PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : درخواست - مقاله کامپیوتری به زبان انگلیسی با ترجمه اگه بذارین ممنون میشم



نسرین خانوم
18-04-2011, 20:22
من خیلی به این مقاله کامپیوتری به زبان انگلیسی با ترجمش نیاز دارم تو رو خدا کمک کنین خیلی فوریه
هر کی داره بزاره ممنون میشم:19:

***Spring***
19-04-2011, 12:09
سلام ...

سرآغاز / به انجمن های P30world خوش آمدید! ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

آموزش تمام قسمتهاي مورد نياز براي كاربران در انجمن ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

+++++++

*
راهنمای کامل تمامی درخواست‌ها و پرسش‌ها ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

جستجو و Search در Forum --- ایجاد تاپیک و پست ||| راهنما ، نکته‏ها و ترفندها ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

راهنمای کامل تمامی درخواست‌ها و پرسش‌ها ( به‏روز رسانی 1390/1/14 ) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


+++++++

در تالار : مقالات انگلیسی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) ( انواع مقاله‏های گوناگون کامپیوتری ، به زبان انگلیسی ) ...

برای درخواست : اسم دقیق مقاله و کتابی رو که لازم دارید بفرمایید ... یا با استفاده از Search و جستجو در Forum یا اینترنت آنرا پیدا بفرمایید ...

بعد از پیدا کردن اون مقاله به زبان انگلیسی میتونید از قابلیت translate سایت google استفاده بفرمایید ، برای نمونه برای ترجمه از انگلیسی به فارسی به این آدرس بروید :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

یا از دوستان در تالار پایین کمک بگیرید :

آموزش زبان انگلیسی / English as a Foreign Language ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) ===> تر جمه -- Translation 2 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


+++++++

از ارسال همزمان چندین پست یا تاپیک ( برای درخواست ) به فاصله‏ی زمانی کوتاه و در طی چند ساعت ، و یا ارسال در چند تاپیک خودداری بفرمایید ...
موفق باشید ...

