ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : پروژه تمرینی



NINJA0098
29-04-2011, 01:17
سلام به همه
اگه بعضیاتون یادتون باشه من قبلا داشتم رو یه بازی کار میکردم به اسم زال که برای مدل اصلیشم 50تومن خرج کرده بودم و کلی هم سوختم!!!!اما به دلایلی کنسل شد.
الان دوباره که شروع کردم یه بازی رو از صفر بسازم دیدم کلی چیزو تو یو دی کی بلد نیستم. برای همین میخوام یه بازی رو به جز مدلسازی تو مکس از صفر شروع کنم . تا چیزایی رو که بلد نیستم مثل gfx رو هم کم کم یاد بگیرم.
این بازی رو با طراحی مرحله ای که تو مسابقه ی رضا(reza_azimy_rw) شروع کردم ادامه میدم و برای همین مراحل طراحی مرحله رو همینجا میزارم.
لان نمیدونم اینترنتم چه مرگشه که هیچی نمیتونم آپ کنم وگرنه یه شات از لول میزاشتم.
سعی میکنم همراه کار آموزشای مرتبط رو هم بزارم.
امیدوارم که شمام کمکم کنین تا زودتر یاد بگیرم و این پروژه رو با هم تموم کنیم.
.................................................. ..................................................
چندتا از آخرین شات های مرحله:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

parvizamd
29-04-2011, 06:10
نینجا جان چرا با یونتی کار نمی کنی؟حالا درسته به پای udk نمی رسه اما اینجا جا رو ببین :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

نمی دونم ولی نگفتم بیاین مقایسه کننید udk بهتر از unity3d هست

hadi665
29-04-2011, 10:53
به به
یعنی ایشالله اینترنتت درست شده دیگه هوم ؟

آباریکلا
یعنی تو هنوز شروع نکردی gfx یاد بگیری ؟
دکی ، ببین ما دلمونو به یه پسر تنبل خوش کردیم : دی

anti-military
29-04-2011, 12:23
خیلی خوبه . البته ما هنوز اون عکسی که تو تاپیک مسابقه گذاشتی رو نمیتونیم ببینیم
خیلی دوست دارم ببینم چطوری شده . یه جا دیگه آپلودش کن ...

NINJA0098
29-04-2011, 13:23
نینجا جان چرا با یونتی کار نمی کنی؟حالا درسته به پای udk نمی رسه اما اینجا جا رو ببین :
من خودم با یونیتی هم کار کردم. الان که udk رو کامل یاد بگیرم دوباره میرم سراغ یونیتی تا اونو هم کاملا یاد بگیرم.منظورم از کامل اینه که بتونم یه بازی کامل رو باهاش تنها بسازم.

به به
یعنی ایشالله اینترنتت درست شده دیگه هوم ؟

آباریکلا
یعنی تو هنوز شروع نکردی gfx یاد بگیری ؟
دکی ، ببین ما دلمونو به یه پسر تنبل خوش کردیم
تقریبا اینترنتم درست شده(نپرس چرا تقریبا).
از اون شب دنبال آموزش فلش بودم فعلا یه آموزش گرفتم که مزخرفه.

خیلی خوبه . البته ما هنوز اون عکسی که تو تاپیک مسابقه گذاشتی رو نمیتونیم ببینیم
خیلی دوست دارم ببینم چطوری شده . یه جا دیگه آپلودش کن ...
آره میدونم. الان شروع کردم یه لول جدید رو بسازم تا هم برای این پروژه و هم برای مسابقه استفاده کنم. امشب یه شات میزارم.

Reza Azimy_RW
29-04-2011, 14:02
گرفتی مارو حسین !؟

ehsan_wwe
29-04-2011, 14:25
چرا وقتي نه عكسي دارين نه چيزي براي گفتن مياين تاپيك ميزنين :27:
( چطوري رفيق عزيز )

NINJA0098
29-04-2011, 17:50
گرفتی مارو حسین !؟
به جون خودم در راستای اهدافمونه(بزار اهداف مخفی بمونه)

چرا وقتي نه عكسي دارين نه چيزي براي گفتن مياين تاپيك ميزنين
( چطوري رفيق عزيز ) اوه اوه ناظم ... ببخشید ناظر اومد. همش تقصیر رضاست !!!
اینم شات برای شروع:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

---------- Post added at 06:50 PM ---------- Previous post was at 06:47 PM ----------

اینم لینک شات اگه اود نشد:(اون تیره ها ماله وطن دانلوده)

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

anti-military
29-04-2011, 18:02
میگم جریان چیه که شما هیچ کدوم از عکسهات دیده نمیشه ؟

NINJA0098
29-04-2011, 18:08
میگم جریان چیه که شما هیچ کدوم از عکسهات دیده نمیشه ؟
خوب فقط جای اون خط تیره بنویس وطن دانلود (هرجور اینو بنویسم تیره میشه (به دلایلی جای دیگه نمیتونم آپ کنم)

anti-military
29-04-2011, 18:28
خوب فقط جای اون خط تیره بنویس وطن دانلود (هرجور اینو بنویسم تیره میشه (به دلایلی جای دیگه نمیتونم آپ کنم)

اینجا واست آپلودش کردم ...

