PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : كاهش ترافيك اينترنت با بهره‌برداري از سرورهاي پست الکترونيکي ملي



hamed malekpour
08-04-2011, 17:15
با توجه به اين که اکثر کاربران ايراني، صندوق پستي الکترونيکي خود را در سرورهاي خارج از کشور ايجاد مي‌کنند، بهره‌برداري از سرورهاي پست الکترونيکي ملي ترافيک نقاط ارتباطي کشور با اينترنت را کاهش مي‌دهد.

امير شهبازي - کارشناس فن‌آوري اطلاعات - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: ايجاد صندوق پستي الکترونيکي در سروهاي خارج از کشور، مي‌تواند مشکلاتي را براي كاربران ايجاد کند که در اين رابطه مي‌توان به در دسترس قرار گرفتن محتواي پيام‌ها و اسناد ضميمه شده اشاره کرد.

وي با بيان اين که بهره‌برداري از سرور پست الکترونيکي ملي، مزيت‌هايي را براي کاربران ايراني خواهد داشت، افزود: با در نظر گرفتن اين مساله که اکثر اي‌ميل‌هاي کشور در بين کاربران داخلي ارسال و دريافت مي‌شود، استفاده از سرور اصلي ملي مانع از ايجاد ترافيک مضاعف در نقاط ارتباطي کشور با اينترنت خواهد شد و مبادله اطلاعات در سطح شبکه اينترنت ملي صورت خواهد گرفت.

اين کارشناس فن‌آوري اطلاعات تصريح کرد: صندوق پست الکترونيکي به‌دليل اينکه تحت نظارت متوليان داخلي قرار مي‌گيرد، قابل اعتمادتر است. اما بايد به اين نکته توجه کرد که ايجاد شرايط فني در راستاي پايداري سرورهاي اي‌ميل ملي يک ضرورت است تا از اين طريق به لحاظ پايداري و همواره در دسترس بودن، در سطح استانداردهاي جهاني باشد.

وي با اشاره به اين که تکيه بر کد ملي در راه‌اندازي اي‌ميل ملي مي‌تواند بسيار مثمرثمر واقع شود، خاطرنشان کرد: بايد در خصوص تفکيک صندوق‌هاي پستي الکترونيکي شخصي و سازماني هر فرد نيز چاره‌اي انديشيده شود.

Kianoosh
08-04-2011, 17:48
مدیونی اگه فکر کنی اینطوری مانیتورینگشم برای اونها راحتتر میشه!:دی

سامانه ثبت ایمیل ملی – یک دروغ واقعی!

مشترکان جی میل و یاهو در روزهای اخیر شاهد کند بودن و یا خارج از دسترسی بودن این سرویس ها بوده و هستند! برخی این موضوع را به درستی به مخابرات منتسب کرده اند که البته علت انجام چنین کاری توسط بزرگترین فراهم کننده خدمات اینترنت در ایران کمی عجیب به نظر می رسد. برخی از مسئولین پس از مشکلات ایجاد شده برای جی میل، اعلام کردند که بهتر است کاربران ایرانی از سرویس پست الکترونیک ملی استفاه کنند تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوند. با توجه به تهدیدات گوگل در زمینه تحریم کاربران ایرانی و اعمال تحریم در برخی سرویسها، استفاده از سرویسی مطمئن ضروری به نظر می رسد ولی آیا این سرویس مطمئن پست الکترونیک ملی است؟ و یا اصلاً چنین چیزی وجود خارجی دارد؟(+)

برخی از سایتها و وبلاگها با بیان مطالب ذکر شده در بالا لینک سایتی را اعلام کرده اند که ادعا شده قرار است در آن کاربران ایرانی به ایمیل ملی دسترسی پیدا کنند. این سایت در آدرس
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید قرار دارد و عنوان آن “سامانه ثبت ایمیل ملی ایرانی” ذکر شده است. ولی این سایت یک سایت جعلی است! بدلایل زیر:

۱- هیچ لینکی جهت ورود به فرم ثبت نام و یا ورود به سیستم وجود ندارد.

۲- host سایت در آمریکا قرار دارد! و این در حالی است که مسئولین یکی از علل ارجاع کاربران به سمت ایمیل ملی را نا امن بودن سرویسهای موجود اعلام کرده اند.(+)

۳- دامنه emailmelli.ir توسط آقایی به نام “احسان پشمینه” ثبت شده است و در اختیار یک نهاد و یا سازمان دولتی نیست.(+)

۴- name serverهای این دامنه روی myserverhosts.com قرار دارد و نه یک سرویس دهنده داخلی.(+)

۵- دلایل ریز و درشت دیگری نیز می توان یافت. بطور مثال: استفاده از عبارت “ایمیل” به جای “پست الکترونیک” آن هم در شرایطی که مسئولین روی این عبارت خیلی حساس هستند…

تصویری از این سایت جعلی را در زیر مشاهده می کنید:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


البته این متنی که گذاشتم خیلی قدیمیه!
راست و دروغش با خودشون...