PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : Indie Games



marmolak kocholo
26-05-2011, 22:37
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





Indie Game یا Independent video games چیست؟
هنوز تعریف جامع و دقیقی از Indie Games یا Independent video games نشده ولی میشه اون هارو در لغت به بازی های مسقل معنی کرد، سازنده های این نوع بازی ها اغلب گروه های کوچگ، بدون ساپورت مالی و ناشر هستند، بازی های Indie اغلب بر روی نوآوری و خلاقیت تکیه دارند و اغلب نیز به صورت دیجیتالی به فروش می رسند. این نوع بازی ها در سال اخیر رشد قابل توجهی داشتند که با پیشرفت این صنعت بخش آنلاین یا دو نفره نیز اضافه شده...

خصوصیات بازی های l:Indie
1. سازنده های اونها بیشتر گروه های کوچک یا شرکت های کوچک هستند.
2. این نوع بازی ها از بازی های معمول ساده تر و کوچکتر هستند.
3. گروه های سازنده ی این نوع بازی ها اغلب از نظر مالی پشتیبانی نمی شوند.
4. بازی های ایندی بیشتر به صورت دیجیتالی به فروش می رسند و یا مجانی عرضه میشوند.
5. بیشتر اوقات سازندگان این نوع بازی ها دنبال منافع مالی خود نیستند و فقط برای علاقه ای که دارند بازی می سازند.
6. این گروه ها خودشون رو محدود به ناشرها به خاطر موضوعات مالی نمی کنند(برعکس بازی های بزرگ)
7. موضوعات مالی به هیچ عنوان روی کیفیت، گیم پلی، طراحی و ساخت بازی نباید تاثیر بزاره!
8. ممکن هست تیم سازنده برای بهتر ساختن بخش هایی از بازی مانند گرافیک به مشکل بر بخوره ولی با وجود این مشکل، اون ها روی گیم پلی، طراحی و نوآوری بیشتر تمرکز خواهند کرد.
9. بازی های ایندی جمع وسیعی از سبک هارو پشتیبانی کرده، از سبک های قدیمی گرفته تا گیم پلی های روز...
10. همان طور که بازی های روز و مدرن قابل مقایسه با فیلم های بزرگ هستند، ایندی گیم ها نیز با انیمشن ها و فیلم های کوتاه مقایسه می شوند...
به خاطر این خصوصیات هست که بازی های Indie هم اکنون به عنوان بازی هایی شناخته شده اند که بر گیم پلی، نوآوری و خلاقیت، ساخت ایده و هنرمندی تکیه دارد.

تاریخچه ی بازی های l:Indie
Indie gameها برای اولین بار در سال 1990(شاید هم زودتر) بر روی کامپیوترهای خانگی به صورت سرگرمی های رایگان وارد شبکه های داخلی شدند، در حال حاضر نیز رایانه های خانگی جزو پلتفرم اصلی اون هاست، با این حال بعد از مدتی با به روی کار آمدن تکنولوژی های پیشرفته تر و بازی هایی با بخش تک نفره ی بسیار جذاب با گرافیک عالی این نوع بازی ها کم کم برجستگی خودشون رو از دست دادند، اما باز هم با وجود شرکت های سازنده ی بزرگ و بازی های مدرن این صنعت با پیشرفت های روز افزون خودش در ضمینه های گیم پلی و خلاقیت و نوآوری تا اواسط سال 2000 تونست اون علاقه و محوبیت همیشگی خودش رو بدست بیاره، بعد از گذشت مدتی با به روی کار آمدن "اینترنت" و توسعه ی آن، گروه های سازنده ی بازی چه Indie و چه بازی های مدرن شروع به اضافه کردن بخش آنلاین به بازی های خود کردند و حتی بازی های خود را به صورت دیجیتالی بر روی پلتفرم های مختلف مانند Xbox Live Arcade, Steam و OnLive عرضه کردند. توزیع بازی ها به صورت آنلاین و به اصطلاح استفاده از Online Marketing باعث راحتی کار تیم های سازنده ی کوچک شد در واقع این نوع توزیع بسیار مفید و آسان هم برای خریدار و هم برای تیم سازنده بود طوری که هم اکنون نیز این گروه ها بازی های خود را بر روی این شبکه ها عرضه می کند.

بازی های Indie دقیقا به چه نوع بازی هایی گفته می شود؟
همون طور که در چند خط بالا توضیح داده شد بازی های Independent خصوصیات خاص خودشونو دارن، برای درک بهتر این مطلب چند بازی رو به طور مثال نام می بریم و اون هارو با بازی های ایندی مقایسه می کنید و دلیل Indie بودن یا نبودن آن هارو هم ذکر می کنیم...

Call of Duty: Modern warfare 2
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بزارید از یه مثال خیلی ساده شروع کنیم، بله بازی MW2 که بسیاری از شما با آن اشنایی کامل دارید،

چرا این بازی یک بازی Indie نیست: میشه گفت دقیقا به همون دلیلی که Transformers 2 رو نمیشه یک فیلم مستقل(independent) در نظر گرفت! این بوسیله ی تیم سازنده ی بزرگ Infinity Ward و حمایت غول بزرگی به نام Activision Blizzard ساخته شد، همچنین تبلیغات وسیعی از بازی صورت گرفته، پس مسلما این بازی یک بازی مستقل(Indie) نخواهد بود!!