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

alivw71
29-04-2011, 18:46
اگه با engine 3d game stadio کا منی خیلی بهتره . در عرض 3 روز میشه یه بازی خوب ازش ساخت. من خودم میخام یه بازی به سبک fps بسازم که قابلیت انلاین داشته باشه. الان با ورژن a6 کا میکنم. 120 تا مدل از وب سایت خود موتور دانلود کردم.

saeed_cpu_full
29-04-2011, 18:53
اگه با engine 3d game stadio کا منی خیلی بهتره . در عرض 3 روز میشه یه بازی خوب ازش ساخت. من خودم میخام یه بازی به سبک fps بسازم که قابلیت انلاین داشته باشه. الان با ورژن a6 کا میکنم. 120 تا مدل از وب سایت خود موتور دانلود کردم.

سلام ... از قرار معلوم شما توی بازی سازی تازه کار هستی . پیشنهاد میکنم بدون داشتن اطلاعات کافی یه انجین رو انتخاب نکنید
3D Game Studio A6 اصلا برای ساخت هیچ گونه بازی مناسب نیست و محدودیت های زیادش نمیزاره شما یه بازی درست و حسابی باهاش درست کنی و خیلی وقته برای ساخت بازی جواب نمیده
برای ساخت یه بازی خوب شما چیزی بیشتر از سه روز وقت و مدل آماده احتیاج دارید

RatAtouille
30-04-2011, 12:15
بابات اسپم ببخشيد ...


اگه با engine 3d game stadio کا منی خیلی بهتره . در عرض 3 روز میشه یه بازی خوب ازش ساخت. من خودم میخام یه بازی به سبک fps بسازم که قابلیت انلاین داشته باشه. الان با ورژن a6 کا میکنم. 120 تا مدل از وب سایت خود موتور دانلود کردم.


تازه كار كه هيچي ، معلومه كلا با موتور كار نكرده كه همچين نظري ميده يه سري به دو موتور قدرتمند UDK و Unity بزن تا تفاوت ها رو بفهمي ...

honestbud
01-05-2011, 10:05
بچه ها کل کل رو بی خیال بشید برسید به موضوع تاپیک

شات ها رو بالاخره تونستیم ببینیم.از anti-military هم ممنون که دوباره آپلود کردن.اما من ------------- رو اضافه کردم و دیدم، بعدش پست anti-military رو دیدم!:31:

خوب اول اینکه همه رو با BSP ساختی؟اگه جواب مثبت هست، دلیلش چی بوده؟
دوم اینکه اینی که شما گذاشتی رفته تو مایه های پلان!!یکمی از نزدیم تر هم شات میگرفتی ببینیم چه خبره!مخصوصا اون گوشه سمت راست بالای عکس که ظاهرا پله هستش
سوم اینکه اگه قراره تو تاپیک مسابقه شرکتش بدی، بگو دیگه چیا میخواد اضافه بشه؟اینجا مثلا چه طور فضایی هستش و از این جور چیزا!

NINJA0098
01-05-2011, 14:48
اگه با engine 3d game stadio کا منی خیلی بهتره . در عرض 3 روز میشه یه بازی خوب ازش ساخت. من خودم میخام یه بازی به سبک fps بسازم که قابلیت انلاین داشته باشه. الان با ورژن a6 کا میکنم. 120 تا مدل از وب سایت خود موتور دانلود کردم
ممنون بابت نظرتون ولی گیم استادیو در سطح udk نیست بعدشم من خودم با udk یکمکی آشنام و بعضی چیزا رو بلد نیستم برای همین دارم رو یه پروژه کار میکنم.

خوب اول اینکه همه رو با BSP ساختی؟اگه جواب مثبت هست، دلیلش چی بوده؟
بله تمامش با bsp ساخته شده(یه جور میگم تمامش انگار چقدره)خوب گفتم که میخوام تسلطم رو رو انجین زیاد کنم برای همین دارم تا میتونم از امکانات انجین استفاده میکنم.

دوم اینکه اینی که شما گذاشتی رفته تو مایه های پلان!!یکمی از نزدیم تر هم شات میگرفتی ببینیم چه خبره!مخصوصا اون گوشه سمت راست بالای عکس که ظاهرا پله هستش
الان یه چندتا شات میزارم که از نزدیکه ببینین.

سوم اینکه اگه قراره تو تاپیک مسابقه شرکتش بدی، بگو دیگه چیا میخواد اضافه بشه؟اینجا مثلا چه طور فضایی هستش و از این جور چیزا!
یه بازی شوتر اول شخص تو مایه های جان سخت (حدود 6 سال پیش ساخته شده بود)

NINJA0098
01-05-2011, 15:02
روند پیشرفت کارمه تا حالا به ترتیب ببینین . از شات 6 به بعد براش سقف زدم.روند کارم کنده برای دانشگاه. اینترنت به درد بخورم ندارم الان تو دانشگاه دارم آپ میکنم.

