marmolak kocholo
26-05-2011, 22:37
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Indie Game یا Independent video games چیست؟
هنوز تعریف جامع و دقیقی از Indie Games یا Independent video games نشده ولی میشه اون هارو در لغت به بازی های مسقل معنی کرد، سازنده های این نوع بازی ها اغلب گروه های کوچگ، بدون ساپورت مالی و ناشر هستند، بازی های Indie اغلب بر روی نوآوری و خلاقیت تکیه دارند و اغلب نیز به صورت دیجیتالی به فروش می رسند. این نوع بازی ها در سال اخیر رشد قابل توجهی داشتند که با پیشرفت این صنعت بخش آنلاین یا دو نفره نیز اضافه شده...
خصوصیات بازی های l:Indie
1. سازنده های اونها بیشتر گروه های کوچک یا شرکت های کوچک هستند.
2. این نوع بازی ها از بازی های معمول ساده تر و کوچکتر هستند.
3. گروه های سازنده ی این نوع بازی ها اغلب از نظر مالی پشتیبانی نمی شوند.
4. بازی های ایندی بیشتر به صورت دیجیتالی به فروش می رسند و یا مجانی عرضه میشوند.
5. بیشتر اوقات سازندگان این نوع بازی ها دنبال منافع مالی خود نیستند و فقط برای علاقه ای که دارند بازی می سازند.
6. این گروه ها خودشون رو محدود به ناشرها به خاطر موضوعات مالی نمی کنند(برعکس بازی های بزرگ)
7. موضوعات مالی به هیچ عنوان روی کیفیت، گیم پلی، طراحی و ساخت بازی نباید تاثیر بزاره!
8. ممکن هست تیم سازنده برای بهتر ساختن بخش هایی از بازی مانند گرافیک به مشکل بر بخوره ولی با وجود این مشکل، اون ها روی گیم پلی، طراحی و نوآوری بیشتر تمرکز خواهند کرد.
9. بازی های ایندی جمع وسیعی از سبک هارو پشتیبانی کرده، از سبک های قدیمی گرفته تا گیم پلی های روز...
10. همان طور که بازی های روز و مدرن قابل مقایسه با فیلم های بزرگ هستند، ایندی گیم ها نیز با انیمشن ها و فیلم های کوتاه مقایسه می شوند...
به خاطر این خصوصیات هست که بازی های Indie هم اکنون به عنوان بازی هایی شناخته شده اند که بر گیم پلی، نوآوری و خلاقیت، ساخت ایده و هنرمندی تکیه دارد.
تاریخچه ی بازی های l:Indie
Indie gameها برای اولین بار در سال 1990(شاید هم زودتر) بر روی کامپیوترهای خانگی به صورت سرگرمی های رایگان وارد شبکه های داخلی شدند، در حال حاضر نیز رایانه های خانگی جزو پلتفرم اصلی اون هاست، با این حال بعد از مدتی با به روی کار آمدن تکنولوژی های پیشرفته تر و بازی هایی با بخش تک نفره ی بسیار جذاب با گرافیک عالی این نوع بازی ها کم کم برجستگی خودشون رو از دست دادند، اما باز هم با وجود شرکت های سازنده ی بزرگ و بازی های مدرن این صنعت با پیشرفت های روز افزون خودش در ضمینه های گیم پلی و خلاقیت و نوآوری تا اواسط سال 2000 تونست اون علاقه و محوبیت همیشگی خودش رو بدست بیاره، بعد از گذشت مدتی با به روی کار آمدن "اینترنت" و توسعه ی آن، گروه های سازنده ی بازی چه Indie و چه بازی های مدرن شروع به اضافه کردن بخش آنلاین به بازی های خود کردند و حتی بازی های خود را به صورت دیجیتالی بر روی پلتفرم های مختلف مانند Xbox Live Arcade, Steam و OnLive عرضه کردند. توزیع بازی ها به صورت آنلاین و به اصطلاح استفاده از Online Marketing باعث راحتی کار تیم های سازنده ی کوچک شد در واقع این نوع توزیع بسیار مفید و آسان هم برای خریدار و هم برای تیم سازنده بود طوری که هم اکنون نیز این گروه ها بازی های خود را بر روی این شبکه ها عرضه می کند.