rasmuss
20-04-2011, 09:49
جايگاه فناوري اطلاعات در آموزش شيمي



چكيده: درعصر حاضرفناوري اطلاعات و ارتباطات(ICT) بر ابعاد گوناگون بشر تاثير گذاشته است،چنانچه تاثيرات اين علم بر دروس علوم پايه از جمله درس شيمي نيز مشهود و حائز اهميت است. در بسياري از كشورهاي دنيا گسترش فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش دروس مورد توجه قرار گرفته است،ولي در برخي كشورها به دلايل گوناگون توجه كمتري صورت گرفته است.در كشوري مثل ژاپن دانش آموزان برخي از مدارس درس هاي علوم خود را خارج از مدرسه مي گذرانند .با استفاده از سيستمهاي ديجيتالي وخدمات رايانه اي ديگر ،آنها از گياهان و حشرات عكس هاي ديجيتالي تهيه،واندازه و محل آنها را يادداشت مي كنند و سپس آنها را از طريق وب سايت مدرسه ارسال مي دارند .بطور كلي كشورهاي آسيايي به تدريج استفاده از فن آوري اطلاعات و ارتباطات را در سرزمينهاي خود بهبود بخشيده اند ولي وجود برخي عوامل از قبيل ناهماهنگي در تربيت معلمان و ميزان سرمايه گذاري در اين زمينه مشكلاتي براي تعدادي از اين كشورها بوجود آورده است
واژه هاي كليدي:يادگيري فعال ،تكنولوژي آموزشي ، فن آوري اطلاعات و ارتباطات(ICT ) ،سواد علمي ، سواد ديجيتالي، ،روش تدريس مبتني بر IT مهارتهاي پايه، مهارتهاي پيشرفته،ارزيابي آموخته ها
مقدمه: نوشتار زير مطالبي در مورد فناوري اطلاعات وارتباطات در آموزش وزمينه هاي لازم براي استفاده مؤثر ومفيد از اين ابزار كمك آموزشي است از آنجا كه پيشرفت علم در دنياي جديدبسيار سريع مي باشد براي استفاده از علوم جديد نيازمند ابزاري سريعتر از رسانه هاي قديمي تر از جمله كتب و روزنامه ها و مجلات نوشتاري در كتابخانه ها مورد نيازاست از طرفي آموزش علوم به موازات پيشرفت آن بايد صورت گرفته تا فراگيران را در عصر تكنولوژي ارضا كند .استفاده از فناوري اطلاعات بويژه در دروس متوسطه و درسهاي علوم پايه مثلاًدر درس شيمي بسيار واجب و ضروري به نظر مي رسد .هرچند كه در ده سال اخير تغييرات ايجاد شده در كتب شيمي متوسطه استفاده از اين فناوري را در تدريس شيمي را فرا راه معلمان شيمي گذاشته است با اين حال موانعي برسر راه استفاده مؤثر از آن وجود داشته است كه تا كنون اين روش از تدريس تجربه نشده و بنابر اين بازدهي آن حداقل در كشور ما مورد بررسي قرار نگرفته است. در اين مقوله ابتدا بحث را از شيوه هاي فعال يادگيري،تكنولوژي آموزشي و فنآوري اطلاعات در آموزش شروع كرده و سپس در مورد جايگاه آن در آموزش شيمي بگوييم.
بحث:اهميت يادگيري فعال:بر اساس تحقيقات روانشناسي ياد گيري، دانش آموزان در كلاس درس،نبايد صرفاً شنونده باشند، بلكه بايد درفعاليتهاي ديگري از قبيل خواندن ،نگارش ،مباحثه و يا حل مسائل واز همه مهمتردر فعاليتهاي فكري سطوح بالاترمانند:تجزيه،تحليل،آ مايش،ارزشيابي وحل مسائل درسي ومشكلات آموزشي شركت كنند.دراين صورت دانش آموز،يادگيري فعال و درك درستي ازدرس دارد.
روشهاي آموزشي براي تكنيك فعال:
1-روش بازخوردي:اين روش،از دومرحله تدريس كوتاه مدت تشكيل شده استكه در بين اين دو مرحله گروههاي كوچك دانش آموزي به بحث و تبادل نظر در موردموضوع مي پردازند.
2-روش هدايتي:در اين روش ابتدا معلم يك تدريس بيست تا سي دقيقه اي داردكه دانش آموزان بدون يادداشت براري به دقت گوش مي كنند، سپس به آنها پنج دقيقه فرصت داده مي شود تا يادداشت كنندو سپس ادامه كلاس را در گروههاي كوچك به بحث و تفسير يادداشت هاي خود بپردازند
3-روش بحث و گفتگوي منطقي و عقلاني:چنانچه هدف از تدريس، ياد گيري و حفظ اطلاعات ،ايجاد انگيزه براي يادگيري وجمع آوري اطلاعات به شيوه هاي جديد و پرورش مهارتهاي فكري دانش آموز باشد اين روش مناسبترين است.
4-روش تحقيق ونگارش:اين روش نيز از روشهايي است كه باعث رشد و پرورش نيروي فكري دانش آموز مي شود.دو شيوه ي آموزشي و عملي رايج كه هدف آنها درك الگوهاي ‹حل مسأله›است ،عبارتند از مطالعه پيگير الگوهاي آموزشي و هدايتي.ساير شيوه هاي فعال يادگيري،همانند يادگيري مشاركت ،مباحثه اي،ايفاي نقش و شبيه سازي در ايجاد زمينه هاي ياد گيري فعال بسيارومؤثر هستند.
