیلندر رو با 4 سیلندر مقایسه میکنید؟
نه واقعا چه ربطی داره؟
معلومه که این موتور توانایی بهتری رو ارایه میده ولی وقتی شما میگید تاپ اسپید سمند بالاتره پس موتور بهتری داره هیچ گیربکس رو در نظر گرفتی؟
در ضمن موتور تندر به دلایل بهینه بودن و حجم پایینتر و توان تولیدی بالاتر و مصرف کمتر نسبت به xu7 موتور برتری هستش ولی در مقابل ef7
با توجه به شرایط حجمی ef7 میشه گفت هر دو در یک سطح هستن که موتور سمند کمی بالاتر قرار میگیره .


دوست عزیز بهتر هست دلایلتون رو بدون تعصب و با بیان واقعیت ابراز کنید،اولا که خودرو هرچه از از سطح زمین بالاتر باشد سطح اتکای خودرو پایین تر میاد و تعادل اتومبیل در پیچ ها و مخصوصا پیچهای تند سخت تر میشود(مثلا خودروی شاسی بلند و خودروی کوپه)
در مورد ظاهر خودروی لوگان یا همون ال 90 عموم مردم ظاهر این خودرو رو مناسب نمیبینن و علت عمدش هم صندوق عقب مکعبی و چراغهای نامناسب پشت این خودرو هست.خیلی از مردم هم ظاهر سمند رو نمیپسندن اما باید قبول کرد که در مقایسه با خودروی ال90 برتری ظاهریه خارجی و داخلی سمند کاملا فاحش هست.
خوشبحتانه سنسورهای عقب خودروی سمند بسیار عالی کار میکنن و تقریبا 95 درصد مصرف کنندگان بسیار راضی هستند.شعاع عرضی سنسورها 2 متر و شعاع طولی 1.5 متر هست و من به شما اطمینان میدم اگر کمی حرفه ایی باشید بدون برگرداندن سرتون به سمت شیشه ی عقب میتوانید راحت دنده عقب بگیرید.
در مورد اون دوستمون هم که میگن سنسور سمند خوب نیست باید بگم احتمالا سنسور دنده عقبی سمندی که شما سوار شدید مشکل داشته است.
اصولا سمند اتومبیل پر سروصدایی بوده و هست و به اصطلاح خشک هست
این حرف شما کاملا اشتباه هست،سمند EF7 خودرویی بسیار کم صدا و تقریبا هم رده ی ال 90 هست (از نظر صدای موتور)،شاید موتور xu7 کمی پر سروصدا باشه (که بازهم همون موتور در پژو 405 و پارس صدای بیشتری وارد اتاق میکنه چون سمند عایق بندی بهتری نسبت به پژو داره)
سمند خودوریی نسبتا خشک هست اما نسبت به ال 90 در درست اندازها بسیار نرمتر عمل میکند و راحتی بیشتری در مسافرت برای شما دارد.
شتاب و گیرباکس ال90 بسیار عالی هست و صفحه کلاچ نرمتری نسبت به سمند دارد.
از نظر ایمنی همونطور که گفته شد ال 90 به علت داشتن کیسه ی هوا و ترمزهای کمی بهتر از سمند امتیاز بیشتری میگیرد.
کیفیت افتضاح دسته موتور سمند و لرزش فراوان موتور این خودرو بر کسی پوشیده نیست
دوست عزیز صحبت شما کاملا اشتباه هست.موتور EF7 توسط کشور آلمان و شرکت آئودی (با مشارکت ایران خودرو) طراحی شده و نمونه ی موتور خودروی آئودی A4 مدل 2002 هست که قدرت بسیار خوب،و صدا و مصرف خیلی کم از محاسنات این موتور هست،وقتی موتور لرزشی نداشته باشه دسته موتور عملا ربطی به لرزش داشتن یا نداشتن نمیتونه داشته باشه فقط موتور رو سر جاش نگه میدارد،لطفا کمی با اطلاعات اطلاعات دهید.
باتشکر
دلیل مدرک
من با حرف یک مهندس که فامیل شما هستش قانع نمیشم خیلی مهندس ها رو توی صنایع دیدم
که هیچی نمیدونستن و مفت حرف میزدن .
راستی چه ربطی داره موتور آئودی باشه یا مرسدس بنز
وقتی مشکل از کیفیت ساخت در ایران هستش چه ربطی داره
ولی بدون دلیل مدرک حرف نزنید
تمام حرفاتون خوب و به جا ولی بعضی هاشون رو با دلیل خوب بگید .

