ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کمک از حرفه ای ها برای اتمام پروژه معماری



hes25
30-04-2011, 08:15
سلام به همه دوستان و اساتید گرامی.

دارم یه پروژه انجام میدم با مایا 2011_ چندتا سوال داشتم:

1=روش اصولی در ساخت پرده تور توری :

مدلینگ=چطوری پرده جمع بشه و چین بخوره

شیدر و بافت=چکار کنم که عین واقعیت تو نور پردازی تاثیر بزاره یعنی اونجایی که تور نازک داره از اونجایی که طرح گلدار برجسته داره قابل تشخیص باشه.

________________________________________________


2=برای ساخت یک میوه خوری کریستال با لبه های موج دار و جزئیات بالا :

الف_از روش nurbs استفاده کنم یا polygon

ب_من یه مدل نمونه تو وب دیدم خیلی طبیعی بود ! سوالم اینه که از چه شیدری استفاده کردن اینا میخوام دستورش رو برام بگین که هنوز من در عجبم !(کار با منتال ری بود فک کنم)

ج_میخوام جملات شعر روی لیوانهای شیشه ای بنویسم کدوم روش بهتره؟

اگه بخوام گلی رو به صورت برجسته غیر بامپ مپ روی میوه خوری بذارم چی؟
_____________________________________________

3=مانیتور LCD ساختم :

الف_لامپ Led اونو با چه شیدری بسازم (ترجیحا منتال ری) که مثل واقعیت انگشتتو میبری جلو پوست دست قرمز بشه و همچنین درخشندگی اون تابلو نباشه.

ب_لبه های مانیتور شیشه ای هست که به رنگ گیلاسی هست فک کنم اما با یه زاویه خاصی دیده میشه سوالم اینه که با mia material میشه اینکارو کرد یا ترفند دیگه ای داره؟


ج_به چه روشی میشه فیلم زنده رو تو یه صفحه مانیتور نشون داد(منظورم با منتال هست)


____________________________________________

4=میخوام یه فرش طبیعی بسازم طوری که اگه لبش کمی موج پیدا کنه تار وپودش معلوم بشه مسلما با روش بامپ مپینگ نمیشه. روش خاصی هست؟ بچه های پیکسار چطور
این کارو میکنن؟

میشه با Fur که خز و کرک و پشم طبیعی میسازه اینکار رو کرد؟
_
اگه آره بافتشو چیکار کنم؟

_________________________

5=این سوال مهمه برام هنوز مشکل دارم

الف_چطور یه بافتی مثلا گل رز رو توی یک بشقاب یا قندون ساخته شده با nurbs بنشونم طوری که ماده داده شده قبلی با بافتهاش ناپدید نشن؟یعنی هر جور خواستم اونو روی ماده زیری سر بدم.
(منظورم کار با تنظیمات بافتهای چند لایه یا مواد چند لایه هست)

ب_بعضی ظروف مثل تفلون ها هستن ماده چند لایه دارن انگار


چه ماده ای برای شبیه سازی اون با منتال ری باید بکار برد؟

_______________________________________

6= بهترین ترکیب نورها برای نورپردازی داخلی اتاق در روز با دو تا پنجره کدوم هستش؟


اگه pdf مهندسی نورپردازی جایی پیدا میشه آدرس بدین ممنون میشم.

_______________________________________

7=من میخوام از ambient Occolusion در نورپردازی رندر منتال ری استفاده کنم راهنمایی کنید لطفا.


_______________________________________

8=بهترین فرمت برای نگاشت بافت عکس کدومه؟ و اینکه بغیر از رزولوشن بالا آیا راه دیگه ای برای واقعی شدن جنس ماده وجود داره مثل پلاگین و ...؟

هیچ تابع نورپردازی در منتال ری هست که جنس ماده رو برای شبیه سازی واقعی کنه؟
_______________________________________

9=لیست تنظیمات Shader برای مواد مختلف رو ازکجا پیدا کنم مثلا طلا,نقره,چینی ,پلاستیک و...


________________________________________


10=بعضی جلوه های ویژه مثل تفکیک نور در منشور یا خودکار با چه ماده ای امان پذیر هست؟


_______________________________________

11=بهترین چشم انداز از نظر ترکیب بندی رنگ جوری که جلب توجه کنه کدوم هست؟منظورم اینه چه رنگهایی با چه رنگهای دیگه باید یا نباید کنار هم باشند؟


اگه pdf مهندسی رنگ باشه عالی میشه

____________________________________

12=پخت (bake) بافت یعنی چه؟و کاربرد اون چیه؟


____________________________________

13=میشه همزمان از نورپردازی HDRI با FG و GI استفاده کرد یا خیر ؟آیا باید جدا جدا رندر بشه و بعد تو فتو شاپ ترکیب بشن؟

*****************************
منتظرم...

با تشکر.

hes25
30-04-2011, 20:23
دوباره سلام

دارین مینویسین آره , بنویسین بنویسین!!

hes25
01-05-2011, 23:17
استاد hadi665 سلام

آقا من شرمندم سوالام زیاد بود مجبور شدم در دو تا تاپیک بپرسم

اگه چندتا همزمان پست دادم به این خاطر بود که اینترنم دو بار حین ارسال تاپیک دومی قطع شد منم نگاه میکردم میدیدم نیومده مجبور بودم دوباره بفرستم

من عجله ندارم خیلی چیزای دیگه هست که باید بسازم منتظرم میمونم

بازم عذر خواهی میکنم

ممنون.