ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مايا يا 3D MAX ؟



HamiD-Xfors
25-06-2011, 13:40
سلام

مي خوام كلاس برم براي انيميشن سازي مايا بهتره يا 3D MAx ؟

Wolf of aria
26-06-2011, 04:44
سلام
اها کلاس انیمیشن برو خوبه از بهتریشون هم بگم جفتشون خوبه.....:27:

hadi665
26-06-2011, 16:07
هر دوتا یه قدرتو دارن دوست عزیزم
باید خودتون با محیطش کار کنی تا ببینی از کدوم خوشت میاد


البته میگن برای انیمیشن مایا بهتره !
حالا شما ببین کدوم راضیت میکنه

Borhan72
26-06-2011, 19:31
هيچكدوم :31:

SoftImage از همه بهتره...
البته بين اين دوتا Maya...

Wolf of aria
27-06-2011, 04:47
با اینکه سافت امیج بهتر از اونهاست موافقم.
چون من قبل از همه نرم افزار با تردی مکس شروع کردم بعد مایا کار کردم و اما حالا رفتم روی خط سافت میج چون از موتر رندر سافت
امیج خوشم اومد و همچنین از سیستم ICE سافت امیج.

البته از یکی به دیگری همیطوری نمیرفتم بلکه برتری اون نرم افزار رو به دیگری میدیدم وبعد این کارو میکردم.

اگر از من بپرسی با سافت امیج شروع کن وکار کن.

موفق باشی.

sinashahab
27-06-2011, 16:36
فکر کنم این سوال مثل آنتی بییوتیک شده !
هر چند وقت یه بار که سر میزنم یکی میاد اینو می پرسه:31:

maxmen
27-06-2011, 16:47
داداش جون تو انیمیشن بساز 3d max یا maya پیشکش
خارجی ها هی میسازن هی میسازن ایرانیا هی میگن مکس یا مایا هی میگن مکس یا مایا:27:

MrJey
27-06-2011, 16:51
سلام!

نوبتی هم باشه نوبت منه.. :31:

در هر نرم افزاری که رفتی (حتی paint ویندوز) اگه به حد master برسی ارزش داره... اینطرف اون طرف نکن خودتو بچسب به یکی و تا آخرش برو... بعد هم مثل دوستمون Wolf of aria برو نرم افزار بعدی.

HamiD-Xfors
27-06-2011, 21:45
سافت ايميج نشنيده بودم!

از همه به خاطر نظراتتون ممنونم!

Wolf of aria
28-06-2011, 05:21
سلام
این نرم افزار یکی از محصولات شرکت AutoDesk هست شما میتوانید به سایت اتودیسک رفته از توی لیست محصولاتش بیابید.
توی نیت هم میتونی آموزشهای زیادی ازش پولی وهم رایگان بیابی.

موفق باشی.

www_3d_boy
28-06-2011, 08:59
خدایا ..... از این بحث خسته نشدیدددددد بعد از این همه سال!!!بجاش بشن هرچه زودتر یکی یاد بگیر

PrimeP30Master
28-06-2011, 13:40
با سلام و درود فراوان بر همه اهالی CG ؛
دوستان عزیز توجه کنید زمانی که یه نفر تازه می خواد وارد دنیای CG بشه و وقتی با تعداد زیادی نرم افزار قوی 3D روبرو میشه واقعا هنگ میکنه و ناچارا میاد تو این جور فروم ها و کمک می خواد و حالا بهترین کار اینه که چند تا راهنمایی مفید درباره هر کدوم از نرم افزارها ارائه بدیم تا طرف خودش انتخاب کنه و نه اینکه هر کدوم بگیم فلان نرم افزار خوبه و هم این بنده خدا رو گیج کنیم و هم خودمون رو دچار شک و تردید کنیم که نکنه این نرم افزاری که باهاش کار می کنیم بی فایدست و حتما باید بریم دنبال اون یکی و بعد همین طور پشیمونی پشت سر پشیمونی از این نرم افزار نیمه تموم بپریم بریم اون یکی و اونم بعدش ول کنیم بریم سراغ یکی دیگه و آخر سر هم ببینیم که هیچی نمیدونیم و به جایی نرسیدیم...؟!!!
بهترین توصیه اینه که یه نرم افزار رو بچسبیم و واقعا ادامش بدیم تا لا اقل اون رو بتونیم در حد بالایی فول بشیم و اون موقع مسلما براحتی میتونیم با نرم افزار های مشابه دیگه کار کنیم و سریع راه بیفتیم و بریم به سمت حرفه ای شدن!!
در ضمن یه چیزی رو بگم که هر کسی واقعا یه نرم افزاری رو بتونه یاد بگیره و باهاش خوب کار کنه میتونه بهترین آثار رو باهاش بسازه مثلا تو همین بحث های ما که میگیم مکس بهتره یا مایا یا ...؟ هیچکی اسمی از نرم افزاری همچون بلندر Blender نمیاره و همش محدود شده به چندتا نرم افزار ولی من اینجا به نکته ای جالب و اثری فوق العاده از همین نرم افزار اشاره می کنم؛