Shadow Complex
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این بازی از دسته بازی هایی است که بر روی شبکه Xbox Live Arcade عرضه شده و تیم سازنده ی آن گروه کوچکی به نام Chair Entertainment هستند!!
چرا این بازی یک بازی Indie نیست: شاید همین سوال رو الان از خودتون پرسیده باشید که چرا این بازی با وجود تیم سازنده ی کوچک و عرضه ی دیجیتالی آن یک بازی مستقل به حساب نمی آید! دلیل آن Epic Games است! بله در سال 2008 این بازی تحت نظارت و پشتیبانی شرکت Epic Games ساخته شد!

Flower
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

چه چیزی این بازی را به یک بازی مستقل (Indie) تبدیل کرده: همون طور که گفته شد یکی از خصوصیات مهم بازی های Indie تکیه بر گیم پلی و خلاقیت است!! اگر شما این بازی را انجام داده باشید با تمام وجودتون اصالت بازی های Indie رو درک می کنید، سیستم گیم پلی تک، خلاقیت و نواوری، طراحی هنرمندانه ی مراحل، داستان زیبا و ... رو در این بازی می بینید!! در کنار این خصوصیات بازی میشه به عرضه ی اون به صورت دیجیتالی و گروه سازنده ی کوچک اشاره کرد، این گروه سازنده توانست در فستیوار IGF شرکت کنه!( بعدا در مورد این موضوع بحث خواهد شد...)
چرا بعضی ها این بازی را جزو بازی های Indie نمی دانند: شایعه شده بود که تیم سازنده ی این بازی یعنی "thatgamecompany" با شرکت های بزرگ Sony و Santa Monica Studio روابطی داشته و همین باعث شده که این بازی فقط بر روی شبکه های Playstation عرضه بشه.

Castle Crashers
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

میشه این عنوان رو یکی از بزرگترین بازی های Indie عرضه شده در Xbox Live Arcade نام برد طوری که گروه سازنده ی اون یعی The Behemoth به صورت کیلویی پول در آورد( 1.5 میلیون از این بازی فروخته شد!!)، در حالی که تیم سازنده آن یک تیم کوچک پنج نفری هست که 2 تن از آنها Tom Fulp و Dan Paladin هستند...

چه چیزی این بازی را به یک بازی مستقل (Indie) تبدیل کرده: اولین عنوان آن ها بازی Alien Hominid بود، این گروه 5 نفره در حالی این بازی رو به ثمر رسوندن که با گرفتن شغل دوم و خرج پس اندازهاشون بالاخره تونستند یک خانه ی اجاره ای به قیمت 401ks تهیه کنند و در آنجا به کار خود ادامه دهند... بعد از مدتی اونها بالاخره کار خودشونو تموم می کنند و در GamesCub بازی خودشونو عرضه می کنند، ولی موفقیت آنها زمانی معلوم شد که بازی به روی شبکه های XBL عرضه شد. دقیقا ساخت Castle Crasher نیز به همین صورت انجام گرفت و به صورت کامل توسط خود The Behemoth عرضه شد و تونست چندین جایزه در فستیوال IGF برنده بشه...(در این مورد همان طور که گفته شد صحبت خواهد شد.)
چرا بعضی ها این بازی را هنوز جزو بازی های Indie نمی دانند: استدلال ضعیفی هست ولی ممکنه دلیلش همین باشه که این تیم سازنده به صورت یک شرکت حرفه ای کار می کردند، همچنین با توجه به این که XBL نیز دستخوش تحولاتی شده و برای دادن گواهی و انتشار در اون شبکه باید سرمایه قابل توجه داشت...

Braid
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Braid از اون دسته بازی هایی در صنعت Indie بود که تونست غوغایی به پا کنه، بازی توجه خیلی هارو به خودش جلب کرد و تونست محبوبیت زیادی کسب کنه، و به طور باورنکردنی تونست کلی نقدهای مجلات رو تا مدتی به خودش اختصاص بده!!

چه چیزی این بازی را به یک بازی مستقل (Indie) تبدیل کرده: جالبه بدونید که سازنده ی این بازی تنها یک نفر (Jonathan Blow) بوده که هم برنامه نویسی و هم طراحی بازی رو انجام داده، البته در مورد آرت و موزیک بازی هم کمک گرفته ولی تمامی اجزای دیگه بازی تنها توسط یک خودش انجام شده، قابل ذکر هست که بازی در موقع انتشار خودش تونست شرکت های بزرگ رو تحت تاثیر قرار بده!

Gratuitous Space Battles
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

چه چیزی این بازی را به یک بازی مستقل (Indie) تبدیل کرده: همانند بازی Braid، بازی GSB نیز توسط یک نفر به نام Cliff Harris کدنویسی و طراحی شده، اون بازی رو خودش و در وبسایت خودش منتشر کرد، تمام کارها بر عهده خودش بود، کارهایی مثل: کنترل و پشتیبانی تمام خریداران، ایمیل ها، سوالات، فروشگاه ها، طراحی و کدنویسی وبلاگ، مدیریت فروم و نویسندگی بلاگ، همه و همه رو به تنهایی انجام داد، در کل می توان او را که هم اکنون شرکتی به نام Positech Games ثبت کرده مظهر کار، تلاش، پشتکار دانست که همه این هارا به خاطر توسعه ی صنعت Indie انجام می دهد...