بازی های Indie دقیقا به چه نوع بازی هایی گفته می شود؟
همون طور که در چند خط بالا توضیح داده شد بازی های Independent خصوصیات خاص خودشونو دارن، برای درک بهتر این مطلب چند بازی رو به طور مثال نام می بریم و اون هارو با بازی های ایندی مقایسه می کنید و دلیل Indie بودن یا نبودن آن هارو هم ذکر می کنیم...
Call of Duty: Modern warfare 2
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بزارید از یه مثال خیلی ساده شروع کنیم، بله بازی MW2 که بسیاری از شما با آن اشنایی کامل دارید،
چرا این بازی یک بازی Indie نیست: میشه گفت دقیقا به همون دلیلی که Transformers 2 رو نمیشه یک فیلم مستقل(independent) در نظر گرفت! این بوسیله ی تیم سازنده ی بزرگ Infinity Ward و حمایت غول بزرگی به نام Activision Blizzard ساخته شد، همچنین تبلیغات وسیعی از بازی صورت گرفته، پس مسلما این بازی یک بازی مستقل(Indie) نخواهد بود!!
Shadow Complex
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این بازی از دسته بازی هایی است که بر روی شبکه Xbox Live Arcade عرضه شده و تیم سازنده ی آن گروه کوچکی به نام Chair Entertainment هستند!!
چرا این بازی یک بازی Indie نیست: شاید همین سوال رو الان از خودتون پرسیده باشید که چرا این بازی با وجود تیم سازنده ی کوچک و عرضه ی دیجیتالی آن یک بازی مستقل به حساب نمی آید! دلیل آن Epic Games است! بله در سال 2008 این بازی تحت نظارت و پشتیبانی شرکت Epic Games ساخته شد!
Flower
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چه چیزی این بازی را به یک بازی مستقل (Indie) تبدیل کرده: همون طور که گفته شد یکی از خصوصیات مهم بازی های Indie تکیه بر گیم پلی و خلاقیت است!! اگر شما این بازی را انجام داده باشید با تمام وجودتون اصالت بازی های Indie رو درک می کنید، سیستم گیم پلی تک، خلاقیت و نواوری، طراحی هنرمندانه ی مراحل، داستان زیبا و ... رو در این بازی می بینید!! در کنار این خصوصیات بازی میشه به عرضه ی اون به صورت دیجیتالی و گروه سازنده ی کوچک اشاره کرد، این گروه سازنده توانست در فستیوار IGF شرکت کنه!( بعدا در مورد این موضوع بحث خواهد شد...)
چرا بعضی ها این بازی را جزو بازی های Indie نمی دانند: شایعه شده بود که تیم سازنده ی این بازی یعنی "thatgamecompany" با شرکت های بزرگ Sony و Santa Monica Studio روابطی داشته و همین باعث شده که این بازی فقط بر روی شبکه های Playstation عرضه بشه.
Castle Crashers
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
میشه این عنوان رو یکی از بزرگترین بازی های Indie عرضه شده در Xbox Live Arcade نام برد طوری که گروه سازنده ی اون یعی The Behemoth به صورت کیلویی پول در آورد( 1.5 میلیون از این بازی فروخته شد!!)، در حالی که تیم سازنده آن یک تیم کوچک پنج نفری هست که 2 تن از آنها Tom Fulp و Dan Paladin هستند...
چه چیزی این بازی را به یک بازی مستقل (Indie) تبدیل کرده: اولین عنوان آن ها بازی Alien Hominid بود، این گروه 5 نفره در حالی این بازی رو به ثمر رسوندن که با گرفتن شغل دوم و خرج پس اندازهاشون بالاخره تونستند یک خانه ی اجاره ای به قیمت 401ks تهیه کنند و در آنجا به کار خود ادامه دهند... بعد از مدتی اونها بالاخره کار خودشونو تموم می کنند و در GamesCub بازی خودشونو عرضه می کنند، ولی موفقیت آنها زمانی معلوم شد که بازی به روی شبکه های XBL عرضه شد. دقیقا ساخت Castle Crasher نیز به همین صورت انجام گرفت و به صورت کامل توسط خود The Behemoth عرضه شد و تونست چندین جایزه در فستیوال IGF برنده بشه...(در این مورد همان طور که گفته شد صحبت خواهد شد.)