شاتای جدید:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

---------- Post added at 04:02 PM ---------- Previous post was at 04:01 PM ----------

یکم تعداد و حجم عکسا زیاده دیگه شرمنده فکر کردم همینجا بزارم ببینین بهتره تا لینک بزارم

saeed_cpu_full
01-05-2011, 15:14
خوب اول اینکه همه رو با BSP ساختی؟اگه جواب مثبت هست، دلیلش چی بوده؟

با اجازه NINJA0098 عزیز
برای ساخت فضای کلی بازی و چارچوب کلی لول باید از BSP استفاده کرد ... دلیلش هم طولانی بود که محمد یه بار توضیح داده بود یه سرچ توی تاپیک بزنی پستش رو میبینی :46:

honestbud
01-05-2011, 15:27
یه بازی شوتر اول شخص تو مایه های جان سخت (حدود 6 سال پیش ساخته شده بود)

خوب برادر من در مورد محیطش صحبت نکردی که !
بگو کجاست؟مثلا میتونه یه زندان باشه یا مرکز فرماندهی بیگانگان فضایی که برای تسخیر زمین اومدن!:31:



روند پیشرفت کارمه تا حالا به ترتیب ببینین . از شات 6 به بعد براش سقف زدم.روند کارم کنده برای دانشگاه. اینترنت به درد بخورم ندارم الان تو دانشگاه دارم آپ میکنم.

شاتای جدید:

Post added at 04:02 PM ---------- Previous post was at 04:01 PM ----------

یکم تعداد و حجم عکسا زیاده دیگه شرمنده فکر کردم همینجا بزارم ببینین بهتره تا لینک بزارم


شات هات رو هم دیدم.خوبه!
اگه واقعا میخوای از امکانات خود انجین استفاده کنی و با BSP تا جایی که میشه مانور بدی، هنوز خیلی چیزا مونده که میتونی با BSP ها بسازی!

در مورد تکسچر هم که حرف نمیزنم، چون فکر کنم هنوز شروع به کار نکردی تو اون زمینه!

---------- Post added at 04:27 PM ---------- Previous post was at 04:25 PM ----------


با اجازه NINJA0098 عزیز
برای ساخت فضای کلی بازی و چارچوب کلی لول باید از BSP استفاده کرد ... دلیلش هم طولانی بود که محمد یه بار توضیح داده بود یه سرچ توی تاپیک بزنی پستش رو میبینی :46:

به نظر من هم زیادی از BSP ها استفاده کرده!
من هم به همین خاطر پرسیده بودم که همه رو BSP ها ساخته.
گفت که میخواد تمرین کنه و از توانایی های انجین استفاده کنه!

saeed_cpu_full
01-05-2011, 15:30
یه وقت مدل هارو با BSP نسازیا !! بعدا برای Collision و اینجور چیزا برات دردسر میشه ... اگه یه مدل در حد بشکه هست ایرادی نداره ولی نیای یه دفعه کاراکتر درست کنی !!! :31::31: یا اسلحه و چراغ و اینجور چیزا

NINJA0098
01-05-2011, 15:40
خوب برادر من در مورد محیطش صحبت نکردی که !
بگو کجاست؟مثلا میتونه یه زندان باشه یا مرکز فرماندهی بیگانگان فضایی که برای تسخیر زمین اومدن!چقدر تخیلی فکر میکنی؟! یه محیط اداری مرتب و معمولی.

شات هات رو هم دیدم.خوبه!
اگه واقعا میخوای از امکانات خود انجین استفاده کنی و با BSP تا جایی که میشه مانور بدی، هنوز خیلی چیزا مونده که میتونی با BSP ها بسازی!چشات قشنگ میبینه , من که هنوز چیز درست و درمونی نساختم.
با bsp دیگه چی میتونم بسازم؟

یه وقت مدل هارو با BSP نسازیا !! بعدا برای Collision و اینجور چیزا برات دردسر میشه ... اگه یه مدل در حد بشکه هست ایرادی نداره ولی نیای یه دفعه کاراکتر درست کنی !!! یا اسلحه و چراغ و اینجور چیزا به خاطر اون چراغا که با bsp ساخت میگی؟نه بابا انجینم یه مشکلی داره که نمیتونم متریال بزنم برا همین اعصابم خورد بود گفتم زیاد محیط خلوت نباشه اونا رو سریع ساختم گذاشتم.

به نظر من هم زیادی از BSP ها استفاده کرده!
حرف سعیدو بد متوجه شدی, اتفاقا استفاده از bsp تو performance بازی خیلی کمک میکنه.الان حوصله ندارم توضیح بدم تو پشتیبانی سرچ کن پست محمد کامله.

honestbud
01-05-2011, 15:48
یه وقت مدل هارو با BSP نسازیا !! بعدا برای Collision و اینجور چیزا برات دردسر میشه ... اگه یه مدل در حد بشکه هست ایرادی نداره ولی نیای یه دفعه کاراکتر درست کنی !!! :31::31: یا اسلحه و چراغ و اینجور چیزا

راستی گفتی کالیژن، یه چیزی یادم افتاد!