معروفترین بازی های Indie:ا

Capsized
World Of Goo
Castle Crashers
Braid
Minecraft
Limbo
Machinarium
Canabalt
Night Sky
Flower
Spelunky
و ...


مسابقات بازی های Indie:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


همون طور که در بالا هم شاهد آن بودید چندین بازی تونسته بودن جوایزی در فستیوال IGF یا همون Indie Game Festival کسب کنند~> در حال حاضر سالانه در دنیا مسابقات متعددی در مورد ساخت بازی های Indie برگزار میشه، که می توان سایت Indiepub و فستیوال IGF را نام برد. هدف اصلی این مسابقات اغلب تشویق ساخت بازی های indie و شناخت بهترین بازیسازان مستقل برگزار میشه، که البته جوایز خوبی هم داره...
IGF چند قسمت برای رقابت بین شرکت کننده ها داره:

The IGF Main Competition (رقابت اصلی)
که در زمینه های مانند بهترین بازی از نظر بصری،موسیقی و... برگزار میشه که جایزه هر کدوم 2500$ هستش.

The IGF Mod Competition (رقابت بین mod ها)
مانند بهترین ماد که 5000$ جایزه داره و بقیه قسمت ها که هرکدوم 500$ جایزه دارن.

The IGF Student Showcase (رقابت بین دانشجویان)
که بازی برتر جایزه ای معادل 2500$ میگیره.

از سال 2007 تا به الان برندگان هر قسمت رو می زارم:

l(Main) IGF Competition:

Seumas McNally Grand Prize ($20,000)l


2011: Minecraft
2010: Monaco
2009: Blueberry Garden
2008: Crayon Physics Deluxe
2007: Aquaria


Excellence In Visual Art ($2,500)l


2011: Nidhogg
2010: Limbo
2009: Machinarium
2008: Fez
2007: Castle Crashers


Excellence In Audio ($2,500)l


2011: Amnesia: The Dark Descent
2010: Closure
2009: BrainPipe
2008: Audiosurf
2007: Everyday Shooter


Excellence in Design ($2,500)l


2011: Desktop Dungeons
2010: Monaco
2009: Musaic Box


Nuovo (Innovation) Award ($2,500)l


2011: Nidhogg
2010: Tuning
2009: Between
2008: World of Goo
2007: Everyday Shooter


Technical Excellence ($2,500)l


2011: Amnesia: The Dark Descent
2010: Limbo
2009: Cortex Command
2008: World of Goo
2007: Bang! Howdy


Best Mobile Game ($2,500)l


2011: Hellsing's Fire


Best Web Browser Game ($2,500)l


2008: Iron Dukes
2007: Samorost 2


Audience Award ($2,500)l


2011: Minecraft
2010: Heroes of Newerth
2009: Cortex Command
2008: Audiosurf
2007: Castle Crashers


Sponsor Awards

2011 Direct2Drive Vision Award: Amnesia: The Dark Descent
2010 Direct2Drive Vision Award: Max and the Magic Marker
2009 Direct2Drive Vision Award: Osmos
2008 Gleemie Awards (1x $5,000, 1x $3,000, 1x $2,000): Desktop Tower Defense, Skyrates, Quadradius
2007 GameTap Awards (1x $10,000, 2 x $5,000): Everyday Shooter, Blast Miner, Roboblitz


IGF Mod Competition (2006–2007)l

2007 Mod Awards


Best Mod ($5,000 Overall): Weekday Warrior (Half-Life 2)
Best Singleplayer FPS Mod ($500): Weekday Warrior (Half-Life 2)
Best Multiplayer FPS Mod ($500): Eternal Silence (Half-Life 2)
Best RPG Mod ($500): Darkness over Daggerford (Neverwinter Nights)
Best 'Other' Mod ($500): Spawns Of Deflebub (Unreal Tournament 2004)


IGF Student Showcase Winner


2011: Fract
2010: Continuity • Dreamside Maroon • Gear • Igneous
2009: Tag: The Power of Paint
2008: Synaesthete
2007: Toblo



منابع:
igf.com
indiepub.com
indiegamemag.com
en.wikipedia.org/wiki/Indie_game


امیدوارم مطالب برای همه ی شما دوستان مفید بوده باشه و خیلی هم خوشحال میشم اگه نظرتون رو در این باره بشنوم...

هدف تاپیک: اطلاع رسانی، معرفی صنعت بازی های Indie، معرفی بازی های Indie، رواج این صنعت، بحث و تبادل نظر در این مورد...
------------

سعی میشه در پست دوم، تاپیک های این نوع بازی هارو ذکر کنیم...

marmolak kocholo
26-05-2011, 22:44
Capsized
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تاپیک:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدLimbo
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدMachinarium
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدGish
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

saeed_cpu_full
13-06-2011, 12:49
مشخصات بازی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نام بازی: Metal Slug 3
سازنده: SNK PLAYMORE CORPORATION
ناشر: SNK PLAYMORE CORPORATION
سبك: Action - Run and Gun
Xbox Live Arcade Game
قيمت:
800[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] Microsoft Point


مشخصات بازی :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Players: 1-2
Co-op
In-game Dolby Digital
HDTV 720p


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قسمتی از بازی به صورت دو نفره - يك نفر داخل تانك كوچيك قرار داره و يك نفر هم كه مشخصه داره ميپره !



