PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش ساخت حلقه طلایی با Maya



hes25
23-06-2011, 05:09
*بنام خدا *

سلام خدمت همه دوستان عزیز .

چند وقت پیش یه حلقه طلایی ساختم گفتم نکات لازم برای
ساختشو اینجا هم بزارم تا دوستانی تازه دارن شروع میکنن استفاده کنن.
منبع:کتاب MAYA 5 Rendering

برای شروع، یک شکل هندسی torus از نوع Nurbs ایجاد کنید. پارامتر های زیر را برای آن تنظیم کنید:
radius: 2
Height Ratio: 0.175

حالا روی حلقه کلیک راست کنین و گزینه hull را انتخاب کنین.

Hull وسطی و درونی را انتخاب کنین.و آن را به اندازه ای بزرگ
کنین که دیواره درونی حلقه دیگه انحنا نداشته باشه.

حالا ماده طلا رو براش تنظیم میکنیم:

در Hypershade یه ماده blinn ایجاد کنید
روی جعبه رنگ پارامتر color کلیک کرده و این مقادیر و در Hsv وارد کنید.
H=47 S=0.85 V=0.87

گزینه diffuse را صفر قرار دهید چون اجسام جلا دار پراکنش نور کمی دارن و بیشتر آینه ای هستن.

گزینه Eccentricity یا همون انبساط نقطه هایلایت رو هم صفرکنین چون ما میخواهیم بازتاب کامل و خالص داشته باشیم

Specular roll of رو هم 1 قرار بدین .

برای رنگ Specular
H=45 S=0.2 V=0.085 را تنظیم کنید

Reflectivity هم 1 بدین تا آینه ای بشه.

مرحله بعد یک پلان ایجاد کنید و یک بافت مثل چوب رو بهش بدین

حالا یک کره نربز بزرگ ایجاد کنین و یک ماده Lambert بهش
بدین این کره حکم منبع نور را ایفا میکنه با این تفاوت که منبع نور یک عکس هست.

یک بافت HDRi از اینترنت دانلود کنین و اونو به پارامتر Ambient color اتصال بدین.

سعی کنین تصویر HDRی که دانلود میکنین در خودش غروب داشته باشه تو اینترنت بگردین پیدا میشه.

در انتها هم تنظیمات خود رندر هست که باید حتما Final Gather فعال باشه.مقدار اونو هم 1000 بدین تا خوب در بیاد.

همینطور میتونین هر جور بافتی که دوست دارین بهش بدین تا مثلا کنده کاری شده بنظر بیاد. امیدوارم مفید بوده باشه موفق باشین.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

بزرگتر
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

hes25
20-05-2014, 17:40
سلام
توی پست قبلی متریل طلا رو با ماده مایا ایجاد کردیم
الان نحوه متریال دهی با ماده میا متریال منتال را پی میگیریم

پارامتر های تنظیمی برای ماده طلا
color : H=47 S=0.85 V=0.87
weight=0.1
Ref_color:
H=45 S=0.2 V=0.085
reflect:1
Glossiness:0.6
sample:32
metal material:on
BRDF:0.9,1
-----------------
حالا یه فایل HDRI نسبتا خوب که رنگ زرد خورشید هم توش داشته باشه بهش میدین و تنظیمات زیر اعمال می کنین
1-تیک گزینه visibility رو بردارین که دیده نشه
2-در پنجره رندر ستینگ همون اولین صفحه اخرش تیک گزینه enable light رو بردارین!
3-تنظیمات زیر رو وارد کنین
quality=production
filter=mitchel 4
max level=5
anialiasing contrast=0.5
raytrace=10 10 20
frambuffer=rgba 32 float
----------
FG=on
دقت =500
چگالی نقاط=1.5
نقاط الحاقی=50
secondary bounos=4
---------------
رزولوشن هم دلبخواه خودتون هست
فرمت خروجی رو هم بزارین روی png یا تارگا

اینم یه نمونه که با همین تنظیمات زدم

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]