موانع موجود:محكم بودن پايه هاي نظام آموزشي قديمي،نبودن انگيزه ي كافي درمدارس و معلمان،كافي نبودن زمان كلاس درس،مشكلات بكارگيري در كلاسهاي پرجمعيت،كمبود بودجه،نبود تجهيزات و منابع مورد نياز،عدم يادگيري محتوا درحد كافي،نبود مهارت لازم براي كنترل وهدايت كلاس
توصيه هاي لازم:ايجاد چنين اصلاحاتي در نظام آموزش و پرورش مستلزم همكاري ،مشاركت و هدايت كارشناسان برنامه ريزي و صاحب نظران است كه مبهم و نامأنوس نباشد .برنامه ريزان آموزشي مي توانند با تبيين وتعريف اهميت يادگيري فعال در مجلات آموزشي معلمان را در كاربرد روش يادگيري فعال تشويق كنند.واينكه مسئولان آموزش وپرورش بايد حامي معلمان براي ايجاد چنين تغييراتي باشند.
تكنولوژي آموزشي:تكنولوژي آموزشي به منزله سوادي كلي است كه تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات،بخش انتقال دانش آن را به عهده گرفته است . به كار گيري فناوري در فرايند ياد دهي– ياد گيري مي تواند در زمينه هايي مانند آموزش مهارتهاي پايه ، آموزش مهارتهاي پيشرفته و ارزيابي آموخته ها اثر بگذارد و ميزان كمي و كيفي ياد گيري را به اين شرح بهبود بخشد.
الف-در آموزش مهارتهاي پايه مي توان :براي طراحي و تدوين تمرينات ، از آموزش مبتني بر رايانه بهره گرفت . از فناوري در قالب نرم افزار چند رسانه اي ،براي انواع سبك هاي ياد گيري در آموزش موضوعات استفاده كرد .با استفاده از ديسكهاي تصويري ، مهارتهاي ساده را درفراگير تقويت كرد.با استفاده از فناوري تصويري صوتي،در قالب شكلهاي متنوع موضوعات آموزشي را قابل تجسم و تصور نمود و با بوجود آوردن جاذبه هاي زياد،به آنها صورت واقعي بخشيد.
ب-در آموزش مهارتهاي پيشرفته مي توان:از فناوري هاي ياد دهي – ياد گيريهاي تعاملي استفاده كرد . از جمله مي توان اين موارد را مد نظر قرار داد:شبيه سازي هايي كه در رايانه ها صورت مي گيرند،ديسكهاي تصويري مناسب،اينترنت. به فراگيران در آموختن اطلاعات پيچيده و طبقه بندي و سازماندهي آنها كمك كردو آموخت كه چگونه شباهت ها و افتراقها را تشخيص داده و استنباط كنند، و چگونه با تعاملات بيشتر با يكديگر يافته هاي خود را با استفاده از از مهارتهاي پيشرفته با ديگران در ميان بگذارند.به آنها كمك كرد تا مهارتهاي بهتري در زمينه سازماندهي امور و حل مسائل بدست آورند.
پ-با كاربرد تكنولوژي در ارزيابي ميزان پيشرفت تحصيلي فراگير مي توان : با استفاده از امكانات چند رسانه اي ، به طور كامل تر پيشرفت فرا گيران را سنجيد .شركت فعال خود فراگير را در ارزيابي ها ممكن ساخت.به فراگيران كمك كرد ،براي فهرست يابي كارها و عملكردهاي مشخص طي يك دوره ياد گيري با توجه به شرايط خاص آگاهي هاي لازم و مربوط را بدست آورند.
ت-از فناوري ها مي توان براي بر انگيختن فرا گير و ايجاد انگيزه در او استفاده كرد.
نتايج تحقيقات اخير نشان داده است مدرسه هايي كه از لحاظ فناوري غني شده اند نتايج آموزشي چشمگيرتري به بار مي آورند‌‌ ‌ [ماير[1] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_edn1)،2001].بهبود عملكردهاي تحصيلي، بالاتر بودن سطح نمرات آزمون، بهبود نگرشهاي دانش آموزان و بالا رفتن سطح اشتياق فراگيران در شركت در امور ياد گيري و همچنين خود گردان شدن دانش آموزان،بالا رفتن قدرت حافظه و ياد آوري فراگيران از آموخته هاي خودو نتيجتاً سوق دهي درصد زيادي از فراگيران به سمت شغلهاي دلخواهشان.در موردتاثير تكنولوژي آموزشي در زمينه هاي گوناگون آموزشي مي توان به تحقيقي كه در سال 1994 در آمريكا در زمينه كاربرد نرم افزارهاي آموزشي انجام گرفت اشاره كرد.نتايج اين تحقيق نشان داد:
الف-تكنولوژي آموزشي اثرات مثبت وقابل ملاحظه اي بركاركرد وبازده دانش آموزان دركليه موضوعات درسي ودرهمه سطوح تحصيلي دركلاسهاي درس دانش آموزان داشته است.