Metal Slug 3 بازی هست كه تقریبا روی تمام پلتفرم ها عرضه شده ... يه بازی در سبك Run & Gun فوق العاده سریع و در مواقعی که دو نفره بازی میکنیم فوق العاده جذاب هست ... توی Metal Slug وقتی كاراكتر بميره دوباره از همون جا مياد و هيچ وقت در صورت باخت مرحله از اول نمياد ( البته توی ورژن های جدید فرق داره ) . بازی زياد طولانی نيست شما ميتونيد 2 ساعته بازی رو تموم كنيد ! ولی اگه دو نفر باشيد مطمئنا وقت بيشتری رو پای بازی صرف ميكنيد ... چون در آخر هر مرحله به هر Player يه سری امتيازاتی داده ميشه پس رقابت شما فقط سر كشتن دشمنا نيست .. بلكه علاوه بر كشتن دشمن ها بايد يه سری كار های ديگه رو انجام بديد تا امتيازتون از رقيبتون بيشتر بشه. اينطوری مطمئنا بازی بيشتر از 2 ساعت طول ميكشه. در ابتدای بازی شما بايد بين 4 شخصيت يك نفر رو انتخاب كنيد. اين شخصيت ها از نظر قدرت و عملكرد هيچ فرقی باهم ندارند و فرق اون ها فقط از نظر ظاهری هستش. بعد از انتخاب شخصيت وارد اين بازی هيجان انگيز ميشين و يه رقابت بسيار زيبا رو شروع ميكنيد .


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
انتخاب شخصيت مورد علاقه توی اين بازی


در اين بازی افرادی وجود دارند كه اسير هستند . معمولا با دیدنشون اونهارو آزاد میکنن چون اين افراد معمولا به عنوان پاداش به شما اسلحه های قوی ميدن و در بعضی مواقع هم به شما امتياز میدن . البته اين رو هم بگم اگه اونارو تو موقعيت نامناسب آزاد كنين يعنی موقعی كه درگيری شديد هست به احتمال زياد اونا فرار ميكنن ! در بازی وسيله ی نقليه هم وجود داره ! استفاده از تانك و هواپيما و هلی كوپتر برای رد كردن بعضی قسمت های بازی ضروريه ! اين وسايل بسيار قدرتمند هستن و اكثرا هم تير های بسيار قوی شليك ميكنن و هم موشك ميزنن ... البته دوام خيلی زيادی ندارن و بعد از اثابت چند نارنجك معمولا از بين ميرن .... البته دشمن هم از اين وسيله ها داره و اونم به تعداد بسيار زياد ! كه شما بايد اكثر اون هارو با نارنجك از بين ببريد ... سوار شدن بر روی روبات ها و کنترل اونها برای کشتن دشمن ها هم واقعا لذت بخشه ! اما بخش هيجان انگيز بازی باس فايت های پر دردسر هست. معمولا رئيس دشمن ها توی يه دستگاه خيلی عظيم و پيشرفته قرار ميگيره كه هم تير های قوی شليك ميكنه هم موشك هم ليزر هم بمب و ... !!!! مبارزات در اين بخش ها به اوج ميرسه . محیط های بازی متنوع هستن و از بازی کردن هیچ وقت خسته نمیشید

در کل برای پر کردن وقت شما بازی خیلی خوبیه

Layken
14-06-2011, 00:26
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ناشر..: Citeremis
سازنده...:Citeremis
تاریخ انتشار...:May 21, 2009
پلتفرم...:PC
سبک..:Platformer

این بازی رو هم میشه به نوعی از این مدل بازی ها دانست داستان بازی رمورد جنگ بین خدایان و انسان ها هستش که ما د راین بازی نقش نجات انسان هارو در مقابل خدایان داریم که خدای اصلی در این بازی خدای خورشید هستش که بسیار قدرتمند و قوی هستش مراحل بازی 21 تا مرحله داره که به خوبی و متنوع هستن هر مرحله برای خودش دشمنان خاص خودشو داره و سبک بازی هم پلتفرمر هست که ما در نقش اکتاز هستیم تا بشر رو نجات بدیم سیستم مبارزاتش هم د رنوع خودش خیلی جالبه با جم اوری نورها یا گوله های درخشان میشه هم جان خود هم به عنوان سلاح استفاده کرد که به وسیله عصا قابل استفاده خواهند بود
د رکل بازی خوبیه و توصیه میشه که دانلودش کنید و بازی کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] HsMw_doM_apxFgvG6D3&t=1

بازی دارای مجیک های مختلفی هستش که هرکدام د رمنو به صورت لیست وار قرار دارن و امکان دسترسی خوبی در صندوق منو به انها هست.

