مشاهده نسخه کامل
: NURBS Modeling
N O V A L I S
05-05-2011, 14:43
سلام بر دوستان.
من تا حدودی با NURBS آشنا هستم ولی تا به حال مدلسازی جدی ای باهاش انجام ندادم.
می خوام تجربه ی دوستان رو در مورد این روش مدلینگ البته تو برنامه ی 3ds Max بدونم،
آیا ابزارهای NURBS تو 3ds Max ناقصه، یا مدلسازی به این روش دقیق نیست، یا مشکله یا.. چون کمتر دیدم کسی با NURBS تو 3ds Max مدلینگ کنه..
مرسی... :11:
سلام
اتفاقا دقیق ترین روش گمونم همین روشه
توی نرم افزار های مهندسی معمولا از همین روش استفاده میکنند
اما چون کمی روش سخت و دستو پاگیریه کمتر برای مدل سازی های معمولی (غیر دقیق ) ازش استفاده میشه
N O V A L I S
05-05-2011, 21:51
مرسی.. منظورم تو مکس بود، نمی دونم کجا خوندم که NURBS تو مکس به قدرت مایا یا Rhino نیست... خلاصه یه شیشه خرده هائی داره!
کلا می خوام بدونم دوستانی که با NURBS مکس کار کردن به نتیجه ی کاری که انتظارش رو داشتند رسیدند و آیا وقت گذاشتن روش به صرفه هست یا خیر؟
G LADIATOR
05-05-2011, 22:19
نه...
اگه می خوای NURBS رو حرفه ای کار کنی مکس زیاد به کارت نمیاد...
با مکس هم میشه....ولی برنامه های بهتری وجود داره.....
بستگی به این داره که دقیقا واسه چه کاری میخوای ازش استفاده کنی ولی در کل برنامه های زیر رو پیشنهاد میکنم....
در مورد هر کروم یه کم تحقیق کن و هر کروم بیشتر به کارت اومد رو انتخواب کن....اما جفتشون مخصوص NURBS هستن:
Autodesk Inventor
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
Rhino Ceros
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N O V A L I S
05-05-2011, 22:49
مرسی کاکو..
راستش انگیزم اولا این بود که دیدم NURBS یه گوشه ی مکس افتاده و ازش استفاده نمی کنم! (راستش به NURBS مایا هم فکر می کنم ولی فعلا قصد ندارم "کلا" سراغ مایا برم.) ضمنا "مدلینگ دقیق" هم یه دغدغه ایه که گاه و بیگاه دارم...........
در هر حال ممنونم بایت جوابت و اون 2 تا رو هم بیشتر بررسی می کنم...
اگر هم دوستان تجاربشون با NURBS، نکات و مثبت و منفی اون و ... رو بنویسن من و سایرین استفاده خواهیم کرد... :11:
.:PAR3A:.
05-05-2011, 23:02
من یه مقدار با نربز مدلینگ مکس کار کردم... خیلی لذت بخشه... اما اون قدرا توی مکس کامل نیست... با این حال من به پالیگان مدلینگ ترجیحش میدم... پلاگین های خیلی خوب و قوی برای نربز مادلینگ واس مکس اومدن... میتونین از اونا هم استفاده کنین ;)
*Forgotten*
05-05-2011, 23:03
سلام بر دوستان.
من تا حدودی با NURBS آشنا هستم ولی تا به حال مدلسازی جدی ای باهاش انجام ندادم.
می خوام تجربه ی دوستان رو در مورد این روش مدلینگ البته تو برنامه ی 3ds Max بدونم،
آیا ابزارهای NURBS تو 3ds Max ناقصه، یا مدلسازی به این روش دقیق نیست، یا مشکله یا.. چون کمتر دیدم کسی با NURBS تو 3ds Max مدلینگ کنه..
مرسی... :11:
از پلاگین power nurbs برای تری دی مکس استفاده کن که دیگه آخر قدرت nurbs هستش پریدن از نرم افزار به اون نرم افزار فقط باعث کندی کار و وقت تلف کردنه یک بار این پلاگینو نصب کردم اگه اشتباه نکنم سطح متوسط و حرفا ای داره
با کرک میتونی از ورژن حرفا ای استفاده کنی
*Forgotten*
05-05-2011, 23:20
Power Nurbs PRO And Power Translators PRO v7.00 For 3DsMax 2011 x32Bit & x64Bit
دانلود از اینجا: 84 مگ
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
نمونه کارها:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
*Forgotten*
05-05-2011, 23:31
اینجا هم 4 تا آموزش عالی برای شروع با این پلاگین هست آموزش های داخل سایت اصلی و همشون مجانی هستند
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
.:PAR3A:.
05-05-2011, 23:49
هر چی فک کردم اسمشو بگم یادم نیومد :دی اینم پلاگین فوق العاده ایه... حتما توصیه می کنم ازش استفاده کنین ;)
*Forgotten*
05-05-2011, 23:51
یه زمانی با تری دی مکس 9 نربز کار میکردم خیلی لذت بخشه
نربز ها چنتا خصیصه دارن یکیشون اینه که کیفیت کار رو بسیار بالا میبرن دیگه نیاز به mesh smooth نداری بعدی هم اینه که خیلی سرعت
مدلینگ رو بالا میبرن
اگه با ابزارها خیلی خوب کار کنی و یعنی خلاصه با ابزاراش در حد حرفه ای آشنا باشی میتونی سه سوته یک ماشین مثل بالایی ها بسازی که با پلیگن ممکنه چندین روز طول بکشه
از نربز ها بیشتر برای ساخت سطوح یکنواخت و حالت کمانی استفاده میشه البته حتا میتونی با هاش سر انسان رو هم بسازی ولی خیلی کج و کوله میشه و باید بعدن روش دوباره عملیات اصلاح رو بانجام بدی و همچنین دارای پلی گونهای بیشمار
برای همین باید تو point گذاری خیلی دقت کنی چون بعد از تبدیل به مش پلیگوناش بسیار بالا میره
9 تا پوینت میتونه 100 تا پلیگن بسازه
N O V A L I S
06-05-2011, 00:55
خیلی ممنون...
ظاهرا این پلاگینی که معرفی کردید پلاگین خوبیه و با مکس سازگاره و تا زمانی که تصمیم دارید با نرم افزار دیگه ای کار نکنید گزینه ی مناسبی هست. بذارید یه بررسی بکنم ببینم چی میشه....
این جا که پته ی NURBS مکس رو خوب رو آب ریختن، ظاهرا از مکس نسخه ی 2.5 آپدیت نشده!! :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
طفلک! :13:
*Forgotten*
06-05-2011, 09:33
خیلی ممنون...
ظاهرا این پلاگینی که معرفی کردید پلاگین خوبیه و با مکس سازگاره و تا زمانی که تصمیم دارید با نرم افزار دیگه ای کار نکنید گزینه ی مناسبی هست. بذارید یه بررسی بکنم ببینم چی میشه....
این جا که پته ی NURBS مکس رو خوب رو آب ریختن، ظاهرا از مکس نسخه ی 2.5 آپدیت نشده!! :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
طفلک! :13:
خوب هر نرم افزاری ممکنه یک ضعفی داشته باشه ولی در عوض مکس بستر مناسب برای ساخت پلاگینو داره در نتیجه
این مشکل برطرف میشه ولی خودم تعجب میکنم این قضیش چیه چون براحتی میتونستن آپدیتش کنن :2:
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.