ب-كاربرد تكنولوژي آموزشي در اميدواري فراگيران نسبت به آينده تحصيلي خود مؤثربوده است.
پ-تعداد دانش آموزان ،كارايي طراحي آموزشي،تأثير نقش و كاركردهاي آموزگار، نحوه ي گروه بندي فراگيران ، ميزان اثر بخشي آموخته هاو كيفيت درك فراگيران، به كاربرد عوامل فناورانه در سر كلاس درس بستگي داشته است.
ت-فناوري سبب توسعه ي رويكرد دانش آموز محوري مي شود و همكاري بيشتري را در امر ياد گيري ايجاب مي كند.همچنين باعث تعامل بيشتر بين معلم و دانش آموز مي شود.
ث-تغييرات ايجاد شده در طي يك دوره به يكباره احساس نمي شوند بلكه براي نتيجه دادن به استمرار در كاربرد تكنولوژي در فرايند آموزش يادگيري نيازمندند.
ج-تصويرهاي ويديويي تعاملي ،به ويژه در صحنه آموزش مهارتها و مفاهيم مشكل و پيچيده اي كه به صورت مجرد هستند حائز اهميتند و اثرات مثبتي بر اين نوع يادگيري دارند.
چ-استفاده از امكانات ارتباط از راه دور به صورت on-line براي كارهاي تيمي و گروهي درسرتاسركشورنشان داد،كاربرد تكنولوژي در مهارتهاي تحصيلي موجب افزايش كار گروهي است.
ح-فراگيران ،در شرايطي كه از شبكه هاي رايانه اي استفاده مي كنند ،همكاري همياري و مشاركت بيشتري در مورد يادگيري با يكديگر دارند.
فناوري اطلاعات و ارتباطات: فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات (ICT) شامل، راديو وتلويزيون و همچنين فناوري هاي ديجيتال جديدتر مانند كامپيوتر واينترنت، بعنوان ابزارهاي بالقوه نيرومند و فعال كننده اصلاح و تغييرات آموزشي معرفي مي شوند.مي توان گفت:‹ابزارها و وسايلي كه به هر طريق موجب توليد،انباشت،پردازش واشاعه اطلاعات شوند ،فناوري اطلاعاتي ارتباطي(ICT)ناميده مي شوند ›(فرح زاد، 1374).بنا به تعريفي ديگر،‹فناوري اطلاعات وسيله اي براي ذخيره سازي ،پردازش وارائه ي اطلاعات است كه به صورت الكترونيكي ومبتني برتعدادي رسانه است›(ياسيان رضوي،1383) ICT يك ابزار بالقوه نيرومند براي توسعه فرصتهاي آموزشي، چه رسمي و چه غيررسمي هر زمان، هرجا توانايي ICT در سبقت از زمان و مكان است. ICT، آموزش غير همزمان يا آموزش با مشخصه يك تاخير زماني بين ارايه آموزش و پذيرش آن توسط فراگيران را ممكن مي سازد.براي مثال، مواد درسي دوره اي online ممكن است در سراسر روز يا هفته در دسترس باشند.ICT الزام همه فراگيرن ومربيان نسبت به بودن در يك مكان فيزيكي را رفع مي كند. بعلاوه انواع معيني از ICT مانند تكنولوژي كنفرانس از راه دور اين امكان را مي دهد كه آموزش در يك زمان، بوسيله فراگيران متعدد و از نظر مكاني پراكنده، مورد استفاده قرار گيرد.دسترسي به منابع آموزش از راه دور . معلمان و شاگردان ديگر مجبور نيستند فقط به كتابهاي چاپ شده و ديگر وسايل رسانه اي فيزيكي موجود دركتابخانه ها (كه به مقدار محدود دردسترس هستند) براي نيازهاي آموزشي خود متكي باشند. با اينترنت و شبكه جهاني وب، وسايل آموزشي زيادي تقريبا“ در همه موضوعات و با تنوع رسانه ها مي تواند از هرجا و درهرمدت از روز و توسط تعداد نا محدودي از مردم قابل دسترس باشد.اين موضوع خصوصا“ در خيلي از مدارس كشورهاي درحال توسعه چشمگير است.براي استفاده درست ومناسب ازفناوري اطلاعات دركلاس معلمان بايد توانايي ها ومهارتهاي لازم رابه تدريج درخود ايجاد كنند واين خود نيازبه سواد ديجيتالي دارد.
سواد ديجيتالي:معلمان و دانش آموزان علاوه برسواد سنتي كه شامل خواندن ، نوشتن، گوش دادن و صحبت كردن است ،نيازمند مهارتهاي فناوري براي برقراري ارتباط ، بررسي ،دسترسي و استفاده از اطلاعات،پردازش،تفكر انتقادي درباره پيامها از طريق رسانه ها و درك ارزشيابي داده ها هستند.
آزمايشگاه آموزشي منطقه شمالي ايالات متحده آمريكا، آن چيزي كه مهارتهاي قرن 21 ناميده مي شود را چنين شناسايي كرده است: سواد قرن ديجيتال ( خود شامل سواد عملكردي، سواد بصري، سواد علمي، سواد تكنولوژيك، سواد اطلاعاتي، سواد فرهنگي و هشياري و آگاهي جهاني) تفكر اختراعي، تفكر در رسيدن به رتبه بالاتر، استدلال كامل، ارتباط موثر و بهره وري بالا