CATALONIA
14-06-2011, 17:09
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




سازنده : RedLynx
ناشر : Microsoft Game Studios
پلتفرم : Xbox 360 (XBLA)
تاريخ عرضه : August 12, 2009
سبك :‌ Racing game, Puzzle game



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




بازي اي با سبكي كاملا متفاوت ... شما در نقش يك موتور سوار هستيد كه بايد از گذشتن از مسير هاي صعب العبور به پايان مسير برسيد . در نگاه اول خيلي ساده به نظر ميرسه ولي در عمل به اين سادگي نيست . در عبور از هر مكان شما از فن خاصي بايد استفاده كنيد و به اين سادگي نيست كه فقط آنالوگ را به سمت جلو بگيريد و گاز بدهيد . بازي از حالات ساده شروع ميشود و ديفيكالتي بازي از روي آسان ترين حالت آغاز ميشود و با تمام كردن مراحل با آپگريد هاي موتور و مراحل مواجه ميشويد تا به حالت سخت برسيد . بازي داراي مود هاي ديگري نيز علاوه بر مود اصلي نيز هست . بخش Skill Game كه شامل مراحلي جالب مثل پرش ارتفاع با موتور ، حمل بمب ، عبور از حلقه هاي آتش ، پرش و بيشترين آسيب پذيري هست بخش بسيار جذابي است و بخش تورنومنت هم شما بايد در زماني معين مسير ها را به پايان برسانيد . در بازي ممكن است در قسمتي از بازي نتوانيد عبور كنيد و يا موتور شما بر عكس شود و از موتور بيفتيد در اين مواقع با زدن كليد B ميتوانيد به آخرين چكپوينت برويد و در ازاي هر بار استفاده از اين دكمه مدال هاي شما كاهش ميابد و به نقره و برنز تبديل ميشود . بعد از مدتي بازي كردن به واقع جذب اين بازي مي شويد و نميتوانيد از سر آن بلند شويد ولي قسمت هايي از بازي هم اعصاب شما را به واقعا خورد ميكند . باگ در بازي خيلي كم است و كم اتفاق ميافتد كه در موتور فرو رويد و از اين قبيل . خاصيت هاي خصوصي سازي در بازي وجود دارد و هم موتور و هم موتور سوار را ميتوايند شخصي سازي كنيد .
اين بازي همراه با LIMBO و يك بازي ديگر براي آفلاين عرضه شد .



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

marmolak kocholo
14-06-2011, 18:20
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


سازنده: Mojang
ناشر: Mojang
پلتفرم: Java platform, Java applet, Xbox 360, iOS, Android, PC
تاريخ عرضه: November 11, 2011
سبك:‌ Sandbox
مدها: Single-player, Multiplayer

MineCraft یکی از عناوین موفق در صنعت بازی های Indie به حساب میاد که تا به حال تونسته توجه خیلی هارو به خودش جلب کنه! بازی بر پایه ی Java طراحی و ساخته شده، تیم سازنده اون از دو عضو کلیدی و در مجموع از 9 نفر تشکیل میشه. اولین ورژن بازی در سال 2009 و نسخه ی بعدی که هنوز بتا هست در 20 دسامبر 2010 منتشر شد. سبک بازی به صورت سندباکس هست و از گیم هایی مانند Infiniminer و Dungeon Keeper الهام گرفته، بیشتر تمرکز بازی روی ساخت و ساز و ایجاد بناهای خلاقانه هست، در بازی شما با یک محیط نسبتاً بزرگی رو به رو هستید و ابزارهای ساخت و ساز مانند چکش، آجر، سیمان و ... دارید. بازی شامل مولتی پلیر هم هست که به صورت "وب" می تونید از اون استفاده کنید. در این سرورها شما می تونید با دوستان خودتون به ساخت ساختمان، برج، نمادها، پرچم ها و ... پردازید. بازی به شدت نوآورانه و خلاقانه ساخته شده. MineCraft در E3 امسال (2011) با قابلیت پشتیبانی از کینکت برای Xbox Live تایید شد، همچنین این بازی به صورت Cross Platform خواهد بود، یعنی پلتفرم های مختلف قابلیت بازی با هم رو دارند!!!
فروش بازی: (من این قسمت رو خوندم مغزم صوت کشید!!)


این بازی تو 24 ساعت اول بعد از یک هفته مجانی بودن، 25 هزار نسخه فروش می کنه. در 12 ژانویه ی 2011 بعد از گذشت کمتر از یک ماه از عرضه ی نسخه ی بتا، این بازی مرز فروش 1 میلیون رو می شکونه!! در آوریل 2011 درآمد به دست آمده از فروش این بازی چیزی حدود 33 میلیون دلار بر آورد شده!! به دنبال اون نیز ورژن آلفای بازی با قیمت €9.95 حدود 800 هزار نسخه و نسخه ی بتا نیز با قیمت €14.95 بیش از 1 میلیون نسخه فروش داشته!! تا 13 ژوئن سال 2011 این بازی 9 میلیون کاربر ثبت نام کرده داشته و حدود 2.5 میلیون نسخه فروش کرده!! جالب این جاست بدونید این فروش های نجومی برای چنین بازی ای، بدون تبلیغات و بدون ساپورت ناشر صورت گرفته.