به نقل از سایت :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Durian Open Movie Project – Sintel Full DVD Set

انیمیشن کوتاه 15 دقیقه ای Sintel در سال 2010 یکی از بهترین، زیباترین و حیرت انگیز ترین انیمیشنی بود که منتشر شد.

انیمیشنی از کارگردان صاحب نام و بسیار جوان امریکایی کولین لوی که در سال 2010 ساخته شد.
این کار یکی از معدود کارهای انیمیشن ساخته شده در دنیا به حساب میاد که در سایز 4K ، یعنی سایز تصویر 4000 پیکسل رندر شده است!
مدت این انیمیشن کوتاه حدود 15 دقیقه هست و در کنار غالب کاملاً احساسی بسیار خشن هم هست که باید به کارگردان فیلم برای این جمع متضاد تبریک گفت.
این کار در یک سال و فقط با چهار نفر متخصص در هسته اصلی تیم ساخته شده اونهم بطور شبانه روزی!

موسیقی کار واقعاً تاثیر گذار هست . زوایای دوربین مخصوصاً در زوم های کلوزآپ کاملاً با موسیقی همراه هست و روح انسان و معنی عشق رو نشون میده . جالب تر اینکه این کار امتیاز 8.6 از 10 رو در سایت imdb.com دریافت کرده که بسیار بالاست.

کل کار رو با نرم افزار منبع باز (Open Source) شرکت Blender زدند و خود این شرکت هم اسپانسر کار بوده . بودجه تولید نزذیک 500 هزار دلار (نزدبک 500 میلیون تومان ! ) شده که در مقابل رقم های چند ده میلیون دلاری کارهای بزرگ خیلی کم به نظر میرسه (با توجه به زمان 15 دقیقه ای کل کار).

در واقع هدف شرکت Blender نشان دادن قدرت برنامه Blender بود. به خاطر همین همراه با این انیمیشن تمامی فایل هایی که در ساخت این انیمیشن مورد استفاده قرار گرفته است رو هم منتشر کرده است، یعنی تمامی مدل ها،تکسچر ها و…
همچنین میکینگ آف و آموزش ساخت این انیمیشن رو هم منتشر کرده است.

و این هم تصویری از این انیمیشن بسیار زیبا :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



خب دوستان حالا قضاوت درباره گفته های من با خودتون؟!!

موفق باشید و سر بلند %100%:46::10:.

meysam 3d
29-06-2011, 08:51
به سایتش سر بزنید :31:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

maxmen
29-06-2011, 12:40
نرم افزارا زیاد باهم فرق نمیکنه با همشون میشه هرچیزی رو درست کرد، توانایی دارن
این مونده به خوده کاربر که با کدوم راحت باشه با همشون باید کار کنی با اونی که دیدی راحتی با همون کار کن
اصلا هم اینجوری نیست که این نرم افزار قویتره اون ضعیف تر
مایا و مکس جفتشون واسه یه شرکته دیگه پس با هم زیاد فرق نمیکنن

hes25
01-07-2011, 16:25
سلام به همگی.

راستش به نظر من با مایا شروع کنین همه برنامه هاش منظم هستن اول
کار سر در گم نمیشین خیلی هم کیفیت کارش خوبه چه تو مدلینگ چه تو رندر.

من سال 84 سیستم خریدم فقط برای اینکه یه روزی بتونم یه دمویی
مثل شاهزاده ایرانی درست کنم!!!!!!!!