چرا بعضی ها این بازی را هنوز جزو بازی های Indie نمی دانند: استدلال ضعیفی هست ولی ممکنه دلیلش همین باشه که این تیم سازنده به صورت یک شرکت حرفه ای کار می کردند، همچنین با توجه به این که XBL نیز دستخوش تحولاتی شده و برای دادن گواهی و انتشار در اون شبکه باید سرمایه قابل توجه داشت...
Braid
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Braid از اون دسته بازی هایی در صنعت Indie بود که تونست غوغایی به پا کنه، بازی توجه خیلی هارو به خودش جلب کرد و تونست محبوبیت زیادی کسب کنه، و به طور باورنکردنی تونست کلی نقدهای مجلات رو تا مدتی به خودش اختصاص بده!!
چه چیزی این بازی را به یک بازی مستقل (Indie) تبدیل کرده: جالبه بدونید که سازنده ی این بازی تنها یک نفر (Jonathan Blow) بوده که هم برنامه نویسی و هم طراحی بازی رو انجام داده، البته در مورد آرت و موزیک بازی هم کمک گرفته ولی تمامی اجزای دیگه بازی تنها توسط یک خودش انجام شده، قابل ذکر هست که بازی در موقع انتشار خودش تونست شرکت های بزرگ رو تحت تاثیر قرار بده!
Gratuitous Space Battles
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چه چیزی این بازی را به یک بازی مستقل (Indie) تبدیل کرده: همانند بازی Braid، بازی GSB نیز توسط یک نفر به نام Cliff Harris کدنویسی و طراحی شده، اون بازی رو خودش و در وبسایت خودش منتشر کرد، تمام کارها بر عهده خودش بود، کارهایی مثل: کنترل و پشتیبانی تمام خریداران، ایمیل ها، سوالات، فروشگاه ها، طراحی و کدنویسی وبلاگ، مدیریت فروم و نویسندگی بلاگ، همه و همه رو به تنهایی انجام داد، در کل می توان او را که هم اکنون شرکتی به نام Positech Games ثبت کرده مظهر کار، تلاش، پشتکار دانست که همه این هارا به خاطر توسعه ی صنعت Indie انجام می دهد...
معروفترین بازی های Indie:ا
Capsized
World Of Goo
Castle Crashers
Braid
Minecraft
Limbo
Machinarium
Canabalt
Night Sky
Flower
Spelunky
و ...
مسابقات بازی های Indie:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همون طور که در بالا هم شاهد آن بودید چندین بازی تونسته بودن جوایزی در فستیوال IGF یا همون Indie Game Festival کسب کنند~> در حال حاضر سالانه در دنیا مسابقات متعددی در مورد ساخت بازی های Indie برگزار میشه، که می توان سایت Indiepub و فستیوال IGF را نام برد. هدف اصلی این مسابقات اغلب تشویق ساخت بازی های indie و شناخت بهترین بازیسازان مستقل برگزار میشه، که البته جوایز خوبی هم داره...
IGF چند قسمت برای رقابت بین شرکت کننده ها داره:
The IGF Main Competition (رقابت اصلی)
که در زمینه های مانند بهترین بازی از نظر بصری،موسیقی و... برگزار میشه که جایزه هر کدوم 2500$ هستش.
The IGF Mod Competition (رقابت بین mod ها)
مانند بهترین ماد که 5000$ جایزه داره و بقیه قسمت ها که هرکدوم 500$ جایزه دارن.
The IGF Student Showcase (رقابت بین دانشجویان)
که بازی برتر جایزه ای معادل 2500$ میگیره.