اول اینکه وقتی مدل رو از مکس میاری تو UDK، موقعی که میخوای بهش کالیژن بدی،میتونی یه طوری تنظیم کنی که دقیقا بیوفته روی مدل و میتونی یه طوری باشه که حدودی باشه!
البته میدونم که باید با توجه به اهمیت مدل خودت انتخاب کنی که چقدر کالیژنت دقیق باشه!
اما میخوام بدونم که آیا راهی هست که بشه بفهمی هر کالیژنی چقدر روی پرفورمنس بازی تاثیر میزاره! یعنی تا کجا کایژن رو دقیق بدم که پرفورمنس بازی پایین نیاد؟

NINJA0098
01-05-2011, 15:53
راستی گفتی کالیژن، یه چیزی یادم افتاد!

اول اینکه وقتی مدل رو از مکس میاری تو UDK، موقعی که میخوای بهش کالیژن بدی،میتونی یه طوری تنظیم کنی که دقیقا بیوفته روی مدل و میتونی یه طوری باشه که حدودی باشه!
البته میدونم که باید با توجه به اهمیت مدل خودت انتخاب کنی که چقدر کالیژنت دقیق باشه!
اما میخوام بدونم که آیا راهی هست که بشه بفهمی هر کالیژنی چقدر روی پرفورمنس بازی تاثیر میزاره! یعنی تا کجا کایژن رو دقیق بدم که پرفورمنس بازی پایین نیاد؟
منظورت از هر کالیژن چقدر روی پرفرمنس تاثیر داره چیه؟ قسمت فریم ادیتور رو باز کن و ببین سرعت فریمت چجوریه و حواست بهش باشه...

honestbud
01-05-2011, 15:54
چقدر تخیلی فکر میکنی؟! یه محیط اداری مرتب و معمولی.
چشات قشنگ میبینه , من که هنوز چیز درست و درمونی نساختم.
با bsp دیگه چی میتونم بسازم؟



خوب ببخشید که اینطوری میگم!تو رو خدا یه وقت ناراحت نشی ها!
ولی نمیدون چراوقتی نوشته
چقدر تخیلی فکر میکنی؟! یه محیط اداری مرتب و معمولی رو خوندم یکی تو ذهنم گفت : "ظاهرا برنامه خاضی نداره و هنوز نمیدونه که اینجا کجاست"

چون آدم اگه ندونه کجا میخواد بره به ناکجا آباد میرسه!
این رو رو تجربه شخصی میگم ها!
یه بار همینطوری الکی یه محیز درست کردم آخرش فهمیدم که هیچیش به هیچشی نمیخوره! یه جا یه لامپ سو سو میزنه، یه جا یه در اتوماتیک با صدای فضایی داریم، یه جا 10 ثانیه ای باید در رو ببندی وگرنه میترکی!:31::31:



حرف سعیدو بد متوجه شدی, اتفاقا استفاده از bsp تو performance بازی خیلی کمک میکنه.الان حوصله ندارم توضیح بدم تو پشتیبانی سرچ کن پست محمد کامله
در مورد استفاده از براش ها هم، من غیر از حرف های آقا محمد تو تاپیک پشتیبانی، خودم هم چند جا سرچ زدم و تحقیق کرد.تقریبا میدونم که چطوری باید ازشون استفاده کنم.ممنون که راهنمایی کردی



به خاطر اون چراغا که با bsp ساخت میگی؟نه بابا انجینم یه مشکلی داره که نمیتونم متریال بزنم برا همین اعصابم خورد بود گفتم زیاد محیط خلوت نباشه اونا رو سریع ساختم گذاشتم

مشکل چی داره؟مگه میشه یه طوری باشه که نتونی مدل بیاری؟
اگه خواستی بگو شاید من هم قبلا بهش برخورده باشم بتونم یه کمکی کنم!

ویرایش :
پستت رو الان دیدم:
این چک کردن فریم تو کدوم قسمته!
کلا باید حواسم به چیچیش باشه؟
عدد خاضی داره؟
دیدم تو مکس هم میندازه ها!ولی نمیدونم باید تو چه محدوده ای باشه!
اخه من اصلا با انیمیشن و ریل تایم کار نکردم

saeed_cpu_full
01-05-2011, 15:55
راستی گفتی کالیژن، یه چیزی یادم افتاد!