ess_1362
14-07-2011, 18:30
رامین جان سلام
متوجه نشدم منظورت من هستم یا غیره.....؟

rahimism
14-07-2011, 18:36
در مورد مصرف جاده و شهر سمند ef7 دوگانه سوز من آخرش متوجه نشدم مصرفش چقدر هست. بعضی ها میگن 5.5 تا 6 در جاده و در شهر حدود 8 لیتر. ولی بعضی جاها هم دیدم بیشتر گفتن.
میشه دوستان راهنمایی کنن که مصرفش چقدر هست؟

ممنون

rezacar
15-07-2011, 17:08
من نگفتم موتور سمند بهتره یا تندر گفتم فقط این دلیل نمیشه چون موتور تندر جدیدتره بهتره باید علمی بحث بشه کما این که بسیاری از موتورهای قدیمی از هم کلاسیهای کنونی خود بهترند تا نظر دوستان چه باشه

rami_hemi
16-07-2011, 09:53
مسله جدید بودن نیست
به نظر شما سابقه رنو تو طراحی موتور بیشتره یا سابقه ایرانخودرو؟
در مورد مقایسه هم باید بگم خوب بودن یک موتور نسبت به کاربردش سنجیده میشه نه سال ساختش .
مثلا موتورهای 2.5 لیتری 1J و 2J تویوتا یا موتور 4g63 میتسوبیشی با اینکه مال اویل دهه نود هستند ولی بین خیلی از تیونرها محبوبیت دارن و بعنوان موتور خوبی ازشون یاد میشه .
موتور XU7 موتور خوبی بود ولی نه اونقدر که باقی بمونه در مثال دیگه موتور TU5 پژو موتور محبوبی هستش چون بازده خوبی رو در مقابل مصرف سوخت معقول داره .
در ضمن اگه به بحث دقت کنید (خودتون سوال کردید) موتور سمند جدیدتر از موتور تندر هست
تنها ایرادی که برای سیستم تولید و انتقال قدرت سمند گداشته شده گیربکس هستش که خبر ندارم رفع شده یا هنوز باقی هست.

rezacar
16-07-2011, 11:28
من میگم به طور مثال زانتیا 1800 که قدیمی است از کرولای 1800 هم سرعتش بیشتر است هم مصرفش کم تر است هم قدرتش بیشتر است. موتور سمند xu7 ساخت پژو است البته1989 ef7 هم ساخت آیودی آلمان است البته بماند که ایران فرقون کارایی این موتور راکم کرده است موتور xu7 ساخت ایران خودرو نیست اصلا ایران خودرو تا آلان یک موتور هم نساخته حتی پیکان شما بهتره موتور ال نود که ساخت رنو است را با موتور ef7 که ساخت آلمان است مقایسه کنید کاری به ایران خودرو نداشته باشید اون فقط مونتاژ میکنه البته مونتاژی ناشیانه

rami_hemi
16-07-2011, 13:06
من میگم به طور مثال زانتیا 1800 که قدیمی است از کرولای 1800 هم سرعتش بیشتر است هم مصرفش کم تر است هم قدرتش بیشتر است. موتور سمند xu7 ساخت پژو است البته1989 ef7 هم ساخت آیودی آلمان است البته بماند که ایران فرقون کارایی این موتور راکم کرده است موتور xu7 ساخت ایران خودرو نیست اصلا ایران خودرو تا آلان یک موتور هم نساخته حتی پیکان شما بهتره موتور ال نود که ساخت رنو است را با موتور ef7 که ساخت آلمان است مقایسه کنید کاری به ایران خودرو نداشته باشید اون فقط مونتاژ میکنه البته مونتاژی ناشیانه
مدرک مدرک مدرک
موتور EF7 مجا ساخت آئودی هستش؟ دلیل مدرک ؟ موتور که میگن قطعاتی از موتور TU5 داره این موترو توسط F.E.V آلمان طراحی شده نه آئودی
من بازم میگم با توجه به سابقه موتورهای رنو و همکاری از سالهای دور با یکی از بهترین تولیدکننده های ژاپنی یعنی نیسان موتورهای رنو اطمینان پدیری بهتر و بالاتری دارند .
ef7 طراحی یک موسسه مهندسی آلمانی هستش نه ساخت آلمان . این مهندسی آلمانی میتونه نقطه قوتی باشه ولی نمیشه گفت برتری سرف داره .
موتور 1800 زانتیا هم xu7j4 همون نمونه 16 سوپابه موتور xu7 هست تا جایی هم که میدونم توان این موتور 110 اسب بخار هست و موتور کرولا نسل نهم 126 اسب قدرت داره شما چطور همچین ادعاهایی میکنید من نمیدونم .
خواهشا منابع خودتون رو موثق بگید .
شما اول اومدید توی این تاپیک سوال کردید حالا من موندم شما دنبال چی هستید .
اگه دلتون سمند میخواد خیلی خوشتون میاد برید بخرید کسی جلوی شما رو نگرفته هر کس سلیقه ای داره .
لازم نیست با چند تا حرف اشتباه سعی کنید نظر خودتون رو اعلام کنید .