از سال 2007 تا به الان برندگان هر قسمت رو می زارم:
l(Main) IGF Competition:
Seumas McNally Grand Prize ($20,000)l
2011: Minecraft
2010: Monaco
2009: Blueberry Garden
2008: Crayon Physics Deluxe
2007: Aquaria
Excellence In Visual Art ($2,500)l
2011: Nidhogg
2010: Limbo
2009: Machinarium
2008: Fez
2007: Castle Crashers
Excellence In Audio ($2,500)l
2011: Amnesia: The Dark Descent
2010: Closure
2009: BrainPipe
2008: Audiosurf
2007: Everyday Shooter
Excellence in Design ($2,500)l
2011: Desktop Dungeons
2010: Monaco
2009: Musaic Box
Nuovo (Innovation) Award ($2,500)l
2011: Nidhogg
2010: Tuning
2009: Between
2008: World of Goo
2007: Everyday Shooter
Technical Excellence ($2,500)l
2011: Amnesia: The Dark Descent
2010: Limbo
2009: Cortex Command
2008: World of Goo
2007: Bang! Howdy
Best Mobile Game ($2,500)l
2011: Hellsing's Fire
Best Web Browser Game ($2,500)l
2008: Iron Dukes
2007: Samorost 2
Audience Award ($2,500)l
2011: Minecraft
2010: Heroes of Newerth
2009: Cortex Command
2008: Audiosurf
2007: Castle Crashers
Sponsor Awards
2011 Direct2Drive Vision Award: Amnesia: The Dark Descent
2010 Direct2Drive Vision Award: Max and the Magic Marker
2009 Direct2Drive Vision Award: Osmos
2008 Gleemie Awards (1x $5,000, 1x $3,000, 1x $2,000): Desktop Tower Defense, Skyrates, Quadradius
2007 GameTap Awards (1x $10,000, 2 x $5,000): Everyday Shooter, Blast Miner, Roboblitz
IGF Mod Competition (2006–2007)l
2007 Mod Awards
Best Mod ($5,000 Overall): Weekday Warrior (Half-Life 2)
Best Singleplayer FPS Mod ($500): Weekday Warrior (Half-Life 2)
Best Multiplayer FPS Mod ($500): Eternal Silence (Half-Life 2)
Best RPG Mod ($500): Darkness over Daggerford (Neverwinter Nights)
Best 'Other' Mod ($500): Spawns Of Deflebub (Unreal Tournament 2004)
IGF Student Showcase Winner
2011: Fract
2010: Continuity • Dreamside Maroon • Gear • Igneous
2009: Tag: The Power of Paint
2008: Synaesthete
2007: Toblo
منابع:
igf.com
indiepub.com
indiegamemag.com
en.wikipedia.org/wiki/Indie_game
امیدوارم مطالب برای همه ی شما دوستان مفید بوده باشه و خیلی هم خوشحال میشم اگه نظرتون رو در این باره بشنوم...
هدف تاپیک: اطلاع رسانی، معرفی صنعت بازی های Indie، معرفی بازی های Indie، رواج این صنعت، بحث و تبادل نظر در این مورد...
------------
سعی میشه در پست دوم، تاپیک های این نوع بازی هارو ذکر کنیم...
Indie Game یا Independent video games چیست؟
هنوز تعریف جامع و دقیقی از Indie Games یا Independent video games نشده ولی میشه اون هارو در لغت به بازی های مسقل معنی کرد، سازنده های این نوع بازی ها اغلب گروه های کوچگ، بدون ساپورت مالی و ناشر هستند، بازی های Indie اغلب بر روی نوآوری و خلاقیت تکیه دارند و اغلب نیز به صورت دیجیتالی به فروش می رسند. این نوع بازی ها در سال اخیر رشد قابل توجهی داشتند که با پیشرفت این صنعت بخش آنلاین یا دو نفره نیز اضافه شده...
خصوصیات بازی های l:Indie
1. سازنده های اونها بیشتر گروه های کوچک یا شرکت های کوچک هستند.
2. این نوع بازی ها از بازی های معمول ساده تر و کوچکتر هستند.
3. گروه های سازنده ی این نوع بازی ها اغلب از نظر مالی پشتیبانی نمی شوند.
4. بازی های ایندی بیشتر به صورت دیجیتالی به فروش می رسند و یا مجانی عرضه میشوند.
5. بیشتر اوقات سازندگان این نوع بازی ها دنبال منافع مالی خود نیستند و فقط برای علاقه ای که دارند بازی می سازند.
6. این گروه ها خودشون رو محدود به ناشرها به خاطر موضوعات مالی نمی کنند(برعکس بازی های بزرگ)
7. موضوعات مالی به هیچ عنوان روی کیفیت، گیم پلی، طراحی و ساخت بازی نباید تاثیر بزاره!
8. ممکن هست تیم سازنده برای بهتر ساختن بخش هایی از بازی مانند گرافیک به مشکل بر بخوره ولی با وجود این مشکل، اون ها روی گیم پلی، طراحی و نوآوری بیشتر تمرکز خواهند کرد.
9. بازی های ایندی جمع وسیعی از سبک هارو پشتیبانی کرده، از سبک های قدیمی گرفته تا گیم پلی های روز...
10. همان طور که بازی های روز و مدرن قابل مقایسه با فیلم های بزرگ هستند، ایندی گیم ها نیز با انیمشن ها و فیلم های کوتاه مقایسه می شوند...