اول اینکه وقتی مدل رو از مکس میاری تو UDK، موقعی که میخوای بهش کالیژن بدی،میتونی یه طوری تنظیم کنی که دقیقا بیوفته روی مدل و میتونی یه طوری باشه که حدودی باشه!
البته میدونم که باید با توجه به اهمیت مدل خودت انتخاب کنی که چقدر کالیژنت دقیق باشه!
اما میخوام بدونم که آیا راهی هست که بشه بفهمی هر کالیژنی چقدر روی پرفورمنس بازی تاثیر میزاره! یعنی تا کجا کایژن رو دقیق بدم که پرفورمنس بازی پایین نیاد؟

کالیژن هم عین مدل از Tri درست شده و اونها هم رندر میشن . در کل نمیشه گفت چقدر تأثیر داره یه چیز تجربیه
من خودم چیز هایی که خیلی لازم نیست کالیژنش دقیق باشه رو با یه مکعب ساده بهش کالیژن میدم حتی بعضی از آبجکت ها که پلیر هیچ جوره نمیتونه بهش برسه رو اصلا کالیژن نمیدم :31: ولی مثلا یه سری توپ ها بود که پلیر باید ازش میپرید ، اونها رو خیلی دقیق بهش کالیژن دادم چون دوربین بازی از بقل بود و پای پلیر هم مشخص بود باید یه جوری این کار رو میکردم که پاهاش روی هوا نمونه
اونجا ارزش داره فوقش دو سه تا فریم فدای این کار بکنی ولی برای آبجکت های معمولی به نظرم مکعب هم براش زیادیه :31:

NINJA0098
01-05-2011, 16:02
مشکل چی داره؟مگه میشه یه طوری باشه که نتونی مدل بیاری؟
اگه خواستی بگو شاید من هم قبلا بهش برخورده باشم بتونم یه کمکی کنم!
تو پشتیبانی گفتم

ظاهرا برنامه خاضی نداره و هنوز نمیدونه که اینجا کجاست
نه دادا اولا که ناراحت نشدم و دوما که دقیقا میدونم دارم چیکار میکنم. بالا تر گفتم که میخوام مثل بازی جان سخت باشه که کلش تو محیط یه ساختمون بود و هر مرحله یه طبقه میرفت بالاتر.

aliscan
01-05-2011, 16:16
روند پیشرفت کارمه تا حالا به ترتیب ببینین . از شات 6 به بعد براش سقف زدم.روند کارم کنده برای دانشگاه. اینترنت به درد بخورم ندارم الان تو دانشگاه دارم آپ میکنم.

شاتای جدید:
...............
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]یکم تعداد و حجم عکسا زیاده دیگه شرمنده فکر کردم همینجا بزارم ببینین بهتره تا لینک بزارم

سلام
حسین جان من عکسی نمی بینم یه جا دیگه آپ کن!:46:

honestbud
01-05-2011, 16:29
کالیژن هم عین مدل از Tri درست شده و اونها هم رندر میشن . در کل نمیشه گفت چقدر تأثیر داره یه چیز تجربیه
من خودم چیز هایی که خیلی لازم نیست کالیژنش دقیق باشه رو با یه مکعب ساده بهش کالیژن میدم حتی بعضی از آبجکت ها که پلیر هیچ جوره نمیتونه بهش برسه رو اصلا کالیژن نمیدم :31: ولی مثلا یه سری توپ ها بود که پلیر باید ازش میپرید ، اونها رو خیلی دقیق بهش کالیژن دادم چون دوربین بازی از بقل بود و پای پلیر هم مشخص بود باید یه جوری این کار رو میکردم که پاهاش روی هوا نمونه
اونجا ارزش داره فوقش دو سه تا فریم فدای این کار بکنی ولی برای آبجکت های معمولی به نظرم مکعب هم براش زیادیه :31:

درسته حق با شماست!
من یه لامپی درست کرده بودم که بالای در بود، اصلا بهش کالیژن ندادم!
آخه پلیر بهش نمیتونی برسه که!اگرم بهش تیر بزنه به خاطر ضخامت کمش تابلو نمیشه!


سلام
حسین جان من عکسی نمی بینم یه جا دیگه آپ کن!:46:

داداش عکس ها دیده میشه!
حتی تو همین پست خودت!


-------

راستی نگفتین این فریم ریت رو از کجا باید کنترل کنم و از کجا بفهمم که خوبه یا بد!

anti-military
01-05-2011, 16:36
راستی نگفتین این فریم ریت رو از کجا باید کنترل کنم و از کجا بفهمم که خوبه یا بد!

برنامه Fraps رو دانلود کن ...

Hotsun
01-05-2011, 16:38
خوب شده.
باید برین کم کم روی جزئیات و تکسچرها کار کنین دیگه.

راستی عکس ها چون کامل شده نیستن به صورت JPG سیو کنین که حجمش بیاد پایین.
ممکنه یکم بد کیفیت بشه ولی چون کار اصلی نیست JPG باشه بهتره بعد که محیط کامل تر شده یهو بیاین PNG بذارین تازه بچه ها میگن اَ ببین چجوری یهو کیفیت کارش رفت بالا و بیشتر حال میکنن.:5:

aliscan
01-05-2011, 16:39
یعنی چی عجیه!!:18:
من با سه تا مرورگر امتحان کردم ولی عکسی ندیدم

Hotsun
01-05-2011, 16:44
بیا اینم JPG شده همون تصویر:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
البته سایزش رو هم نصف کردم.
حجمش 493KB بود شده 15کیلو:31:.

honestbud
01-05-2011, 16:49
برنامه Fraps رو دانلود کن ...