Переклад не
26-07-2011, 21:30
خودرو هرچه از از سطح زمین بالاتر باشد سطح اتکای خودرو پایین تر میاد و تعادل اتومبیل در پیچ ها و مخصوصا پیچهای تند سخت تر میشود(مثلا خودروی شاسی بلند و خودروی کوپه)
دوست عزیز اقلا همه میدونیم که پایدارترین خودرو پرادو هست که یک suv کامل هستش!

Pourya-pc
28-07-2011, 01:40
مدرک مدرک مدرک
موتور EF7 مجا ساخت آئودی هستش؟ دلیل مدرک ؟ موتور که میگن قطعاتی از موتور TU5 داره این موترو توسط F.E.V آلمان طراحی شده نه آئودی


چرا دوست من،موتور توسط تیم کمپانی آئودی آلمان طراحی شده و مدرک هم زیاد هست.چزا شما اصرار داری بگی همچین چیزی نیست؟
در دنیا بدترین تولیدات خودرویی از کشور فرانسه هست و در رده آخر قرار داره ، چطور از این موتورهای فرانسوی دفاع میکنید؟و از رنو هم همینطور؟

MoHaMaD ZaNd
28-07-2011, 11:56
به نظر شما سابقه رنو تو طراحی موتور بیشتره یا سابقه ایرانخودرو؟البته رامین جان توی تولید و ساخت EF7 ایرانخودرو فقط نظاره گر بوده و تمامی کارهاش رو شرکت F.E.V انجام داده !!!

تنها ایرادی که برای سیستم تولید و انتقال قدرت سمند گداشته شده گیربکس هستش که خبر ندارم رفع شده یا هنوز باقی هست. کاملا موافقم . همچنان از گیربکس افتضاح BE3.5 استفاده میشه !

دوست عزیز اقلا همه میدونیم که پایدارترین خودرو پرادو هست که یک suv کامل هستش! پایدار ترین خودرو ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟! :18: میشه بپرسم چرا !؟

rezacar
03-08-2011, 11:07
مدرک مدرک مدرک
موتور EF7 مجا ساخت آئودی هستش؟ دلیل مدرک ؟ موتور که میگن قطعاتی از موتور TU5 داره این موترو توسط F.E.V آلمان طراحی شده نه آئودی
من بازم میگم با توجه به سابقه موتورهای رنو و همکاری از سالهای دور با یکی از بهترین تولیدکننده های ژاپنی یعنی نیسان موتورهای رنو اطمینان پدیری بهتر و بالاتری دارند .
ef7 طراحی یک موسسه مهندسی آلمانی هستش نه ساخت آلمان . این مهندسی آلمانی میتونه نقطه قوتی باشه ولی نمیشه گفت برتری سرف داره .
موتور 1800 زانتیا هم xu7j4 همون نمونه 16 سوپابه موتور xu7 هست تا جایی هم که میدونم توان این موتور 110 اسب بخار هست و موتور کرولا نسل نهم 126 اسب قدرت داره شما چطور همچین ادعاهایی میکنید من نمیدونم .
خواهشا منابع خودتون رو موثق بگید .
شما اول اومدید توی این تاپیک سوال کردید حالا من موندم شما دنبال چی هستید .
اگه دلتون سمند میخواد خیلی خوشتون میاد برید بخرید کسی جلوی شما رو نگرفته هر کس سلیقه ای داره .
لازم نیست با چند تا حرف اشتباه سعی کنید نظر خودتون رو اعلام کنید .