جدول 1 – مهارتهاي لازم در محيط كار



سواد قرن ديجيتال
سواد عملكردي
توان رمزگشايي معني وشرح عقايددريك سلسله ازوسايل ارتباطي(رسانه): كه شامل
بكارگيري تصاوير،گرافيكه، ويدئو، نمودارها و نقشه ها يا سواد بصري
سواد علمي
درك جنبه هاي تئوريك و عملي علم و رياضيات
سواد تكنولوژيك
صلاحيت و رقابت در كاربرد فناوريهاي ارتباطات و اطلاعات
سواد اطلاعاتي
توان يافتن , ارزيابي و بكاربردن اطلاعات از طريق ICT
سواد فرهنگي
فهم ارزش گوناگوني فرهنگها
آگاهي جهاني
فهم اينكه چگونه ملتها، بنگاهها و جوامع در سرتاسر جهان با هم در ارتباطند


تفكر اختراعي
قابليت اقتباس
توان اقتباس و مديريت دريك جهان پيچيده و وابسته بهم
فراست
ميل به دانستن
خلاقيت
توان بكارگيري تصورات براي خلق اشيا
ريسك پذيري
توان ريسك كردن و درنظر گرفتن احتمالات
تفكردرجه بالاتر(حل خلاقانه مسايل وتفكر منطقي كه براثر قضاوت صحيح حاصل مي شود)


ارتباط موثر
تيم بندي
توان كار در يك تيم
تشريك مساعي وارتباط
فردي واجتماعي با تاثير متقابل
توان تاثير متقابل و كار موثر با ديگران
مسئوليت پذير بودن
جوابگو بودن در مقابل روشي كه در كاربرد و فراگيري كاربرد ICT براي مصلحت
عام بكار مي برند
ارتباط متقابل
رقابت و صلاحيت در انتقال، بيان، دستيابي و فهم اطلاعات


بهره وري بالا
توان اولويت بندي
برنامه ريزي و مديريت برنامه ها و پروژه ها براي كسب نتايج دلخواه جهت كاربرد
آنچه دركلاسهاي درس ياد ميگيرند تا بتوانند در جهان واقعي، براي خلق و ايجاد
فراورده ها ي مرتبط و با كيفيت، به اجرا درآورند .