این برنامه که میگی چیه؟
من منظورم تو خود UDK بود!
آخه نینجا عزیز گفت که تو خود UDK میشه فریم ریت رو چک کرد!
مثل مکس که از قسمت statistic توی view port ها میتونی بیاریش!

----------
دانلودش کردم.همونیه که 2.2 مگه!
الان کامپیوتری که توش UDK رو نصب کردم دم دست نیست.
میشه بگی چطوری باید باهاش کار کنم؟

من بازش که میکنم، ظاهرا خودش فریم ریت رو اندازه گیری میکنه و تو یه فایل ذخیره میکنم.
اونجا مینویسه که که FPS چقدره!
خوب من فعلا یه ویدئو باز کردم و دیدم که نوشته 31!
حالا نمیدون مبا ویدئو میشه اصلا یا نه؟
بعدشم این 31 خوبه یا بد؟باشد چقدر باشه!فکر کنم 15 باید باشه؟نه؟

anti-military
01-05-2011, 17:02
این برنامه که میگی چیه؟
من منظورم تو خود UDK بود!
آخه نینجا عزیز گفت که تو خود UDK میشه فریم ریت رو چک کرد!
مثل مکس که از قسمت statistic توی view port ها میتونی بیاریش!

----------
دانلودش کردم.همونیه که 2.2 مگه!
الان کامپیوتری که توش UDK رو نصب کردم دم دست نیست.
میشه بگی چطوری باید باهاش کار کنم؟

من بازش که میکنم، ظاهرا خودش فریم ریت رو اندازه گیری میکنه و تو یه فایل ذخیره میکنم.
اونجا مینویسه که که FPS چقدره!
خوب من فعلا یه ویدئو باز کردم و دیدم که نوشته 31!
حالا نمیدون مبا ویدئو میشه اصلا یا نه؟
بعدشم این 31 خوبه یا بد؟باشد چقدر باشه!فکر کنم 15 باید باشه؟نه؟

ببین برنامه رو که باز کردی دیگه اونجا تو هر بازی که بری فریمت رو یه گوشه از تصویر نشون میده . تو UDK هم همینطوریه . این برنامه رو باز کن و بازیت رو تو UDK اجرا کن که فریمت رو نشون بده ...

Reza Azimy_RW
01-05-2011, 19:40
بعدشم این 31 خوبه یا بد؟باشد چقدر باشه!فکر کنم 15 باید باشه؟نه؟ هرچی فریم ریت بیشتر باشه بهتره - که رابطه مستقیم با سیتمت داره . مثلا شاید رو سیستمه شما فریم ریت 30 باشه رو یه سیستم ضعیفتر 15 . که فریم 30 معمولیه .
در کل تعریفه فریم رو اینجوری میتونم بگم :

یه فیلم 1 ثانیه ای مثلا 25 تا عکسه که پشته سره هم میاد و ما چون پشته سره همه به صورت متحرک میبینیمش . حالا فریم ریت تو بازیها هم همینه . هرچی تعداد فریم ( تعداد عکس ) که تو 1 ثانیه میبینیم بیشتر باشه تصویر نرم تره .

البته چشمه انسان تا 50 فریم رو میتونه ببینه و بالاتر از اون رو احساس نمیکنه . ( اینو تو یه مقاله کوییست خوندم ولی Hutsun جان گفتن 25 فریم . حالا نمیدونم کدومش درسته !)

موفق باشی

saeed_cpu_full
01-05-2011, 19:49
هرچی فریم ریت بیشتر باشه بهتره - که رابطه مستقیم با سیتمت داره . مثلا شاید رو سیستمه شما فریم ریت 30 باشه رو یه سیستم ضعیفتر 15 . که فریم 30 معمولیه .
در کل تعریفه فریم رو اینجوری میتونم بگم :

یه فیلم 1 ثانیه ای مثلا 25 تا عکسه که پشته سره هم میاد و ما چون پشته سره همه به صورت متحرک میبینیمش . حالا فریم ریت تو بازیها هم همینه . هرچی تعداد فریم ( تعداد عکس ) که تو 1 ثانیه میبینیم بیشتر باشه تصویر نرم تره .

البته چشمه انسان تا 50 فریم رو میتونه ببینه و بالاتر از اون رو احساس نمیکنه . ( اینو تو یه مقاله کوییست خوندم ولی Hutsun جان گفتن 25 فریم . حالا نمیدونم کدومش درسته !)

موفق باشی

تا 60 فریم رو حس میکنیم چون توی نقد های بازی هم ببینی فریم ریت رو نسبت به 60 فریم بر ثانیه میسنجن
25 فریم رو هم اصلا تأیید نمیکنم :31: بازی Gears of War 2 روی ایکس باکس 30 فریم بر ثانیه هست و CoD هم 60 فریم بر ثانیه ... نرم تر بودن CoD رو کامل حس میکنی

parvizamd
01-05-2011, 19:53
25 خیلی کمه 30 خوبه ! ولی ایدال 60 فریمه!