سلام دوست عزیز ببخشید یه چند وقت نتونستم بیام تو اینترنت وجواب بدم. من در پست بالا قدرت کرولا نسل قبل را با کرولای جدید اشتباه گرفتم از این بابت عذر خواهی میکنم. شما بنده را متهم کردید که قصد و غرضی دارم باورم نمیشد که اگر یه حرف اشتباه بزنم بنده را به قصد و غرضی متهم میکنید هدف مشاوره و تبادل اطلاعات بود این را هم بگم که من اصلا از ماشین سر در نمیارم برای همین امدم نظرات شما را بگیرم در ضمن تا اون جا که از نظر دوستان فهمیدم فقط همین یک مورد را اشتباه گرفتم حالا شما همان را پیراهن عثمان کنید قربان شما

tnar
29-08-2011, 16:15
با سلام خدمت دوستان
آیا ترمز سمند EF7 علاوه بر ABS دارای سیستم EBD هم هست؟ رفتم نمایندگی میگن فقط ABS تنها داره!
ممنون میشم اگه در این زمینه راهنمایی کنید.

Pourya-pc
29-08-2011, 23:13
با سلام خدمت دوستان
آیا ترمز سمند EF7 علاوه بر ABS دارای سیستم EBD هم هست؟ رفتم نمایندگی میگن فقط ABS تنها داره!
ممنون میشم اگه در این زمینه راهنمایی کنید.
روی بعضی مدل ها EBD نصب شد و تبلیغ هم شد اما ... الان خبری نیست و فقط ABS داره ، کلا روی ترمز سمند نمیشه حساب کرد مگر اینکه از دیسک های تقویت شده سرامیکی استفاده کنید و چرخ های عقب هم دیسکی شوند نتیجه بهتری خواهید داشت و حدود 400 هزارتومان هم خرج دارد ( ترمزهایی در حد 207 میشه )

tnar
30-08-2011, 11:59
روی بعضی مدل ها EBD نصب شد و تبلیغ هم شد اما ... الان خبری نیست و فقط ABS داره ، کلا روی ترمز سمند نمیشه حساب کرد مگر اینکه از دیسک های تقویت شده سرامیکی استفاده کنید و چرخ های عقب هم دیسکی شوند نتیجه بهتری خواهید داشت و حدود 400 هزارتومان هم خرج دارد ( ترمزهایی در حد 207 میشه )
ممنون از راهنماییتون، این کار در نمایندگیها انجام میشه؟

mohamad skystar
01-09-2011, 12:52
ممنون از راهنماییتون، این کار در نمایندگیها انجام میشه؟


سمند LX EF7 سیستم EBD رو داره و تو نمایندگی به شما اشتباه گفتن
چون تو سایت خود ایران خودرو زده که ABS+EBD

urumchi
05-09-2011, 16:14
من ال 90 دارم، اما خيلي زياد از نظر فني سر در نميارم. اينايي كه ميگم تجربي هستن.

1- تاييد ميشه، ال 90 در ترمز ناگهاني با يه اشاره كله ميكنه، كلا بايد مواظب ترمزش بود

2- من هر 4 تا تاير رو عوض كردم و كومهو انداختم، كيفيت سواري ماشين كاملا فرق كرد. كمربندي اروميه كه در حال بازسازي بود، يه سرعت گير بزرگ (شما بخونيد قبر پدر شهردار!!!) ريخته بودن كه بخاطر كمبود نور و اينكه حواسم به موبايلم بود سرعت گير رو نديدم و با 70 تا رفتم روش، به جان خودم وقتي از روي سرعت گير ماشين اومد پايين تازه فهميدم چه اتفاقي افتاده! نه صدايي شنيدم نه خودم به بالا پرت شدم نه چيز ديگه اي! پشت سرم يه سمند معمولي داشت ميمومد اونم مثل من ناغافل رفت روي سرعت گير و به طرز وحشتناكي جلوش بالا پايين شد و صداهاي عجيب و غريبي ازش در اومد! فكر كنم سپر جلوش محكم خورد كف آسفالت