استفاده مؤثر از فناوري: نتايج مطالعات اپل[2] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_edn2) درباره كلاسهايي براي فردا،پنج مرحله تدريجي از ادغام فناوري عبارتند از:
الف-ورود[3] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_edn3):معلمان بنياد هاي اساسي فناوريهاي جديدشامل نرم افزارهاوسخت افزارهارامي آموزند.
ب-پذيرش[4] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_edn4):معلمان ،استفاده از فناوري براي حمايت از تدريس را آغاز مي كنند.
ج-انطباق[5] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_edn5): استفاده ازفناوري رادرفعاليتهاي كلاسي به كارگرفته وبربهره وري تدريس كمك ميكنند.
د-تخصيص[6] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_edn6):معلمان توسعه ي رويكردهاي جديد در تدريس و يادگيري را شروع مي كنند. سطوح و مهارتهايشان به آنها اجازه مي دهد از مزاياي فناوري براي خلق فعاليتهاي جديد بهره بگيرند.
ه-نوآوري[7] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_edn7):معلمان مي كوشند آموزش را با فناوري انطباق دهند و آن را در تدريس منعكس كنند.معلمان ماهر در كاربرد فناوري اطلاعات، بهتر مي توانند دانش آموزان را در يادگيري هدايت كنند.
پژوهش در شيمي:تقريباً 50 سال پيش ،با انجام اصلاحات آموزشي در شيمي ،پژوهش ها در زمينه آموزش شيمي ،گسترش چشم گيري يافت ، اما در عمل كار بست يافته هاي پژوهشي در فعاليتهاي آموزشي مشكل ساز بود.پژوهش در آموزش شيمي ،شاخه جواني از درخت دانش بشري است كه حتي ازپژوهش در گستره هاي مختلف شيمي پيشرفته ،جوانتر به نظر مي رسد .در آغاز پژوهش هاي انجام شده بيشتر بر برون دادهاي آموزشي دانش آموزان متمركز بود و تعامل ميان ياددهي –ياد گيري را در بر نداشت.در پژوهشهاي مربوط به آموزش شيمي داده هاي مناسبي جمع آوري شد كه مي توانست به معلمان و كارشناسان كمك كند.اما معلمان شيمي به درستي موفق به استفاده از اين يافته هاي پژوهشي نشدند.رابطه ي ميان پژوهشهاي آموزش شيمي و فعاليتهاي ياددهي شيمي در سطح مدارس متوسطه و همچنين دانشگاهها داراي مشكلاتي است بنابراين در عمل ميان يافته هاي پژوهشي و عملكردهاي آموزشي شكاف ديده ميشود.كه در اينجا بعلت محدود بودن مطالب مقاله به ناچار به بررسي دلايل اصلي شكافها و روشهاي پر كردن آن نمي پردازيم.نتيجتاً يكي از روشهاي افزايش ارتباط ميان پژوهشگران و معلمان استفاده از شبكه جهاني (اينترنت) است.بيشتر مجله هاي آموزشي به صورت on-line در شبكه جهاني منتشر مي شوند . اما تقريباً در همه آنها براي دسترسي به مقاله ها بايد مبلغي پرداخته شود . اين يكي از عوامل استفاده معلمان از مقاله هاي پژوهشي است زيرا بيشتر معلمان در مدارسي با بودجه ناكافي تدريس مي كنندو اشتراك مجلا ت آموزشي تقريباً ناممكن است.در برنامه ي درسي جديد شيمي دوره متوسطه توجه به مهارتها و نگرشها و تلاش براي تقويت آن اهميت چشم گيري يافته است كاهش محتوي صورت گرفته وتغييرات اساسي در نحوه ارائه مطالب خود حاكي از اين است كه در آموزش شيمي نيازمند يك تحول اساسي هستيم كه پايه هاي آن از 10 سال پيش با شروع اين تغييرات ريخته شده است..از آنجا كه در برنامه جديد شيمي دوره متوسطه ،كتاب درسي،كتابي خود آموز نيست و تنهادر كلاس و با حضور معلم و ديگر دانش آموزان ، اهداف آن تحقق مي يابد ، شرط وقوع چنين پديده اي منوط به استفاده از رويكرد فعال و يادگيري فعاليت-محور است كه ساختار و محتواي كتابهاي شيمي متوسطه در پي تحقق آن هستند.
IT ونقش آن در فرايند ياد دهي - يادگيري: ابزاري كه معلمان مي توانند به كمك آن ياد گيرندگاني را تربيت كنند كه قادرند داده هاي بسيار گسترده را مورد استفاده قرار دهند ،اين داده ها را به اطلاعات تبديل كنند ،آنها را تجزيه و تحليل كنند و بر اساس نتايج حاصله دست به عمل بزنند.به كار گيري كامپيوتر تنها قسمتي از اين فرايند است.يعني اگر يادگيرنده قدرت جمع آوري و طبقه بندي اطلاعات ،قدرت تجزيه و تحليل ، نتيجه گيري و بسط و توسعه ي اطلاعات ودر نهايت قدرت توليد دانش را نداشته باشد به طور عملي نمي توان گفت كه بر اساس IT كار مي كند.اما خود اين مهارتها بسيار پيچيده اند و قدرت انتقال آنها به يادگيرنده ساده نيست.يعني بايد فرايند و فضاي ياددهي-يادگيري به گونه اي ترتيب داده مي شود كه بر اساس آن ، چنين ظرفيتهايي در يادگيرنده به وجود آيد.ياد گيرنده نيز بايد بتواند اطلاعات جديدش را به دانسته هاي قبلي خود پيوند بزند.به اين ترتيب بايد يادگيرنده مجموع اي از مهارتهاي شناختي و فرا شناختي را كسب كند. نقش معلم در اينجا فراهم ساختن زمينه لازم براي يادگيري و دست يافتن فراگير به مهارتهاي لازم است.در اينجا دانش آموز نه تنها بايد قدرت حل مسأله را داشته باشد بلكه بايد توانايي طراحي مسأله اي را هم داشته باشد تا خود و جمع فرا گيران جواب آنرا بيابند.در اين شكل از آموزش معلم بايد به دانش روز مجهز باشد،قدرت استفاده از اطلاعات را داشته باشد بتواند مديريت زماني را داشته و فراگيران را هدايت كند.هنگامي كه IT به فرايند ياد دهي يادگيري وارد ميشود،همه عنصرهاي يادگيري اعم از معلم،نقش دانش آموز ،محتواي آموزش،روشهاي تدريس،استراتژي يادگيري و ...را تغيير ميدهدو فاصله موجود در بين مدرسه و جامعه را كاهش مي دهد و به فراگير اجازه مي دهد در عرصه هاي شغلي نيازهاي جامعه اش را بررسي كند.در فرايند ياددهي–يادگيري بر اساسIT نقشي براي معلم تعريف مي شود كه قبلاًآموزش آن را نديده است.بنابراين براي رفع اين مشكل معلمان بايد گام به گام جلو آمده ، و بايد نظام آموزشي با برقراري كلاسهاي تو جيهي هر چه بيشتر در اين زمينه آنها را ياري كند .يكي ازگامهايي كه در اين زمينه برداشته شد برگزاري جشنواره روش تدريس مبتني بر IT براي دو رشته جغرافيا و شيمي بود كه در سال 1384 در مدارس كشورمان برگزار شد.اين جشنواره براي شركت كنندگان و دست اندركاران برگزاري آن يك تجربه بود زيرا تا به حال هيچ يك از دست اندركاران آموزشي به طور عملي با نقش IT در فرايند ياد دهي-يادگيري روبرو نشده بودند.مشكل جامعه ما اين است كه بر خلاف ساير كشورها ما بايد روي دو مسئله اساسي كار كنيم يعني قبل از وارد كردن ITبه فضاي آموزشي ،بايد آموزش به شيوه ي فعال را نهادينه كنيم.
نتيجه گيري: با رواج ICT دركلاس نقش معلم در فرايند يادگيري مهمتر مي شود. آنچه مي تواند و بايد تغيير يابد، نوع نقشي است كه معلم ايفا مي كند. نقش دانش آموزان نيز متقابلاً توسعه مي يابد و از آنجا كه ICT مي تواند درهاي كلاس را به جهان خارج باز كند، جامعه هم مي تواند يك نقش جديد دركلاس داشته باشد. از آنجا كه آموزش از مدل معلم محور به مدل دانش آموز محور انتقال مي يابد، معلمان اقتدار منحصر به فردشان كمتر شده و بيشتر بعنوان تسهيل كننده، ناظر و مربي ( از فرمانرواي مطلق به راهنماي راه) شناخته مي شوند. وظيفه ابتدايي معلم آموختن به دانش اموز است كه چگونه سوال بپرسد و مسئله مطرح كند، فرضيه بسازد، اطلاعات برساند و سپس درصورت ضرورت اطلاعات يافته در رابطه با مسايل مطرح شده را ارزيابي كند. و از آنجا كه آموزش ارتقا يافته ICT يك تجربه جديد، حتي براي معلمان است، معلمان هم از فرايند آموزش ياد مي گيرند و چيزهاي تازه اي درميان دانش اموزان كشف مي كنند.در كشورما فناوري اطلاعات در درس شيمي مثل ساير رشته ها مثل بقيه كشورهاي توسعه نيافته بدلايلي پيشرفتي نداشته است كه اميد است با برنامه ها وتغييرات ايجاد شده در نظام آموزش و پرورش و درمحتوي و ساختار كتب شيمي دوره متوسطه به اين مهم سريعتر دست يابيم.