به خاطر این خصوصیات هست که بازی های Indie هم اکنون به عنوان بازی هایی شناخته شده اند که بر گیم پلی، نوآوری و خلاقیت، ساخت ایده و هنرمندی تکیه دارد.
تاریخچه ی بازی های l:Indie
Indie gameها برای اولین بار در سال 1990(شاید هم زودتر) بر روی کامپیوترهای خانگی به صورت سرگرمی های رایگان وارد شبکه های داخلی شدند، در حال حاضر نیز رایانه های خانگی جزو پلتفرم اصلی اون هاست، با این حال بعد از مدتی با به روی کار آمدن تکنولوژی های پیشرفته تر و بازی هایی با بخش تک نفره ی بسیار جذاب با گرافیک عالی این نوع بازی ها کم کم برجستگی خودشون رو از دست دادند، اما باز هم با وجود شرکت های سازنده ی بزرگ و بازی های مدرن این صنعت با پیشرفت های روز افزون خودش در ضمینه های گیم پلی و خلاقیت و نوآوری تا اواسط سال 2000 تونست اون علاقه و محوبیت همیشگی خودش رو بدست بیاره، بعد از گذشت مدتی با به روی کار آمدن "اینترنت" و توسعه ی آن، گروه های سازنده ی بازی چه Indie و چه بازی های مدرن شروع به اضافه کردن بخش آنلاین به بازی های خود کردند و حتی بازی های خود را به صورت دیجیتالی بر روی پلتفرم های مختلف مانند Xbox Live Arcade, Steam و OnLive عرضه کردند. توزیع بازی ها به صورت آنلاین و به اصطلاح استفاده از Online Marketing باعث راحتی کار تیم های سازنده ی کوچک شد در واقع این نوع توزیع بسیار مفید و آسان هم برای خریدار و هم برای تیم سازنده بود طوری که هم اکنون نیز این گروه ها بازی های خود را بر روی این شبکه ها عرضه می کند.
بازی های Indie دقیقا به چه نوع بازی هایی گفته می شود؟
همون طور که در چند خط بالا توضیح داده شد بازی های Independent خصوصیات خاص خودشونو دارن، برای درک بهتر این مطلب چند بازی رو به طور مثال نام می بریم و اون هارو با بازی های ایندی مقایسه می کنید و دلیل Indie بودن یا نبودن آن هارو هم ذکر می کنیم...
Call of Duty: Modern warfare 2
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بزارید از یه مثال خیلی ساده شروع کنیم، بله بازی MW2 که بسیاری از شما با آن اشنایی کامل دارید،
چرا این بازی یک بازی Indie نیست: میشه گفت دقیقا به همون دلیلی که Transformers 2 رو نمیشه یک فیلم مستقل(independent) در نظر گرفت! این بوسیله ی تیم سازنده ی بزرگ Infinity Ward و حمایت غول بزرگی به نام Activision Blizzard ساخته شد، همچنین تبلیغات وسیعی از بازی صورت گرفته، پس مسلما این بازی یک بازی مستقل(Indie) نخواهد بود!!
Shadow Complex
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این بازی از دسته بازی هایی است که بر روی شبکه Xbox Live Arcade عرضه شده و تیم سازنده ی آن گروه کوچکی به نام Chair Entertainment هستند!!
چرا این بازی یک بازی Indie نیست: شاید همین سوال رو الان از خودتون پرسیده باشید که چرا این بازی با وجود تیم سازنده ی کوچک و عرضه ی دیجیتالی آن یک بازی مستقل به حساب نمی آید! دلیل آن Epic Games است! بله در سال 2008 این بازی تحت نظارت و پشتیبانی شرکت Epic Games ساخته شد!
Flower
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چه چیزی این بازی را به یک بازی مستقل (Indie) تبدیل کرده: همون طور که گفته شد یکی از خصوصیات مهم بازی های Indie تکیه بر گیم پلی و خلاقیت است!! اگر شما این بازی را انجام داده باشید با تمام وجودتون اصالت بازی های Indie رو درک می کنید، سیستم گیم پلی تک، خلاقیت و نواوری، طراحی هنرمندانه ی مراحل، داستان زیبا و ... رو در این بازی می بینید!! در کنار این خصوصیات بازی میشه به عرضه ی اون به صورت دیجیتالی و گروه سازنده ی کوچک اشاره کرد، این گروه سازنده توانست در فستیوار IGF شرکت کنه!( بعدا در مورد این موضوع بحث خواهد شد...)