اول رفتم مکس نصب کردم یکی دو تا کتاب گرفتم خوندم، حدودا 3 ماه تا
حدودی هم پیش رفتم اما به دلیل اینکه نظم درستی در چینش دستوراتش نداشت تا حدودی زده شدم یعنی گیچ شده بودم

اوایل با خودم میگفتم حداکثر تا یک سال دیگه باید یه دموی 5 دقیقه ای
شبیه اون درست کنم بعد اونو میبرم نشون صدا سیما میدم بعد هم
اونا منو استخدام میکنن و ... اوووو چـــــــــــی میشه!!!

اما بعد یه مدت دیدم این ها افکار کودکانه هست یه آدمی که نمیتونه یه
خطٌو تعریف کنه چطوری میخواد اشکال پیچیده هندسی بسازه!

بشدت نا امید شدم و ول کردم به این خاطر که اصول فلسفی و هندسی ساختن اجسامو بلد نبودم ،اما پشکارم خوب بود.

اما بعدش یه دوستی برنامه مایا 5 رو بهم معرفی کرد گفتش این خوبه
شرک و ...و بیشتر بازی ها رو هم با این میسازن کارش عالیه!!!

منم رفتم خریدم نصبش کردم عجیب از نظمش خوشم اومد اینقدر ذوق
کرده بودم دو سال تموم داشتم Help ش رو ترجمه میکردم!تازه فهمیدم
اصول مهندسی طراحی اشیا چیه !

اعتماد به نفسم بیشتر شد رفتم دنبال ساخت و ساز ،بدون هیچ کتابی
،بدون هیچ سی دی آموزشی،بدون اینترنت! اون موقع نداشم البته.

الان شاید نتونم شاهزاده ایرانی درست کنم اما تقریبا همه چی میسازم
تو کار معماری و رندر و ساخت متریال به یک سطح رضایت بخشی
رسیدم یه کاری هم اخیرا برای یکی از بچه های رشته معماری انجام
دادم نمره خوبی هم گرفت .خدا رو شکر راضی بود یه مدت مشغول بودم
خیلی خوب بود.

یه نکته برای موفقیت کسایی که تازه دارن شروع میکنن اینه که،
یه پروژه ساده مثل سفره هفت سین یا اتاق خودشونو در نظر بگیرن بعد دونه دونه اشیا رو بسازن با این کار آموزش هدفمند میشه و انواع روشها رو میشه برای مدلینگ تجربه کرد

هنرمند نمیشه کسی مگه اینکه استادش طبیعت باشه خودتون بسازین هیچ وقت یادتون نمیره وگرنه صرفا با فیلمو کتاب و این چیزا آدم به دفعات باید رجوع کنه.

داشتن یک دوربین خیلی حیاتیه اینکه برین توی مغازه ها وسایلی که خونه ندارین ازش عکس بگیرین بعدشم بسازینش.خیلی در پیشرفت کار موثره.


موفق باشین.



***********************************

فقط کسی که دنبال اوزون بورون میگرده، ماهیگیر خوبی میشه!

meysam 3d
02-07-2011, 01:02
حالا خیلی هم اینطوری نیست که همه نرم افزار ها یه کارو انجام بدن.
اینکه دوتا نرم افزار ماله یه شرکت اند دلیل نمیشه،اصلا مایا اصلش ماله شرکت ALIS بود از سال 2007 اتو دسک خریدش.
به نظر من اگه بتونی مایا رو یاد بگیری خیلیی بهتر به چندیدن دلیل (حسش نیست بنویسم). اینکه با همه نرم افزار ها میشه یه کارو انجام داد و اینا مزه است.هرکدوم باب یه کاری اند. مثلا مکس استاد انیمیشنای فانتزیه یا مایا برای جلوه های ویژه و بحث reel Effect خیلی قدرت منده البته مایا یکمی پیچیدس.
من خودم اول مکس رو یاد گرفتم بعد رفتم سراغ مایا،امکاناتش خیلی بهتر از مکسه ولی اینتر فیس آشغالی داره منم چون قبلا به مکس عادت کرده بودم نتونستم باهاش کنار بیام، رهاش کردم :31:

pclord
02-07-2011, 11:54
حالا خیلی هم اینطوری نیست که همه نرم افزار ها یه کارو انجام بدن.
اینکه دوتا نرم افزار ماله یه شرکت اند دلیل نمیشه،اصلا مایا اصلش ماله شرکت ALIS بود از سال 2007 اتو دسک خریدش.
به نظر من اگه بتونی مایا رو یاد بگیری خیلیی بهتر به چندیدن دلیل (حسش نیست بنویسم). اینکه با همه نرم افزار ها میشه یه کارو انجام داد و اینا مزه است.هرکدوم باب یه کاری اند. مثلا مکس استاد انیمیشنای فانتزیه یا مایا برای جلوه های ویژه و بحث reel Effect خیلی قدرت منده البته مایا یکمی پیچیدس.
من خودم اول مکس رو یاد گرفتم بعد رفتم سراغ مایا،امکاناتش خیلی بهتر از مکسه ولی اینتر فیس آشغالی داره منم چون قبلا به مکس عادت کرده بودم نتونستم باهاش کنار بیام، رهاش کردم :31:

درود

دوست عزیز معمولا کاربرا میگن اینترفیس مایا بهتر از مکسه، اگه از اول با مایا کار میکردی و بعد میرفتی سراغ مکس مطمئنا الان نظر دیگه ای داشتی.

در مودر انتخاب هم همون طور که دوستان گفتن فرقی نمیکنه ، برنامه بلندر رو الا اکثر افراد نمیشناسن و حتی اسمشو هم به گوششون نخورده، عده ای هم که میشناسن فکر میکنن یه برنامه ساده و ابتدایی در حالی که هم رده نرم افزار های بزرگ انیمیشن سازی هست، اما منم یه پیشنهاد میکنم، یا Maya و یا Softimage XSI رو یاد بگیر که بعدا پشیمون نشی. و یه پیشنهاد دیگه، اگه میخوای فقط برای معماری یاد بگیری حتما تری دی مکس کار کن.

موفق باشید.

matrix_3s
02-07-2011, 13:02
دوستان من بعد از خوندن نظرات میخوام مایا رو شروع کنم از آموزش هایی که p30world گذاشته واسه کدوم شرکت رو بگیرم خوبه.........؟؟؟؟؟؟
(میخوام از صفر شروع کنه تا حرفه ای....)

pclord
02-07-2011, 15:06
آموزش های دیجیتال توتورز خوبه برای شروع. البته یه مجموعه آموزش فارسی هم برای مایا هست که 21 دی وی دی هست، اگه بیشتر اطلاعات خواستین بهم پیغام خصوص بزنید.

موفق باشید.

HamiD-Xfors
02-07-2011, 15:41
تصميم گرفتم برم مايا! از نظرات همه خيلي ممنونم!

kamron_devil
17-07-2011, 16:01
سلام ببین مایا خیلی مشکله و به این راحتیا چیزی نمی شی برو 3دی مکس هم اسون تره هم بهتره خود دانی

ArminAnim
19-07-2011, 06:13
دوستان به نظرم این بحث خوبیه...

در ضمن اینکه interface کدوم بهتره صرفا به این برمیگرده که کی به چی عادت داره

به نظر من یه تاپیک جدا بزنید، مایا کار ها و مکس کار ها ، بدون اینکه راجع به اون یکی نظر بدن بیان و دلایلی که از نرم افزار خودشون راضی هستن رو بنویسن. بعد که دلایل مطرح شد تازه می فهمیم نرم افزار طرف دیگه چه قابلیتی داره و چی نداره و می تونیم از هم سوال بپرسیم که فلان چیز میشه یا نمیشه (توی نرم افزاری که کار نکردیم)

اونطوری حرف برا گفتن زیاد هست. البته اینجام مباحث خوبی مطرح شد

این نظر من بود

موفق باشید

kamron_devil
19-07-2011, 11:17
اقا شما گوش به حرف و کنایه کسی نکن شما برو قبل از کلاس یک اموزش لیندا برای مکس و یک اموزش لیندا برای مایا با این عنوان Essential Training ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ya%0Apage%3A1%0As%3Arelevance%0Asa%3Atrue%0Aproduc ttypeid%3A2)
برای هر دو دانلود کن یا بخر تو اینترنت ارزون 1000 تومان هم بگردی پیدا می کنی بعد ببین کدوم برنامه بیشتر حال می کنی کاری به این نداشته باش کدم گرون تر یا قوی تره ببین کدوم علاقه داری و زودتر یاد می گیری بعد کلاسش ببین اگر قراره جامع باشه همینا کارتو راه میندازه بی خودی پول حروم نکن اگر نه اموزش متوسط یا حرفه ای هستش بعد از این ها کلاس برو

sajjad65
07-08-2011, 10:46
سلام به همه دوستان
برای کار مدلسازی استاتیک مثل معماری یا مکانیک کدوم یکی خوبه؟

hes25
07-08-2011, 11:51
سلام

برای معماری فقط مکس و وی ری توصیه میشه یعنی اصلا مکس بیشتر برای کارای استاتیکه به قول شما
ضمنا با اتوکد هم رابطه تنگاتنگی داره