تصویری در بازی:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

vahidgame
16-06-2011, 17:39
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



سازنده: Mode 7 Games
ناشر: Mode 7 Games
پلتفرم: PC
تاريخ انتشار: May 26 , 2011
سبك:‌ Turn-based strategy

خب با بازی متفاوت Indie رو به رو هستیم که یه استراتژی نوبتی دو بعدیه... بازی خیلی ساده ست به این صورته که دو تا گروه وجود داره و ما کنترل یه دونه از اونا رو بر عهده داریم و باید گروه دیگر رو نابود کنیم که اینا همه به شکل Turn-based یعنی نوبتی هستش که یعنی همزمان هر دو تا گروه کار خودشون رو انجام میدن و بعد به Turn بعدی رفته میشه و این چرخه همین جوری ادامه پیدا می کنه... توی بازی باید با استفاده مکانزیم ساده کاور گرفتن و هدفگیری عمل کرد و اون قسمت هایی که برای کاورگیری استفاده میشن قابل تخریب هستن. همچنین نکته مهم در مورد بازی اینه که نقش ها به صورت کاملا رندوم انتخاب میشن... بخش Campaign بازی شامل 55 مرحله هست و به جز اون بازی بخش های Skirmish و Multiplayer رو داره که بخش آنلاین بازی هم بسیار عالی طراحی شده و یکی از نقاط قوت بازی هست...
از نگاه منتقد ها بازی عالی ارزیابی شده و تاکنون امتیاز های خیلی خوبی رو هم تونسته بگیره به طوری که در metacritic میانگین امتیاز اون 88 ثبت شده!
امتیاز های بازی رو در زیر می بینید:

The Escapist 10
Bit-Gamer 9.5
MEGamers 9.0
Destructoid 9.0
Edge Magazine 9.0
Eurogamer 9.0
XGN 9.0
PC Gamer 8.9
IGN 8.5
Gameblog.fr 8.0
Everyeye.it 7.8
Gamekult 7.0

marmolak kocholo
04-07-2011, 12:15
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


ثبت نام در جشنواره بازی های مستقل(indie) یا همون IGF برای رویداد 2012 آغاز شد، این ثبت نام تا 17 اکتبر برای افراد معمولی و تا 31 اکتبر برای دانش آموزان ادامه خواهد داشت.
منبع:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

--------------------
تریلری از Indie Game: The Movie که در مورد بازی های indie هست، در این تریلر سازنده های Braid و Super meat boy هم حضور دارن :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
--------------------

این هم یک ویدئو دیگه این بار از سایت indie pub که خیلی ویدئوی قشنگی هست. indie pub در واقع به سازنده های بازی های مسقل کمک می کنه بازی هاشون رو در پلتفرم های مختلف بیارن و یا با برگذاری مسابقات مردم رو تشویق می کنه و ...

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
--------------------

بازی های indie که در آینده در مورد آن ها صحبت خواهم کرد:
Magicka, Beat Hazard, Proun, Night Sky

vahidgame
30-11-2011, 16:44

marmolak kocholo
03-01-2012, 15:27
خدا پدر مادر این استیم رو بیامرزه تو این کریسمسی کلی بازی اوریج گیرمون اومد!:31:
---------------------


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


یکی از این بازی های فوق العاده زیبا Bit Trip Runner بود که به احتمال زیاد باید اسمشو شنیده باشید. مخصوصاً کسایی که Wii دارن.
Bit Trip Runner قسمت چهارم سری بازی های Bit Trip هست. این سری توسط تیم Aksys Games برای پلتفرم های Wii, 3DS و PC ساخته شد و بعد از مدتی بر روی iPhone, iPod Touch و iPad هم ریلیز شد.
در تمام این سری شما یک کاراکتر با نام "Commander Video" رو هدایت می کنید. استایل و سبک کلی این سری بازی ها پلتفرمینگ و شوتینگ هست. هر قسمت از این سری ساند ترک هایی شبیه به بازی های قدیمی داره(Chip-Tune) ولی چیزی که تو این قسمت این بازی رو از بقیه متمایز میکنه ریتمیک بودن آهنگ هاست که کاملا با حرکات بازیباز تعامل داره.
هر قسمت برای خودش مراحل جداگانه، باس فایت های مختلف و ویژگی های خاص خودشو داره.

کل این سری شامل موارد زیر هست:

1. Bit.Trip Beat
2. Bit.Trip Core
3. Bit.Trip Void
4. Bit.Trip Runner
5. Bit.Trip Fate
6. Bit.Trip Flux


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در بالا به صورت کلی با سری بازی های Bit Trip آشنا شدیم، حالا می خوام به طور اختصاصی در مورد قسمت Bit Trip Runner صحبت کنم:
Bit Trip Runner همون طور که گفته شد چهارمین قسمت از این سری به حساب میاد. این بازی دارای بیش از 50 مرحله هست.
مراحل بازی به طور کلی از یک خط شروع آغاز شده و به یک خط پایان ختم میشود همچنین گیم پلی بازی هم به طور کلی رو 3 حرکت ~> پریدن، لیز خوردن و لگد زدن میچرخه که شما در طول هر مرحله با استفاده از این حرکات باید بدون برخورد به چیزی به خط پایان برسید. بازی دارای هیجان بسیار بالایی هست شاید یکی از دلایلش سرعت بالای بازی باشه، شاید هم به خاطر اینکه با کوچکترین اشتباه شما به اول خط برمیگردید، هست!
بعد از اتمام هر مرحله اگر تمام طلاهای اون مرحله رو کسب کرده باشید به قسمت retro challenge میرید که به مراتب سخت تر از مراحل معمولی هست...

در نگاه اول بازی بسیار ساده طراحی شده ولی واقعاً زیبا و سرگرم کننده و هیجان انگیز است به طوری که ممکنه شمارو ساعت ها پای PC نگه داره، همچنین این عنوان از 26 اچیومنت داخل استیم بهره مند هست که بازیباز رو تا حدودی به چلنج وادار میکنه.
لازم به ذکر است که Bit.Trip Runner در IGF امسال (2011) عنوان بهترین بازی مستقل از لحاظ Visual Arts رو کسب و این جایزه رو به نام خودش ثبت کرد.