چرا بعضی ها این بازی را جزو بازی های Indie نمی دانند: شایعه شده بود که تیم سازنده ی این بازی یعنی "thatgamecompany" با شرکت های بزرگ Sony و Santa Monica Studio روابطی داشته و همین باعث شده که این بازی فقط بر روی شبکه های Playstation عرضه بشه.
Castle Crashers
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
میشه این عنوان رو یکی از بزرگترین بازی های Indie عرضه شده در Xbox Live Arcade نام برد طوری که گروه سازنده ی اون یعی The Behemoth به صورت کیلویی پول در آورد( 1.5 میلیون از این بازی فروخته شد!!)، در حالی که تیم سازنده آن یک تیم کوچک پنج نفری هست که 2 تن از آنها Tom Fulp و Dan Paladin هستند...
چه چیزی این بازی را به یک بازی مستقل (Indie) تبدیل کرده: اولین عنوان آن ها بازی Alien Hominid بود، این گروه 5 نفره در حالی این بازی رو به ثمر رسوندن که با گرفتن شغل دوم و خرج پس اندازهاشون بالاخره تونستند یک خانه ی اجاره ای به قیمت 401ks تهیه کنند و در آنجا به کار خود ادامه دهند... بعد از مدتی اونها بالاخره کار خودشونو تموم می کنند و در GamesCub بازی خودشونو عرضه می کنند، ولی موفقیت آنها زمانی معلوم شد که بازی به روی شبکه های XBL عرضه شد. دقیقا ساخت Castle Crasher نیز به همین صورت انجام گرفت و به صورت کامل توسط خود The Behemoth عرضه شد و تونست چندین جایزه در فستیوال IGF برنده بشه...(در این مورد همان طور که گفته شد صحبت خواهد شد.)
چرا بعضی ها این بازی را هنوز جزو بازی های Indie نمی دانند: استدلال ضعیفی هست ولی ممکنه دلیلش همین باشه که این تیم سازنده به صورت یک شرکت حرفه ای کار می کردند، همچنین با توجه به این که XBL نیز دستخوش تحولاتی شده و برای دادن گواهی و انتشار در اون شبکه باید سرمایه قابل توجه داشت...
Braid
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Braid از اون دسته بازی هایی در صنعت Indie بود که تونست غوغایی به پا کنه، بازی توجه خیلی هارو به خودش جلب کرد و تونست محبوبیت زیادی کسب کنه، و به طور باورنکردنی تونست کلی نقدهای مجلات رو تا مدتی به خودش اختصاص بده!!
چه چیزی این بازی را به یک بازی مستقل (Indie) تبدیل کرده: جالبه بدونید که سازنده ی این بازی تنها یک نفر (Jonathan Blow) بوده که هم برنامه نویسی و هم طراحی بازی رو انجام داده، البته در مورد آرت و موزیک بازی هم کمک گرفته ولی تمامی اجزای دیگه بازی تنها توسط یک خودش انجام شده، قابل ذکر هست که بازی در موقع انتشار خودش تونست شرکت های بزرگ رو تحت تاثیر قرار بده!
Gratuitous Space Battles
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چه چیزی این بازی را به یک بازی مستقل (Indie) تبدیل کرده: همانند بازی Braid، بازی GSB نیز توسط یک نفر به نام Cliff Harris کدنویسی و طراحی شده، اون بازی رو خودش و در وبسایت خودش منتشر کرد، تمام کارها بر عهده خودش بود، کارهایی مثل: کنترل و پشتیبانی تمام خریداران، ایمیل ها، سوالات، فروشگاه ها، طراحی و کدنویسی وبلاگ، مدیریت فروم و نویسندگی بلاگ، همه و همه رو به تنهایی انجام داد، در کل می توان او را که هم اکنون شرکتی به نام Positech Games ثبت کرده مظهر کار، تلاش، پشتکار دانست که همه این هارا به خاطر توسعه ی صنعت Indie انجام می دهد...
معروفترین بازی های Indie:ا
Capsized
World Of Goo
Castle Crashers
Braid
Minecraft
Limbo
Machinarium
Canabalt
Night Sky
Flower
Spelunky
و ...