3- خيلي پيش اومده من با سرعت بالا ناگهاني تغيير مسير دادم و وارد فرعي يا دوربرگردان شدم،اصلا و به هيچوجه تعادل ال 90 بهم نخورده فقط يه كمي به سمتي كه فرمان رو گرفتم مايل شده. فكر كنم بخاطر EBD باشه اينطوري ميشه

4- من زياد مسافرت ميرم تقريبا هر تعطيلي كه پيش مياد. پرايد و روآ و سمند زياد ديدم كه چپ كردن ولي خداييش تاحالا ال 90 نديدم چپ كنه البته اين مورد رو همينجوري گفتم و ميدونم پايه علمي و منطقي نداره

hesam4045
05-09-2011, 22:48
- من زياد مسافرت ميرم تقريبا هر تعطيلي كه پيش مياد. پرايد و روآ و سمند زياد ديدم كه چپ كردن ولي خداييش تاحالا ال 90 نديدم چپ كنه البته اين مورد رو همينجوري گفتم و ميدونم پايه علمي و منطقي نداره .................................................. .................................................. ...................................یادمه اون اوایلی که تندر اومد هفته نامه دنیای خودرو 4 یا 5 تا از کارشناساشون با تندر چند تا از شهرها رو برای تست این خودرو رفتن که یکی از ایراداتی که به این ماشین گرفتن همین مساله بود که چون جست ماشین بالاست در پیچ و خم ها و سرعت که بالا بره تعادل نداره و باید مواظب باشی که چپ نکنی.

urumchi
06-09-2011, 00:46
آقا يه نفر بياد كلمه تعادل رو واسه من معني كنه!!! جدي ميگم به خدا

قضيه اينه كه ال90 چون كمي ارتفاعش بلنده سرپيچ اگه سرعتت زياد باشه چون راننده احساس ميكنه ماشين داره خم ميشه و الانه كه چپ كنه اگه راننده ناشي باشه و يهو فرمون مخالف بده خيلي راحت چپ ميكنه درست مثل كاميونهاي 10تن كه اگه بار نداشته باشه و يهو ترمز كني يا سر پيچ يهو فرمون مخالف بدي بغلش خيلي راحت ميخوابه زمين!

اما فكر ميكنم اين مورد واسه اكثر ماشينها وجود داره و خاص ال90 نيست كه سرپيچ تند با سرعت بالا اگه فرمون مخالف داده بشه چپ ميكنه

mohamad skystar
06-09-2011, 00:53
آقا يه نفر بياد كلمه تعادل رو واسه من معني كنه!!! جدي ميگم به خدا

قضيه اينه كه ال90 چون كمي ارتفاعش بلنده سرپيچ اگه سرعتت زياد باشه چون راننده احساس ميكنه ماشين داره خم ميشه و الانه كه چپ كنه اگه راننده ناشي باشه و يهو فرمون مخالف بده خيلي راحت چپ ميكنه درست مثل كاميونهاي 10تن كه اگه بار نداشته باشه و يهو ترمز كني يا سر پيچ يهو فرمون مخالف بدي بغلش خيلي راحت ميخوابه زمين!

اما فكر ميكنم اين مورد واسه اكثر ماشينها وجود داره و خاص ال90 نيست كه سرپيچ تند با سرعت بالا اگه فرمون مخالف داده بشه چپ ميكنه


من تو جاده کرج-چالوس با تندر 90 رانندگی کردم سر پیچ های به قول خودمون عقبش میره یعنی گیج شد.
اما با یه تندر 90 دیگه که رینگ و لاستیک عوض کرده بود و ارتفاع رو کم کرده بود رفتیم
در سفر دوم خیلی بهتر و خوب شد.

urumchi
06-09-2011, 02:02
دقيقا همه چي به رينگ و لاستيك مربوط ميشه، 2پست بالاتر هم گفتم من لاستيك كومهو انداختم روش، زمين تا آسمون كيفيت سواري فرق كرد ولي اصلا دست به ارتفاع نزدم، سر پيچ هم يه مقدار بخاطر ارتفاع مشكل داره ال90 ولي اگه دستت عادت كنه هيچ مساله اي نيست، همه چيز به صبر آدم ربط داره اونايي كه ناشي هستن چون صبرش رو ندارن و زود هل ميكنن يا يهو ترمز ميكنن يا فرمون مخالف ميگيرن و كارو خراب ميكنن
كلا رانندگي با ال90 حواسِ جمع ميخواد و از مهمتر اينكه آدم تا قلق ماشين خوب دستش نيومده نبايد باهاش بره مسافرت مخصوصا در مورد ترمزها

