PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : در جريان درگيري لفظي يك داروساز با رئيس سازمان غذا و دارو چه گذشت؟



Life24
18-05-2011, 14:40
سرمايه‌داران براي سود بيشتر از داروسازان سوء استفاده مي‌كنند
خبرگزاري فارس: داروساز معترض با گلايه از تخلفات در داروخانه‌ها و برخورد ضعيف با داروخانه‌هاي متخلف گفت: سرمايه‌داران با نام داروسازان مجوز مي‌گيرند و بعد با استخدام داروساز ديگري هر كاري مي‌خواهند براي سود بيشتر در داروخانه انجام مي‌دهند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، صبح امروز در حاشيه برگزاري دومين همايش داروسازي باليني ايران يك داروساز به نام شيباني وزيري، با احمد شيباني رئيس سازمان غذا داوري كشور صحبت كرد و از وضعيت داروخانه‌هاي كشور و تخلفات آن كه به گفته وي بسيار زياد است گلايه كرد.

اما رئيس سازمان غذا و دارو (معاون غذا و داروي سابق) به وي پاسخي نداد و به دليل عدم پاسخگويي معاون وزير بين وي و داروساز گلايه كننده درگيري شد.

مسعود شيباني وزيري، داروساز كه خود را فارغ التحصيل 14 سال پيش از رشته داروسازي معرفي كرد بعد از پايان سخنراني احمد شيباني،رئيس سازمان غذا و دارو در فضاي سالن همايش رازي تا جلوي در خروجي با اين مقام مسئول صحبت كرد اما به علت بي توجهي رئيس سازمان غذا و دارو عصباني شد و به اين ترتيب بين وي و رئيس سازمان غذا و دارو درگيري لفظي به وجود آمد.

در اين هنگام و قبل از رسيدن رئيس سازمان غذا و دارو به خودروي خود به جاي پاسخ به اعتراض اين داروساز رو به اين فرد معترض كرد و در حالي كه اين فرد به آرامي در حال صبحت و بيان شكوايه‌هاي خود مبني بر تخلفات در داروخانه‌هاي كشور و سختگيري در اعطاي مجوز داروخانه به داروسازان بود، به آرامي به وي مطلبي گفت كه موجب برآشفته شدن بيشتر اين داروساز معترض شد.

مسعود شيباني وزيري(داروساز معترض) در اين هنگام با فرياد بلند معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا دارو را مورد خطاب قرار داد و به وي گفت:‌ به جاي اينكه به مشكلات ما برسيد و پاسخگوي ما باشيد مي‌گوييد، «خوب كاري كرديم.»

اين داروساز معترض كه به شدت عصباني شده بود در حالي كه احمد شيباني سوار بر خودرو شده بود، به شدت بر خودروي وي ضربه وارد كرد و به معاون وزير گفت كه به علت بي‌توجهي به وي شكوائيه خود مبني بر تخلفات در داروخانه‌ها، توزيع داروي قاچاق و نبود نظارت بر اين اماكن را براي اطلاع مردم در اينترنت منتشر مي‌كند و تهديد كرد كه در صورت عدم پاسخگويي مسئولان وزارت بهداشت واكنش شديدتري خواهد داشت.

اما احمد شيباني بدون هر گونه پاسخي به وي سوار بر خودرو شد و با لبخندي محل را ترك كرد.

داروساز معترض بعد از رفتن معاون وزير در حالي كه همچنان فرياد مي‌زد در جمع خبرنگاران گفت: اكثر داروخانه‌هاي بزرگ تهران به دليل سياست‌هاي غلط توسط غير داروساز اداره مي‌شود.

وي گفت: سال گذشته هم بنده اين اعتراض را كردم كه كجاي دنيا براي يك شيفت به يك داروساز ماهي 600 هزار تومان حقوق مي‌دهند.

شيباني وزيري ادامه داد: بنده 14 سال است كه فارغ‌التحصيل شده‌ام و امتياز دانشگاهي نيز براي تأسيس داروخانه دارم ولي اجازه تاسيس داروخانه را نمي‌دهند.

شيباني وزيري در حين اعتراض و گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به يكي از همكاران داروساز خود مبني بر اينكه شما مگر چند امتياز داريد گفت: بنده 2 هزار و 853 امتياز دارم.

كه آن داروساز همكار نيز به شيباني وزيري گفت: بنده 2 هزار و 900 امتياز دارم ولي به من هم اجازه راه‌اندازي داروخانه نمي‌دهند كه شيباني وزيري پاسخ داد پس چرا اين مسائل را نمي‌گوييد كه داروساز همكار وي در و واكنش به وي گفت:‌ خوب نمي‌دهند ديگر.