Hotsun
01-05-2011, 19:54
راستش من خودمم نمیدونم کدومش درسته.

برای انیمیشن و فیلم 24 و 25 فریم میذارن ولی توی بازی ها من دیدم از 30 تا 60 میره نرم تر به نظر میاد حرکت ها.

parvizamd
01-05-2011, 19:57
هات سان جان فیلم های hd فریم ریتش بین 40 تا 50 است.

honestbud
01-05-2011, 20:04
خوب نام این تاپیک مثل تاپیک هادی جان میخوایم به "فریمت ریت" تغییر بدیم:31::5:

من با این نرم افزاری که آنتی معرفی کرد، مپی که تو UDK ساخه بودم رو امتحان کردم.
فریم ریتش در کمال ناباوری 13-14 بود.سیستمش هم بد نبود.

البته روی یه کامپیوتر دیگه بازی فوتبال رو با اون نرم افزاره امتحان کردم فریم ریتش حدود 27-28 بود.
پس فکر کنم نرم افزار اراد نداشته باشه.
چرا اینقدر فریم ریت مپم پایین بود؟

ز تو خود UDK نمیشه فریم ریت رو چک کرد؟

نینجا جان، شما که اینو گفته بود، بگو از کجاست که ما هم یاد بگیریم!

parvizamd
01-05-2011, 20:10
دوستان عزیز کافیه فقط d3dgear روی کامپیوترتون نصب کرده و سپس بعد از اجرای برنامه بازی رو استارت بزنید در بالای صفحه به شما فریمت ریت میگه.

Reza Azimy_RW
01-05-2011, 20:52
دوستان عزیز کافیه فقط d3dgear روی کامپیوترتون نصب کرده و سپس بعد از اجرای برنامه بازی رو استارت بزنید در بالای صفحه به شما فریمت ریت میگه.
Fraps هم دقیقا کارش همینه !
+
گرفتن بنچمارک از بازی
+
ضبط ویدیو با کیفیت از بازی
+
تصویر برداری از بازی
+
و....


تا 60 فریم رو حس میکنیم
اره درسته الان که رفتم دوباره مقاله رو خوندم نوشته بود 60 فریم !
کلا تایپیکو منحرفوندیم رفت ! الانه که سر و کله احسان وصاحب تایپیک پیدا بشه !:31:

NINJA0098
02-05-2011, 18:48
من منظورم تو خود UDK بود!
برو تو قسمت show و show fps رو فعال کن.

NINJA0098
02-05-2011, 19:07
اینم یه شات جدید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

parvizamd
02-05-2011, 19:12
چه خوشگل شده امشب .نینجا جان چقدر قشنگه آقا رهن اش چقدره؟

NINJA0098
02-05-2011, 19:16
چه خوشگل شده امشب .نینجا جان چقدر قشنگه آقا رهن اش چقدره؟

خوش سخن فروشیه ...

aliscan
02-05-2011, 19:18
سلام

ایول حسین جان خیلی خوب شده:46:

Hotsun
02-05-2011, 19:43
پلیگن هاش زیاد میزنه ها.
فکر کنم یه 100هزار تایی همین صحنه خالی بدون مدل داشته باشه :31:
خوبه.
منتظر تکسچر شده و مدل گذاری شدش هستم.
ببینم با افکت ها چکار میکنیا.

راستی برای یه بنایی که سقفش پایین هست از این پنکه ها نمیذارن طرف قدش بلند باشه گردنش رفته :31:
یه چیزی هم هست من به نظرم اومد سیستم آب پاش ضد حریق باشه ولی خیلی از سقف اومده پایین و یه جاییه که نصف اتاق رو کلاً پوشش نمیده.
نمیدونم محیط رو با چی ساختی(با خود UDK یا چیز دیگه)ولی یکم بد در آوردی.
میدونی چرا:
جلوی خروجی که در هم نداره از بالا یکم زده پایین که این برای چار چوب و مشکلی نداره ولی در عوض از پایین زیادی رفته و یه تیکه از زمین هم برداشته(احتمالاً به خاطر فیکس نبودن موقع استفاده از SCG Subtract یا بولین یا هر اسم دیگه ای که ادیتورت داره بوده.)اگر یکم بالاتر میزنی اونوقت زمین درست میشد ولی در عوض چارچوب میرفت.تازه همین الانش هم جا برای چارچوب کمه.
ستون هات یجوری هستن:
انگار یه مکعب زدی بعد روش اون گچ بری ها رو اضافه کردی.
تو واقعی معمولاً وقتی از این گونه گچ بری ها استفاده میشه طوری روی گوشه های ستون رو تا پایین ادامه میدن که یکدست بشه و خوب به نظر بیاد(اگر تو واقعی این کار رو میکنن برای بهتر جلوه کردنه و اگر میخوای مثل واقعی بسازی باید بهش دقت کنی و اگر نمیخوای واقعی بسازی باید یه کار کنی بهتر جلوه کنه که مجبوری از قوانین واقعیت استفاده کنی ولی اگر میخوای بد جلوه کنه که هیچی دیگه)

یه مورد دیگه اینه که برای پنجره ها و درها هم یه چارچوبی انتخاب کن که به محیط بیاد.چون الان چارچوب نداره فقط در همین حد میشه گفت.