مایا بیشتر برای ساخت کارتون و جلوه های ویژه فیلمها بکار میره البته نه اینکه نشه از اون برا معماری استفاده کرد چرا میشه اما آبجکتا و متریالهای معماری بیشتر برا مکس ساخته میشه تا مایا

البته اگه مایا دوست داری بازم میتونی از اون آبجکتا استفاده کنی جای نگرانی نیست

موفق باشی

---------- Post added at 12:50 PM ---------- Previous post was at 12:46 PM ----------

راستی بچه ها یه سوال الان برام پیش اومده

راسته که اکثر بازی های 360 رو با مکس و بیشتر بازی های ps3 رو با مایا میسازن؟

Maxscript
07-08-2011, 19:17
سلام :

برای ساخت بازی از یه برنامه سه بعدی استفاده نمیشه تیم های سازنده به چند گروه تقسیم می شن و با برنامه هایی که تخصص دارن کار می کنن.

ممکنه انیماتورها از مایا استفاده کنن و مدلینگ کارها از سافت امیج یا مکس .

مثلا Medal of honor که هم برای پی سی و برای Ps3 و برای Xbox ساخته شده با مایا و Autodesk kynaps کار شده.

کل مدل ها و ترین ها و انیمیشن ها با مایا بوده و از Autodesk kynaps برای هوش مصنوعی استفاده شده.

در کل همه برنامه سه بعدی خوبن مهم خود شما هستی که می خوای با اون کار کنی شما می تونی با مکس چیزی بسازی که

مایا کارها نتونن بسازن یا برعکس.

یا علی مدد.

ehsanyacoza0021
30-08-2011, 22:38
3dsmax اصلا قابله مقايسه با مايا نيست 3dsmax بيشتر به کار کسايي مثل معمار ها و مبتدي ها ميخورد که ميخواهند يک نرم
افزار سه بعدي رو در زمان کم ياد بگيرند انعطاف پذيري و امکانات Nurbs مدلينگ مايا خيلي بهتر از مکس است Nurbs
مدلينگ در مايا بسيار پيچيده و گسترده است در صورتي که در مکس بسيار ضعيف است آدم وقتي با مايا کار ميکنه خسته نميشه بسکه همچي کنار دست است و محيط رو ميتوني اونجور که ميخواهي تنظيم کني اگر ميخواهي بري تو کار انيميشن يا ساخت کاراکتر برايه بازي يا جلوه هاي وي ه بهتره مايا کار کني يا سافت ايميج که اونم خيلي قدرت منده ولي از لحاظ آيکون ها و راحتي کار و آموزش تو ايران نرم ابزار خوبي نيست ولي نرم افزار قدرتمندي است و کاراي بزرگي مثل جلوه هاي وي ه فيلم دزدان دريايي کارايب با اين نرم افزار کار شده ولي maya رو دست کم
نگير به نظر من که مايا بهترينه البته فقط نظر من نيست نظر اساتيد بزرگ انيميشن و جلوه هاي وي ه است. امکانات maya
hair,maya fur , ... حرف نداره
قدرت مايا Fur را در انيميشن کارخانه ي هيولاها مشخص است تازه با نسخي ي 6 يا 7 سال پيش مايا ساخته شده
انيميشن ها ي درست شده با مايا
Rango
up
و کارخانه ي هيولاها تازه با نسخه ي 6 maya
Toy Story
و جلوه هاي وي ه فيلم 300
و resident evil 4 انيميشن
قسمت هایی از آواتار
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

SSS_HHH_OOO
31-08-2011, 02:59
3dsmax اصلا قابله مقايسه با مايا نيست 3dsmax بيشتر به کار کسايي مثل معمار ها و مبتدي ها ميخورد که ميخواهند يک نرم
افزار سه بعدي رو در زمان کم ياد بگيرند انعطاف پذيري و امکانات Nurbs مدلينگ مايا خيلي بهتر از مکس است Nurbs
مدلينگ در مايا بسيار پيچيده و گسترده است در صورتي که در مکس بسيار ضعيف است آدم وقتي با مايا کار ميکنه خسته نميشه بسکه همچي کنار دست است و محيط رو ميتوني اونجور که ميخواهي تنظيم کني
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