شيباني وزيري در پاسخ به خبرنگاري كه از وي پرسيد مشكلات داروسازان و داروخانه‌ها چيست، گفت: مجوز داروخانه‌ها را در عمل افراد غير داروساز گرفته‌اند.داروساز مي‌رود در اين داروخانه‌ها براي كار كردن و به او مي‌گويند هر چه ما مي‌‌گوييم بايد انجام دهيد نه آنچه را كه خودتان مي‌دانيد. من داروساز در چنين وضعيتي چگونه مي‌توانم بگويم كه فلان نسخه اشكال دارد چون صاحب كار من كسي است كه به من حقوق مي‌دهد و مي‌گويد حق نداري حرف بزني.

شيباني وزيري ادامه داد: «بنده حتي يك سال هم نتوانستم در داروخانه‌هاي غيردولتي كار كنم از بس كه خلاف ديدم.»

وي در پاسخ به اين پرسش كه اكنون در كجا مشغول فعاليت هستيد گفت: در داروخانه دولتي كار مي‌كنم.

شيباني وزيري در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه مشكلي كه در محل كار داروخانه كنوني داريد چيست؟ ادامه داد: در اين داروخانه كه دولتي است مشكلي ندارم مشكل آن است كه اگر بخواهم در شيفت بيرون در داروخانه غير دولتي كار كنم، مشكلاتي را مي‌بينم كه پاسخگويي ندارد، چون صاحب داروخانه داروساز نيست بايد بدون توجه به اصول علمي برده و بنده ديگري باشم.

وي ادامه داد: اين آقايان برويد ببينيد در داروخانه‌هاي خصوصي چه خبر است و چقدر داروهاي تقلبي هست.

وي ادامه داد: شما يك داروخانه خصوصي پيدا كنيد كه به دليل تخلف حتي يك هفته در آن بسته شده باشد زيرا لابي آن داروخانه مي‌رود در معاونت وزارت بهداشت پول مي‌دهد و فوراً داروخانه متخلف را آزاد مي‌كنند. به طور مثال در داروخانه... واقع در ميدان ... كه داروخانه بزرگي است، داروي قاچاق گرفتند اما حتي يك روز هم بسته نشد.

شيباني وزيري تصريح كرد: در حالي كه يكي از مسئولان وزارت بهداشت سال گذشته اعلام كرد كه « دلم نمي‌خواهد داروخانه در تهران زياد شود.»

وي در پاسخ به اين پرسش كه امتياز لازم براي نوبت‌گيري جهت دريافت مجوز ايجاد داروخانه به چه صورت است گفت: امتياز لازم براي در نوبت قرار گرفتن مجوز داروخانه 2 هزار و 850 است ولي حالا شما بيا و حتي 2 هزار و 900 امتياز داشته باش و من بارهاست كه اين مشكلات را اعلام كرده‌ام.

شيباني وزيري در پاسخ به اين پرسش كه دريافت مجوز داروخانه چقدر زمان مي‌برد گفت: (با اين روند)20 سال، من كه 2 سال نيز سابقه جبهه داشتم 200 امتياز بيشتر هم دريافت كردم و زودتر براي مجوز اقدام كردم اما هنوز نتوانسته‌ام مجوز بگيرم.

وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه حالا كه امتياز در نوبت قرار گرفتن براي دريافت مجوز داروخانه 2 هزار و 850 است و در كنار اين مسئله قانوني كه اين نوع مجوزها را به غير داروساز نمي دهند،اعتراض شما چيست و مشكل كجاست؟ افزود: من هم اينها را مي‌‌دانم ولي مسئله اين است كه يك سرمايه‌دار به خود بنده پيشنهاد داده است كه ماهي 3 ميليون تومان به تو مي‌دهم تا مجوز را به نام تو بگيرم (چون دانشگاه به سرمايه دار مجوز نمي‌دهد) ولي هر چه من مي‌گويم بايد در داروخانه انجام بدهي.

وي ادامه داد: برخي دكترها و همكاران بنده اين كار را انجام مي‌دهند يعني سرمايه‌دار در خانه مي‌نشيند و پروانه به نام دكتر داروساز ثبت مي‌شود و اين دكتر داروساز نيز كه مجوز داروخانه به نام وي است در اين داروخانه فعاليت نمي‌كند و مي‌رود جاي ديگر و سرمايه گذار يك دكتر داروساز ديگر را مي‌آورد كه هر چه بگويد عمل كند.

شيباني وزيري ادامه داد: من اين مشكلات را به روزنامه‌ها و صدا و سيما هم اعلام كردم اما مطالب ما را منتشر نمي‌كنند.

وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه آيا شما تا به حال حرف‌هاي خود را به جايي (با مسئولان) زده ايد گفت: بله بارها صحبت كرده‌ايم ولي اصلاً آدم را تحويل نمي‌گيرند.

خبرنگاران برخي رسانه‌ها سخنان اين داروساز و ماجراي وي با رئيس سازمان غذا و دارو را مشاهده كردند و بعد از آن البته مسئولان برگزاري همايش داروسازان باليني و حراست سالن از خبرنگاران خواستند كه اين اخبار را منتشر نكنند.