مسابقات بازی های Indie:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همون طور که در بالا هم شاهد آن بودید چندین بازی تونسته بودن جوایزی در فستیوال IGF یا همون Indie Game Festival کسب کنند~> در حال حاضر سالانه در دنیا مسابقات متعددی در مورد ساخت بازی های Indie برگزار میشه، که می توان سایت Indiepub و فستیوال IGF را نام برد. هدف اصلی این مسابقات اغلب تشویق ساخت بازی های indie و شناخت بهترین بازیسازان مستقل برگزار میشه، که البته جوایز خوبی هم داره...
IGF چند قسمت برای رقابت بین شرکت کننده ها داره:
The IGF Main Competition (رقابت اصلی)
که در زمینه های مانند بهترین بازی از نظر بصری،موسیقی و... برگزار میشه که جایزه هر کدوم 2500$ هستش.
The IGF Mod Competition (رقابت بین mod ها)
مانند بهترین ماد که 5000$ جایزه داره و بقیه قسمت ها که هرکدوم 500$ جایزه دارن.
The IGF Student Showcase (رقابت بین دانشجویان)
که بازی برتر جایزه ای معادل 2500$ میگیره.
از سال 2007 تا به الان برندگان هر قسمت رو می زارم:
l(Main) IGF Competition:
Seumas McNally Grand Prize ($20,000)l
2011: Minecraft
2010: Monaco
2009: Blueberry Garden
2008: Crayon Physics Deluxe
2007: Aquaria
Excellence In Visual Art ($2,500)l
2011: Nidhogg
2010: Limbo
2009: Machinarium
2008: Fez
2007: Castle Crashers
Excellence In Audio ($2,500)l
2011: Amnesia: The Dark Descent
2010: Closure
2009: BrainPipe
2008: Audiosurf
2007: Everyday Shooter
Excellence in Design ($2,500)l
2011: Desktop Dungeons
2010: Monaco
2009: Musaic Box
Nuovo (Innovation) Award ($2,500)l
2011: Nidhogg
2010: Tuning
2009: Between
2008: World of Goo
2007: Everyday Shooter
Technical Excellence ($2,500)l
2011: Amnesia: The Dark Descent
2010: Limbo
2009: Cortex Command
2008: World of Goo
2007: Bang! Howdy
Best Mobile Game ($2,500)l
2011: Hellsing's Fire
Best Web Browser Game ($2,500)l
2008: Iron Dukes
2007: Samorost 2
Audience Award ($2,500)l
2011: Minecraft
2010: Heroes of Newerth
2009: Cortex Command
2008: Audiosurf
2007: Castle Crashers
Sponsor Awards
2011 Direct2Drive Vision Award: Amnesia: The Dark Descent
2010 Direct2Drive Vision Award: Max and the Magic Marker
2009 Direct2Drive Vision Award: Osmos
2008 Gleemie Awards (1x $5,000, 1x $3,000, 1x $2,000): Desktop Tower Defense, Skyrates, Quadradius
2007 GameTap Awards (1x $10,000, 2 x $5,000): Everyday Shooter, Blast Miner, Roboblitz
IGF Mod Competition (2006–2007)l
2007 Mod Awards
Best Mod ($5,000 Overall): Weekday Warrior (Half-Life 2)
Best Singleplayer FPS Mod ($500): Weekday Warrior (Half-Life 2)
Best Multiplayer FPS Mod ($500): Eternal Silence (Half-Life 2)
Best RPG Mod ($500): Darkness over Daggerford (Neverwinter Nights)
Best 'Other' Mod ($500): Spawns Of Deflebub (Unreal Tournament 2004)
IGF Student Showcase Winner
2011: Fract
2010: Continuity • Dreamside Maroon • Gear • Igneous
2009: Tag: The Power of Paint
2008: Synaesthete
2007: Toblo
منابع:
igf.com
indiepub.com
indiegamemag.com
en.wikipedia.org/wiki/Indie_game
امیدوارم مطالب برای همه ی شما دوستان مفید بوده باشه و خیلی هم خوشحال میشم اگه نظرتون رو در این باره بشنوم...
هدف تاپیک: اطلاع رسانی، معرفی صنعت بازی های Indie، معرفی بازی های Indie، رواج این صنعت، بحث و تبادل نظر در این مورد...
------------
سعی میشه در پست دوم، تاپیک های این نوع بازی هارو ذکر کنیم...