عزیز من از این بحثا دوس ندارم تعصبیم ندارم ولی دیگه اطلاعات غلط دست بقیه نده
امکانات مدلسازی مکس مخصوصا گرافییت مدلینگشو مایا فقط با پلاگین داره تازه خیلیاشم نداره
از نظر اینترفیس هم که مکس اینقدر قابل انعطافه میتونه حتی شبیه مایا هم بشه
رو بقیه موارد مثل داینامیک یا مثلا انیمیت بحث میکردی باهات بحثی نداشتم

PrimeP30Master
31-08-2011, 07:39
دوستان همون طور که قبلا گفتم این نرم افزارها فقط ابزاری رو برای خلق تصورات و ذهنیات ما در اختیارمون قرار میدن و مهم توانایی ماست که بتونیم به بهترین شکل ممکن و بدرستی از اونها استفاده کنیم و آثارمون رو خلق کنیم و صد البته هر نرم افزار یه سری نقاط قوت و یه سری نقاط ضعفی داره که میشه اونها رو با استفاده از برنامه های جانبی و همچنین استفاده از نرم افزار های دیگه در همون زمینه بر طرف کرد و بر اونها فائق اومد؟!!:27:
مهم ترین چیز استعداد ، خلاقیت و تواناییه که اگه نباشه نرم افزار هیچ وقت خودش نمیتونه برای شما آثار خوبی خلق کنه؟؟!!!

اینجا رو یه بار با دقت بیشتر بخونید تا به عمق موضوع پی ببرید؟!!.....:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

موفق باشید و انیمیشن های خوب بسازید%:46::10:

ترمه ترنج
04-09-2011, 19:53
مکس برای معماری خوبه...
مایا برای انیمیشن سازی...

حاجی حسین
07-09-2011, 10:09
سلام اگه میخوای حرف ای بشی باید کار کنی کار کار کار
من با مایا مدلینگ میکنم
با زی براش دیتیل میدم
با موشن بیلدر انیمیت مکنم البته فقط ریگ رو باید بیاری که سنگین نشه
با مکس و وی ری اسکین میکنم و رندر میگیرم
با افتر کامپوزیت میکنم
هر برنامه ای به درد یه کار میخوره و هیچ برنا مه ای کامل نیست
فکر نکن کار کن

3dRasa
26-09-2011, 15:57
به نظرمن مكس هم بهتره وهم هيولاي سه بعديه


من تازگي حرفه اي شدم
ميگم مكس عاليتره

Bubo
25-04-2012, 20:15
تصميم گرفتم برم مايا! از نظرات همه خيلي ممنونم!

تصمیم خوبیه عزیز ولی یه نکته که فکر نکنم هیچ کس بهش اشاره کرده باشه.
ببین تو بازار انیمیشن الان ایران کدوم بیشتر استفاده میشه.

اگه بهترین هم یاد بگیری ولی تو بازار الان کار برد نداشته باشه پشیزی به درد نمیخوره.

البت بدون یا مکس یا مایا ، سمت XSI و Blender و Sinema 4D اصلا نرو که اصلا فکر نکنم زیاد درامد زا باشه.

فقط اینو بگم من هم مکس کار میکنم و هم مایا ولی تو هر پروژه میرم ببینم چیزی که میخوام با کدوم سریع تر و بهتر بهش میرسم.
با این که اصلا نمیشه مکس رو با مایا از لحاظ Bug ـها و فلکسیبل بودن مقایسه کردن ولی بدون اگه دو مدل کار رو، یکی در مایا یکی در مکس به مسابقه بذارن هیچ وقت مایا کار به پای مکس کار نمیرسه بابت ابزارهای فوق العاده مکس برای مدلینگ؛ از لحاظ سرعت سهولت گفتم.

---------- Post added at 09:15 PM ---------- Previous post was at 09:12 PM ----------

خز چیه بابا

تا موقعی که ما دنبال این جور چیزاییم به هیچ جا نمیرسیم یعنی فقط کلاس، فقط یه چی داشته باشم که اون یکی نداشته باشه
واقعا خیلی خنده داره، بچه گانس، ببخشیدا ولی ...