در ضمن گفتی که:

اینم یه شات جدید
در صورتی که 2 تا شات گذاشتی و همین بی دقتی میتونه روی روان پلیر تاثیر بذاره و بگه که بازی بدرد نخوریه و دیگه از این شرکت بازی نمیخرم :laughing:

NINJA0098
04-05-2011, 12:37
پلیگن هاش زیاد میزنه ها.
فکر کنم یه 100هزار تایی همین صحنه خالی بدون مدل داشته باشه
نه بابا 100000 تا؟:18: فقط اون گچ بری بالای ستون پلیش زیاده بقیه که چیزی نداره.

منتظر تکسچر شده و مدل گذاری شدش هستم.
ببینم با افکت ها چکار میکنیا.
فعلا انجینم مشکل داره متریال نمیتونم بزنم ولی مدلا رو که کم کم چیدم شات میزارم الان یه چندتا شات میزارم.

راستی برای یه بنایی که سقفش پایین هست از این پنکه ها نمیذارن طرف قدش بلند باشه گردنش رفته
اتفاقا اینجا سقفش بالاس تو این شاتا نسبت ارتفاع سقف یه پلیر رو میزارم.

یه چیزی هم هست من به نظرم اومد سیستم آب پاش ضد حریق باشه ولی خیلی از سقف اومده پایین و یه جاییه که نصف اتاق رو کلاً پوشش نمیده.
اونو اول اول گذاشتم دیگه بر نداشتم همینجوری باشه بهتره.(قرار بود چراغ باشه:31:)

جلوی خروجی که در هم نداره از بالا یکم زده پایین که این برای چار چوب و مشکلی نداره ولی در عوض از پایین زیادی رفته و یه تیکه از زمین هم برداشته
اینو برای این گذاشتم که میخوام توش فرش بزارم و فیزیک پارچه udk رو بهش بدم. اینطوری پر میشه.

ستون هات یجوری هستن:
انگار یه مکعب زدی بعد روش اون گچ بری ها رو اضافه کردی.
این شاتا رو تو حالت light detail خود udk گرفتم برای همین یکم نافرم در اومده اگه متریال بدم یه جورایی سعی میکنم فیکسش کنم.

یه مورد دیگه اینه که برای پنجره ها و درها هم یه چارچوبی انتخاب کن که به محیط بیاد.چون الان چارچوب نداره فقط در همین حد میشه گفت.

در و پبجره رو هنوز مدلسازی نکردم اون پنچره رو هم مینطوری گذاشتم, بعدا عوضش میکنم.

در صورتی که 2 تا شات گذاشتی و همین بی دقتی میتونه روی روان پلیر تاثیر بذاره و بگه که بازی بدرد نخوریه و دیگه از این شرکت بازی نمیخرم
کلا از بچگی ریاضیم ضعیف بود شما به دل نگیر بازیو بخر:31:
در کل ممنون بابت نظرات و نکته بینیات:40:

NINJA0098
04-05-2011, 14:35
ای بابا دهنم سرویس شد این عکسا اپ نمیشه .

NINJA0098
04-05-2011, 15:34
بالاخره یکیش آپ شد:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

RatAtouille
04-05-2011, 16:38
نه به كامپيوتر ها نه به اون ستون ها ...

NINJA0098
04-05-2011, 19:01
نه به كامپيوتر ها نه به اون ستون ها ...

خیلی ناجوره ؟!!سعی کردم پلیشون کم باشه ...متریال بزنم سعی میکنم عیباشو کم کنم.
آخه میخوام اینو یه بازی کامل کنم باید مواظب پرفرمنس باشم.

Hotsun
04-05-2011, 19:43
آقا محیط یجوریه که به محیط های قدیمی میخوره ولی نمیخوره.
من میخواستم بگم پنکه رو هم بردار Prince of Persia بساز :31: حالا کامپیوتر گذاشتی اصلاً همه چیز مدرن شد.
به ستون ها نمیاد.
فکر کنم منظور RatAtouille هم همین بود.

NINJA0098
10-05-2011, 18:13
سلام به همه . شرمنده یه مدت نیستم دهنمو انجین سرویس کرده (البته به این نتیجه رسیدم که با geforce gt 540m مشکل داره). الان کل محیطو تغییر دادم.
دارم لپناپمو با یکی از دوسنام طاق میزنم برا یه مدت تا مشکلم حل بشه.
منتظر روند گیم پلی بازیم باشیبن(البته 10 روز دیگه)