sobhani19336
17-10-2011, 14:48
با عرض سلام خدمت همه دوستان
من میخواستم بدون تعصب مطالبی را در مورد خودرو سمند ef7 به عرض دوستان برسانم
من در حدود 5 ماه است که یک سمند ef7 پایه گاز سوز گرفته ام و واقعا ازموتور این ماشین بسیار راضی میباشم یعنی این ماشین شتاب اولیه خوبی نسبت به تندر ندارد ولی در کارکرد دور 6000 واقعا وحشتناک میباشد و انسان را وسوسه میکند(شما باید با این نوع موتور رانندگی کرده باشید تا منظور من را متوجه بشویید)در ضمن قبلا هم 2نوع ماشین را تجربه کردهام یکی پراید یکی هم تندر90
ولی سمند ef7 از لحاظ دید راننده ضعیف میباشد .در این مدلی که من گرفته ام سیستم ایربگ سمت راننده فعال میباشد همچنین ترمزabs+ebd
در ادامه مطلب نیز مشخصاتی اجمالی از این نوع سمند را خدمت دوستان عرض مینمایم
موتور : در سمند EF7 برای ارتقاء سطح کیفی سمند از سه موتور 1 - 1.3 Lit با تنفس طبیعی 2 - 1.7 Lit با تنفس طبیعی 3 - 1.7 Lit توربو شارژ استفاده خواهد شد . شرکت تولیدی ایران خودرو EF7 را با موتور 1.7 لیتری با تنفس طبیعی و قابلیت استفاده از گاز به عنوان سوخت اول به صورت تولید انبوه به بازار ارائه کرد . موتورEF7 یا موتور ملی پروژه ی مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو ( I.P.C.O ) و مرکز تحقیقات موتور آلمان ( F.E.V ) می باشد . این موتور از پایه بر اساس سوخت گاز طبیعی طراحی گردیده و در عین حال قابلیت کارکرد با بنزین را نیز دارا بوده و در میان موتور های گاز سوز دنیا در لیست سه موتور برتر از نظر طراحی کلی موتور در میان ده موتور برتر دنیا قرار دارد . مکانیزم های بکار رفته در این موتور به نحوی است که توانسته است با وجود حجم موتور و مصرف سوخت کمتر به توان و گشتاور بالا تری حتی نسبت به موتور های بنزینی دست یابد . با استفاده از سیستم مدیریت این موتور به صورت خودکار سوخت گاز را به عنوان اولین سوخت انتخاب می کند . همچنین در صورت اتمام بنزین بدون فرمان راننده و بدون احساس تغییر در کار کرد موتور نوع سوخت مصرفی تغییر می کند ، حتی در سرد ترین شرائط موتور به راحتی با سوخت پایه ی خود که همان گازست روشن می شود . سوپاپ ها نیازی به فیلر ندارند و تنظیم کننده هیدرولیکی سوپاپ ها ( 16V ) متناسب با شرائط آنها را تنظیم می کند . طراحی در این قسمت به نحوی انجام شده که صدا و لرزش در دور آرام بسیار مطلوب و متناسب با موتور های روز دنیا و از نظر دستیابی استاندارد آلایندگی نیز اخذ بالاترین استاندارد های روز اروپا یورو IV از برتری های این موتور می باشد .

مکانیسم CVVT : این مکانیسم باعث پائین آمدن مصرف سوخت در دور آرام تا 10 درصد و در دور های بالا سبب افزایش قدرت موتور می شود و مهمترین مزایای این سیستم عبارتند از : 1- متغیر بودن زمان باز و بسته شدن سوپاپ های ورودی 2- دارا بودن برتری راندمان در تمامی نقاط کاری موتور 3- بالا نگاه داشتن گشت آورد در دور های مختلف موتور 4- افت میزان مصرف سوخت 5- افت میزان آلودگی . در این موتور واتر پمپ ، صافی روغن و خنک کن روغن در یک مجموعه جمع شده اند که این باعث ایجاد محاسنی از قبیل عدم استفاده از اتصالات و لوله های جانبی به دلیل اتصال بدون واسطه به بلوک موتور ، استفاده از یک قطعه بجای سه قطعه در موتور ، قابلیت تعویض صافی روغن و پره ی واتر پمپ به صورت جداگانه بدون نیاز به تعویض تمام مجموعه

دریچه برقی گاز : به واسطه توان و گشت آور بالای موتور با دو سوخت بنزین و گاز ، استفاده از دریچه ی برقی گاز و همین طور کالیبراسیون بسیار دقیق سیستم مدیریت موتور ، تعویض سوخت بنزین به گاز و بر عکس به هیچ وجه منجرب تغییر عمل کرد خودرو نمی شود و راننده در رانندگی خود احساس تغییر قابلیت در خودرو نمی کند.