[/URL]

([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_ednref1)



([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_ednref3)



[URL="[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_ednref6"] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_ednref5)


[7] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_ednref7) innovation

Status of information technology in teaching chemistry
Abstract: Hazrfnavry era of information and communication (ICT) on different aspects of human influence, if the impact of science on the basic science courses including chemistry course is also evident and important. In many countries expand information and communication technology in education courses has been considered but for various reasons in some countries has been less attention. In a country like Japan, some students from their school science lessons outside of school spend. using other computer systems, digital services, plants and insects they prepare digital photos, and sizes and place them take notes and then they send via the website are the school. In general, Asian countries used to gradually Information technology and communications have improved in their territories, but there some factors such as inconsistency in the training of teachers and investment in this area a number of problems for these countries has created
Key words: active learning, educational technology, information and communication technology (ICT), scientific literacy, digital literacy, teaching methods based on basic IT skills, advanced skills, assessment practices,
Introduction: The following article about the material on information technology communication education necessary Vzmynh Vmfyd effective use of these tools is the teaching of science in the world where the progress is rapid Jdydbsyar for using new science tools needed faster than the old media including books and newspapers and magazines in the library writing about science education Nyazast the other hand, parallel to the progress of learners must be taken up in the era of technology to satisfy. the use of information technology, especially in basic science courses and lessons Msladr school chemistry course very necessary And it seems to be necessary. although the last decade has changed in high school chemistry books using this technology in teaching chemistry teachers learn ways chemistry has, however, obstacles to effective use of it there is to Since this method of teaching experience, and not so efficient at least in our country has not been investigated. The first issue discussed in the methods of active learning, educational technology and information technology in education and then started on its position in Chemical Education say.
Discussion: The importance of active learning: Psychological research on learning, students in the classroom, should not be merely a listener, but should another Drfalythay such as reading, writing, discussion or problem solving activities and from all Mhmtrdr Balatrmannd intellectual levels: analysis, analysis , testing, evaluation Vhl Vmshklat educational curriculum issues take them. In this case students, active learning and understanding is Azdrs.
Educational methods for active techniques:
1 - feedback method: This method of short-term teaching Dvmrhlh Astk·h formed between these two stages in small groups, students discuss the Mvrdmvzv pay.
2 - guidance method: In this method, a teacher, teaching first twenty to thirty minutes without notes Barari Dardk·h students are carefully listening, then they will be given five minutes to note the continued Knndv class in small groups to discuss pay their notes and commentary
3 - Discussion of logical and rational: if the purpose of teaching, learning and maintaining information, Vjm motivation for learning new methods of data collection and develop the intellectual skills of students is this method is appropriate.
4 - Vngarsh Methods: This method is also of the ways that foster growth and force students to be intellectual. Both the educational and practical methods that aim to understand common patterns <Problem> is a consistent pattern of study include educational and guidance . other active learning methods, such as cooperative learning, discussion, role playing and simulations to create an active learning areas are Bsyarvmvsr.
Barriers: strong foundations of the old educational system, lack of motivation enough schools and teachers, insufficient classroom time, problems in applying the crowded classes, lack of funding, lack of necessary equipment and resources, lack of adequate learning content compactness, lack of necessary skills Vhdayt control class
Necessary recommendations: creation of such reforms in educational system requires cooperation, participation and guidance, planning experts and scholars who are not vague and unfamiliar. Educational planners can explain the importance of active learning Bnym teachers in educational journals in the Application encourage active learning. Vaynk·h education authorities should be supportive of teachers are to create such changes.
Educational technology: Educational technology, which constitutes a general literacy information and communication technology, knowledge transfer part it has taken. Measurement technology used in the process of forming learning - learning that can occur in areas such as basic skills, advanced skills training and assessment practices, and affect the quality and quantity of learning to improve the descriptions.
A - can be based on skills training: to design and develop training, education, computer-based Bulls. Technology in the form of multimedia software for learning various styles used in education issues. Using video disks, simple Drfragyr skills should be strengthened. Using audio visual technology, in the form of various forms of educational topics to be can visualize and imagine and create great attractions, forgive them for real.
B - Advanced Skills Training can be in: Forming learning technologies - making interactive learning can be used. Including these cases can be considered: simulations which are done on computers, video disks appropriate Internet. Complex information to learners in the learning and classification and organization of cheating help them learn how to differentiate and identify similarities and their perception, and how further interactions with each other their findings using the advanced skills to share with others . helped them better skills in organizing the affairs and problems get solved.
C - the application of technology in assessing learner achievement can be: using multimedia resources to more fully measure the progress of call makers. Their active participation in the comprehensive assessment may build. The students helped to List finding specific works and performances over a period of learning according to specific conditions and related knowledge necessary to achieve.
D - the technology we can come to instigate and motivate his catcher be used.
Results of recent research has shown that schools which are rich in terms of technology, educational results are remarkable as they once [Mayer, 2001]. Improving academic performances, higher levels of test scores, improved student attitudes and higher levels of learners in the company's desire in the affairs of autonomous learning and a student, rising power, memory and reminding learners of Khvdv learned thus forming a large percentage of learners led to the favorite jobs. Mvrdtasyr in educational technology in various fields of educational research that can be In 1994, the U.S. application in the field of educational software was pointed out. The results showed:
A - Educational technology of significant positive effects Vqabl Brkarkrd Vbazdh students Drklyh Course Vdrhmh Drklas·hay educational levels have lessons students.
B - Application of educational technology in the hope of learners than their academic future is Mvsrbvdh.
C - number of students, performance and instructional design, teacher roles and functions, how the grouping of learners, learning efficacy Howe learners understand quality, the application of technological factors in the classroom depends on is head.
D - because technology development approach is student centered and more cooperation in the learning implied. As a result of more interaction between teacher and student is.
C - changes over a period not to be felt at once but to continue to result in the application of learning technologies in educational process need.
C - interactive video images, especially in the scenes teaching skills and concepts and complex problems that are critical to single Ahmytnd and positive effect on this type of learning.
G - the use of telecommunications facilities as on-line for group work and team Drsrtasrkshvrnshan gave technology application in the educational skills of group work has increased.
H - learners, in terms of computer networks that use, greater cooperation and participation in cooperative learning with each other.
ICT: information and communication technologies (ICT), including radio Vtlvyzyvn and newer digital technologies such as computer Vayntrnt as potentially powerful tools and activators of educational reform and changes are introduced. We can say: <tools each way, which led to the production, stockpiling, processing information Vashah are information communication technology (ICT) are called> (Farahzad, 1374). According to another definition, <IT as a means for storing, processing the information Varayh If the electronic media is Vmbtny Brtdady> (Yasyan Razavi, 1383) ICT potentially powerful tool for developing educational opportunities, whether formal or informal any time, anywhere in the ability of ICT is a passing of time and place. ICT, education or training with asynchronous features provide a time delay between education and its acceptance by students makes it possible. For example, course materials online may periodically throughout the day or week are available. ICT obligation towards all Fragyrn Vmrbyan being in a physical location will cure. In addition, certain types of ICT technology conferences such as remote the possibility that the training at a time, by several students and a place of scattered, be used. Access to distance education. Teachers and other students have not only printed books and other means of physical media library is available (limited quantities that are available) are dependent for their educational needs. Internet and World Wide Web, many educational tools about "issues and diversity in all media can be anywhere and Drhrmdt of the day and by unlimited numbers of people is available. Especially the topic" Many schools in developing countries is remarkable. Azfnavry use the correct information and appropriate classroom teachers must have ability and skills to create straight, gradually joins Wayne is their need for digital literacy.
