PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تعرفه 60 درصدي براي واردات گوشي تلفن همراه هنوز تصويب نشده است



amin123
27-05-2006, 23:14
یك مقام مسئول گفت: "تعرفه 60 درصدی برای واردات گوشی تلفن همراه به كشور تنها یك پیشنهاد بوده و هنوز به تصویب نرسیده است."

این مقام مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود، وزارت صنایع پیشنهاد افزایش 56 درصدی تعرفه واردات گوشی تلفن همراه را به كمیسیون ماده یك ارائه كرده است. وی ادامه داد، این پیشنهاد باید در كمیسیون ماده یك كه جمعی از وزرا مانند صنایع، بازرگانی، اقتصاد و رؤسای بانك مركزی و اتاق بازرگانی در آن حضور دارند، بررسی و سپس نهایی شود.

این مقام مسئول تاكید كرد، هنوز كمیسیون ماده یك پیشنهاد وزارت صنایع را مورد بررسی قرار نداده و احتمال آن وجود دارد كه این میزان تعرفه كاهش یابد. وی ادامه داد، هدف وزارت صنایع از ارائه این پیشنهاد حمایت از تولید داخلی است.

گزارش فارس حاكی است كه در گذشته تنها یك كارخانه (صاایران) در كشور اقدام به تولید گوشی تلفن همراه می‌كرد كه اكنون به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

البته دوستان من اینو اضافه کنم که من وقتی امروز این خبر را خوندم.به یکی از دوستانم که تو کار موبایل بود تماس گرفتم و قبل از اینکه من هرفی بزنم خودش این موضوع را بهم گفت(منظورم اینه که عملی شده بوده)و وقتی که قیمت گوشی خودم را گفت من کرک و پرم ریخت.گوشی من samsung d600 است و قیمتش امروز 3300000 تومان بود.در حالی که من 1 ماه پیش 312000 خریدم

MAFIA2000
28-05-2006, 01:29
درود... بله درسته میگن شایعه بوده که صحبتهای مقدماتی و اولیه در موردش مطرح شده و بعضی از دلالها از فرصت سواستفاده کردند و مثل خود دولت که مثلا میزاره مرغ یه بار کیلویی 500تومن گرون بشه بعد با کلی منت سر مردم 200 تومن ارزون میکنه که هم دهن مردم رو بسته باشه و هم مرغدارهارو!!ودر اصل 300 تومن گرون شده ..اینم همون قضیه است و شما مطمئن باشید گوشی دیگه به قیمت قبل برنمیگرده .ممکن هست ارزونتر بشه ولی مثلا 6630 قیمت 230 و 6680 قیمت 310 رو دیگه رنگشم نمی بینن. به حر حال اینم یه نوع کلاهبرداری از مردم بود که از دولت انتظار نمیرفت با این همه مرد سیاست و اقتصاد !! همچین کلاه گشادی سرش بزارن چهار تا دلال. اخه نیست بگه بنده خداها تعرفه چیزی رو بالا میبرن که مشابه داخلی داشته باشه و مردم بتونن جایگزین کنن مثلا ماشین که تعرفه وارداتش خیلی بالاست و امکان قاچاق هم نداره. ولی گوشی رو به راحتی قاچاق میکنن و هم شما از همون تعرفه گرفتن قدیم میفتین هم مردم به خدمات رسمی دسترسی ندارن... چی بگم که دل ادم میسوزه...