سیستم نشتی یابی هوشمند گاز : اگر چنانچه به هر علتی کمترین مقدار نشتی گاز در خودرو رخ دهد ، قبل از آنکه حتی راننده بوی آن را استشمام کند ، به واسطه ی بکار گیری سیستم نشتی یابی هوشمند ، چراغ Check Engine روشن شده و راننده می تواند با مراجعه به نمایندگی های مجاز از محل نشتی آگاه و آنرا بر طرف کند .

ایل پمپ مستقیم ( پمپ روغن ) : در موتور EF7 پمپ روغن نیروی خود را به طور مستقیم از میل لنگ می گیرد که مزایائی از قبیل دسترسی آسان در تعمیرات و افت احتمال نشتی از کاسه ی نمد جلوی میل لنگ می باشد . این موتور با سوخت بنزین ، خروجی 113 اسب بخار در 6000 دور و تورک 155 نیتون متر در 4500 دور و با سوخت گاز ،103 اسب بخار در 6000 دور و تورک 136 نیوتن متر در 4500 دور را تولید می کند . نسبت تراکم در این موتور 4 سیلندر یازده به یک است . این موتور از نظر سطح آلایندگی موفق به کسب استاندارد EURO IV در اروپا شده . مصرف سوخت به صورت ترکیبی با بنزین 7.8 لیتر در هر100 کیلو متر و 7.8 کیلو گرم با گاز در هر100 کیلو متر می باشد .

گیربکس : گیربکس 5 سرعته دستی وظیفه ی انتقال نیرو در سمند EF7 را به عهده دارد .

ساسپنشن : مک فرسون در جلو با فنر مارپیچ خشک و قوی و و کمک روغنی و در عقب اکسل با میله های پیچشی و کمک های زاویه دار .

ترمز : ترمز دیسکی با کانال های تهویه و خنک شونده در جلو و کاسه با پره های خنک شونده در عقب مجهز به : ABS با چهار کانال و چهار سنسور + EBD

Amir..H
17-10-2011, 18:38
اینایی که گفتید خیلی خوبه ولی اگر تجربه خودتونو از مقایسه این دوتا ماشین از جنبه های متفاوت(نرمی رانندگی ایمنی......) میزاشتین بیشتر به دوستان کمک میکرد
ممنون

hamed malekpour
17-10-2011, 19:46
واقا این موتور ملی یه چیز دیگه است امیدواریم روی محصولات دیگه هم نصب بشه ومن هم سمند با موتور ملی را پیشنهاد می کنم.

masoodkhosravi
01-09-2012, 23:51
چرا شما اینقدر بدون دلیل کافی و بدون اینکه تندر 90 رو تست کنیند در مورد ماشین نظر میدین مطمئا هستم تا حالا تندر و سمند رو از نزدیک ندیده باشید چه برسه که سوارش شده باشید
اولا ما هم سمند داریم و هم تندر 90 فول
1-اولین نکته ای که هست کیفیت فوق العاده افتضاح قطعات سمند بطوریکه ما بعد از خرید سمند مجبور شدیم گیربکسشو مثل بقیه خریداران این خودرو عوض کنیم
2- مشکل ترمز ماشین های ایران خودرو که هنوز هم حل نشده میتونید برای بررسی صحت گفتم از ایران خودرو بپرسید یا تعمیر کاران
3- مشکل روغن ریزی این خودرو که تبدیل به سوژه خنده شده منظورم روغن ریزی از اویل ماژور
4- عدم وجود لوازم یدکی موتور ef7
5- صدای زیاد ماشین در داخل اتاق
6- عدم هماهنگی گشتاور تولیدی توسط موتور با گیربکس های موجود که باعث به صدا افتادن و خرابی گیربکس میشه
نمیدونم کجا امکانات سمند از تندر بیشتره همون کامپیوتر تندر به کل سیستم سمند میارزه تازه در سمند های جدید کامپوتر حذف و مالتی پلکس جایگزین شده شتاب سمند ef7 و تندر هر دو خوبه ولی تندر مثل 206 نرمی خاصی داره که رانندگی باهاش لذت بخشه و صدایی داخل اتاقش وجود نداره و همچنین راحتی سرنشین ها توی تندر از سمند بیشتره