Digital Literacy: teachers and students plus traditional Brsvad including reading, writing, listening and speaking, the technology skills needed to communicate, evaluate, access and use of information processing, critical thinking about the messages through the media and understand The data are evaluated.
Northern Region Educational Laboratory United States, what the 21st century skills such identification is called the has: Century Digital Literacy (includes functional literacy, visual literacy, scientific literacy, technological literacy, information literacy, cultural literacy and awareness and knowledge global) thinking, invention, thinking to achieve a higher rank, the full argument, effective communication and high productivity
Table 1 - skills needed in the workplace
Century digital literacy
Functional literacy means decoding can Vshrh Qayddryk series Azvsayl Communication (Media): including
Using images, Grafyk·h, videos, diagrams and maps, or visual literacy
Scientific literacy to understand theoretical and practical aspects of science and mathematics
Technological literacy competence and competitiveness in the application of information and communication technologies
Can find information literacy, assessment and use of information through ICT
Cultural literacy to understand the value of cultural diversity
Global knowledge to understand how nations, firms and communities around the world linked together
Thinking patent
Capabilities can be borrowed and adapted from a single management complex and dependent on the world to me
Frost desire to know
Creativity can use imagination to create objects
Risk can venture out and considering possibilities
Tfkrdrjh higher (to solve problems creatively Vtfkr logical that the accumulation is judged correct)
Effective communication
Classification team can work in a team
Collaboration communication
With individual and social interaction and mutual influence can work effectively with others
Responsiveness of being responsible in front of the application method and application of ICT for learning interest
That are of general use
Interaction of competition and competence transfer, expression, information access and understanding
High productivity
Planning to set priorities and manage programs and projects for the application for obtaining the desired results
Drklas·hay what lessons they can learn to the real world, to create and establish
The products associated with quality, to implement.
Effective use of technology: Apple's studies classes for about tomorrow, five stages of the gradual integration of technology include:
A - New: Teachers Foundation Jdydshaml basic software technologies Afzarhavskht Afzarharamy learn.
B - Accepted: Teachers use technology to support teaching begin.
A - Adaptation: Use Azfnavry Radrfalythay class applied to teaching are helping Vbrbhrh productivity.
D - Allocation: new approaches to teacher development in teaching and learning are starting. Levels and skills, allowing them the benefits of technology to create new activities, take advantage.
E - Innovation: the training of teachers trying to adapt technology and reflect it in their teaching. Teachers skilled in IT application, it can guide students in their learning.
Research in Chemistry: Almost 50 years ago, the educational reform in chemistry, chemistry education research in the field, was making eye development, but in practice, applied research findings in educational activities was problematic. Research in Chemical Education, Youth Categories Tree of human knowledge that even in the range of different Azpzhvhsh advanced chemistry, seems to be younger. at the beginning of more research done on the output data was centralized training students and interaction between teaching - learning in the no. in research Learning about good chemistry data were collected that could help teachers and experts. but the chemistry teachers failed to properly use the research findings were not. relationship between research activities, teaching chemistry and chemistry education in secondary schools and Universities are also having difficulties in practice, so the research findings and educational functions gap is observed. Here, because the paper had limited content of the main reasons the methods of filling the gaps and do not proceed. Consequently a method of increasing communication among researchers and teachers using the World Wide Web (Internet) is. more educational magazine for the global network on-line are published. But almost all of them to access articles should be the amount paid. Teachers use this factor is the research paper because most teachers in schools with inadequate funding Knndv taught educational Subscription Mjla d is almost impossible. In the application of secondary school chemistry curriculum according to new skills and attitudes and efforts to strengthen the importance of eye Booth has been reduced content of essential Vtghyyrat indicate how your presentation is that the chemistry education requires a fundamental transformation that are the foundations of 10 years before starting these changes have been found .. Since the new program high school chemistry, textbook, and his book is Tnhadr student and attended class teacher and other students, the goals will be realized, if the occurrence of such phenomena depends on the use of approach and active learning activity - the axis of the structure and content Following high school chemistry books are realized.
IT remember its role in forming process - learning: a tool that can help teachers learn the borrowers that they are able to train much larger data used to make this data into information they can analyze their Based on the results of the destruct action. to employ computer is only part of this process. ie if the learning power of collecting and classifying data, power analysis, conclusion and developing the information finally produced the power of knowledge is not the action can not be said that works on IT. but very complicated to have these skills and power to transfer their learning is not simple. ie, process and environment must Teaching - learning to be arranged so that the the basis of such capacities in learning arise. learn about his new receiver should also be able to link their knowledge of previous calls. thus be a total learning of cognitive skills and cognitive learn to earn. Teacher's role here to provide the necessary background for learning and skills to achieve learner is required. Here the student not only should have the power to problem solving ability, but design must also be an issue to come and collect their makers answer it find. In this form of teacher education should be equipped with knowledge, strength of information to be able to have time management and to guide the learners. When IT into the learning process of forming are mentioned, including all elements of teacher learning role of students, teaching content, teaching methods, learning strategies and change ... Mydhdv gap between school and community in reducing the pervasive and allows the community needs in the areas of his job to study. In the process Teaching - learning on IT role for teachers is defined that Qblaamvzsh it has not seen. So to solve this problem, teachers must step forward came, and should the educational system with the establishment of classes you Jyhy much in this area they can help . Azgamhayy one that was removed in this area festivals for IT-based teaching methods in two fields of Geography and Chemistry in 1384 which was held in our schools. The festival participants and stakeholders to hold because it was an experience so far None of those involved teaching the practical role of IT in the process of learning bloom - learning encounter were not. problem our society is that unlike other countries we should focus on two problems essential work we ie before entering IT to the educational environment, should the active learning method we institutionalized.
Conclusion: ICT classroom teacher's role in promoting the learning process is important. What can and should change the type of role the teacher plays. The role of students will be mutually developed and since that ICT can make to the world outside the classroom doors to open, the community could be a new role class. Since the teacher education model centered to student centered model transferred, exclusive authority of teachers and more than Frdshan as facilitators, observers and trainers (of the absolute ruler to guide the way) are known. Primary task of the teacher is teaching students how to ask questions and to discuss the issue, make hypotheses, and then if necessary to reach information about finding the issues raised in relation to the assessment. Because of improved ICT training a new experience, even for teachers, teachers of the educational process and learn new things are discovered among the students. In our country in information technology courses in other fields such as chemistry, like other countries undeveloped reasons there is hope that progress has not Vtghyyrat with programs created in the educational system and structure Drmhtvy high school chemistry books important to achieve faster.