Mohammad Yek110
30-04-2012, 18:49
سلام
اگه میخواید با مایا حرفه ای بشید خیلی کار باید بکنید
خیلی تلاش میخواد
و خیلی هم حرفه ای تره.بیشتر انیمیشن ها و بازی های معروف قسمت زیادیشون با مایا ساخته میشه
مکس بادگیریش آسون تره و برای معماری خیلی بهتره
در مورد مدلینگ امکانات مایا همون طور که دوستان گفتن بیشتره
ببینید آموزش ویدیویی مایا برای مبتدی ها شاید کم توی ایران پیدا شه و مال مکس خیلی بیشتر باشه ولی اگه به سمت پروفشنال شدن برید آموزشای مایا بیشتر هست
اینم بگم برای اینکه یه انیمیشن ساز یا یه مدلساز بشید یادگیری مایا یا مکس به تنهایی کافی نیست
شما در طول کارتون به نرم افزار های زیادی نیاز پیدا می کنید که شاید امکاناتی که دارن رو مایا یا مکس نداشته باشه و باید این نرم افزار ها رو ترکیب یا همون intergrate کنید.
مثلا zBrush و mudbox رو احتیاج دارید برای sculpting
افتر افکتس و nuke و... هم میخواید برای کامپوزیت
و خیلی نرم افزار های دیگه
که برای حرفه ای شدن باید اونا رو هم تا یه حدی بلد باشید
توی ایران با مدلسازی پیشرفت زیادی نمی کنید ولی رندر و انیمیت خیلی درآمد داره
موفق باشید:46:

b3dnet
01-05-2012, 12:14
سلام
منم وظیفه دونستم نظرمو بگم...
من هم با 3dmax کار کردم و هم با Maya
من موقعی که نرم افزار مایا را برای اولین بار نصب کردم واقعا از کار کردن باهاش ترسیدم ولی مکس و خیلی بیشتر تونستم بپزیرم...
برای این موضوع بود که نمای کلی مکس ساده تر هست و اگه کسی بخواد شروع کنه دوست داره بیشتر توی مکس کار کنه تا مایا ..
ولی به جرات میتونم بگم که نظمی که توی مایا دیدم توی خیلی از نرم افزار ها ندیدم...
الان برای تمام مباحث نرم افزار خاصی اومده ... برای مدل سازی Zbrush برای texture نرم افزار هست برای render چندین موتور مثل Vray - Mental ray - brazil - .... برای composite هم همینطور...
چیزی که مهم هست اینه که شما اصول کارو یاد بگیری...مثلا اگه میخوای Modeling کار کنی آناتومی یاد بگیری و همینطور طراحیت خوب باشه و ....
و اگه میخوای انیمیت کار کنی تکنیک هارو یاد بگیری...
در واقع یاد گیری نرم افزار زیاد وقتتو بگیره چند ماه و بعد یاد گیریه تکنیک و همزمان تمرین تمرین تمرین...تو هر نرم افزاری که باشی توی هر تخصصی حرفه ای میشی...
اگه میخوای انیمیشن کار کنی من بهت پیشنهاد میکنم مایا یاد بگیری...چون 3Dmax با اینکه باهاش هم گیم میسازن هم انیمیشن هم فیلم ولی با نرم افزار های معماری بیشتر هماهنگ هست...مثل Autocad ....
و تو ایران هم توی دانشگاه ها برای درس معماری مکس یاد میدن و برای انیمیشن مایا
اینم از شروع بهت بگم که یک تخصص خوب یاد بگیر به صورت حرفه و به باقی مباحث هم نسبتا تسلط داشته باش..همه چیزو با هم نمیتونی به خوبی یاد بگیری ولی میتونی یه کارو خیلی عالی یاد بگیری

2ERroR
22-05-2012, 11:12
به نظر من بعد از اینکه اتودسک امتیاز مایا رو خرید تغییرات زیادی در مایا و مکس ایجاد کرد
همانطور که می بینید در نسخه های جدید تر بیشتر امکانات مایا به مکس هم اضافه شده
به عنوان مثال افزوده شدن mCloth در مکس 2013 که قبلا این امکان فقط در مایا بود و امکانات دیگری مانند تغییرات MassFX و ...
امیدوارم در آینده این دو نرم افزار به یک نرم افزار حرفه ای تبدیل شن تا کاربران بتونن کارهای بهتری انجام بدن