karvas
03-09-2012, 01:23
من خودم نه ال 90 داشتم نه سمند ولی شنیدم این موتورای ef7 زیاد مشکل پیدا کردن
-یکی هفته اول سوپاپ ترکونده بود -یکی چند رو پیش تو شبکه خبر زنگ زده بود میگفت ماشین صفر موتورش خراب شده -یکی از اشناها ماشین خودش از نمایندگی تحویل گرفته بود جمعه باش رفته بود دهات خراب شده بود برده در نمایندگی بش گفتن سر سیلندره ماشین عوض شده قسم میخورد هنوز در کاپوتشم باز نکرده بودم

farhadgreat
18-05-2014, 14:20
تا اونجا که سواد من جواب میده پایداری خودرو بستگی زیادی به نقطه ثقل خودرو (c) داره که هر چی این نقطه به زمین نزدیکتر باشه سبب تعادل بیشتر خودرو میشه. میتونه ارتفاع ماشین زیاد باشه ولی خودرو جوری طراحی بشه که نقطه ثقل اون به زمین نزدیکتره باشه.
در مورد EF7 که خودم دارم تجربیاتم رو میگم
گوش شیطون کر
موتور پر قدرت و نرمی داره که سرعت نهایی خوبی می تونه براتون تولید کنه که البته این موضوع فقط تو تولیدات سری اول صدق می کنه چون الان گیربکسهاش اصلا با موتور همخونی ندارند.
من خودم با بنزین 215 تا پر کردم و با گاز 185 تا
اویل ماژور این خودرو دارای مشکل هست و در موارد بسیاری دچار روغن ریزی میشه برای بنده در کیلومتر 1500 متوجه روغن ریزی ماشین شدم که بسیار تو ذوق میزنه
مصرفش خارج از شهر بسیار مناسب است با یک کپسول و نیم از تهران تا شمال میرم 360 کیلومتر جمعا 10000 تومن
شتاب اولیش نسبت به بقیه خودرو های همرده پایینتره اونم به خاطره وزن بالاش هست که البته همین وزن بالا احساس بهتری تو رانندگی بهتون میده
ستون سمت راننده فوق العاده بزرگ هست و نقطه کور زیادی ایجاد می کنه
آپشن هایی که روی سمند نصب می کنند با توجه به قیمت این خودرو از خیلی از ماشین های همرده که تو ایران تولید میشه بالاتره
پیدا کردن قطعات EF7 الان یه کم سخت تر شده
قبل از بالا رفتن قیمت دلار قیمت این خودرو از 206 و ال 90 بالاتر بود ولی الان قیمتش پایینتره بنابراین فکر می کنم قیمت ال 90 و 206 کاذب باشه

parsiv_p30world
26-02-2017, 01:35
من خودم نه ال 90 داشتم نه سمند ولی شنیدم این موتورای ef7 زیاد مشکل پیدا کردن
-یکی هفته اول سوپاپ ترکونده بود -یکی چند رو پیش تو شبکه خبر زنگ زده بود میگفت ماشین صفر موتورش خراب شده -یکی از اشناها ماشین خودش از نمایندگی تحویل گرفته بود جمعه باش رفته بود دهات خراب شده بود برده در نمایندگی بش گفتن سر سیلندره ماشین عوض شده قسم میخورد هنوز در کاپوتشم باز نکرده بودم

دوست عزیز گفتی سوپاپش ترکیده؟ چطوری یعنی؟

mohamad skystar
26-02-2017, 13:06
دوست عزیز گفتی سوپاپش ترکیده؟ چطوری یعنی؟

این مبحث برای چند سال پیش هست دوست من
سوپاپ نمیترکه بلکه خراب میشه
اصطلاح عامیانش میگن سوپاپ زد که ناشی از پاره شدن تسمه تایم هست