امتیازات سری بازی های Bit Trip

Game GameRankings Metacritic
Bit.Trip BEAT 80.15% 80/100
Bit.Trip CORE 79.72% 80/100
Bit.Trip VOID 80.08% 79/100
Bit.Trip RUNNER 76.07% 76/100
Bit.Trip FATE 78.50% 74/100
Bit.Trip FLUX 88.35% 85/100

برای اطلاعات بیشتر در این مورد به پست اول مراجعه کنید.

Amir rza
03-01-2012, 16:45
خدا پدر مادر این استیم رو بیامرزه تو این کریسمسی کلی بازی اوریج گیرمون اومد!:31:
---------------------


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


یکی از این بازی های فوق العاده زیبا Bit Trip Runner بود که به احتمال زیاد باید اسمشو شنیده باشید. مخصوصاً کسایی که Wii دارن.
Bit Trip Runner قسمت چهارم سری بازی های Bit Trip هست. این سری توسط تیم Aksys Games برای پلتفرم های Wii, 3DS و PC ساخته شد و بعد از مدتی بر روی iPhone, iPod Touch و iPad هم ریلیز شد.
در تمام این سری شما یک کاراکتر با نام "Commander Video" رو هدایت می کنید. استایل و سبک کلی این سری بازی ها پلتفرمینگ و شوتینگ هست. هر قسمت از این سری ساند ترک هایی شبیه به بازی های قدیمی داره(Chip-Tune) ولی چیزی که تو این قسمت این بازی رو از بقیه متمایز میکنه ریتمیک بودن آهنگ هاست که کاملا با حرکات بازیباز تعامل داره.
هر قسمت برای خودش مراحل جداگانه، باس فایت های مختلف و ویژگی های خاص خودشو داره.

کل این سری شامل موارد زیر هست:

1. Bit.Trip Beat
2. Bit.Trip Core
3. Bit.Trip Void
4. Bit.Trip Runner
5. Bit.Trip Fate
6. Bit.Trip Flux


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در بالا به صورت کلی با سری بازی های Bit Trip آشنا شدیم، حالا می خوام به طور اختصاصی در مورد قسمت Bit Trip Runner صحبت کنم:
Bit Trip Runner همون طور که گفته شد چهارمین قسمت از این سری به حساب میاد. این بازی دارای بیش از 50 مرحله هست.
مراحل بازی به طور کلی از یک خط شروع آغاز شده و به یک خط پایان ختم میشود همچنین گیم پلی بازی هم به طور کلی رو 3 حرکت ~> پریدن، لیز خوردن و لگد زدن میچرخه که شما در طول هر مرحله با استفاده از این حرکات باید بدون برخورد به چیزی به خط پایان برسید. بازی دارای هیجان بسیار بالایی هست شاید یکی از دلایلش سرعت بالای بازی باشه، شاید هم به خاطر اینکه با کوچکترین اشتباه شما به اول خط برمیگردید، هست!
بعد از اتمام هر مرحله اگر تمام طلاهای اون مرحله رو کسب کرده باشید به قسمت retro challenge میرید که به مراتب سخت تر از مراحل معمولی هست...

در نگاه اول بازی بسیار ساده طراحی شده ولی واقعاً زیبا و سرگرم کننده و هیجان انگیز است به طوری که ممکنه شمارو ساعت ها پای PC نگه داره، همچنین این عنوان از 26 اچیومنت داخل استیم بهره مند هست که بازیباز رو تا حدودی به چلنج وادار میکنه.
لازم به ذکر است که Bit.Trip Runner در IGF امسال (2011) عنوان بهترین بازی مستقل از لحاظ Visual Arts رو کسب و این جایزه رو به نام خودش ثبت کرد.

امتیازات سری بازی های Bit Trip

Game GameRankings Metacritic
Bit.Trip BEAT 80.15% 80/100
Bit.Trip CORE 79.72% 80/100
Bit.Trip VOID 80.08% 79/100
Bit.Trip RUNNER 76.07% 76/100
Bit.Trip FATE 78.50% 74/100
Bit.Trip FLUX 88.35% 85/100

برای اطلاعات بیشتر در این مورد به پست اول مراجعه کنید.

بازی هارو میذارید خوب لینک دانلود هم بذارید دیگه.
بفرمایید این بازی رو تو همین سایت پیدا کردم میتونین دانلود کنین:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

marmolak kocholo
03-01-2012, 16:54
بازی هارو میذارید خوب لینک دانلود هم بذارید دیگه.
بفرمایید این بازی رو تو همین سایت پیدا کردم میتونین دانلود کنین:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
دوست عزیز قصد از ایجاد این تاپیک گذاشتن لینک دانلود بازی نیست!
یه بخش جدا برای دانلود بازی ها وجود داره می تونید از اون قسمت استفاده کنید : )

p30 arman
03-01-2012, 23:25
خب شما که معرفی میکنید یه لینکم پایینش بزارید بد نیست :31: ارتونم درسته ادامه بدید ! خیلی هم باحالی ! مکس پین

Layken
28-01-2013, 21:32
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Knytt Underground



از کارهای عالی دیگر از اقای Nicklas Nygren یا بهتر است بگیم Nifflas این بار عنوان Knytt Underground هست که برای PS3 و Ps-Vita به صورت دانلودی منتشر شده و در یک ماه اینده برای PC نیز منتشر خواهد شدچند نقدی از بازی منتشر شده و در اکثر نقد ها به یکی از جدید ترین مدل کارهای اقای نیفلاس اشاره کردن و خلاقیتی که در بازی به وجود اورده. و مهم تر از همه داستانی زیبا و طولانی که از نکته های مثبت بازی به شمار میره گرافیک متحرک بکگراند بازی نیز مورد ستایش قرار گرفته.

چند نقدی از بازی منتشر شده :

Gaming Nexus:9.5
Multiplayer.it:8.5
Everyeye.it:8
Gaming Age:7.5
Pocket Gamer UK:7
Game Informer:7.5

کارهای اقای نیفلاس واقعا جای تحسین دارن پس این عنوان را نباید از دست بدیم.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

Layken
18-06-2013, 14:27
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



یکی دیگر از بازی های زیبای مستقلی که چند وقت پیش باهاش اشنا شدم همین بازی بود.
بازی واقعا یکی از جذابترین بازیی هایی بود که در چند وقت اخیر بازی کردم و تونست لحظات شاد و هیجان انگیزی رو ایجاد کنه که واقعا لذت بخش بودن
گیم پلی بازی خیلی ساده و فقط یک تعریف دارد ( وسایل اطرافت " هر چیزی که هست " رو بردار و پرت کن به طرف دشمن تا نابود بشن ) همین نکته جزئی باعث شده تا بازی
سرشار از لذت باشه و این هیجان و لذت هنگام بازی کردن به شکلی گروهی چه انلاین و چه افلاین تا تعداد 4 نفر بیشتر و بیشتر میشه.

مپ های زیاد و مختلفی وجود داره که در هر کدام وسایل و امکانات زیاد (بزرگ و کوچیک ) وجود داره که با استفاده از انها و برداشتن انها به سمت گروه رقیب
پرت میکنیم.بازی طوریه که هر تیم به تعداد نفر نفر اعضا در گروه خود دارد و به هنگام حرکت کردن گروه نیز حرکت میکنن ، هر چقدر تعداد نفرات بیشتر امید به برد و برنده شدن در
میدان نبرد 1 دقیقه ای بیشتر خواهد بود. امکانات و تعامل محیط در هر مپ نیز متفاوت بوده و به از بین بردن دشمن نیز کمک حال ما خواهد بود.
بازی برای PS3 و Ps-Vita منتشر شده


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

vahidgame
18-07-2013, 21:29
فکر کنم این تاپیک باید احیا بشه!
اونقدر بازی خوش ساخت Indie وجود داره که ساعت ها میشه در مورد اونا صحبت کرد...


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حدودا دو هفته پیش یه بازی بسیار خوب indie برای پی سی به نام Rogue Legacy منتشر شده که فکر می کنم صد در صد ارزش بازی کردن داره و در آخر سال هم میشه از اون جزو بازی های خوش ساخت سال یاد کرد
سبکش هم جالبه پلتفرمر و نقش آفرینی که شاید یادآور بعضی از بازی های قدیمی باشه
من تازه دارم دانلودش می کنم و حجمش هم 210 مگ بیشتر نیست


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


Eurogamer Italy - 9.0
InsideGamer.nl - 9.0
Hardcore Gamer Magazine - 9.0
Gamer.no - 9.0
Polygon - 9.0
Armchair Empire - 9.0
GameFront - 9.0
Hooked Gamers - 9.0
GamingTrend - 9.0
IGN Italia - 9.0
Vandal Online - 8.5
GameSpot - 8.5
8.5 - Destructoid
GameTrailers - 8.4
Multiplayer.it - 8.4
Eurogamer - 8.0
DarkStation - 8.0
3DJuegos - 8.0
Game Informer - 8.0
Metro GameCentral - 8.0
Gameblog.fr - 8.0
NowGamer - 8.0
Digital Spy - 8.0
GameStar - 7.5

vahidgame
14-12-2013, 00:11
فکر کنم این تاپیک باید احیا بشه!
آخرش احیا نشد :دی
....................


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اوایل امسال یه بازی خوب Indie به نام The Bridge ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])برای PC و با تاخیر برای Xbox 360 منتشر شدش یعنی از طریق Steam و XBLA
سبک بازی پازله و در طول بازی با معماهای جالب زیادی رو به رو میشه که به مرور سختر میشه و می تونید قشنگ از فکرتون کار بکشید!
بازی به صورت سیاه و سفید هستش و طراحی هنری بازی هم خوبه
یه جوری هم هست که به درد همه سنی می خوره
در کل توی سبک پازل یکی از بازی های خوب امساله و توصیه می کنم حتما دانلودش کنید
حجم بازی هم برای PC حدود 600 مگ و برای Xbox 360 هم حدود 300 مگه...


پ.ن: البته سرچ کردم حامد قبلا توی تاپیک امتیازات بازی ها بهش اشاره کرده بود ولی یادآوری اون توی این تاپیک شاید باعث بشه حداقل چند نفری این بازیو دانلود کنن : دی